LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BOL.com

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Piet1953
Berichten: 42
Lid geworden op: 18 apr 2008 08:15

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door Piet1953 »

Wij hadden tot voor kort ook alleen maar goede ervaringen met Bol.com. Alleen is deze week een door ons besteld boek niet aangekomen.

Wel is de verpakking zonder inhoud (alleen de faktuur zat er nog in) op straat in de omgeving van ons huis gevonden. We hebben contact opgenomen met bol.com.

Ze stellen echter dat ze er niets aan kunnen doen, en dat wij ons geld (vooruitbetaald) kwijt zijn. Ze willen ook geen verdere aktie ondernemen richting de vervoerder die zij de bezorgopdracht hebben gegeven (tpg) en weigeren ook aangifte te doen wegens diefstal (dat hebben wij zelf trouwens wel gedaan).

We vinden we niet netjes van een bedrijf als bol.com dat ze, als een boek niet in goede orde afgeleverd wordt, alle schade en vervolgakties afwentelen op de klant. Wij doen dus geen zaken meer met bol.com.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door Moppentappers »

volgens mij staat in de voorwaarde dat het bezorgen de verantwoordelijkheid van TNT is
je zou daar misschien beter contact mee kunnen opnemen ;)

Piet1953
Berichten: 42
Lid geworden op: 18 apr 2008 08:15

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door Piet1953 »

moppentapper,
Ik heb ook melding gedaan bij tnt.
Maar het probleem is dat bol.com de opdrachtgever van tnt is, niet ik.
Ik kan tnt dus niet aanspreken op de schade, dat zou bol.com moeten doen, maar weigeren ze.

j.breur
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2008 14:57

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door j.breur »

Ik heb een maand geleden een bestelling gedaan bij Bol.com. Na enige tijd kreeg ik een mailtje met de melding dat mijn bestelling is overgedragen aan TNT post. Na de verstreken leertijd heb ik contact opgenomen met Bol.com. Na enige uitleg wist niemand de locatie van de bestelling te achterhalen. De volgende dag moest ik terugbellen en het zou allemaal in orde komen met een passende oplossing. De volgende dag kreeg ik van Bol.com te horen dat het waarschijnlijk een scanfout betreft. De passende oplossing is geworden... ze nemen eerst contact op met de betreffende afdeling om het pakketje te achterhalen. Wanneer dat gedaan is storten ze mijn geld terug "waar ook een week overheen gaat" zodat ik daarna de bestelling opnieuw mag doen "gaat ook weer een week overheen... als het niet zoek raakt". Een andere methode is niet mogelijk. Ze kunnen dus niet de bestelling laten staan en deze alsnog verzenden. Totop heden zit ik nog steeds op mijn geld te wachten. Ga maar gewoon naar de boekenhandel in het centrum en koop daar gewoon je boeken bij Donner... nooit geen problemen. Mooie passende oplossing van Bol.com.

djeez
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 sep 2005 16:11

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door djeez »

Op 20 maart bestelden en betaalden wij de Wii Fit. Gisteren is deze game uitgekomen, maar ik wacht nog steeds op mijn bestelling. Bol.com meldt dat hij is verstuurd, maar een track en tracenummer kunnen ze niet geven,. Waarschijnlijk is de bestelling nu zoekgeraakt, en kunnen we fluiten naar onze 90 euro. Zeer slechte service van dit bedrijf, ik zal er nooit meer wat bestelllen! :evil:

ColinC
Berichten: 42
Lid geworden op: 23 jun 2008 13:58

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door ColinC »

Je moet niet veel verwachten als iets in een keer uitkomt he?
Vaak is het meteen uitverkocht en moet het opnieuw geleverd worden door een leverancier.
Dan moet je niet meteen pissig erop worden..

Ik heb nooit problemen met dit bedrijf gehad..

En mensen die klagen dat ze niks hebben:
Dagelijks krijgen ze duizenden bestellingen binnen. Dat gaat allemaal in een distributiecentrum in 1 keer. Dan kan het nog wel eens misgaan.. Maar dan hoef je het bedrijf niet af te kraken ;)

aadugee
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 jan 2008 10:34

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door aadugee »

Ik denk dat de beste tip met betrekking tot bol.com is het met acceptgiro te betalen. Dat is pas na levering en kun je dus simpelweg niet betalen als het fout gaat.

ColinC
Berichten: 42
Lid geworden op: 23 jun 2008 13:58

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door ColinC »

En dan incassobureau's achter je aan?
Nee hoor. Ik betaal liever via iDeal.

Ramon1234
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jul 2008 14:57

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door Ramon1234 »

Op 05.06.2008 heb ik 2 telefoons bij BOL besteld en betaald. Tijdens het bestellen van deze 2 artikelen werd een levertijd van 3-4 weken aangegeven (staat ook nog steeds op de site). Dit is bevestigd in de email die ik van Bol.com kreeg. Omdat ik na 3 weken wat ongerust werd over deze levertijd heb ik gemailed naar de klanten service. Zij bevestigden dat er 30 juni geleverd zou kunnen worden. Dat werd nog een keer vertraagd naar maandag 7 July. Tijdens het naderen van deze datum werd ik ongerust en na nogmaals een mail te sturen naar de klanten service over mijn bezorgdheid, bleek dat BOL deze afspraak wederom niet konden nakomen. Er kwam een nieuwe leverdatum uit de hoge hoed: week 32.
Dat vind ik dus echt niet normaal, meer dan 10 weken wachten op 2 telefoons bij notabene de grootste elektronica leverancier van Nederland. Ben daarom uiterst ontevreden.
Heb al meer dan 10 berichten en een klacht gestuurd. Iedere keer krijg ik weer van iemand anders het zelfde oppervlakkige antwoord:
Sorry, excuus en week 32 leveren we de spullen.

Niemand zegt mij, ja we hebben met onze leverancier contact gehaden gevraagd of er een andere mogelijkheden zijn. Ook zegt Bol niet dat ze een andere leverancier gevraagd of zij het sneller kunnen leveren, Nee iedere keer weer het zelfde oppervlakkige antwoord.

Ben dus echt onttevreden over deze zeer onpersoonlijke en klantonvriendelijke toko, waar iedereen van de helpdesk op een onbewoond eiland leeft en totaal afgezonderd te werk gaat. Krijg op mijn replies ook iedere keer weer van iemand anders dezelfde reactie. (Zo kan ik ook een helpdesk runnen) Het enige wat de helpdesk van Bol kan is op het scherm kijken wat de leverdatum is. Extra effort erin steken om klanten tevreden te houden ho maar. Dit werkt misschien goed als het allemaal gaat zoals het moet maar owee als er net even iets mis is, dan ben je als klant dus echt de klos.

Wilde dit toch echt hier kwijt want ik krijg een enorm machteloos gevoel bij BOL. Nooit zal ik er meer iets kopen.

STURKY
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 mei 2006 19:18

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door STURKY »

Bij een boek is het misschien niet zo belangrijk maar ik heb gisteren een laptop besteld waarbij stond: ''vandaag voor 21.00 uur besteld, morgen in huis''. Deze belofte doet bijna geen andere webwinkel maar gezien de reputatie van bol ging ik er echt vanuit dat dit zou kloppen.

Na bestelling en betaling kreeg ik een bevestigingsmail met opeens levertijd 5-7 dagen levertijd. Ik heb een mail gestuurd naar de klantenservice hoe het nu zit(zie onderstaand). Ook vandaag staat er nog in de catalogus ''vandaag besteld, morgen in huis''.

''Ik heb net een laptop besteld voor mijn vakantie. U geeft in de advertentie aan(nog steeds!) ''voor 21 uur besteld, de volgende dag in huis''. echter in de bevestigingsmail geeft u aan ''3 tot 5 dagen''. Wat is het nu? bvd''

antwoord:

''Het door u op 11 juli bestelde artikel heeft een verwachte levertijd van 5-7 werkdagen. Deze termijn is op dit moment nog niet verstreken. Wij verzoeken u daarom nog even om geduld. Wij verwachten uw bestelling rond 22 juli 2008 te kunnen leveren.''

De comunicatie intern is dus waardeloos. Daarna heb ik nog een keer gemaild waarom er staat dat er nog steeds staat dat het direkt geleverd wordt, geen antwoord. Ik heb de order geannuleerd en nu staat er al 24 uur ''annulering in behandeling'', dus nog steeds onduidelijkheid. Er is wel al 350 euro van mijn creditcard afgeschreven, dat gaat heel snel. Maar gezien de reacties hier zal het wel een maandje duren voor ik dat geld weer terugheb.

Geen bol meer voor mij want ik vind dit waardeloos. Het gaat trouwens om een asus eee pc 900, dus pas op als je hem wilt bestellen

nettewerker
Berichten: 27
Lid geworden op: 07 jun 2008 21:01

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door nettewerker »

heb reeds 10-tallen boeken bij Bol.com besteld en geleverd gekregen, nooit een centje pijn gehad.

bjoriesnorie
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jul 2008 18:41

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door bjoriesnorie »

ik had een spel gekocht bij bol.com er stond bij NEDERLANDSE VERSIE wat blijkt nou ik krijg een engelse versie en dit spel was voor mijn broertje en die kan helemaal geen engels :(
hij kan het spel dus niet spelen wat moet ik doen ? heeft iemand er ervaring mee?

Kabee-
Berichten: 54
Lid geworden op: 30 mar 2008 16:13

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door Kabee- »

Bol.com is aan te raden!

Zelf had ik ooit een boek gekocht, 2 weken later was het boek afgeprijsd, via de mail aangegeven dat ik graag ook korting op mijn aangeschafte boek wilde. Geen probleem, ik kreeg het verschil in prijs terug!

[email protected]
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jul 2008 11:55

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door [email protected] »

Ik snap het niet .. ik heb echt nog nooit een probleem gehad met Bol... Ik bestel en krijg de juiste spullen en betal dan achteraf viaacceptgiro.

Als ik niet de juiste spullen zou krijgen, dan zou ik de acceptgiro ook niet voldoen. Geen enkel probleem toch?

krieno
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 okt 2007 15:14

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door krieno »

Nooit een probleem gehad bij bol.com, woensdag morgen een externe harde schijf besteld, donderdag middag bezorgd, en ik betaal altijd met een accept giro, nog noit geen probleem gehad, maar als iets niet ankomt wil dat niet zeggen dat dat de schuld is van bol.com, tnt post raakt ook wel eens iets kwijt, of geeft dat af aan iemand in de straat, als je niet thuis bent,en wie weet wat die er me doen.

Paulus13
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jul 2008 14:10

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door Paulus13 »

Ook bij mij presteert Bol het om niet te leveren en verder niets te doen. Ik heb een printer besteld met een levertijd van 1 dag. Als er vervolgens niets komt laten ze je eerst een week wachten want dat is de afspraak. Wordt gezegd alsof dat een excuus is, maar ze hebben die afspraak toch zelf gemaakt. Vervolgens blijkt dat Bol zegt dat printer is verstuurd en dat TNT zegt dat ze hem niet hebben. En dan? Niets dus. Ik heb even in de algemene voorwaarden gekeken. Daar staat dat de levertijd van alle artikelen 30 dagen kan zijn. Ook als op de site staat dat het 1 dag is!! Om het compleet te maken staat er ook nog in dat als ze later dan 30 dagen leveren er geen recht is op schadevergoeding of annuleren. Met andere woorden: als je iets bestelt kunnen ze het volgens de voorwaarden in het jaar 2048 of later leveren en heeft de klant nergens recht op. Dat geeft toch al aan dat je een fout bedrijf bent als je dat in je voorwaarden zet!! Iedere rechter zou gehakt maken van deze voorwaarden maar wie gaat er voor een printer van 90 euro naar de rechter? Niemand, dat weet Bol en daar maken ze gebruik van.
Kortom een welgemeend advies: Bestel nooit iets bij Bol want het is een loterij. Als er iets misgaat ben je de pineut en heb je geen poot om op te staan.

sjoertels
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 aug 2008 10:15

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door sjoertels »

Wij hebben exact hetzelfde: vorige week donderdagavond videocamera en i-pod besteld en op de TNT pagina staat dat er manco geleverd is. Ik vrees hetzelfde verloop als hierboven. Ik vermoed dat Bol.com helemaal niet kan leveren, maar om de klant tevreden te houden doen ze wel een elctronische vooraanmelding bij TNT. Als het vervolgens niet wordt aangetroffen door TNT, zegt Bol.com dat het een ook een scanfout van TNT kan zijn. Nu hoop ik dat ze volgende week actie ondernemen, maar ik ga al uit van het ergste: maximaal 30 dagen levertijd, als deze termijn overschreden wordt, heb je 7 dagen recht om te annuleren.

Maar goed: als het deze kant opgaat en Bol.com levert pas na 30 dagen, dan gaat het pakketje linea recta terug. Dit is onze eerste ervaring met Bol.com en ook direct de laatste.

sjoertels
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 aug 2008 10:15

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door sjoertels »

Oh ja, voor 21:00 besteld, volgende dag in huis: laat me niet lachen stelletje bedriegers van BOL

depichi
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jun 2008 23:05

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door depichi »

Beste mensen,

bij veel mensen gaat het bestellen via bol.com goed, bij anderen gaat het fout. Persoonlijk ben ik het ermee eens dat fouten gemaakt worden en dat bedrijven in het algemeen zich zo goed mogelijk afschermen tegen nadelige consequenties jegens hen. logisch, toch? Een bedrijf als bol.com zou zich echter wel beter moeten bekommeren om de mensen bij wie het fout gaat. Er kunnen nog 1000 mensen een reactie plaatsen met ' bij mij gaat het nooit fout geweldig bedrijf' waarschijnlijk is het percentage van juiste transacties ook vrij hoog, maar dat betekent niet automatisch dat het een klantvriendelijk bedrijf is, waarbij ik niets wil veronderstellen.

nu mijn verhaal:
ik heb een xbox360 bundel gekocht en betaald ook met de melding voor 21.oo besteld volgende dag in huis. Hetzelfde probleem als voorheen: Manco. Ik heb de klantenservice gebeld en ze zeiden hetzelfde als bij anderen: op een zeer vriendelijke toon, we moeten nog even afwachtn die 6 werkdagen, want dan komt het pakketje in 80% van de gevallen weer tevoorschijn.

Om terug te komen op mijn vorige verhaal. Dit is dus het punt waar bol zich kan onderscheiden tussen een klantvriendelijk bedrijf en een klant-onvriendelijk bedrijf. correcte transacties betekenen dat de werkprocessen binnen het bedrijf goed geregeld zijn, daar komt geen klant aan te pas, dat is bedrijfsvoering. Herstel van fouten, DAT is klantvriendelijkheid.

Ik ben het er dus mee eens, dat als 90% van de bestellingen correct worden afgehandeld, dat bol een goed bedrijf is. Maar als die 10% klanten die dan ook echt direct in contact komen met bol in de wind worden geschoten, maakt dat een bol klant-onvriendelijk bedrijf.

Ik wacht in ieder geval af of het bij mij ook zo een probleem gaat worden, immers 400 euro is niet niks. Tot maandag moet ik wachten, als het dan niet in orde is, zal ik er alles aan doem om mijn bestelling op te zeggen en mijn conclusies dan te trekken.

depichi
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jun 2008 23:05

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door depichi »

trouwens, wat ik persoonlijk een goede afhandeling zou vinden in mijn geval, is dat er gezien de nog niet gedane overlevering aan TNT gewoon een nieuw pakket gestuurd zou moeten worden, en er dan zelf maar eens op uit gaan om te kijken waar dat eerste pakket nou eigenlijk gebleven is. DAT is klanten tevreden houden. Een klant die 400 euro heeft betaald, die houd je tevreden, Dat is toch zo?

Gesloten