LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
eschla
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 jul 2008 15:00

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door eschla »

Het lijkt wel een zeer besmettelijk virus. Jaja 3 keer raden wie er vanmorgen belde. Het prutbedrijf weer, want ze hadden een mooie aanbieding.
:shock: Inderdaad collega's die niet samen werken, allemaal lekker aan de slag zonder op te letten wie of wat al gebeld is. Zoveel mogelijk telefoontjes plegen, want ja daar krijgen we een bonus voor.

Ik heb de vragen van TdeHond ook gesteld en het grappige was kreeg er geen antwoord op. Hij ratelde maar door met zijn verhaal wat op papier voor zijn neus ligt.
Enfin toen de vraag gesteld of de heer in kwestie een hoorapparaat had of niet? Wat ik toen voor dom antwoord kreeg :roll: :roll: Wat is dat een hoorapparaat? Arghhhhh die is echt dom.

Ik nog maar eens gezegd dat ik geen belangstelling heb en dat hij zijn baas maar een abonnement moet gaan aansmeren.
Ach ja die man had al een hoorapparaat nodig, maar na mijn harde fluitscene in zijn oren helemaal.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

U kunt nu dus kijken of u reden heeft om een klacht indienen bij consuwijzer.nl

http://www.consuwijzer.nl/Formulieren/U ... emarketing

Succes!

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MamMaria »

Als je dit leest dan vraag ik me af wat bedoelen ze met: "Gebruik correcte taal en grammatica." en "Gebruik de telefoon altijd op een juiste en professionele manier ..."

Ze proberen je alleen maar ondersteboven te lullen en vooral ouderen zullen hierdoor in de war worden gebracht en er helaas in mee gaan met alle gevolgen van dien!

Hierbij dan de wervende tekst voor een superfunctie!

Korte beschrijving:
Parttime pretium callcenter agent in Diemen.
Beschrijving:
Onze opdrachtgever is een callcenter die gespecialiseerd is in het werven van klanten en het managen van klantcontacten voor onze opdrachtgevers via face to face en via het web.

Functie:

De functie die je gaat verrichten op de werkplek is outbound bellen naar klanten.
Je biedt het volgende product aan: Pretium Telecom.
Pretium Telecom is een soort tele2 en Kpn maar dan goedkoper.
De reden waarom Pretium Telecom goedkoper is, is omdat Pretium telecom geen reclame maakt waardoor het bedrijf meer geld over houdt om die hoge kortingen aan te bieden.

De agents bellen naar klanten met een Tele2 of KPN abonnement.
De agent legt de voordelen uit (die ook in het script staan) en probeert zo de klant over te halen om over te stappen naar Pretium Telecom.

Het is dus de bedoeling sales binnen te halen, en daar zijn natuurlijk ook prijzen voor:
De agent worden onderverdeeld in 3 groepen:

- The Rookies
- The Regulars
- The Elite

De agents die net beginnen zitten natuurlijk in the rookies. Als je in de groep van de rookies het meeste scoort mag je een cadeau uitkiezen t.w.v. E150,- of je mag ook kiezen voor E150,- cash...! En dan ga je door naar de regulars. Als je in de groep van de regulars op nummer 1 staat mag je een cadeau uitkiezen t.w.v. E300,- of je mag ook kiezen voor E300,- cash...!
Als je in de groep van de regulars op nummer 2 staat win je een hele grote doos met chocola!
Dus als je op 1 of 2 staat ga je door naar de elite.

Als je in de groep van de elite op nummer 1 staat mag je een cadeau uitkiezen t.w.v. E600,- of je mag ook kiezen voor E600,- cash...!
Als je in de groep van de elite op nummer 2 staat mag je een cadeau uitkiezen t.w.v. E250,- of je mag ook kiezen voor E250,- cash...!
Als je in de groep van de elite op nummer 3 staat win je een hele grote doos met chocola!

Deze telling wordt elke 2 weken gedaan…dus om de week zijn er winnaars!

Vereisten:

• Je moet ABN-sprekend zijn.
• Je moet minimaal 20 uur per week beschikbaar zijn.
• Communicatieve vaardigheden bezitten.
• Een flinke dosis overtuigingskracht en doorzettingsvermogen bezitten.
• Commercieel ingesteld zijn.
• Beheersing van de pc.


Verantwoordelijkheden:

• Er wordt gebeld namens Pretium Telecom.
• Behandel elk gesprek op een professionele manier.
• Wees open en precies bij het geven van informatie.
• Wees open en precies bij het beantwoorden van de vragen van de klant.
• Werk met richtlijnen.
• Gebruik professionele taal en terminologie.
• Gebruik correcte taal en grammatica.
• Gebruik de telefoon altijd op een juiste en professionele manier.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Als je dit leest dan vraag ik me af wat bedoelen ze met: "Gebruik correcte taal en grammatica."
:lol: Dit selectie criterium heeft men w.s. laten varen bij gebrek aan gegadigden voor deze functie.

Niet iedereen is bereid om oude mensen te misleiden. Zij hebben andere normen en waarden.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

O.T.

Colportagepraktijken Europe Travel Tours 10-07-08
De Duitse firma Europe Travel Tours is weer bezig om mensen te benaderen die zogenaamd een prijsvraag hebben gewonnen. Dat meldt ouderenbond, ANBO.

Omdat ook hier vaak ouderen de dupe van zijn even een Off Topic waarschuwing, gelezen in Vara Kassa nieuwsbrief

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MamMaria »

Ben ik even blij! :lol: :lol:

Mijn moeder heeft gelukkig geen telefoon meer (dus ook geen Pretium!)

Kunnen ze haar daar tenminste niet meer inluizen! :lol: :lol:

't Wachten is op weer wat nieuws en dat duurt vast niet lang voordat er weer een nieuwe terrorist aan het inhalen slaat! :evil: :evil:

JvdBerg
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 jul 2008 18:29

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door JvdBerg »

@eschla

Ik was vanochtend ook aan het bellen en heb dit gesprek inderdaad horen plaatsvinden.

Ik heb hem ook hierop aangesproken want het is wettelijk verplicht deze informatie af te staan als een prospect daarom vraagt.

Voor iedereen die dit leest: geef aan als de beller weigert de gegevens te geven van o.a. het call center, de echte naam, etc. dat het wettelijk verplicht is en als hij ze niet geeft er een boete uitgedeeld kan worden.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Voor iedereen die dit leest: geef aan als de beller weigert de gegevens te geven van o.a. het call center, de echte naam, etc. dat het wettelijk verplicht is en als hij ze niet geeft er een boete uitgedeeld kan worden.
Lees: dien een klacht in.

http://www.consuwijzer.nl/Formulieren/U ... emarketing

in de hoop dat Opta de boete daadwerkelijk uitdeelt aan Pretium.

JvdBerg
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 jul 2008 18:29

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door JvdBerg »

Pretium kan niks doen aan het bel gedrag van de Agents.
De boete zal dus niet naar Pretium gaan maar het Call Center.

Dus op die manier is Pretium aanvallen niet mogelijk.
Maar daar zijn hier al genoeg manieren voor genoemd.

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

manmaria
Ik heb gelezen in je verhaal wat ze vragen van sollicitanten voor de o zo geweldige functie bij het prutgroepje. Als zij willen dat je ABN nederlands moet spreken, mogen ze daar wel eens beter opletten. Bij is het al wel een jaar geleden, maar de medewerkers die ik steeds aan de telefoon had, spraken dat echt niet. Dat was heel goed te horen, die mensen spraken Nedertlands met een heel duidelijk buitenlands accent.

JvdBerg
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 jul 2008 18:29

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door JvdBerg »

@Johan250

Het is niet alleen het eerder genoemde Call Center dat Pretium belt.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Laat u niet misleiden door Prutje.

Het call centrum belt namens Pretium, dus dien een klacht in. Als u erin getuind bent sluit u geen overeenkomst met het call center maar met Pretium.
----------
http://www.consuwijzer.nl/Formulieren/U ... emarketing
Hier dient u een klacht in
-------------------
http://www.opta.nl/download/200405+boet ... regels.pdf
Hier kunt u lezen over boetebeleidsregels.
-----------------------
http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Ve ... _beetnemen
Vooral aan uw bejaarde familieleden laten lezen.
-------------------------------

http://www.consuwijzer.nl/Media/Familie ... he_verkoop

Hier staat een video

JvdBerg
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 jul 2008 18:29

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door JvdBerg »

Luister even Hond,

Ik zit hier niet in mijn vrije tijd om mensen te misleiden.
Dat doe ik wel (zoals jullie het zeggen) op mijn werk.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

De Hond vond nog even het volgende:

en zeg U U U :)

Quote consuwijzer:

Ongevraagde telefonische benadering voor deze doeleinden is wettelijk toegestaan, tenzij u expliciet heeft aangegeven dat u niet telefonisch benaderd wilt worden. Dit kunt u bijvoorbeeld doen bij Stichting Infofilter.

* Stichting Infofilter

Als consument heeft u dus automatisch te maken met telemarketing, tenzij u hier zelf actie tegen onderneemt. Telemarketingbedrijven moeten consumenten tijdens het telefoongesprek actief de mogelijkheid bieden aan te geven niet meer door hen gebeld te willen worden
---------------------

Conclusie: Als u alle bejaarden in uw familie/kennissenkring regelmatig herinnnert dat het enige wat zij hoeven te doen is: tegen de prutjes zeggen:

Ik wil niet meer gebeld worden. Verwijder mij uit het bestand.
Rollenspel:
Prutje: bla bla bla
Bejaarde: ik wil niet meer gebeld worden. Verwijder mij uit het bestand.
Prutje: bla bla bla
Bejaarde pakt de fluit en blaast het verkooppraatje uit.

:lol:

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

BTW

Mocht de bejaarde nogmaals door de prutjes gebeld worden is dit reden om een klacht in te dienen! De bejaarde heeft immers eerder aangegeven dat hij/zij uit het bel bestand verwijderd wilde worden!

http://www.consuwijzer.nl/Formulieren/U ... emarketing
Hier dient u een klacht in

Ik krijg bijna zin in een gesprek met de prutjes.

:wink:

JvdBerg
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 jul 2008 18:29

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door JvdBerg »

Als je skype hebt is dat te regelen.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »


BerichtGeplaatst op: 14 Jul 2008 15:51 Onderwerp:

Als je skype hebt is dat te regelen.
Ik schreef BIJNA :lol:

JvdBerg
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 jul 2008 18:29

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door JvdBerg »

Tuurlijk, ontwijk de confrontatie. :twisted:

Alleen maar een plaat voor het hoofd hebben en niet luisteren, prima.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »


BerichtGeplaatst op: 14 Jul 2008 15:50 Onderwerp:

BTW

Mocht de bejaarde nogmaals door de prutjes gebeld worden is dit reden om een klacht in te dienen! De bejaarde heeft immers eerder aangegeven dat hij/zij uit het bel bestand verwijderd wilde worden!

http://www.consuwijzer.nl/Formulieren/U ... emarketing
Hier dient u een klacht in
Het is aan te bevelen om deze mantra naast de telefoon te leggen:
Ik wil niet meer gebeld worden. Verwijder mij uit het bestand.
U of uw ouders worden altijd op een onverwacht moment gebeld. Ik vind het dan handig om op het ergste voorbereid te zijn en te weten wat mijn mantra is en deze op te dreunen als een barst in een oude vinyl plaat.
< VEG >

bertha w
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jul 2008 17:55

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door bertha w »

vandaag werd mijn moeder 86 jaar wonende in een zorgcentrum benaderd door een persoon als zijnde iemand van de kpn, dat ze vanaf volgende maand goedkoper kon bellen voor een goedkoper tarief
er wordt gezegd dat het gesprek wordt opgenomen, maar het woord kpn valt niet meer, als je drie keer met ja hebt geantwoordt is het abbonnement geactiveerd.
Er wordt naar het nummer van de giro gevraagd, dat wekte achteraf het wantrouwen van mijn moeder op, waarna ze mij belde.
Direkt kontakt opgenomen met kpn die van deze praktijken op de hoogte is, maar kan niets ondernemen doordat bij de opname van het bandje de naam kpn niet meer valt.
Ik vind dit een meer dan schandalige handeling van zaken om oudere mensen zo te misleiden.
Graag zou ik willen dat deze firma tijdens een uitzending onder handen wordt genomen, zodat deze praktijken stoppen.

Gesloten