LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Annulering niet mogelijk bij D-reizen!!!!

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Missy-lady

Annulering niet mogelijk bij D-reizen!!!!

Ongelezen bericht door Missy-lady »

Goede middag allemaal,

Maanden geleden heb ik mijn vliegticket geboekt samen met mijn moeder en zus bij D-reizen. Heb daarbij ook een annuleringsverzekering bij genomen voor het geval dat er wat gebeurd ik nog altijd kan annuleren! Een maand later ben ik aangenomen bij mijn huidige baan op schiphol. Heb tijdig mijn vakantie aangevraagd maar deze word helaas pas kort voor de zomer beantwoord. De vakantie is niet akkoord gekregen omdat er geen mogelijkheid is om in de aangevraagde periode vrij te krijgen wegens de drukte op schiphol.
Heb hier ook schriftelijke bewijs van ontvangen!

Nou heb ik telefonisch contact gehad met de verzekering van D-reizen en heb alles duidelijk uitgelegd. Als antwoord gaven zij dat een annulering in dat geval alleen maar geldig is als ik in de WW zat voordat mij een baan is toegewezen gekregen! Dat is dus niet het geval!

Nou is de vliegreis al aanstaande vrijdag 18 Juli, en is mijn 430 euro weg als ik geen geldige annuleringsreden heb!

Wie kan mij hierbij dringend helpen???? AUB!!!

Mvg,

Missy

Byob

Re: Annulering niet mogelijk bij D-reizen!!!!

Ongelezen bericht door Byob »

De voorwaarden:

het binnen 10 weken voor vertrek of tijdens de vakantie verkrijgen van een baan van
minimaal 20 uur per week voor de duur van minstens een jaar of voor onbepaalde tijd,
voorzover de datum van indiensttreding ligt in genoemde periode: na werkloosheid, ter
gelegenheid waarvan een uitkering werd genoten;

Volgens mij hebben ze dus gelijk om de claim af te wijzen.

Missy-lady

Ongelezen bericht door Missy-lady »

Ja, ben bang dat ik alles kwijt ben helaas. Zou zo niet op een andere reden kunnen komen! Bedankt voor je reactie.

testcase

Ongelezen bericht door testcase »

Misschien nog een kleine strohalm.

Het burgelijk wetboek schrijft voor dat een werkgever binnen 14 dagen moet reageren op een vakantie-aanvraag. Doet hij dit niet,dan mag je ervan uit gaan dat de vakantieaanvraag is goedgekeurd.

Oftewel je werkgever keurt alsnog de vakantie goed of hij draait op voor de annuleringskosten. Als je rechtsbijstandverzekering hebt zal ik het zeker dit geval eens aan hun voorleggen.

Vaststellen en
opnemen
vakantie
7:638
Lid 1 Werkgever is verplicht werknemer in gelegenheid te stellen het wettelijk
minimum (zie art. 7:634 BW) aan vakantiedagen op te nemen.
Lid 2 Procedure vaststelling van de vakantie kan bij CAO, schriftelijke
overeenkomst (27-1b WOR), bestuursorgaan of wet. Is dit niet verder geregeld
dan stelt werkgever de tijdstippen van aanvang en einde van de vakantie vast
overeenkomstig de wensen van de werknemer, tenzij gewichtige redenen
(bedrijfsorganisatorisch, veiligheid) dit onmogelijk maken. Werknemer geeft
schriftelijk wensen bij werkgever aan en indien werkgever niet binnen 2 weken
reageert en schriftelijk gewichtige redenen aanvoert, is de vakantie
overeenkomstig de wensen vastgesteld.[
/i]

Byob

Ongelezen bericht door Byob »

Ik zou er overigens voor hebben gekozen dit bij de sollicitatie al mee te nemen, aangezien er al geboekt was.

Gevaar zou dan wel zijn geweest dat de keuze op iemand anders zou zijn gevallen??

Maar dat zal dan ook wel weer de reden zijn dat de voorwaarden zo in elkaar steken.

testcase

Ongelezen bericht door testcase »

mee eens, zou ik ook gedaan hebben. Helaas denken veel mensen ten onrechte dat ze goed beschermt zijn als ze een annuleringsverzekering afsluiten, deze dekt echter alleen onvoorziene noodgevallen, met de nadruk op onvoorzien, en daar valt deze situatie duidelijke niet onder.

Gesloten