LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aandelen overnemen

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
gerb
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 aug 2003 19:34

aandelen overnemen

Ongelezen bericht door gerb »

Beste mensen,

Over een twee maanden loopt mijn contract af.

Gelukkig ben ik in de situatie dat ik mijn totale aandelen pakket kan overnemen nu heb ik hier een paar vragen over.

Hoe maak je dit kenbaar, ben bang dat men wanneer ze niets van mij horen mijn aandelen gewoon verkopen voor de dan geldende koers.

En hoe zit dat met de stichting als ik mijn aandelen overneem, maak ik dan nog aanspraak op een eventuele vergoeding die dexia straks misschien moet gaan betalen aan de deelnemers van de stichting leaseverlies

Ik hoor graag van u

Vriendelijke groet,
gerb

toompy
Berichten: 71
Lid geworden op: 06 aug 2003 19:33

Re: aandelen overnemen

Ongelezen bericht door toompy »

Met die vraag zit ik ook

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: aandelen overnemen

Ongelezen bericht door Janny »

Is het een idee om wel alles met dexia af te werken. en via een ander kanaal eenzelfde pakket aandelen te kopen? je hebt dan geen connectie meer met dexia en toch de mogelijkheid om het verlies in te lopen.mits de aandelen meerwaarde krijgen.
ik denk dat je daarmee al je rechten kunt behouden. met inachtneming van de wijze van reageren naar dexia toe. dus een eigen geschreven en aangetekend bericht.

jj

gerb
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 aug 2003 19:34

Re: aandelen overnemen

Ongelezen bericht door gerb »

wanneer je de aandelen overneemt ben je automatisch van dexia af want de aandelen komen dan in mijn bezit en ik bepaal dan wanner ik ze verkoop lat de aandelen dan ook overschrijven op mij eigen rekening

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: aandelen overnemen

Ongelezen bericht door JH »

Wanneer je in de mogelijkheid bent om aandelen over te nemen dan kun je dat zeker doen. 1 je bent dan definitief van Dexia af; 2 je hebt zelf de verantwoordelijkheid om te verkopen of niet.
Je zou ook kunnen overwegen uit principe de restschuld te betalen onder protest. Dan ben je min of meer ook van dexia af. Maar heb je het er voor over om DE VOLLEDIGE HOOFDSOM te betalen ipv de restschuld ?? Het lijkt mij dat er dan wel betere middelen zijn om je geld te beleggen dan het dubieuze aandelenpakket van dexia.

Als je je hebt aangemeld bij Leaseverlies en je gaat over tot overname van de aandelen dan zie je ook af van de gerechtelijke procedure. Dat is ook wat dexia graag wil.
De keus zul je zelf moeten maken ! Sterkte

JOOST1
Berichten: 364
Lid geworden op: 05 jul 2003 21:18

Re: aandelen overnemen

Ongelezen bericht door JOOST1 »

JE KUNT TOCH OOK VOOR HET GELD BETER GESPREIDE AANDELEN KOPEN EN JE HEBT MET DXIA NIETS MEER VAN DOEN

raymond
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 aug 2003 12:36

Re: aandelen overnemen

Ongelezen bericht door raymond »

gerb,
Ik heb de aandelen in mei ook overgekocht. Mijn aandelenpakket betond uit ING, AHOLD en ABN. Sinds deze tijd zijn ze uiteraard in waarde gestegen. Ik ben nu wat deze overeenkomst betreft van Dexia af en kan op mijn gemak betere tijden afwachten. Ik hoef nu ook niks meer te verwachten van SLV, de stichting zal maximaal via de rechter afgedwongen krijgen dat de restschuld niet betaald hoeft te worden (en dan hebben ze echt geluk). Je moet voor jezelf afwegen of je dit ook doet, als er in je pakket aandelen zitten als AEGON, KPN en AHOLD moet je er wel vanuit gaan dat je lang moet wachten om quite te spelen. Aan de andere kant, als je de restschuld betaald en SLV verliest de rechtzaak, ben je dat geld wel kwijt. Sukses met je beslissing.
Raymond

Gouden
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 aug 2003 12:40

Re: aandelen overnemen

Ongelezen bericht door Gouden »

Het 'overnemen van de aandelen' en 'afzien van de gerechtelijke procedure' heeft toch niets met elkaar te maken?
Ik overweeg ook om de aandelen over te nemen, maar afzien van de gerechtelijke procedure.... dat nooit!!

xyz
Berichten: 107
Lid geworden op: 24 aug 2003 12:21

Re: aandelen overnemen

Ongelezen bericht door xyz »

Als je de aandelen overneemt schat dan ben jij de eigenaar en verder niets meer. Even doordenken.

Yvette

toompy
Berichten: 71
Lid geworden op: 06 aug 2003 19:33

Re: aandelen overnemen

Ongelezen bericht door toompy »

Dus even voor de goede orde als je ,je aandelen overneemt dan heb je niet meer het recht van je verlies via lase verlies ???????????
Ik bedoel de restschuld kan je dan niet meer verhalen ???????????????

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: aandelen overnemen

Ongelezen bericht door JH »

Voor alle duidelijkheid ! Denk goed na op welke wijze je uit de wurggreep van dexia c.s. wilt verlossen. Als je het geld hebt om aandelen over te nemen, prima. Je bent eigen baas maar daarmee neem je wel het geleden verlies mee.
Net zoals dexia of diens voorgangers jullie hebben misleid door te stellen dat jullie een soort van spaarrekening openden probeert dexia nu weer hetzelfde. Het komt dexia wel heel goed uit en ze komen er ook goed mee weg wanneer de aandelen voor de hoofdsom worden overgenomen.
Bovendien moet je voor de overname de HOOFDSOM betalen aan dexia en dat is in de meeste gevallen de helft meer dan de restschuld aan het einde van de looptijd.
Is het je waard om de helft meer te betalen en eigenaar van de aandelen te worden of kies je voor het ONDER PROTEST betalen van de restschuld in afwachting van de lopende procedure ???? Al was het alleen maar uit principe en uit solidariteit met al die andere (in dit geval) echte gedupeerden.

Wil je dan toch aandelen in bezit hebben, doe dat dan via betrouwbare instanties. Nog beter is om het gewoon op een renterekening te zetten. Je krijgt weliswaar minder maar je loopt minder risico.

Willy
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 aug 2003 16:49

Re: aandelen overnemen

Ongelezen bericht door Willy »

Reactie op het kopen van de aandelen, ik ben dit ook van plan en koop de aandelen onder protest en zie zeker niet af van alle gerechtelijke stappen. Ik moet nl per maand gaan betalen (mijn volstorting is op) of verkopen en de restschuld betalen of overkopen. Wanneer ik ze overkoop heb ik misschien over enige jaren nof iets terug, bij verkoop krijg ik niets en moet de rest schuld betalen. Ik kan de maandelijkse termijnen nl ook niet betalen (nog 10 jaar) dus heb geen keus.
Volgens mij is het dus geen slecht idee om ze te kopen. Willy

Patrick
Berichten: 87
Lid geworden op: 31 jul 2003 21:47

Re: aandelen overnemen

Ongelezen bericht door Patrick »

Ik snap iets niet, Willy.

Zoals JH schrijft: overnemen kost je de hoofdsom, betalen kost je de restschuld! De hoofdsom is nu misschien wel twee keer zo groot als de restschuld, en ik neem aan dat Dexia niet aan "overnemen op afbetaling" doet, dus je zult dat geld direct moeten ophoesten.

Daarom mijn vraag: hoezo kun je de maandelijkse termijnen 10 jaar lang niet betalen, maar kun je de aandelen per direct wel overnemen? Dat gaat mijn pet te boven...

Groeten,

Patrick

gerb
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 aug 2003 19:34

Re: aandelen overnemen

Ongelezen bericht door gerb »

hallo,

Je kan pas over verlies spreken als je de aandelen verkocht hebt.
Wanneer je ze overneemt en over een poos verkoopt kunnen de aandelen die je nu veel ongeluk brengen wel weer gewoon zijn waarde terug krijgen.

Waarom op zijn hoogste punt kopen en in een dal verkopen (mits je het geld hebt natuurlijk) ?

Maar nu nogmaals mijn vraag hoe maak ik aan dexia duidelijk dat ik mijn aandelen wil overnemen voordat ze ze verkopen.

Groet Gerb

Hannes
Berichten: 120
Lid geworden op: 25 jul 2003 16:56

Re: aandelen overnemen

Ongelezen bericht door Hannes »

Brief, Fax, E-Mail, Telefoon etc.

Chris H
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 aug 2003 18:33

Re: aandelen overnemen

Ongelezen bericht door Chris H »

Voordat je contract eindigt, krijg je bericht van Dexia met keuzemogelijkheden. Wijst zich van zelf.

Gesloten