LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tele2 visionbox

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
mitsha

tele2 visionbox

Ongelezen bericht door mitsha »

Wat een leuke actie leek van tele2 bleek grote oplichting.

In januari 2008 krijg ik van tele2 een mooie brief met folder,
speciaal voor mij als trouwe klant van tele2 compleet hebben ze een mooie aanbieding de tele2 visionbox helemaal gratis en zonder maandelijkse abonnementskosten, wel 1 malig aansluitkosten van 29.95 de voordelen op een rij: direct films, series tele2 eredivisiewedstrijden, eenmalig 75 euro videotegoed voor 2 mnd geldig , toegang tot programma gemist, meer dan 70 tv en radio kanalen en tele2 eredivisievoetbal de eerste 2 mnd gratis daarna pay per vieuw. extra internetsnelheid, aangezien ik erg achterdochtig ben, toch eerst maar even gebeld of die voetbal echt wel gratis is de eerste 2 maanden, en ja hoor dat was zo dus oke. nu krijg ik 2 weken geledeneen brief dat tele2 achterstand had met facturen maar of ik even 99 euro wil betalen voor de ere divisie wedstrijden die ik zou hebben gekeken, nou dat kan dus niet want heb dat alleen gedaan in de 2 mnd gratis periode. dus even gebeld dacht is gewoon foutje, zeg die man ja mevr die folder had nooit versturd mogen worden is onze fout maar kan er niks aandoen u moet gewoon betalen, viel bijna van me stoel dus ik ga daar niet mee accoord natuurlijk toen ging hij overleggen komt hij terug met een voorstel ze gaan 75 euro crediteren dus hoef ik nog maar 24 euro te betalen, was ik het nog steeds niet mee eens maar goed, afgelopen donderdag zie ik op me rekening dat ze gewoon die 99 euro hebben afgeschreven, ik weer bellen, zeg dat mens ja dat heeft mijn collega gedaan maar dat kan niet zomaar en u heeft een ander pakket dus ik de folder voorgelezen maar nee hoor je praat gewoon tegen de muur, vraag op een gegeven moment maar naar adres voor klacht brief maar ook dat kan niet. Is toch niet te geloven heb nooit problemen gehad met tele2 en nu dit.

Weet iemand raad je komt daar niet verder en ben niet van plan om het te gaan betalen dus heb betaling terug gehaald maar ben wel bang dat als ik zo terug kom van vakantie ik geen internet en telefoon heb.
ga namelijk morgenavond weg
Kan iemand mij een advies geven

alvast bedankt

Mitsha

WebServiceTele2

Re: tele2 visionbox

Ongelezen bericht door WebServiceTele2 »

Hallo mitsha
Stuurt u mij alstublieft een email met uw gegevens (Bv. postcode en huisnummer). Ik ben een medewerker van Tele2 en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is: [email protected]

Met vriendelijke groeten,
Webservice Tele2.

pejubo

Ongelezen bericht door pejubo »

nou mitsha,dat gezeur hebben wij dus ook,alleen geen 99 euro maar 350,-,nou dat is schrikken hoor ,de ene medewerker zegt ook coulant te kunnen zijn en met een korting van 50% dan is het geregeld,maar ik wilde eerst weten hoe ze aan dat bedrag komen,en verder niks weer gehoord van hun kant wel zelf heel vaak gebeld,en ook bij ons is gewoon het hele bedrag afgeschreven.en op basis van wat??????geen idee ook in de verbruikersgeschiedenis is niks te vinden,maar nu in juli wel in 1x vreemd hoor.
dezelfde wedstrijd ,zelfde club,zelfde data 4x .
wedstrijden 's nachts maar voor een live tarief van 6,99 als ik al had gekeken was het 1,99,maar goed het zijn volgens mij gewoon spookrekeningen.

denmar

Ongelezen bericht door denmar »

hallo, ik heb ook zo iets van hun, in eerste instantie kreeg ik een telefoontje van tele2 met de mededeling dat er een bedrag openstond van maar liefst 560 euro. dit zou komen door het kijken naar voetbalwedstrijden in een seizoen, nou voor dit bedrag had ik alle wedstrijden kunnen kijken dus dit gaf ik ook aan. Goed de man antwoorde als volgt, hij stelde voor het bedrag in een keer van mijn rekening af te laten schrijven en dan later de helft weer terug te storten waarna ik aangaf dat ik alles zou storneren wat er afgeschreven zou worden. Ik heb de man gewezen op hun eigen algemene voorwaarden, daar staat in dat gehuurde films en voetbalwedstrijden per maand achteraf gefactueerd worden en niet een jaar later. Ook heb ik hem gevraagd om een deugelijke specificatie van het bedrag en die kon hij niet geven??? Hij stelde dat ik op mijn gebruikgegevens moest kijken op mijn tele2, dit gedaan en helemaal niets gevonden hierover. Je schrikt natuurlijk van dit en gaat nadenken en nog eens bellen naar de klantenservice en daar begrepen ze het ook niet. Dus ik wacht verder maar af of ik een specificatie krijg van dit bedrag en ik heb deze man gezegd dat ik alles naar mijn rechtsbijstand zou sturen en dat ik absoluut niks betaal. Hij zou me de volgende dag terugbellen maar ik heb niets gehoord van hem. Ik heb 4 jaar bij deze organisatie gezeten en je begrijpt dat ik er zo gauw mogelijk mee uitschijt, of ze moeten nog met een excuusbrief komen maar dat verwacht ik niet.

denmar

Vandaag even gekeken op mijn verbruikgegevens en wat schets mijn verbazing, er staan ineens 143 voetbalwedstrijden op die ik zou hebben gehuurd, soms heb ik er zelfs naar 4 wedstrijden gekeken op het zelfde tijdstip, knap hoor tele 2. Mijn advocaat ligt al bij voorbaat in een deuk.

pejubo

nou dat hebben wij ook,belachelijk.
wij hebben het bedrag terug geboekt en gewoon de 44,95 overgemaakt.
leuk dat ze weer de voetbalrechten hebben,maar niet over de rug van de klanten.
als het allemaal wat duurder uitvalt om toch de rechten te krijgen,ga dat dus bij de klant een jaar later terughalen!
nou niet bij ons.........

denmar

Weer contact gehad met de afd. facturatie en die mensen daar vinden het maar normaal dat je 4 wedstrijden tegelijk kan kijken op dezelfde datum en tijd met 1 decoder. Er is er geen een die nou eens even de moeite neemt om die specificatie van die bedragen eens even goed door te spitten. Ze geven wel 50% korting omdat ze een jaar te laat incasseren en vinden dan zichzelf coulant.
Ik raad iedereen aan om nooit in zee te gaan met tele2.

TdeHond

Ongelezen bericht door TdeHond »

Weer contact gehad met de afd. facturatie en die mensen daar vinden het maar normaal dat je 4 wedstrijden tegelijk kan kijken op dezelfde datum en tijd met 1 decoder.
Niet accoord gaan met een verkeerde specificatie. U kunt bewijzen dat het onmogelijk is om 4 wedstrijden tegelijk te bekijken.

Is dit echter de enige fout en hoeft u maar de helft van de vordering te betalen i.v.m. het te laat incasseren. Dan adviseer ik u om het bedrag, desnoods in termijnen te betalen.
Het is n.l. * wel * coulant van Tele 2 om de helft van het bedrag te vorderen.

denmar

Geachte T. de Hond, u gaat wel voorbij aan het feit dat in de algemene voorwaarden staat bij tele 2 dat de facturatie wordt plaatsgevonden na 1 maand van de gehuurde films c.q. voetbalwedstrijden, als dit had gebeurd hadden ze me nooit met een grote rekening kunnen confronteren. Ze kunnen dan wel 50% voor hun rekening nemen maar ik zit toch met die andere 50% die ik m.i. dan toch onrechtvaardig vindt. m.v.g.

TdeHond

Openstaande facturen mogen tot een aantal jaar nadat de dienst is verleend worden geïnd. Ik kan niet snel terug vinden hoeveel jaar dat is bij providers. Bij electriciteits bedrijven is het b.v. 2 jaar.

Ik ben niet voorbijgegaan aan het feit dat u nu een grote rekening krijgt. Ik vraag me echter af of u moeite heeft gedaan in het afgelopen jaar om de provider erop attent te maken dat u nog moet betalen.

Ik probeer nu al een paar maanden een andere provider ervan te overtuigen dat hij te weinig in rekening brengt om te voorkomen dat ik uiteindelijk een grote rekening krijg. Tot nu toe zonder succes maar ik geef niet gauw op. :) Ik heb nogmaals een klacht ingediend, weer in andere bewoordingen.

Ik vind het coulant dat Tele2 de helft van het openstaande bedrag declareert.

pejubo

bij ons gaat het om 4x dezelfde wedstrijd ,zelfde tijdstip.dat kan toch nooit?????

TdeHond

Nee, maar als dit * de enige fout is* en u ook de helft van een jaar afgenomen wedstrijden moet betalen, dan zou ik daar niet over vallen. Dit vanwege de coulance van Tele 2.

Betreft dit de factuur van 1 maand dan zou ik er wel over vallen omdat het duidelijk is dat u niet 4 x dezelfde wedstrijd op hetzelfde tijdstip kunt bekijken. Hier is duidelijk iets fout gegaan bij het registreren + het is gemakkelijk aantonen dat dit huzarenstukje niet kan.

Maar wat ik zou doen hoeft niet uw keuze te zijn. Als een provider coulance t.o.v. mij toont ben ik geneigd om zo'n eenmalige fout door de vingers te zien, mits het de jaarafrekening betreft waarvan ik de helft hoef te betalen.

Ander voorbeeld: ik was een keer mijn afspraak met de tandarts vergeten en ik hoefde niet de afspraak te betalen.
De tandarts had een jaar later een verkeerde planning gemaakt, waardoor ze geen tijd had voor de behandeling die ik dacht te krijgen. Dus heb ik een andere afspraak gemaakt die haar beter uit kwam.

denmar

Mijneer de Hond,
Ik zal het nog een keer proberen om het uit te leggen, ik heb een contract bij tele2 met daarin gratis voetbal live voor een jaar maar het tweede jaar niet gratis, dit had ik niet door dus voorzover geen probleem, helemaal mijn fout, geen discussie mogelijk, ik had beter moeten lezen, echter als ik een maandelijkse factuur had gehad van de verhuurkosten had ik alsnog met de neus op de feiten worden gedrukt en had ik gedacht van he, nu moet ik gaan betalen voor het kijken en had ik beter kunnen nadenken van wat gaat het me kosten, dus met andere woorden, als tele 2 zich had gehouden aan hun eigen algemene voorwaarden had ik niet ineens een rekening gehad van 560,= Dus ik bedoel een facturatie per maand achteraf, ik hoop dat u nu begrijpt waar het om gaat. m.v.g.

TdeHond

Als ik het goed begrijp, heeft u 2 jaar geen facturen gehad van Tele 2 terwijl u wel naar wedstrijden keek. U heeft er niet bij stil gestaan dat 2 jaar gratis kijken erg lang is en Tele 2 heeft een fout gemaakt met het laten ingaan van facturering.

O.K. Beide een fout gemaakt wat bij beide kan gebeuren.

Blijft het feit dat u de diensten ( voetbal kijken) gedurende een jaar gratis heeft afgenomen terwijl er kosten aan verbonden waren. Tele2 is volgens de wet gerechtigd om gedurende ... jaar diensten die verleend zijn maar waar nog niet voor betaald is alsnog te vorderen.

Tele2 lijkt in te zien dat dit een erg hoog bedrag is voor de gedupeerde klanten en berekent slechts de helft van het openstaande bedrag. Ik vind dat erg coulant van Tele2 en een pluim voor de keurige aanpak van dit probleem.

Mocht het bedrag voor u in een keer te betalen teveel zijn, kunt u vragen of u dit bedrag in 2 of 3 termijnen kunt voldoen.

TdeHond

Toevoeging
Ik heb wel begrip voor uw gevoelsmatige redenering dat u zich te laat realiseert dat het een dure liefhebberij is om live voetbal te kijken met tele2.
Helaas ontslaat u dit niet van het feit dat Tele2 het recht heeft om u alsnog te laten betalen.

TdeHond

Toevoeging nr 2
Ik liep er nog over na te denken. :)

Als u blijft vinden dat het onrechtmatig is van Tele2 om alsnog te vorderen kunt u een aangetekende brief schrijven naar Tele2 waarom u denkt niet te hoeven betalen.

Als Tele2 hier niet mee accoord gaan kunt u e.e.a. voorleggen aan de Geschillencommissie, als Tele2 daar lid van is.

pejubo

wij hebben gewoon het voetbalpakket.!!!!!!!
ik betaal al 44,95 per maand.

TdeHond

Ik zie 2 voetbalpakketten.
Als ik het goed begrijp 1 met video on demand, wat apart betaald moet worden
en 1 inclusief wat na een half jaar 54 + euro kost.

Als u het niet eens bent met de rekening moet u er met Tele2 uit zien te komen.

Mijn strategie met een andere provider is: eerst via vragen/klachten via site. Lukt dit niet dan volgt een brief waarin ik het probleem voorleg.

Ook laat ik er dan voor ik een brief schrijf eerst nog eens een vriend naar kijken voor een second opnion.

denmar

Volgens mij werkt u bij tele2 of u begrijpt het niet of u wil het niet begrijpen, nog een keer dan,
Als je elke maand de rekening krijgt dan wordt je wakker geschud en dan denk je van zo dat is toch wel prijzig en dan ga je dus minder of helemaal niet huren. Dit staat in de alg. voorwaarden van hun dat elke maand achteraf de kosten worden gefactueerd. Aangezien dit niet gebeurd is en ik wist niet beter dat deze wedstrijden in het pakket zaten (wel het eerste jaar) kreeg ik ineens een rekening van een heel seizoen, terwijl hun elke maand hadden moeten incasseren.
Ik hoop dat u het nu wel begrijpt, m.v.g.

TdeHond

Ik begrijp u helemaal, maar tele2 blijft het recht houden om alsnog tot vordering over te gaan. Ze komen u tegemoet door de helft van het bedrag te vorderen.

Als u vindt dat u niet hoeft te betalen omdat Tele2 zich niet gehouden heeft aan hun A.V. kunt u naar de Geschillencommissie gaan.
Ook kunt u ervoor kiezen niet te betalen en een rechtszaak hierover af te wachten wat dan door een incassobureau tegen u aangespannen wordt. Ik ben dan benieuwd naar de uitspraak in een dergelijke zaak.

Nee, ik werk niet bij Tele2.

Gesloten