LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterechte incasso ?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Copylease

Onterechte incasso ?

Ongelezen bericht door Copylease »

Ik heb jaren geleden een incasso neergelegd bij EDR van een klant van mij die niet wilde betalen. Dit gebeurde op No cure No Pay. Jaarlijks kreeg ik een eindafrekening met steeds weer 0,00 geincasseerd en oplopende kosten.

Laatst kreeg ik een eindafrekening dat ze inmiddels een bedrag hadden geincasseerd van 1492,27 en dat er niet meer te halen viel. Ze adviseerden om de zaak te sluiten. Echter daarna kreeg ik een brief dat ik nog 190,79 moet bijbetalen terwijl ik nog geen cent heb gekregen van die vordering.

Ik neem aan dat als ik een incassoburo een vordering uit handen geeft dat ze voor mij aan de slag gaan. Nu heb ik dat incassoburo flink laten verdienen en ze sluiten de zaak nu ze zien dat er niets meer te halen valt terwijl er nog een flink bedrag openstaat.

Nu dreigen ze met een aantekende brief om het bedrag van 190,79 euro te betalen anders krijg (ik) een deurwaarder op de stoep !!! Nu ben ik ineens degene waarvan ze geld willen zien.

Ik wil niet betalen, maar ik wil geld zien waar ik recht op heb !!

Wat kan ik doen?

Loek van Tongeren

vladja

Re: Onterechte incasso ?

Ongelezen bericht door vladja »

EDR is gewoon een incassobureau en geen gerechtsdeurwaarder. Zie:

http://www.edrcreditservices.nl/index.p ... &Itemid=60

Zij zijn actief lid van de Nederlandse Vereniging van Incasso Ondernemingen en voeren het Incasso Keurmerk. Het NVI kent een geschillencommissie waarbij een klacht kan worden ingediend.

Vladja[/url]

PolitieAgent

Re: Onterechte incasso ?

Ongelezen bericht door PolitieAgent »

Lees de voorwaarden door je stelt ze ingebreke vlak na de eindrekening en stuurt dit uiteraard aangetekend. Meld hierin waarom je het er niet mee eens bent (gewoon netjes en correct). Maak fotokopie / bewaar kopie en als ze dan een deurwaarder inschakelen en de zaak gaat naar de kantonrechter kan je het daar uitleggen.

Maar lees alles goed door als je 30 dagen niks hebt gedaan na de afrekening, dan moet je gewoon betalen en zijn je kansen weg..

Gesloten