LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] langere levertijd telefoon bij HI abbonnement
langere levertijd telefoon bij HI abbonnement
Ik ben 3 weken geleden gebeld door HI. Ik zit momenteel nog bij Vodafone, en omdat mij dat abonnement toch al niet beviel wilde ik de gok wel weer wagen om terug te gaan naar HI (ben eerder ook al klant geweest). Alles gegevens netjes doorgegeven, en ik zou binnen enkele dagen een bevestigings mail krijgen. 3 dagen later kreeg ik een mail (standaard mail zonder klantnummer of wat dan ook) en ik ging er van uit dat alles goed zou komen.
Echter is dit al weer 3 weken geleden, en mij werd verzekerd dat het maximaal 2 weken zou duren voordat mijn nieuwe telefoon en sim-kaart binnen zouden komen. Ik besloot dus om te bellen met de klantenservice, maar die konden mij helemaal niets vertellen, en vertelden mij ook dat mijn order nog helemaal niet geplaatst is . Men zij mij dat ik nog maar even geduld moest hebben. Ik vroeg bijdehand of ik dan nog 2-3 weken moest wachten. Het antwoord daarop was waarschijnlijk wel . Nu is wachten nog niet zo erg, maar het feit dat ik nog niet in het systeem bekend ben, maar wel al mijn gegevens heb doorgegeven baart mij wat meer zorgen. Order annuleren kon ik ook niet, omdat er nog geen order geplaatst was?!?
wat zou ik hier aan kunnen doen? iemand enig idee? ik wil op sich best verder met HI, maar ik moet toch iets van een klantnummer/ordernummer of iets dergelijks krijgen?
Echter is dit al weer 3 weken geleden, en mij werd verzekerd dat het maximaal 2 weken zou duren voordat mijn nieuwe telefoon en sim-kaart binnen zouden komen. Ik besloot dus om te bellen met de klantenservice, maar die konden mij helemaal niets vertellen, en vertelden mij ook dat mijn order nog helemaal niet geplaatst is . Men zij mij dat ik nog maar even geduld moest hebben. Ik vroeg bijdehand of ik dan nog 2-3 weken moest wachten. Het antwoord daarop was waarschijnlijk wel . Nu is wachten nog niet zo erg, maar het feit dat ik nog niet in het systeem bekend ben, maar wel al mijn gegevens heb doorgegeven baart mij wat meer zorgen. Order annuleren kon ik ook niet, omdat er nog geen order geplaatst was?!?
wat zou ik hier aan kunnen doen? iemand enig idee? ik wil op sich best verder met HI, maar ik moet toch iets van een klantnummer/ordernummer of iets dergelijks krijgen?
Re: langere levertijd telefoon bij HI abbonnement
Neem contact op en sta op een schriftelijke bevestiging van de order met daarin vermeld uw klantgegevens.
BTW stonden deze niet vermeld in de mail?
BTW stonden deze niet vermeld in de mail?
Re: langere levertijd telefoon bij HI abbonnement
Bedankt voor de snelle reactie Tdehond.
helaas heb ik het standaard mailtje geen klantgegevens en of ordernummer.
helaas heb ik het standaard mailtje geen klantgegevens en of ordernummer.
Re: langere levertijd telefoon bij HI abbonnement
voor de duidelijkheid nog even de mail die mij gestuurd is:
Hi,
Leuk dat je weer klant bij Hi wordt!
Zoals een collega al aan je had verteld, gaan we zo snel mogelijk het nieuwe toestel en Hi Abonnement voor je regelen. Over een paar weken leveren we het pakket bij je af, ongeveer 4 maanden voordat je huidige contract afloopt. Voordat we dat doen, bellen we je om een afspraak te maken waar en wanneer je het pakket wilt hebben. We bezorgen elke dag van de week, behalve op zondag. Door de week zijn we tot 21:00 uur op pad, op zaterdag tot 17:00 uur. Je kunt zelf aangeven waar we het pakket moeten brengen, dus dat kan ook op je werk of bij je studie zijn.
Om de aflevering in 1 keer goed te laten verlopen, is het belangrijk dat je de legitimatie die je aan ons doorgegeven hebt, bij je hebt. Verder vragen we je om 1 cent bij onze mobiele pin te pinnen zodat we kunnen checken of we het goede bankrekeningnummer gaan gebruiken.
Nog even wachten dus, maar binnenkort zeggen we ook tegen jou: Welkom bij de Hi Society.
Groeten van Hi
Hi,
Leuk dat je weer klant bij Hi wordt!
Zoals een collega al aan je had verteld, gaan we zo snel mogelijk het nieuwe toestel en Hi Abonnement voor je regelen. Over een paar weken leveren we het pakket bij je af, ongeveer 4 maanden voordat je huidige contract afloopt. Voordat we dat doen, bellen we je om een afspraak te maken waar en wanneer je het pakket wilt hebben. We bezorgen elke dag van de week, behalve op zondag. Door de week zijn we tot 21:00 uur op pad, op zaterdag tot 17:00 uur. Je kunt zelf aangeven waar we het pakket moeten brengen, dus dat kan ook op je werk of bij je studie zijn.
Om de aflevering in 1 keer goed te laten verlopen, is het belangrijk dat je de legitimatie die je aan ons doorgegeven hebt, bij je hebt. Verder vragen we je om 1 cent bij onze mobiele pin te pinnen zodat we kunnen checken of we het goede bankrekeningnummer gaan gebruiken.
Nog even wachten dus, maar binnenkort zeggen we ook tegen jou: Welkom bij de Hi Society.
Groeten van Hi
Re: langere levertijd telefoon bij HI abbonnement
Dat zou ik niet doen vanwege het skimmen van pinautomaten. Als je een verkeerd banknummer van u hebben, merken ze dat wel bij de eerste automatische incasso.Verder vragen we je om 1 cent bij onze mobiele pin te pinnen zodat we kunnen checken of we het goede bankrekeningnummer gaan gebruiken.
Ik heb een dergelijk verzoek nog niet eerder gehoord en zou daar zeker geen gehoor aan geven.
Re: langere levertijd telefoon bij HI abbonnement
Ik vertrouw die mail voor geen meter en van een "mobiele pin" heb ik ook nog nooit gehoord. Hoogstens kunnen ze je vragen een kopie van je bankafschrift toe te sturen, maar 1 cent pinnen is (voor zover ik weet) uitsluitend voorbehouden aan de winkels.
Re: langere levertijd telefoon bij HI abbonnement
mobiele pin bestaat wel. Gewoon een mobiel pinappaaat met een simkaart erin en zo worden betalingen vericht. Werkt precies hetzelfde als in een winkel.
De een eurocent reden bestaat bij meerdere bedrijven is alleen pure onzin.
laat ze maar een kopie van je bankaschrift maken of pinpas
De een eurocent reden bestaat bij meerdere bedrijven is alleen pure onzin.
laat ze maar een kopie van je bankaschrift maken of pinpas
Re: langere levertijd telefoon bij HI abbonnement
En als je dat nou eens vervalst? Het is simpelweg de snelste en eenvoudigste manier om een rekeningnummer te controleren.laat ze maar een kopie van je bankaschrift maken of pinpas
Re: langere levertijd telefoon bij HI abbonnement
Fijn, dat Hi zo'n groot vertrouwen heeft in deze nieuwe klant.
Re: langere levertijd telefoon bij HI abbonnement
Hmm klinkt allemaal niet echt positief helaas
ik vond de mail al zeer vreemd, en ook dat de klantenservice van niets af weet baart mij al veel zorgen. ik kan echter tegen HI niet veel doen zonder ordernummer/klantnummer lijkt mij?
ik vond de mail al zeer vreemd, en ook dat de klantenservice van niets af weet baart mij al veel zorgen. ik kan echter tegen HI niet veel doen zonder ordernummer/klantnummer lijkt mij?
Re: langere levertijd telefoon bij HI abbonnement
Als het goed is staat de bestelling op naam en huis adres, naast het u niet bekende klant nr.
Ik zou de aflevering afwachten en niet pinnen.
Uw adres gegevens zijn bekend bij Hi ( neem ik aan). Mocht er een fout in het bankrekeningnr zitten verwacht ik dat u een factuur aan huis krijgt met aanmaning tot betaling.
Ik zie dus geen enkele reden om het risico te nemen dat er fraude gepleegd is met het mobiele pinapparaat.
Let wel; er wordt * gevraagd* of u wilt pinnen, niet er wordt * geëist * dat er gepind wordt.
Ik lees ook nergens dat u contant de eurocent terug krijgt
Ik denk wel dat het een legitieme e-mail is maar ik zou niet pinnen bij aflevering.
U zegt gewoon dat u verwacht dat Hi u vertrouwt en derhalve pint u niet.
Indien nodig herhalen volgens het principe van de kapotte grammofoonplaat. Dan wint u altijd, omdat u niet hoeft te luisteren naar de argumenten van de bezorger.
Pas tekenen voor ontvangst als u het pakket in handen heeft, mocht de vraag in een eis veranderen < g > . Ik verwacht niet dat dit zal gebeuren, maar ik heb altijd graag een plan in gedachten voor wat er eventueel zou kunnen gebeuren.
Ik hoop dat de telefoon arriveert volgens afspraak zonder aan het verzoek tot pinnen te voldoen om u bankrekening te beschermen.
Ik zou de aflevering afwachten en niet pinnen.
Uw adres gegevens zijn bekend bij Hi ( neem ik aan). Mocht er een fout in het bankrekeningnr zitten verwacht ik dat u een factuur aan huis krijgt met aanmaning tot betaling.
Ik zie dus geen enkele reden om het risico te nemen dat er fraude gepleegd is met het mobiele pinapparaat.
Let wel; er wordt * gevraagd* of u wilt pinnen, niet er wordt * geëist * dat er gepind wordt.
Ik lees ook nergens dat u contant de eurocent terug krijgt
Ik denk wel dat het een legitieme e-mail is maar ik zou niet pinnen bij aflevering.
U zegt gewoon dat u verwacht dat Hi u vertrouwt en derhalve pint u niet.
Indien nodig herhalen volgens het principe van de kapotte grammofoonplaat. Dan wint u altijd, omdat u niet hoeft te luisteren naar de argumenten van de bezorger.
Pas tekenen voor ontvangst als u het pakket in handen heeft, mocht de vraag in een eis veranderen < g > . Ik verwacht niet dat dit zal gebeuren, maar ik heb altijd graag een plan in gedachten voor wat er eventueel zou kunnen gebeuren.
Ik hoop dat de telefoon arriveert volgens afspraak zonder aan het verzoek tot pinnen te voldoen om u bankrekening te beschermen.
Re: langere levertijd telefoon bij HI abbonnement
Bedankt voor de reacties. Ik zal helaas geduld moeten hebben, en ik hoop dat het voor eind augustus wel geregeld is, aangezien ik dan op vakantie ga
Als ik meer weet dan zal ik dat zeker posten.
Als ik meer weet dan zal ik dat zeker posten.
Re: langere levertijd telefoon bij HI abbonnement
Ik zou er wel op gaan staan dat ze die order in het systeem zetten, want waarom zou het er over 3 weken dan wel opeens in staan? Daar zou ik niet zoveel vertrouwen in hebben..
Dat van die 1cent is normaal ik heb al heel wat providers gehad en moest ook gewoon bij ze allemaal in de winkel zelf 1 cent pinnen. Gewoon om te controleren of het rekeningnr wat jij doorgeeft ook bij jou hoort en bruikbaar is. Anders kan ik net zo goed jouw rekeningnr doorgeven en zolang jij niets door hebt word daar vrolijk van geincasseerd..
Dat van die 1cent is normaal ik heb al heel wat providers gehad en moest ook gewoon bij ze allemaal in de winkel zelf 1 cent pinnen. Gewoon om te controleren of het rekeningnr wat jij doorgeeft ook bij jou hoort en bruikbaar is. Anders kan ik net zo goed jouw rekeningnr doorgeven en zolang jij niets door hebt word daar vrolijk van geincasseerd..
Re: langere levertijd telefoon bij HI abbonnement
U kunt ook in de winkel een recent bankafschrift tonen waarmee u aantoont dat u een juist bankrekeningnummer opgeeft.
"moeten" pinnen lijkt mij al helemaal niet aan de orde.
"moeten" pinnen lijkt mij al helemaal niet aan de orde.
Re: langere levertijd telefoon bij HI abbonnement
BTW als u op het moment van incasseren onvoldoende op uw bankrekening heeft staan kan er ook niet geïncasseerd worden.
Re: langere levertijd telefoon bij HI abbonnement
Desondanks kan de aanvraag van een mobiel abonnement in Primafoon en Hi winkels absoluut niet doorgezet worden wanneer er geen 1 cent gepind kan worden. Die 1 cent bon moet namelijk opgestuurd worden.U kunt ook in de winkel een recent bankafschrift tonen waarmee u aantoont dat u een juist bankrekeningnummer opgeeft.
"moeten" pinnen lijkt mij al helemaal niet aan de orde.
Dus in die zin "moet" er wel gepind worden.
Re: langere levertijd telefoon bij HI abbonnement
Ik vind het wel schelen dat in een winkel gepind wordt, alhoewel daar ook een pinautomaat geskimd kan worden.
Het irriteert me dat je op die manier gedwongen wordt te pinnen. Je kunt echter ook zeggen dat je dan van het abonnement afziet.
Het irriteert me dat je op die manier gedwongen wordt te pinnen. Je kunt echter ook zeggen dat je dan van het abonnement afziet.
Re: langere levertijd telefoon bij HI abbonnement
Vandaag maar weer even gebeld met de klantenservice...en deze vertelde mij dus dat er wel degelijk een order is geplaatst is onder mijn naam, maar niet onder mijn huidige adres?! Maargoed de aanvraag is binnengekomen, en mij werd vriendelijk verzocht nog ongeveer 6 weken geduld te hebben . Ik moest mij even inhouden, maar de bal lag volgens hun bij Vodafone, die moet hun toestemming geven werd verteld. Het zal mij allemaal benieuwen. Heb voor de zekerheid nog dat mobiele pinnen nagevraagd, maar dit bleek niet aan de orde bij deze levering.
afwachten dus....
afwachten dus....
Re: langere levertijd telefoon bij HI abbonnement
Ik neem aan dat dit betrekking heeft op overzetten abonnement met nummerbehoud.Ik moest mij even inhouden, maar de bal lag volgens hun bij Vodafone, die moet hun toestemming geven werd verteld.
Lees a.u.b. hier even alles goed door:
http://www.hi.nl/web/show/id=600657
Er zijn n.l. 2 manieren waarop u met nummerbehoud kunt opzeggen. Heeft u afgesproken dat Hi dit regelt, of regelt u dit zelf. Dit om te voorkomen dat u straks dubbel moet betalen.
Heeft u bewijs dat eventueel Hi het voor u regelt mocht er iets fout gaan. Met bewijs bedoel ik ALTIJD SCHRIFTELIJK bewijs.
Re: langere levertijd telefoon bij HI abbonnement
Ik zeur daarover omdat ik bij Vodafone lees:
http://www.vodafone.nl/prive/klantenser ... /opzeggen/
Als je je abonnement wilt opzeggen, dan kan dat per brief. Een andere manier is niet mogelijk. En het kan alleen minimaal 3 maanden voordat je contract afloopt. Loopt je contract bijvoorbeeld op 10 december 2007 af, zorg er dan voor dat je brief vóór 10 september bij ons binnen is. Je zegt dan op per einddatum van je contract. En is je schriftelijke opzegging later bij ons binnen? Dan gaat vanaf de datum van binnenkomst van de brief de 3 maanden opzegtermijn in.
----------------------
Tegenwoordig kan de nieuwe provider alles voor je regelen, maar dat zou ik wel graag zwart op wit willen zien.
Dus ook verder zoeken op de site van Vodafone of het nu ook via de nieuwe provider kan om problemen in de toekomst te voorkomen.
http://www.vodafone.nl/prive/klantenser ... /opzeggen/
Als je je abonnement wilt opzeggen, dan kan dat per brief. Een andere manier is niet mogelijk. En het kan alleen minimaal 3 maanden voordat je contract afloopt. Loopt je contract bijvoorbeeld op 10 december 2007 af, zorg er dan voor dat je brief vóór 10 september bij ons binnen is. Je zegt dan op per einddatum van je contract. En is je schriftelijke opzegging later bij ons binnen? Dan gaat vanaf de datum van binnenkomst van de brief de 3 maanden opzegtermijn in.
----------------------
Tegenwoordig kan de nieuwe provider alles voor je regelen, maar dat zou ik wel graag zwart op wit willen zien.
Dus ook verder zoeken op de site van Vodafone of het nu ook via de nieuwe provider kan om problemen in de toekomst te voorkomen.