LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verborgen gebreke

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
lisette24
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mar 2008 13:08

verborgen gebreke

Ongelezen bericht door lisette24 »

Beste mensen,

ik heb een vraag aan jullie,

onlangs heeft een vriendin van mij haar woning verkocht, echter is ze nu gedagvaard aangezien er wordt aangegeven dat er sprake is van een onrechtmatige daad, aangezien er verborgen gebreke zijn geconstateerd maar dit heeft mijn vriendin tijdens de verkoop gemeld aan de makelaar. Hij heeft dit kennelijk niet gemeld!

Kan mijn vriendin de makelaar aansprakelijk stellen, en zo ja, hoe gaat dat in zijn werk?

Ik hoop spoedig een reactie van jullie te mogen ontvangen,

Groet Lisette

Bosjesman
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 feb 2007 14:09

Re: verborgen gebreke

Ongelezen bericht door Bosjesman »

heeft zij dat verborgen gebrek schriftelijk (op de informatielijst) aan de makelaar doorgegeven?

hypotheekadviseurs
Berichten: 239
Lid geworden op: 17 feb 2007 02:35

Re: verborgen gebreke

Ongelezen bericht door hypotheekadviseurs »

Hoe zo een verborgen gebrek?

Het was toch bekend, alleen heeft de makelaar het niet gemeld. Dus het kan dan nooit een verborgen gebrek zijn. Hooguit een bekend gebrek wat niet is gemeld.

Daarnaast heeft de koper een onderzoekplicht

Was het gebrek gewoon duidelijk zichtbaar dat lijkt mij dat de kopende partij achter het net vist.

Maar wat zegt je makelaar??

En wat is precies dan het probleem?

Hendrik Kappers
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 jun 2008 15:55

Re: verborgen gebreke

Ongelezen bericht door Hendrik Kappers »

Een schgeur in de muur achter het behang? of een lekke schoorsteen van de openhaard

want als koper heb je een onderzoeksplicht, maar je ka het behang er toch niet aftrekken. maar als de scheur er al zat bij de verkopers die er toen overheen hebben behangen is dit een verborgen gebrek?

Gesloten