LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] speedlinq

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: speedlinq

Ongelezen bericht door Ulbe »

Re; Securicor21:
Ik wil toch ook een positief geluid over Speedlinq laten horen. Ik ben nu sinds december 2005 abonnee en ben zeer tevreden.

Dat er mensen blij zijn met Speedlinq kan ik inkomen,

Kleine vergelijk met KPN InternetPlusbellen GO abbo, kosten € 34,95,
Bellen gaat prima met KPN, internetten: Downloadsnelheid gem. 160 Kbyte/sec.


Speedlinq echter draait via het KPN netwerk (afhankelijk van Regio) Kosten € 29,95

Bellen gaat prima via Speedlinq, Downloaden gaat gemiddeld 870 kbyte/sec, en voeg daarbij een vier maal zo snelle upload toe als deze van het KPN Go pakket toe, en dit bij een goedkopere maandpremie!, en het leuke is: alles van Speedlinq draait via de KPN!,

Deze verschil in snelheid zal je weinig merken met chatten of forums bezoeken, met downloaden merk je het verschil maar al te goed, stuur maar eens foto's op naar een ontwikkelcentrale, of speel onlinegames!, de foto's zijn 4x zo snel over! bij Speedlinq!, :shock:

Zelf bekruipt me het gevoel dat KPN haar klanten op deze manier wel belazerd!, de concurrent kan goedkoper leveren dan de eigen netwerkbeheerder zelf!, :oops: oké serviceverlening is slecht van Speedlinq (€ 0.70 per minuut 0900), die is veel beter van KPN, maar daar houdt het dan ook wel mee op!, :cry:

KPN heeft nog wat huiswerk te doen voor haar klanten, door eerst die snelheid eens flink omhoog te gooien!,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

unknown
Berichten: 62
Lid geworden op: 27 mei 2007 22:38

Re: speedlinq

Ongelezen bericht door unknown »


Tonio
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 jun 2007 20:43

Re: speedlinq

Ongelezen bericht door Tonio »

Hallo Allemaal,

Ik heb ongeveer 6 maanden geleden geschreven over een klere zooi bij speedlinq. Na heel veel bellen en mailen heb ik gelukkig alles voor elkaar. De snelheid is verhoogd naar 12MB en is redelijk stabiel.
Maar heb, door mails naar de hoogste bazen, alle kosten via credit nota's terug gekregen. dit verdient in mijn ogen een pluim. Dus als ik jullie was zou ik proberen een mail naar de hogere heren van Speedlinq te mailen. want dan komt het zeker in orde.

:D Tonio

henk01
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 nov 2007 19:13

Re: speedlinq

Ongelezen bericht door henk01 »

Ik had na het verhogen van de snelheid van mijn ADSL nog steeds een trage verbinding. Ik heb dit gemeld bij de helpdesk en na enkele adviezen bleek dit op deze manier niet op te lossen. Er zou een nader onderzoek moeten plaatsvinden. Twee dagen later werd ik gebeld of ik het modem wilde aanzetten en dit voorlopig aan te laten zodat zij hem konden monitoren. Weer twee dagen later werd ik gebeld door KPN of zij een afspraak voor een monteur konden maken om te komen kijken. Dit kon de volgende dag al en om welke tijd dit het best schikte. In het afgesproken tijdsblok kwam de monteur en binnen 15 minuten was het probleem opgelost. De volgende dag werd ik gebeld door Speedlinq of de storing naar tevredenheid was opgelost. Ik ben verbaasd over de geboden service en een zeer tevreden klant van Speedlinq

Freya
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 nov 2007 16:28

Re: speedlinq

Ongelezen bericht door Freya »

was zou ik proberen een mail naar de hogere heren van Speedlinq te mailen. want dan komt het zeker in orde.
Doe ik het gelijk vanavond nog... als ik verbinding blijf houden. Wat een ellende is het weer. Browsen bijna onmogelijk. Outgoing mailserver doet het WEEEER niet al de hele dag. Ik wil er vanaf, maar zit pas sinds juni bij deze oplichters.
De succesvolle ondernemers Hans Huygens en Pieter Porte maken vandaag bekend op 1 oktober jl. afscheid te hebben genomen van Speedlinq. Na de overname van Speedlinq door KPN in augustus 2006 voerden zij samen met de KPN de bedrijfsvoering over Speedlinq.

.....

Sinds 1 oktober zijn de functies van beide ondernemers overgenomen door Hans Blom en Taco van den Elskamp.
Ben wel bang dat we dan even creatief moeten zijn met het veranderen van de emailadressen: [email protected] ofzo en ... tja... ?

Hier heeft men het ook over klachtenformulieren. Nog even afgezien van het feit dat deze blijkbaar niet in behandeling worden genomen door speedlinq, volgens mij staan ze ook niet meer online?
Speedlinq communiceert zoveel mogelijk per e-mail. Je kunt Speedlinq het best per e-mail contacteren via onderstaande formulieren. Kijk echter eerst of je het antwoord op je vraag niet gewoon kunt vinden via de veel gestelde vragen pagina. Klik hier.

De meeste contact formulieren worden digitaal aan ons verzonden. Slechts een beperkt aantal dient per post toegestuurd te worden. Communicatie via de Speedlinq formulieren wordt met voorrang behandeld ten opzichte van communicatie die loopt via persoonlijke brieven (dus niet standaard formulieren).

Voor een spoedig antwoord adviseren wij daarom de Speedlinq formulieren te gebruiken. Het postadres van Speedlinq tref je aan op de printpagina van de betreffende formulieren.
Laat me niet lachen! :evil: Ik word echt Spoedlink van die gasten.

pjtr58
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 nov 2007 19:03

Re: speedlinq

Ongelezen bericht door pjtr58 »

Ook ik weet me zwaar belazerd door deze speedgeldverdien mafia.
Helaas ingegaan op goedkope aktie uit spits oktober 2006.
Voucher is niet aangekomen stelt Speedlinq simpeltjes dus betaal je meteen de hoofdprijs, niks korting, geen geld terug voor moden en aansluitkosten.
Beloven 6 mb maar technisch kunnen ze slechts 3 mb leveren en dan nog uitval van telefoon en internet. Dit is nog erger dan Orange.
Je kunt ze vervolgens alleen bereiken op duur 0900 nr 0,70 minuut. Maar de een weet niet wat de ander afspreekt en laten je vallen kan je weer terug bellen. Ze beloven van alles maar komen niets na.

Nu wil ik zsm van ze af maar laten je niet gaan. De adsllijn kunnen ze gewoon bezet houden zodat je geen andere aanbieder kunt nemen.

Helaas krijgen ze in dit maffe land nog gelijk ook want juridisch gezien moet de verzender maar bewijzen dat je iets hebt ingezonden. Lukt dus nooit als het niet aangetekend gebeurd. Inmiddels hebben ze al lekker kunnen verdienen aan mijn telefoontjes om de problemen op te lossen waar niets mee wordt gedaan. Daarin zit de naam link dus verborgen.

Zelfs mijn jurist kan niets tegen deze praktijken beginnen. Hopelijk lukt alleen ontbinding wegens wanprestatie op snelheid en storingen.

RADAR pak deze mafia eens stevig aan op TV misschien binden ze dan eindelijk eens in als iedereen de praktijken te zien krijgt.

happychielos
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 nov 2007 12:26

Re: speedlinq

Ongelezen bericht door happychielos »

FEBRUARI 2007: een ADSL met Bellen abonnement aangevraagd te Kudelstaart, gemeente Aalsmeer

MAART 2007: Direct bij oplevering een uitvallende lijn, veel te lage snelheid, telefoon werkt niet. We kunnen niet bellen en niet gebeld worden.

NETJES: Backoffice Speedlinq (Pim Zwager) belt met ons, regelmatig om de problemen op te lossen per telefoon, via afspraken langs laten komen monteurs.
Na updaten modem, vervanging en updaten modem, talloze onderzoeken, van oa KPN, BBned, geeft KPN als advies dat Speedlinq ons nooit een adsl abo met telefoon had mogen verkopen ivm de afstand van ons huis naar het inkomende punt van de lijn in de gemeente Aalsmeer.

JULI 2007: Niets meer gehoord, we bellen weer naar Pim Zwager, back office: Speedlinq belooft ons na terugsturen van de modems een spoed terug betaling te doen van alle door ons gemaakte kosten incl abonnementskosten.

OKTOBER 2007: 9/10/07 Nog steeds niets ontvangen of gehoord maar weer gebeld met Pim Zwager, de adsllijn en tel-lijn zijn nog steeds niet afgesloten, geen ontvangstbevestiging gehad voor de modems, geen schriftelijke bevestiging van de opzegging en terugbetaling ontvangen. Elke maand wordt trouw abonnementsgeld afgenomen, op de rekening van de telefoon verschijnen zelfs belkosten, Terwijl we helemaal niet kunnen bellen!

15/10/07 Pim belt ons terug en spreekt met ons af dat we een schriftelijke bevestiging zullen ontvangen van de opzegging binnen een week en binnen twee weken zullen wij ons geld alsnog terug ontvangen.

NOVEMBER 2007: 2 nov ontvangen wij 34,45 terug op de bankrekening het zou een bedrag moeten zijn van bijna 300,00 euro!

12/11/07 gebeld met meneer Djure (Pim Zwager werkt niet meer bij speedlinq) we zullen ons geld binnen 2 weken ontvangen. (geen excuses en een ondertoon van doet u toch niet zo lastig!)

26 + 27 + 28 november: geen contact kunnen krijgen met meneer Djure. Het 070-3816981 nummer wat ik zelf heb gevonden via het internet ligt er al dagen naast. (in gesprek toon) Van de backoffice krijgen we geen directnummer, ook niet nu het zo vaak fout is gegaan!

30 november 2007: Klantenservice gebeld: 14 minuten a 0.70 cent p/minuut (10 minuten in de wacht) Klantenservice respons: het staat in betaling, verder kunnen we niets doen, nee u kunt meneer Djure niet bereiken. Goede middag!

BIJNA WEER EEN MAAND LATER: WE WACHTTEN NOG STEEDS AF!!!

SPEEDLINQ??? SLOW en inderdaad erg LINK!!!

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: speedlinq

Ongelezen bericht door Ulbe »

Kijk even mee,

Hier is een link met het Telefoonnummer van Speedlinq, en zelfs de locatie in Almere, Misschien kan een tegel door de ruit wel eens helpen! :wink:

Veel sterkte met dit zooitje die toch prachtige pakketten levert!, mits het goedgaat!. :cry:

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Link: http://www.vraagalex.nl/V2/index.php?pa ... =Speedlinq

ilojem
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 jun 2007 09:30

Re: speedlinq

Ongelezen bericht door ilojem »

http://www.start12.nl/adsl-aanbieders/s ... review6973

Dit is niet van mij persoonlijk, maar het lijkt me behoorlijk zinvol:
Algemene opmerkingen:
ik heb contact gehad met rechtsbijstand en ze schatten in dat ik op veel punten in mijn recht sta. ik hoop dat andere mensen zich bij mij ook aansluiten, kunnen we wellicht een nog beter dossier overhandigen.

malafide.speedling (apestaart) gmail punt com kan je je aanmelden als je op de hoogte gehouden wil worden of dingen wil aandragen voor t dossier...

ik ben binnenkort sowieso van ze af maar ze hebben mij zo extreem weten te irriteren dat ik nu niet zal ophouden totdat ik ze via een rechter dwing om te stoppen met hun onwettige praktijken.

punten waar ik bezwaar tegen zal maken;

1.
a) elk bedrijf mag zelf kiezen om voornamelijk bereikbaar te zijn via een 0900 nummer, echter een bedrijf kan niet uitsluitend op die manier communiceren, opzeggen en klachten behandelen moet schriftelijk kunnen omdat telefonisch nauwelijks harde afspraken kunnen worden gemaakt. er zijn ook bijna geen bewijzen waar je later op terug kan vallen en personeel op 0900-lijn is niet deskundig en fatsoenlijk om serieus in te gaan op de klachten.

b) in de voorwaarden van speedlinq wordt gezegd dat er 'kostenloos kan worden opgezegd' een paar regels verder staat dat opzeggen uitsluitend kan via 0900 nr (70ctpm). tegenstrijdig, onwaar en bijzonder onredelijk!

2.
a) speedlinq misbruikt de term 'opzegtermijn'. opzegtermijn is naar mijn weten altijd binnen minimale contractsduur en is bedoeld om de provider tijd te geven om opzegging af te ronden. bij speedlinq kan je wel een jaar van tevoren doorgeven dat je wil stoppen maar ze tellen bovenop je 12 of 24 maanden nog 1 maand zogenaamde opzegtermijn op! ondanks het feit dat ze het stellen in hun voorwaarden is het bijzonder onderedelijk en in mogelijk onwettig.

b) alsof 13 ipv 12 maanden niet voldoende is, tellen ze ook nog eens extra 1 tot 30 dagen bij op want opzegging kan alleen per laaste dag van een kalendermaand na verstrijken contractsduur en ook opzegtermijn van 1 maand. effectief teken je dus altijd voor 13,1 tot zelfs 13,9 maanden!

c) daarmee kloppen de prijzen niet meer waar ze mee adverteren. bijvb 10 euro per maand wordt er gezegd maar het is eigenlijk 20 euro per maand waarbij een eenmalige uitkering van 12x10=120 wordt gegeven, maar eigenlijk moet diet 13,1 tot 13,9 keer 10 euro zijn!

3. ondanks dat het nergens in de voorwaarden vermeld staat stellen ze dat opzegging ook niet te vroeg mag worden doorgegeven!! dus minimaal 2 maand voor het einde.. maar maximaal x maanden voor einde!!! ik zou in maart van ze af zijn en belde ze in december maar dat was te vroeg, ik moest nog eens in januari terugbellen!! dit is te belachelijk voor woorden, voor mij was dat de druppel (gecombineerd met extreem onbeschofte behandeling door de klantenservice)

R-P
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 feb 2006 09:25

Re: speedlinq

Ongelezen bericht door R-P »

Inmiddels ook de nodige aanvaringen met Speedlinq gehad (leukste is natuurlijk dat je 70ct per minuut betaald om te horen dat ze nog steeds niets gedaan hebben/nog steeds niet weten waarom je al weken geen internet meer hebt...)

Mijn voucher heb ik ingeleverd, maar nooit iets meer van gehoord totdat ik ze bel: was te laat ingeleverd. Kon wel een verzoek tot toch nog honoreren indienen. Gedaan: weer niets van gehoord...
Toen lag de verbinding eruit, gebeld (na 2 dagen, eerst gecontroleerd of het aan mijn eigen apparatuur kon liggen), wordt morgen naar gekeken, er zit inderdaad al 2 dagen geen signaal meer op uw lijn. (na intern overleg:) Geef telefoonnummer voor het geval dat de KPN monteur bij u binnen moet zijn.

KIJK, DAT IS GEWELDIGE SERVICE!!!!!
Chapeau Speedlinq!!!!!

Tja, de trouwe lezertjes van dit draadje liggen nu waarschijnlijk op de grond van het lachen dat ik dit geloofd heb...
Heb me wel meteen door laten verbinden met de klantenservice om te vragen hoe het met mijn actievoucher-heroverwegings-verzoek stond. Antwoord: welk verzoek?
Meteen de brief opnieuw uitgeprint, ondertekend en op de fax gezet.

Dus na 5 werkdagen geen internet nogmaals gebeld: er is naar gekeken, maar we weten nog niet wat het is (?!?).
Heb gevraagd of ze me dan konden laten weten wanneer het weer werkt: NEE, krijgt u geen bericht van, ziet u vanzelf. Duurt echter altijd minimaal 10 werkdagen. ???????? En uw collega vorige week dan??? En krijg ik dan de 'down'-tijd vergoed? Moet u na afloop, als het weer werkt een brief schrijven met verzoek tot restitutie...
Nu breekt mijn klomp...

Afijn, weer een week gewacht, gebeld, verzoek tot restitutie ivm actievoucher wordt volgende week op gereageerd, en uw niet werkende internetverbinding ligt bij de hoogste instantie (wat dat dan ook mag betekenen...)

Paar dagen later nummertje 4 gedrukt (opzeggen abo) en na lang in de wacht: waarmee kan ik u helpen? Wil graag opzeggen (waarom zou ik anders knopje 4 drukken...)
Postcode en huisnummer doorgegeven en hij vraagt: waarom wilt u opzeggen? Omdat ik al weken geen internet meer heb en ik niet de indruk krijg dat jullie daar iets aan doen en omdat ik al maanden op een bericht over mijn actievoucher zit te wachten... Ohh, meneer, er gaat hier iets fout, mag ik uw telefoonnummer? dan bel ik u terug..

Nu moeten er toch echt mensen buikpijn van het lachen hebben en tranen over hun wangen voelen rollen, dat ik hier weer in geloofd heb...

Weer een week laten: afwijzende brief voor wat betreft het verzoek tot toch nog honoreren van de actievoucher. Hier hebben ze dan bijna 4 maanden over gedaan.....

Inmiddels naderen we de maand zonder internet, dus maandbedrag laten storneren.


Gisteren: 28e dag zonder internet: bij deze zijn ze Wanadoo voorbijgestreeft als slechtste provider die we ooit hebben gehad... (en die kregen het voor elkaar om niet alleen internetbellen en internet niet te laten functioneren, maar en passant zelfs de KPN lijn onbereikbaar te maken voor de buitenwereld, dus dan weet je tegen wat voor soort powerplay Speedlinq heeft moeten opboksen om deze eerste plek te veroveren!!!!!)

Wat er bij mij niet in wil is dat het hele bedrijf zo corrupt en door en door slecht is dat er daar niet iemand is die zich dit aantrekt.
Zo kun je mensen gewoon niet behandelen. Maar waarschijnlijk is het daar zo'n puinzooi dat iedereen met een beetje emphatie voor zijn medemens, het er maar een paar dagen uithoudt voordat ze gillend wegrennen. Iets anders kan ik niet bedenken om zo'n slechte service te verklaren.

mwschilham
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2008 12:18

Re: speedlinq

Ongelezen bericht door mwschilham »

Hoewel ik hoop op een gegeven moment wel van Speedlinq verlost te zijn, heb ik inmiddels begrepen dat Speedlinq een naam is van Green ISP BV en deze zelfde firma blijkt nu ook Telfort te voeren als merk. De telefoonkosten zijn nog niet zo hoog als bij Speedlinq, maar wat ik zo lees aan reacties over Telfort zou het wel eens dezelfde kant op kunnen gaan..
Dat belooft niet veel goeds.

Mijn ervaringen:
Ook ik heb langzamerhand mijn buik vol van Speedlinq en de manier waarop ze (niet) omgaan met klachten.

- emails werden gedurende enkele perioden van een aantal weken (dit was in september en oktober 2007) onbetrouwbaar bezorgd, dwz met een delay van 1-4 dagen.
- een klacht per mail van mij daarover werd afgedaan met: we hebben inderdaad problemen met onze mailserver
- toen in januari 2008 dit weer gebeurde heb ik mijn betaling voor januari teruggestort, onder gelijktijdige verzending van een brief waarin ik mijn ongenoegen en motivatie voor de terugstorting heb beschreven, plus mijn abonnement heb opgezegd (1 maand opzegtermijn).
- binnen twee dagen werd mijn verbinding verbroken (sommige dingen gaan wel heel erg snel!!)
- Mij werd in een brief aangeraden om de technische helpdesk te bellen omdat ze anders mijn klacht niet meer zouden behandelen. Maar aangezien ze me net hadden afgesloten, had dat dus totaal geen nut. Bovendien zitten er aan de helpdesk geen personen die kunnen nagaan of de mailserver wel naar behoren functioneert. >> Wel 30 minuten a €0.70 p/m gebeld met de klanten"service" !!!
- opzeggen van abonnement (wat ik voor de zekerheid ook nog telefonisch wilde doen) scheen niet te kunnen omdat ik een openstaande post had
- er is mij toegezegd dat ik teruggebeld zou worden om over een betalings regeling voor de maand januari te spreken >> nooit gebeurd!!!
- aangezien in de voorwaarden staat dat een eovereenkomst niet opgezegd kan worden als er posten open staan, heb ik op 7 februari mijn termijn van januari maar betaald en 8 februari weer gebeld met de peperdure klantenservice en opgezegd. Mij werd op dat moment verzekerd dat mijn abonnement reeds per eind februari beeindigd zou worden, dit stond al in het systeem (helaas zijn telefoongesprekken nooit aan te tonen, en misschien daarom is dit wel de enige manier waarop Speedlinq communiceert met klanten, namelijk nooit te bewijzen??)
- mijn schriftelijke klacht over de trage aflevering van emails, werd nu beantwoord met een brief (6-2-2008) dat ik me niet kon beklagen over te traag internet...?? aangezien ik wel internet had, zijn de diensten dus geleverd...
Maar daar ging mijn klacht helemaal niet over!!
- 25 februari, faktuur voor maart ontvangen (terwijl mij de beindiging per eind februari telefonisch was bevestigd) plus een faktuur van 25 € voor verhuizing???? (welke verhuizing ??)
- 25 februari, wederom met deze zeer dure klanten"service" gebeld om zeker te zijn dat mijn opzegging nu definitief was en de kosten voor verhuizing terug te vragen (overigens kostte me dit natuurlijk weer ettelijke euro's..)
> afdeling opzeggingen was te druk, dus ik zou teruggebeld worden
>> nu, op 7 maart 2008, nog niet gebeurd!!
- voor de ten onrechte in rekening gebrachte verhuiskosten heb ik nu een creditnota ontvangen, maar op 5 maart nog steeds niet het geld
- intussen zijn wel de verzend- en ontvangsttijden zoals vermeld bij de emails die ik van de Speedlinqserver ontvang, gelijkgesteld, terwijl ik zeker (!) weet dat ze te laat binnenkomen. Dus waarschijnlijk hebben ze mijn brief wel degelijk goed gelezen, en de software van de server aangepast zodat niet meer te bewijzen valt dat ze mails veel te vaak te laat bezorgd worden (kan dit technisch?).
- Op aanraden van juristen, op 28 februari 2008, toch nog maar een aangetekende brief gestuurd om mijn opzegging nogmaals te bevestigen. Misschien door Speedlinq wel niet gewenst, maar uiteindelijk wel te bewijzen in geval het tot een gerechtelijke procedure moet komen.
Uit de voorwaarden:
"Opzegging dient telefonisch via het daartoe op de website gepubliceerde telefoonnummer gedurende de twee maanden voorafgaande aan het einde van de minimumduur te geschieden. Tevens kan een opzegging schriftelijk en ondertekend gedaan worden. Abonnementen voor de ADSL Dienst en de Aanvullende Diensten dienen apart opgezegd te worden. "


Kortom, mijn ervaringen met Speedlinq zijn zeer negatief en ik wil er zo snel mogelijk vanaf. De constructie dat er niets geregeld kan worden, noch per mail (wel gek voor een ADSL bedrijf), per brief, of per peperdure telefoon, betekent dat je voor je het weet op ontzettend hoge kosten zit. En dit dan alles omdat het bedrijf de diensten niet naar behoren levert, of fouten maakt die je dan weer moet herstellen.

Als iemand ervaringen heeft met rechtszaken tegen Speedlinq wil ik graag weten welke van hun algemene voorwaarden standhouden bij de rechter.

R-P
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 feb 2006 09:25

Re: speedlinq

Ongelezen bericht door R-P »

Ben ik ook zeer benieuwd naar...

Wederom een dreigbrief gekregen dat ze ons af gaan sluiten (we hebben inmiddels dus al 8 weken (!!!) geen internet meer, maar toch willen ze ons internet af gaan sluiten...)

Het is echt om te janken, die *&^$(-bende daar.

Ik heb ze enige tijd geleden per fax gemeld dat ze vooral maar hun best moeten doen met dit afsluiten (na hun vorige dreigbrief). Maar je komt er gewoonweg niet doorheen...

Het enige dat werkt om contact te krijgen is telefoneren, en dan krijg je mensen aan de telefoon die geen antwoorden (mogen???) geven en je alleen maar aan het lijntje houden.

Zou fijn zijn als je als consument niet zo in je hemd zou staan maar zou worden bijgestaan in dit soort gevechten.

Maar deze bedrijven werken willens en wetens zo omdat ze dondersgoed weten dat wij Nederlanders te soft, te druk en te ongeinteresseerd zijn om ze (juridisch) achter de broek te zitten.

En de enkeling die dat wel doet en wint? Who cares, voor de enedie ze iets moeten terugbetalen, hebben ze er 100 uitgekleed die er niets aan doen.

(Tja, de overheid doet precies hetzelfde met de STANDAARD afwijzing van WOZ-bezwaren, dus eigenlijk kun je het die bedrijven niet eens kwalijk nemen.)

R-P
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 feb 2006 09:25

Re: speedlinq

Ongelezen bericht door R-P »

Op advies van de rechtsbijstand nogmaals een fax met ultimatums verstuurd, doet hun faxnummer het niet meer, weer een ingang die is dichtgetimmerd.....

Iemand nog een faxnummer van Speedlinq in de aanbieding ? (070-3830185 werkt op dit moment niet)

R-P
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 feb 2006 09:25

Re: speedlinq

Ongelezen bericht door R-P »

Uiteindelijk deze fax dus maar aangetekend, of eigenlijk zelfs strikt gesproken "retour met handtekening" verstuurd. (Bij aangetekend zie je op internet dat iets is afgeleverd, bij handtekening retour krijg je de handtekening ter bevestiging ook retour gestuurd).

Je raad het nooit.....




De brief is bij TNT kwijtgeraakt.




Het gevoel van onmacht, radeloosheid, de bereidheid om Amerikaanse wijze maar gewoon in het rond te gaan schieten, etc.....

Ik kan het onbegrip hierover niet eens van mij afschrijven...

Heb nooit echt geloofd in complottheorieën, maar dit kan geen toeval meer zijn :roll: :wink:

En dan moet je een formulier invullen zodat TNT op zoek gaat naar je brief. En deze service is, zeggen ze er expliciet bij, GRATIS. Ik zou (^%$*^ er 1000 euro op toe moeten krijgen voor dit soort incompetentie...

Verloop:
25 maart de brief "handtekening retour" verstuurd.
Statusinformatie Datum Locatie
Zending opgehaald en in sorteerproces 25-03-2008 Rozenburg Zh-Raadhuispln, balie postkantoren bv
Zending gesorteerd in sorteercentrum 26-03-2008 Arnhem-J de Wittln, sorteren aangetekenden
Zending zit in afleverroute 26-03-2008 Leidschendam-Middenwg, bestelling
Zending niet afgehaald op afhaalkantoor. Retour afzender 26-03-2008 's-Gravenhage-De Linge, business-point



Hier gaat het wellicht mis: als een postbus één dag niet wordt geleegd, moet de brief dan meteen retour afzender?

(10-04-2008: ik heb heel sterk het vermoeden dat ze de brief niet hebben willen aannemen!!! Zou me niets verbazen van dit "bedrijf")
(Inmiddels ook met de Consumentenbond besproken en de mevrouw die we spraken, was erg verbaasd over de werkwijze van Speedlinq en vond het dusdanig gecompliceerd worden dat ze het doorspeelt naar hun tweede lijn. Ik wacht het belletje van hen reikhalzend af!!!)


Zending gesorteerd in sorteercentrum 27-03-2008 Arnhem-J de Wittln, sorteren aangetekenden
Zending zit in afleverroute 27-03-2008 Utrecht-Cartesiuswg, bestelling
Zending zit in afleverroute 27-03-2008 Utrecht-Cartesiuswg, bestelling
Zending afgeleverd 27-03-2008 Utrecht-Cartesiuswg, bestelling

Heel leuk, maar de afzender EN de geadresseerde zitten allebei niet in Utrecht, dus hoe ie dan in Utrecht afgeleverd kan worden???

Maar dat zoekt de TNT nu uit.

Inmiddels heeft mijn vrouw toch maar weer eens de telefoon naar Speedlinq gepakt. Waarempel geen noemenswaardige wachttijd...

Een mevrouw die beloofde alles uit te zoeken, wel weer de dertiende maand opzegtermijn alvast weer noemde, en aangaf dat onze opzegging WEL was doorgekomen (of het de telefonische of de fax-versie was weet ik niet) maar dat er niets wordt gedaan als er een betalingsachterstand is.

Nu weet ik dat Speedlinq ook geen ZAK uitvoerde toen we nog GEEN betalingsachterstand hadden, anders waren we ook nooit begonnen met storneren, maar goed.....
En over leveringsachterstand van hun product zei ze slechts dat zij als prive-persoon hetzelfde zou hebben gedaan (betalingen storneren). Da's dan weer fijn, dat iemand voor 70ct per minuut het met je eens is in plaats van je voor 70 eurocent per minuut het gevoel te geven dat je dood kunt vallen.

Ik heb er weinig hoop op dat het qua klantvriendelijkheid nog ooit goedkomt met Nederland. Gelukkig zijn er altijd uitzonderingen, maar erg veel bedrijven snappen er weinig van...

Verdere update: Speedlinq heeft teruggebeld naar aanleiding van de belofte van die mevoruw om terug te bellen.
Om een lang verhaal kort te maken: we hebben betalingsachterstand (ja echt???) en dan kunnen zij opeens helemaal niets meer, geen lijn testen, niet zien wat KPN de laatste 12 weken heeft uitgevoerd aan onze lijn, helemaal niets.
En een onderzoek van KPN duurt niet zoals tijdens het eerste contact met Speedlinq door perrsoon aan de telefoon (NA OVERLEG MET ZIJN CHEF) beloofd, 1 dag, ook niet de, zoals een week later tot grote irritatie van mij genoemde, 10 werkdagen, maar, hou je vast:

3 maanden...

Nu durf ik ze helemaal niet meer te bellen, schrijven, etc. want als ik nog ene keer contact met ze heb, weet ik zeker dat ik geen internet meer heb tot ver na mijn pensionering (ik ben 37...)

R-P
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 feb 2006 09:25

Re: speedlinq

Ongelezen bericht door R-P »

Update:

Brief is niet kwijtgeraakt maar doorgestuurd naar 'Green ISP' in Utrecht.
Ruim na het verstrijken van de 10 werkdagen die we hen gegeven hadden om de zaak weer werkend op te leveren (27-3 brief aangekomen, 19-4 *nieuwe ontwikkelingen*...), krijgen we waarempel een telefoontje van de technische dienst van Speedlinq (op een zaterdag.....maar ik ben allang blij dat ze nog blijken te weten dat wij een probleem hebben...) of we wat willen controleren...

Afijn, met die meneer aan de telefoon gecontroleerd of de splitter er tussenuithalen iets uitmaakt (bij nader inzien weet ik vrij zeker dat ik dit al geprobeert had VOORDAT ik hen ooit opbelde met de storingsmelding, maar niet 100% zeker, daarom maar braaf gedaan) en of de (softwareversie van de) modem juist is. Hier heb ik uiteraard netjes aan meegewerkt en ook aangegeven dat we ook de door hen meegeleverde modem hebben getest.

De meneer van Speedlinq zei dat KPN niets wil doen wanneer simpele zaken zoals de splitter niet zijn getest.

Waarop ik hem uiteraard heb gevraagd of er dus helemaal NIETS aan ons probleem gedaan was de afgelopen 3 maanden.....

Dit wilde hij niet bevestigen (gek he???).
Nu hoor ik aan het einde van deze week wel de status.

Ik voel me elke dag meer genaaid door hen.
Internet is een deel van het dagelijks leven geworden, en allerlei instanties vragen je (soms zelfs DWINGEN je) om via het internet je zaken te regelen.

Ik moet mijn bankzaken noodgedwongen meeslepen naar mijn werk om daar overschrijvingen te kunnen doen. Ik loop biedingen op Ebay mis door die *****hommels, ik heb stukken minder contact met mijn vrienden omdat ik niet mijn baas ook nog die tijd wil afnemen...

Ik lijd schade door de arrogante en nalatige houding van Speedlinq en KAN niet overstappen. Ik, heb al opgezegd, maar hun antwoord (voor de aangetekende brief) is dat ze NIETS doen (neit verder storingszoeken, weigeren me af te sluiten om zo de lijn weer vrij te geven, etc.) zolang ik een betalingsachterstand heb.

Maar ik ben maar wat blij dat ik de betalingen gestorneerd heb, want mijn vermoeden dat ze bij Speedlinq geen flikker uitvoeren (excuseer mijn woordkeus, maar is nodig om mijn gevoelens correct weer te geven), wordt bevestigd doordat ze na 3 maanden weer/pas bij de bron beginnen om het probleem aan te pakken.

(De eerste persoon die ik sprak zag meteen dat er geen signaal op de lijn stond, dus volgens mij weten ze donders goed dat de fout bij hen ligt en is dit 'splittertje' testen wellicht een echte eis van KPN, maar ook volledig onnodig)

Hoe kan ik die (&^*%&^ aansprakelijk stellen voor alle onrecht die mij is aangedaan? Ik heb aantoonbaar vele biedingen op Ebay verloren (tegen slechts 1 andere bieder) omdat ik niet bij de eindbieding aanwezig kon zijn, bankzaken zijn in de soep gelopen door hen, tientallen euro's aan belkosten zijn volledig tevergeefs geweest, want ze hebben me duidelijk letterlijk aan het lijntje gehouden, etc.

Weet iemand hoe ik deze (*^( aan kan pakken?

Al boden ze me een jaar gratis internet om goed te maken wat ze hebben verziekt, ik zou ze vertellen waar ze hun aanbod kunnen steken.

AAAARRRGGGHHHH dit gevoel van machteloosheid. Iemand met juridische kennis hier???


Overigens iemand taart? Het is vandaag precies 3 maanden dat ik geen internet heb!!! (22-1 tot 22-4->92 dagen.....)

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: speedlinq

Ongelezen bericht door TdeHond »

Quote
AAAARRRGGGHHHH dit gevoel van machteloosheid. Iemand met juridische kennis hier???
------------------
Geen juridische kennis, wel ervaring opgedaan, zie topic Telfrot stapelt fout op fout.

Ik heb al eens bij Telfort gegrasduind op hun site en het lijkt erop dat administratief Speedlinq al door Telfort is ingelijfd.
Ik raad u aan om daar eens te gaan kijken.

Als ik het goed begrijp bent u nog niet ingelijfd door Telfort. Is dat het geval dan raad ik u aan om de AV speedlinq te downloaden en te bestuderen.

Het is gebruikelijk
1. dat - als u storneert - u de prov schriftelijk ( en aangetekend) op de hoogte stelt waarom u de betaling opschort.
2. U stelt de prov in gebreke en geeft hen een redelijke termijn ( b.v 3 weken waarbinnnen u verwacht dat zij uw problemen rond de internetverbinding oplossen.
3. u geeft aan dat u vindt dat de maanden zonder internet in uw ogen al voldoende reden zijn om met onmiddellijke ingang het contract te verbreken.
4 U geeft aan dat u onmiddellijk nadat de internetverbinding hersteld is en goed blijft werken gedurende b.v. 2 weken, u het gestorneerde bedrag via internetbankieren alsnog zult voldoen.

5. Mocht na gestelde termijn de internet verbinding niet hersteld zijn, stuurt u nogmaals een aangetekende brief met ontv. bev. waarin u op grond van het feit dat Speedlinq gedurende ..... maanden niet de dienst heeft verleend die u redelijkerwijs van hen had mogen verwachten, u het contract met onmiddellijke ingang beëindigt.
6. U stelt in deze brief een termijn waarbinnen u schriftelijk en aangetekend een antwoord verwacht van de Prov. waarin deze accoord gaat met beëindiging contract.

Ik heb dit plan opgesteld aan de hand van mijn ervaring met een andere prov. Het is dus verstandig om in de AV van Speedlinq te lezen of deze procedure + tijdslijn ook van toepassing is voor Sp.
Anders aanpassen naar keuze.

Voor u een brief stuurt, goed uitzoeken waar de brief heen moet.

NB tot slot kunt u proberen om TNT schade te laten vergoeden voor zoekmaken van aangetekende brief. Deze had m.i bij u terugbezorgd moeten worden indien onbestelbaar. Voor het bedrag wat zij u schuldig zijn zie hun site.

dorpssmid
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 jul 2008 10:01

Re: speedlinq

Ongelezen bericht door dorpssmid »

Over internetproviders kan ik zo langzamerhand wel een boek schrijven maar ik zal het hier zo kort mogelijk houden.
Ik begon met in-bel verbinding van Freeler; geen problemen. Daarna in-bel verbinding bij Pretium; ook geen problemen. Toen adsl via Fiberworld ook prima totdat ik ging verhuizen. Toen begon de ellende: ze konden me niet verhuizen naar mijn nieuwe adres, terwijl ik nog binnen mijn woonplaats verhuisde!
Abonnement opgezegd en Speedlinq genomen. Ook eerst geen problemen afgezien van een wat moeilijke start. Toen kwam er een netwerk storing en ze slaagden er maar niet in de verbinding te herstellen. Het heeft me klauwen vol geld gekost aan bellen met de schandalig dure en ondeskundige helpdesk. Uiteindelijk heeft mijn computerleverancier de verbinding hersteld, maar vraag me niet wat een ellende ik gehad heb.
Even later viel de verbinding weer uit. Nu heb ik sinds kort Het Net en hoop dat ik hier betere ervaringen mee heb.

Gesloten