LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wel GAS, geen rekening

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
werkma

wel GAS, geen rekening

Ongelezen bericht door werkma »

Vorig jaar hebben we aanvraag gedaan om de aansluitingen van tijdelijke bouwmeter weer naar binnen terug in ons nieuwe huis te plaatsen. Dit kon alleen via internet, en o.a. bij het item gas had ik de vraag gesteld of ik me nog moest aanmelden voor gas. Dit omdat het gas 2 jr. eerder tijdelijk was afgesloten; dit hadden we niet nodig in onze noodwoning. Ik heb hier geen antwoord opgekregen, werkzaamheden zijn uitgevoerd en we hebben gas.
Echter.. de rekening hebben we nu 2x gehad en er wordt met geen woord over gas gepraat. Onze elektra-leverancier is ook dezelfde als de netwerkbeheerder voor gas...maar ook daarvoor krijgen we geen rekening.
We zitten er warmpjes bij maar ergens weten we geen raad met deze situatie.
Hoe lang houden we dit vol, en hoe hoog zal dan de onverwachte rekening zijn? Het bedrag is nu zeker al 1500 euro.
Weet iemand of, en aan wie, we dan die rekening moeten gaan betalen? Staan we sterk als we dan zouden zeggen dat we dit nooit hebben geweten?
Mochten we deze situatie netjes willen oplossen (en lekker het voordeel 1,5 jaar pakken) zouden we ons kunnen aanmelden bij een ander energiebedrijf voor levering. We zijn echter bang dat ze dan kontakt moeten hebben met de netwerkbeheerder...en die komen er dan achter dat we niet hebben betaald.
De reden van geen gasverbruik zou geloofwaardig zijn als ons energieverbruik niet drastisch gedaald zou zijn afgelopen 2 jaar....boiler, elektr. kachels etc. Maar ja, nu hebben we een zuinige HR ketel.
We gunnen het geld onze netwerkbeheerder eigenlijk niet zo...we hebben zat aan de hand gehad al met ze, en dit is o.i. gewoon hun eigen domme fout.
Wie kan ons advies geven?
Alvast bedankt.[quote][/quote]

jose61

Re: wel GAS, geen rekening

Ongelezen bericht door jose61 »

Wij hebben ook zoiets gehad, in 2004 verhuisd, adreswijziging doorgegeven, bericht ontvangen van essent, we zouden binnenkort onze eerste voorschot krijgen, maar niets dus. Na 4 maanden gebeld, ze gingen het nakijken, excuusbrief gekregen van de directeur, dat het hun fout was en dat we bij de jaarafreking 10procent korting zouden krijgen. Het heeft nog een hele tijd geduurd en toen moesten we dus inderdaad een inhaalsprint doen, 265 euro per maand! en bij de jaarafreking 1000 euro bijbetalen! We kregen steeds verschillende afrekeningen en op een gegeven moment hadden ze ruim 1000 euro op mijn rekekning gestort, ook weer een fout van hun! Het resultaat is toch dat je moet betalen, maar zodra we een beter aanbod kregen zijn we overgestapt naar een andere leverancier.

DMG

Ongelezen bericht door DMG »

En die EUR 265,00 per maand had u natuurlijk gelukkig apart gehouden in de maanden dat u niet hoefde te betalen?

jose61

Ongelezen bericht door jose61 »

daar had ik uiteraard wel rekening mee gehouden

DMG

Ongelezen bericht door DMG »

Dan bent u in ieder geval wel zo verstandig geweest. Die EUR 1.000 die u heeft teruggestort gekregen, heeft te maken met een correctienota. Als die rekening wordt teruggedraaid, dan wordt ook de daaraan gekoppelde betaling teruggedraaid. Het kan zijn dat ze dat intern verrekenen, maar in uw geval is het teruggestort.

Gesloten