LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mijn visie op MLM

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.

Ik heb positieve ervaringen met MLM

JA!
2
29%
Nee!
5
71%
 
Totaal aantal stemmen: 7

Danoontje
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jul 2008 13:16

Mijn visie op MLM

Ongelezen bericht door Danoontje »

Mijn kijk op MLM

Ik, als anti MLM-er heb mezelf er goed in verdiept. Mijn schoonfamilie doet eraan en ja dan kom je ermee in aanraking. Om het een kans te geven heb ik open ogen en een open mind aangenomen, maar helaas ze hebben me niet kunnen overtuigen.

De punten die ik bij praktisch elke MLM tegenkom en ook net zo makkelijk ontkracht kunnen worden zijn:

"Ons zeeppoeder bevat geen vulmiddel, kijk eens hoe goed het helemaal in water oplost!"
>> Nou, dat is leuk, maar zout bijvoorbeeld, lost ook volledig op in water, dus het feit dat het goed oplost, wil niet zeggen dat het ook bij lage hoeveelheden ook schoon wast.

"We besparen want we maken geen reclame"
>> Nou, Amway, bijvoorbeeld sponsort sporters met Nutrilite. Dit zijn puur commerciele contracten waar Amway de sporter dik voor betaald. De sporter zegt voor een dergelijke vergoeding wel dat ie het gebruikt en dat het goed is. Sponsoring is reclame, dus ze maken reclame.

"We hebben geen tussenhandel, je koopt gelijk bij ons in, is dus goedkoper!"
>> Nou, al die lagen in de 'upline' die over een verkocht product een bonus ontvangen, is minstens net zo duur als een tussenhandel. Klinkt leuk maar klopt niet. Daarom zijn de producten relatief duur. Productie van de producten is niet duurder dan andere merken.

"Eigenlijk zijn onze eigen producten goedkoop"
>> Nou, nee als de marges naar de klant minimaal 30% zijn niet.

"Financiele mogelijkheden zijn eindeloos"
>> Nou, dat kan wel zo zijn, maar als dit echt zo was, zouden er wel meer succesverhalen bekend zijn. Niet iedereen in dit plan wordt rijk, anders verdiend een ander niets aan je. Het succes percentage is erg laag. Na een jaar is ca. 90% gestopt als "IBO". Tevens bouw je als "zelfstandig ondernemer/ IBO" geen pensioen op, al die kosten komen er nog bij.
Daarbij komt jou succes over de ruggen van een ander, en wil je dat?

Dit is maar een deel van de niet kloppende beweringen. Er is nog veel meer.
Wat ook zo raar is, is dat het eigen gebruik van de producten zo wordt gestimuleerd. Ja, zo zeggen ze, dan ben je gebruiksdeskundige. Nou, ik zal je vertellen dat het waarschijnlijk erg goed is voor de omzet van de Upline.

Als MLM echt zo goed is, waarom gebruiken niet veeeeel meer bedrijven dit principe? MLM bedrijven blijven bestaan, omdat er continue nieuwe zieltjes worden gewonnen in meetings waar alles de hemel in wordt geprezen. Sekte achtige taferelen, juichen en joelen...

Het is een kwestie van even logisch nadenken en op voorstellen die te mooi klinken om waar te zijn, niet direct te reageren. Als het ECHT ZO GOED is, zouden er veel meer positief zijn.

Ik denk dat de mensen DIE positief zijn, zelf IBO zijn en er tot hun nek in zitten. Ze zijn positief omdat ze anders hun eigen ramen ingooien. Vaak hebben ze een zolder vol staan van die spullen, omdat ze een inkoop target hebben om hun niveau en dus hun bonus/ salaris te behouden.

Kijk, iedereen is vrij om de eigen keuzes te maken, ik vertel alleen dingen die je op de bijeenkomsten niet hoort.

PS mijn schoonouders zijn na jaaaaren MLM-en niet bepaald rijk geworden.... Downline vinden lijkt een onmogelijke opgave, want, zeg eerlijk, zou jij het doen???

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Mijn visie op MLM

Ongelezen bericht door antileugens »

"Ons zeeppoeder bevat geen vulmiddel, kijk eens hoe goed het helemaal in water oplost!"
>> Nou, dat is leuk, maar zout bijvoorbeeld, lost ook volledig op in water, dus het feit dat het goed oplost, wil niet zeggen dat het ook bij lage hoeveelheden ook schoon wast.
Vulmiddel lost niet op.
"We besparen want we maken geen reclame"
>> Nou, Amway, bijvoorbeeld sponsort sporters met Nutrilite. Dit zijn puur commerciele contracten waar Amway de sporter dik voor betaald. De sporter zegt voor een dergelijke vergoeding wel dat ie het gebruikt en dat het goed is. Sponsoring is reclame, dus ze maken reclame.
Klopt maar wel veel minder.
"We hebben geen tussenhandel, je koopt gelijk bij ons in, is dus goedkoper!"
>> Nou, al die lagen in de 'upline' die over een verkocht product een bonus ontvangen, is minstens net zo duur als een tussenhandel. Klinkt leuk maar klopt niet. Daarom zijn de producten relatief duur. Productie van de producten is niet duurder dan andere merken.
De tussenhandel is veel duurder.
"Eigenlijk zijn onze eigen producten goedkoop"
>> Nou, nee als de marges naar de klant minimaal 30% zijn niet.
De marges in de 'normale' handel zijn veel groter.
"Financiele mogelijkheden zijn eindeloos"
>> Nou, dat kan wel zo zijn, maar als dit echt zo was, zouden er wel meer succesverhalen bekend zijn. Niet iedereen in dit plan wordt rijk, anders verdiend een ander niets aan je. Het succes percentage is erg laag. Na een jaar is ca. 90% gestopt als "IBO". Tevens bouw je als "zelfstandig ondernemer/ IBO" geen pensioen op, al die kosten komen er nog bij.
Daarbij komt jou succes over de ruggen van een ander, en wil je dat?
Falen komt over de rug van anderen, succes niet. Om succes te hebben, MOET je downline succes hebben.
Dit is maar een deel van de niet kloppende beweringen. Er is nog veel meer.
Allemaal ontkracht
Wat ook zo raar is, is dat het eigen gebruik van de producten zo wordt gestimuleerd. Ja, zo zeggen ze, dan ben je gebruiksdeskundige. Nou, ik zal je vertellen dat het waarschijnlijk erg goed is voor de omzet van de Upline.
Natuurlijk is dat goed voor de omzet van je upline, maar zou jij vis halen bij een visboer die zijn vis voor eigen consumptie bij de concurrent haalt?
Als MLM echt zo goed is, waarom gebruiken niet veeeeel meer bedrijven dit principe? MLM bedrijven blijven bestaan, omdat er continue nieuwe zieltjes worden gewonnen in meetings waar alles de hemel in wordt geprezen. Sekte achtige taferelen, juichen en joelen...
Heel veel bedrijven gebruiken MLM. En daar hebben we die uitgekauwde blabla over een sekte weer.
Het is een kwestie van even logisch nadenken en op voorstellen die te mooi klinken om waar te zijn, niet direct te reageren. Als het ECHT ZO GOED is, zouden er veel meer positief zijn.
Deel 1 ben ik het volledig mee eens, deel 2: Het valt me tegen dat jullie zo weinig tegenstanders weten te vinden die met bewijzen komen.
Ik denk dat de mensen DIE positief zijn, zelf IBO zijn en er tot hun nek in zitten. Ze zijn positief omdat ze anders hun eigen ramen ingooien. Vaak hebben ze een zolder vol staan van die spullen, omdat ze een inkoop target hebben om hun niveau en dus hun bonus/ salaris te behouden.
Onzin, vrijwel elke ex-Amway distributeur gebruikt nog steeds veel van de producten. Maar Amway is inmiddels in mijn ogen wel achterhaalt.
Kijk, iedereen is vrij om de eigen keuzes te maken, ik vertel alleen dingen die je op de bijeenkomsten niet hoort.

PS mijn schoonouders zijn na jaaaaren MLM-en niet bepaald rijk geworden.... Downline vinden lijkt een onmogelijke opgave, want, zeg eerlijk, zou jij het doen???
Ik zou zeker geen Amway doen maar als ik al niet binnen was zou ik wel serieus naar MLM kijken.

Danoontje
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jul 2008 13:16

Re: Mijn visie op MLM

Ongelezen bericht door Danoontje »

Vulmiddel lost niet op, dat is waar, maar dat er geen vulmiddel inzit, wil niet zeggen dat t schoon wast :)

En, dan nog vind ik dat je met argumenten gooit waar de gemiddelde MLM meeting van doordronken is.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Mijn visie op MLM

Ongelezen bericht door antileugens »

Nee, dat klopt. Vulmiddel maakt ZEKER niet schoon en toch koop je dat.

Danoontje
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jul 2008 13:16

Re: Mijn visie op MLM

Ongelezen bericht door Danoontje »

Antileugens, ik heb deze draad niet gestart voor je oneliners, maar voor andere mensen en hun ervaringen.

Je Quotes zijn niet echt diepgaande reacties en dus weinig van toegevoegde waarde.

Als je wat toe te voegen hebt, dan graag wat meer diepgang en uitleg.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Mijn visie op MLM

Ongelezen bericht door antileugens »

Een tegenstander zou nou zeggen dat je met de staart tussen de benen er vandoor gaat omdat je argumenten op zijn.
Typisch geval van je stellingen niet goed onderbouwen en dan balen als iemand ze onderuit haalt.

Het zij zo. Succes met je poll. Ik zal niet meer reageren. Dat doen de veelposters wel die dan doen alsof IK verloren heb.
:twisted:

Danoontje
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jul 2008 13:16

Re: Mijn visie op MLM

Ongelezen bericht door Danoontje »

Daar gaat het niet om, ik heb geen zin om welles nietes met je te spelen. Ik wil graag motivaties en geen feiten of oneliners.

Als je gewoon verteld waarom jij het zo fantastich vind, denk ik dat je een prima reactie hebt gegeven, maar wel graag onderbouwen.

:P

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Mijn visie op MLM

Ongelezen bericht door antileugens »

Ik vind Amway helemaal niet fantastisch (ik vind het zelfs een van de minste MLM bedrijven), maar ik heb wel je stellingen onderbouwd onderuit gehaald.

En dan kom je met één piepklein tegenargument, dat zout ook volledig oplost, wat helemaal nergens op slaat. Of wou je zeggen dat Amway waspoeder niet goed schoonmaakt? Want als dat zo is moet je dat zeggen en niet met een verhaal over zout opkomen.

De rest van de stellingen van jou zijn onderbouwt onderuit gehaald en daar reageer je niet op. Ben je het dan met me eens of wil je daar niet op reageren? (of erger nog; kun je daar niet op reageren?)

Danoontje
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jul 2008 13:16

Re: Mijn visie op MLM

Ongelezen bericht door Danoontje »

Nogmaals, ik heb geen zin in welles, nietes, en na mijn laatste post reageer je nog uiterst vijandelijk.
En heb Amway als voorbeeld gegeven, 1x, maar dat zegt niet dat alles daarover gaat.

Waarom vind je Amway een van de minste? Wat is er aan hun minder dan aan anderen?

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Mijn visie op MLM

Ongelezen bericht door antileugens »

Lees even je eigen eerste post door: Je begint direct zelf heel erg vijandig en gebruikt Amway om te laten zien dat MLM niks is.

Ik persoonlijk vind Amway niks omdat mensen niet van verandering houden. De meeste producten die ze verkopen zijn van uitstekende kwaliteit maar:

1. Ze verkopen voor een groot deel verbruiksgoederen (als mijn tandpasta op is wil ik NU tandpasta en ga ik het niet via een distributeur of online bestellen maar ga ik naar de super)
2. De producten zijn duur. Wel goedkoop als je ze goed gebruikt maar heb jij ooit een kind meegemaakt dat je kunt leren maar een heel klein beetje te gebruiken?!

Ze hebben een aantal unieke en fantastische producten (bijvoorbeeld LOC reiniger) die je nergens anders kunt krijgen en die mensen die ze gebruikt hebben willen blijven kopen maar dat aantal is te klein om een fantsoenlijke kans op een redelijke inkomen (bjverdienste) te realiseren. Je moet gewoon keihard buffelen, veel harder dan bij andere MLM's.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Mijn visie op MLM

Ongelezen bericht door antileugens »

is iedereen gevlucht?

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Mijn visie op MLM

Ongelezen bericht door jor »

Nee hoor, maar de meeste kunnen alle mooie praatjes wel, alleen de mlmérs schijnen het nodig te vinden dit topic levend te houden.Zoals jij nu doet.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Mijn visie op MLM

Ongelezen bericht door antileugens »

Ben geen MLM'er; jij WAS er toch een?

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Mijn visie op MLM

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 14 Jul 2008 21:46 door antileugens

Ben geen MLM'er;
Ondanks je naam ben je niet in je eerste leugen gestikt kennelijk. Ja, ik heb ervaren dat de krantenjongen meer overhield als ik met mlm. En dat waarschijnlijk voor minder uren. :D

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Mijn visie op MLM

Ongelezen bericht door antileugens »

Dan is het duidelijk dat je meer geschikt bent als krantejongen en dat Maarschalk, hoe onwaarschijnlijk het ook klinkt, in jouw geval gelijk heeft.

En heb ik niet uitgelegt waarom juist het bedrijf waar jij voor koos in mijn ogen geen denderende MLM organisatie meer is. Dat doet pijn, dat weet ik, maar daarom hoef je nog niet te zeggen dat ik in een leugen verstrikt ben.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Mijn visie op MLM

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Geplaatst op 10 Jul 2008 13:35 door antileugens

Quote:
"Eigenlijk zijn onze eigen producten goedkoop"
>> Nou, nee als de marges naar de klant minimaal 30% zijn niet.

De marges in de 'normale' handel zijn veel groter.
Dit is een te algemene bewering.
Welke marges? Waarop?
Niet elk product kent altijd en overal dezelfde marges.

m.a.w. deze bewering KAN niet kloppen omdat deze te algemeen is.

Typisch FUD

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Mijn visie op MLM

Ongelezen bericht door antileugens »

De marges van producent naar consument zijn ALTIJD veel groter. Waar jij waarschijnlijk op doelt is op de marge tussen groothandel en detailist.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Mijn visie op MLM

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 15 Jul 2008 07:29 door antileugens

Dan is het duidelijk dat je meer geschikt bent als krantejongen en dat Maarschalk, hoe onwaarschijnlijk het ook klinkt, in jouw geval gelijk heeft.
Uit jou mond is het niet erg.Iemand die onder me staat kan mij namelijk niet beledigen en iemand die boven mij staat wil het niet. Je kunt dan inderdaad beter een krantenwijk nemen en daar wat aan verdienen als aan een dood paard (elk mlm-bedrijf hier genoemd )te trekken, dat doe je nu. Het topic komt vanzelf tot stilstand en jij probeert het weer verder zeulen met nutteloze reactie's als <is iedereen op vankantie?>

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Mijn visie op MLM

Ongelezen bericht door antileugens »

't is altijd goed als iemand in je gelooft Jor, al moet je het zelf zijn.

Goed, ik zal ophouden met op je te reageren aangezien je bewijst niet inhoudelijk te kunnen reageren en wilt chatten. Kun je toch echt beter niet doen als je geen argumenten meer hebt. En persoonlijke aanvallen (al doen ze geen pijn) moet je ook mee oppassen.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Mijn visie op MLM

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 14 Jul 2008 20:49 door antileugens

is iedereen gevlucht?
Geplaatst op 14 Jul 2008 21:46 door antileugens

Ben geen MLM'er; jij WAS er toch een?
Grappig dat jij nu over chatten begint, zie je eigen hoogstaande reactie's. De pot verwijt de ketel.

Gesloten