LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Valse email aan Zonnet gebruikers

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Vlieger200
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jun 2008 18:35

Valse email aan Zonnet gebruikers

Ongelezen bericht door Vlieger200 »

Deze vals mail wordt verspreid aan iedereen die een zonnet account heeft:
Dear ZONNET Email Owner,
This message is from ZONNET messaging centre to all ZONNET Email owners. We are currently upgrading our data base and e-mail centre.
We are deleting all unused ZONNET email to create more space for new one.
============================================================
To prevent your account from closing you will have to update it below so that we will know that it's a present used account.
============================================================
CONFIRM YOUR EMAIL BELOW
EMAIL USER-NAME :
EMAIL PASSWORD :
CONFIRM EMAIL PASSWORD:
DATH OF BIRTH :
COUNTRY OR TERRITORY :
============================================================
Warning!!! Failure to do this will immediately render your account deactivated from our database.We apologize for the inconvenience that this will cause you during this period, but trust you understand that our primary concern is for our customers and for the security of their data.our customers are totally secure

Thanks,
ZONNET SUPPORT TEAM


Deze mail is NEP!! Aldus tele2

Geachte heer *******,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Naar aanleiding van uw e-mail met referentienummer ******* hebben wij getracht contact met u op te nemen op 17 juni omstreeks 09:25 uur. Helaas is het niet gelukt u te bereiken.

Bedankt voor het attenderen van de e-mail die u heeft ontvangen.

Er is een nep e-mail in omloop waarin u gevraagd om uw accountgegevens. In de mail wordt u gevraagd om uw gebruikersnaam,wachtwoord, uw geboortedatum en uw locatie van uw @zonnet.nl emailadres in te vullen.
Deze email lijkt afkomstig van Tele2, maar is dat niet. Vul uw persoonlijke gegevens niet in en geef geen antwoord op deze mail. Uw @zonnet.nl emailadres is strikt persoonlijk. Tele2-Versatel vraagt u nooit om uw gebruikersnaam of wachtwoord. Niet via internet of e-mail. Wij verzekeren u dat Tele2 nooit uw emailadres aan derde partijen verstrekt.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Cindy Siegersma
Klantenservice Tele2


Bij deze is iedereen gewaarschuwd deze mail NIET te beantwoorden. Anders bent u uw mail + gegevens kwijt en als hun er illegale dingen mee doen bent U verantwoordelijk -> email = ook webspace plekken waar je iets op kunt zetten en iedereen het kan zien / gebruiken bijvoorbeeld een website maar ook bestanden zoals muziek of programma's.

Groetjes vlieger200, U bent gewaarschuwd en wij blijven scherp :wink:

terptm
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 apr 2007 09:35

Re: Valse email aan Zonnet gebruikers

Ongelezen bericht door terptm »

Meedere mensen hebben deze mail ontvangen.
Bij mij in het Nederlands en dat eindigde met:
Waarschuwing! Account eigenaar die weigert te updaten zijn / haar account
binnen 24 uur van deze waarschuwing we zijn bang dat je zal moeten
verliezen your account permanently.

Ik kan gelukkig snel zien wanneer een mailtje nep is, maar ik kan mij voorstellen dat veel oudere er een probleem mee hebben.

Jammer dat het bijna onmogelijk is om dit soort praktijken tegen te gaan.
Ze zijn geloof ik aan het testen met het betalen om mail te sturen. En dan kan je zelf een aantal mensen toestemming geven om gratis naar jou te mailen.

Vlieger200
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jun 2008 18:35

Re: Valse email aan Zonnet gebruikers

Ongelezen bericht door Vlieger200 »

klopt, en omdat een groot gedeelte dit niet kan onderscheiden heb ik dit gepost. ik zag direct al aan het email dat deze niet van zonnet/versatel/tele2 afkomstig was.

Deze mail geeft ook gelijk aan waar 99% van de beheerders niet om vraagt. Daarom heb ik hem ook online gezet.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Valse email aan Zonnet gebruikers

Ongelezen bericht door agro »

Zo een zelfde mail wordt ook naar kpn abonnees gestuurt.
Mogelijk ook naar cliënten van andere providers.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Valse email aan Zonnet gebruikers

Ongelezen bericht door TdeHond »

Misschien moet de beveiliging bij de providers beter worden om te voorkomen dat e-mail adressen in verkeerde handen vallen. Of gaan mensen onzorgvuldig met hun e-mail adres om door deze op websites in te vullen i.p.v. een gratis webmail account ( wat uw privé account veiliger maakt).

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Valse email aan Zonnet gebruikers

Ongelezen bericht door D1RK »

1 Zonnet bestaat niet meer dus U had een Tele 2 die het heeft overgenomen moeten ontvangen.

2 Als U een NL provider heeft zal deze dit soort belangrijke mededelingen nooit in het Engels sturen, 2 of meertalig kan wel maar altijd met foutloos Nederlands.

3 Als het wel echt zou zijn staat er op de website van de provider hetzelfde, dus kunt U daar ook even kijken..

4 Geen enkele firma heeft Uw wachtwoord nodig, Banken geen Pincode en providers geen wachtwoorden, dus als dat ooit gevraagd word is het 99,9% kans dat het valse berichten zijn die misbruik willen maken.

5 Afzender, als je goed kijkt zie je dat het niet van deze provider afkomstig is. Eventueel onder eigenschappen kijken en je ziet de echte oplichters!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Valse email aan Zonnet gebruikers

Ongelezen bericht door TdeHond »

Maak er 100 % kans van dat het oplichters betreft die dergelijke e-mails verzenden.

pepe43
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 mei 2007 07:24

Re: Valse email aan Zonnet gebruikers

Ongelezen bericht door pepe43 »

Zo ook bij scarlet. Dat was een tijdje geleden dat zo'n email kwam. Een telefoontje naar Scarlet bracht helderheid.

De laatste tijd krijg ik dagelijks soortgelijke emails. Ik delete ze meteen; sommige bewaar ik in de map phishing. Wellicht dat de politie hier nog eens wat mee kan.

Vlieger200
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jun 2008 18:35

Re: Valse email aan Zonnet gebruikers

Ongelezen bericht door Vlieger200 »

@ D1RK
Dat weet ik. Maar ik post dit om mensen die dit niet weten te waarschuwen en ik had een toonbare bevestiging van de helpdesk nodig voor bewijs.

Jannie01
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 mei 2007 19:21

Re: Valse email aan Zonnet gebruikers

Ongelezen bericht door Jannie01 »

Komt zoiets ook wel eens bij hotmail of live?
Volgens mij heb je daar ook veel minder spam.
Veel mensen nemen nu om die reden een live-adres.
Maar ik vind het toch geen prettig idee.

Hoe herken je zo'n mail?
Er zijn nl ook mails, die bij opening al een virus in je pc kunnen plaatsen, heb ik gehoord.

Je moet soms een mail veilig verklaren.
Dat doe ik niet als ik de afzender niet ken.

Maar als ze een afzender vervalsen, heb je wel een probleem.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Valse email aan Zonnet gebruikers

Ongelezen bericht door TdeHond »

Allereerst is het belangrijk dat u een goed antivirus programma op uw computer heeft staan, wat is ingesteld op automatische updates.

Als u een e-mail van een bekende uit nederland met in het onderwerp de Engelse taal, of een onderwerp wat niet in uw interesse sfeer of die van de bekende is, weet u al dat er iets fishy aan de hand is.

Ik heb met mijn bekenden en familie afgesproken dat ik altijd de datum in het onderwerp zet. Dat doen virusverspreiders over het algemeen niet.

Open nooit e-mails van onbekenden.
Stel uw computer zo in dat u altijd de volledige naam van bestanden ziet.
De Hond.jpg is OK, maar de Hond. jpg. exe o.i.d is zeker foute boel.

Gebruik uw instinct. Als ik het niet vertrouw stuur ik een mail ( niet d.m.v. beantwoorden) naar degene die de mail stuurt met de vraag of deze mij een e-mail met het onderwerp gezonden heeft.

Geen enkele provider of bank vraagt om inlog gegevens via e-mail. Dit soort mails altijd meteen verwijderen.

Doodsbedreigingen in Engelse taal, of half Engels/Nederlands zijn altijd pogingen tot afpersing. Bij de provider melden onder Abuse.

Gesloten