LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] parkeerkaartje wel betaald toch parkeerboete

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
dutchpaulus
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jul 2008 13:12

parkeerkaartje wel betaald toch parkeerboete

Ongelezen bericht door dutchpaulus »

ik heb een parkeerkaartje gekocht bij een betaalautomaat, maar blijkbaar is het weggewaaid bij de autodeur dichtdoen

ik heb betaald bij de parkeerautomaat via chip dus kan aantonen dat ik betaald heb

bij mijn beroep zegt de gemeente nu wel dat ik eventueel kan aantonen dat ik betaald heb maar niet dat dat voor mijn auto was

dat is correct, maar het zit me toch niet lekker, per slot heb ik betaald
(dit is geen fakestory)

groet en dank voor een recatie
paul

handelaar
Berichten: 123
Lid geworden op: 18 jan 2008 00:40

Re: parkeerkaartje wel betaald toch parkeerboete

Ongelezen bericht door handelaar »

Ik neem aan dat er nog een beroepsmogelijkheid is? Daar zou ik dan gebruik van maken. Het is van de gekke om er van uit te gaan dat je wel betaald zou hebben, maar dan niet voor je eigen voertuig.

Bosjesman
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 feb 2007 14:09

Re: parkeerkaartje wel betaald toch parkeerboete

Ongelezen bericht door Bosjesman »

zeker beroep aantekenen, je hebt gewoon een goed verhaal,

weet wel dat het je eigen risico is dat je parkeerkaart zichtbaar ligt. Als een parkeercontroleur je geen bekeuring geeft, is dit niet meer dan een aardige geste van die persoon, feitelijk is er geen geldige parkeerkaaart zichtbaar!

Maar ik zou zeker beroep aantekenen.

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: parkeerkaartje wel betaald toch parkeerboete

Ongelezen bericht door Wubo »

dan nog lijkt hij mij het een moeilijke kwestie te bewijzen

stel je hebt wel een kaartje betaald, je legt het neer in je auto, geen boete.
als je hem in je auto deur neerlegt, en je wegrijdt kun je toch ook niet meer aantonen of die bon in jou auto gelegen heeft?

feit dattie op de bodem van de auto is gewaaid, is echt ff %&(@ maar denk dat er weinig te bedingen is.
hoop voor je dat het lukt.

604ssb

Re: parkeerkaartje wel betaald toch parkeerboete

Ongelezen bericht door 604ssb »

Kansloos!
Als je niet kunt aantonen dat je betaald hebt om ergens te parkeren, en dat is in dit geval zo, heeft beroep aantekenen geen enkele zin.
Je chip geeft namelijk niet aan waarvoor je betaald hebt, misschien voor de auto van de buurman?
Echt, kansloos.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: parkeerkaartje wel betaald toch parkeerboete

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Als het kaartje wegwaaid bij dichtdoen van de auto ligt deze toch in je auto of niet. Als dat zo is dan kun je hiertegen in beroep gaan.

Ik heb het ook al eens gehad. Op het moment dat ik in beroep ging, kreeg ik uitstel van betaling. Ik heb mijn bezwaarschrift opgemaakt en het bonnetje meegestuurd. Mijn bekeuring werd ingetrokken. Je legt gewoon de fout neer bij de ambtenaar dat deze niet goed gekeken heeft.

Een bon is jou betalingsbewijs. Als jij deze achter het raam legt en de ambtenaar is te snel of te lui dan kan hij of zij deze over het hoofd hebben gezien.

Toch.....

604ssb

Re: parkeerkaartje wel betaald toch parkeerboete

Ongelezen bericht door 604ssb »

blijkbaar is het weggewaaid
Kaartje is dus weg, en daarmee het "bewijsmateriaal".
Bezwaar aanteken is, zoals ik al schreef, zin-/kansloos!

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: parkeerkaartje wel betaald toch parkeerboete

Ongelezen bericht door MLF »

604ssb
u spoort niet

voordat de vervaldatum van betaling is verstreken kunt u eerst beroep aantekenen, adres staat achterop de bon.
Als u nog geen bericht heeft gekregen voor de betalingsdatum, de bon betalen ivm verhoging.
Doe ff een kopie van het parkeerkaartje erbij.
Als het kan ook een afschrift van de bank.

De politie en gemeente zij zich er wel van bewust dat parkeerbonnen wegwaaien en dat u dat ook moet weten.

Dirkie
Berichten: 2954
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: parkeerkaartje wel betaald toch parkeerboete

Ongelezen bericht door Dirkie »

MLF schreef:
604ssb
u spoort niet
De vraag is of U zelf wel kan lezen.

MLF schreef Doe ff een kopie van het parkeerkaartje erbij.
De TS schreef maar blijkbaar is het weggewaaid bij de autodeur dichtdoen
Kortom als het er nog was, kon hij het origineel er wel bij doen :lol:

MLF schreef ook Als het kan ook een afschrift van de bank.
En wat moet daar dan op staan, want de TS schreef ik heb betaald bij de parkeerautomaat via chip
Betalen met chip is net zo als betalen met contant geld. Je krijgt dan volgens mij geen bonnetje.

MLF schreef ook De politie en gemeente zij zich er wel van bewust dat parkeerbonnen wegwaaien
Helemaal juist, want deze smoes is volgens mij de meestgebruikte :?

Kortom zoals 604ssb al schreef is het zonder parkeerkaartje indienen van bezwaren zo goed als kansloos. En dat heeft de gemeente ook al geschreven.

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: parkeerkaartje wel betaald toch parkeerboete

Ongelezen bericht door MLF »

Er staat niet bij dat het kaartje helemaal weg was.

en
chippen bij een parkeerautomaat is niet om schoenen te kopen...maar dat begrijpt u duideijk niet
wrs heeft u nog nooit een bankafschrift gezien.

TS kan gewoon bezwaar maken.....


zucht
dat ik nog reageer op zulke idioten :?

604ssb

Re: parkeerkaartje wel betaald toch parkeerboete

Ongelezen bericht door 604ssb »

maar blijkbaar is het weggewaaid bij de autodeur dichtdoen
Nog één keer dan: kaartje is weg, TS kan niet aantonen dat hij een kaartje heeft gekocht.
Bankafschrift is geen bewijs dat je met het saldo wat op je chipknip staat een parkeerkaartje hebt gekocht....

Ga maar lekker in beroep, neem MLF mee als deskundige,
wens je veel succes...dus wie is hier nou idioot?

Byob
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 okt 2006 10:54

Re: parkeerkaartje wel betaald toch parkeerboete

Ongelezen bericht door Byob »

@ Iedereen:

Zolang TS niet reageerd is er niet te bepalen of het kaartje nu weg is of niet...

@MLF
Nu ben ik totaal geen chipper, maar wat is het verschil tussen het betalen van een paar schoenen met je chip of een parkeerkaartje?
komen alle chiptransacties op het afschrift?? Nogmaals heb echt zelf geen cent op die chip staan, en heb er ook echt nog nooit eerder wat mee gedaan. :oops:

Met de reden die de gemeente nu opgeeft, is elk bezwaar toch van tafel te schuiven, tenminste bezwaar bij het wel hebben betaald, en toch een bon krijgen?? :?

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: parkeerkaartje wel betaald toch parkeerboete

Ongelezen bericht door MLF »

U heeft gechipt en dat gaat van een rekening af, anders krijgt u geen parkeerkaartje.
U chipt bij een speciale chipper voor parkeer tickets neem ik aan? Daar kwam een parkeer ticket uit denk ik?
Of kunt u er ook andere dingen betalen? Dacht ik niet toch?


Is de boete van de politie of de gemeente?

Kopieer de parkeerticket en maak bezwaar, dan wordt de boete ingetrokken.

U kunt geen bezwaar maken bij de politie als de boete door parkeerbeheer is uitgeschreven, dat ziet u aan de bon.
Dan moet u bij de gemeente zijn, adres staat achterop.

Tis vervelend als iemand die betaald heeft een boete krijgt, maar de ticket moet echt zichtbaar zijn.


Nog één keer dan: kaartje is weg, TS kan niet aantonen dat hij een kaartje heeft gekocht.
u was erbij? zeg dat dan.
Waarom antwoord TS dan niet? U doet dat? Of heeft u 2 inlognamen?

604ssb

Re: parkeerkaartje wel betaald toch parkeerboete

Ongelezen bericht door 604ssb »

maar blijkbaar is het weggewaaid bij de autodeur dichtdoen
Hieruit blijkt zonneklaar dat TS geen kaartje (meer) heeft.....
en dus niet kan aantonen dat hij/zij een kaartje heeft gechipt....

blijft moeilijk, lezen.....

Dirkie
Berichten: 2954
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: parkeerkaartje wel betaald toch parkeerboete

Ongelezen bericht door Dirkie »

U heeft gechipt en dat gaat van een rekening af, anders krijgt u geen parkeerkaartje.
Ter informatie het volgende.
Bij het laden van een chippas wordt er een bedrag van een rekening naar de pas gezet. Dit staat op het afschrift.
Als je vervolgens een bedrag betaald (chipt), dan wordt het van de pas afgeschreven en dat staat dus niet op een afschrift.
Het is dus te vergelijken met contant betalen. Opname bij een geldautomaat staat op het afschrift, maar alle betalingen met dat geld niet.
Kopieer de parkeerticket en maak bezwaar
Als de TS nog in het bezit zou zijn van de parkeerticket, dan had hij deze (het origineel) moeten meesturen bij het bezwaar, omdat een kopie ervan niet geldig is. En dat weet ik uit eigen ervaring. Bij mij was de parkeerticket bij het sluiten van de deur op de grond gevallen. Ik kon hem dus wel meesturen, gelukkig.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: parkeerkaartje wel betaald toch parkeerboete

Ongelezen bericht door SJZ »

U heeft gechipt en dat gaat van een rekening af,
Kennelijk weet u niet eens wat chippen is!

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: parkeerkaartje wel betaald toch parkeerboete

Ongelezen bericht door MLF »

De automaat registreert het anders komt er ook geen bon uit, dus ergens is het bekend

Remster
Berichten: 535
Lid geworden op: 04 sep 2005 09:22

Re: parkeerkaartje wel betaald toch parkeerboete

Ongelezen bericht door Remster »

De automaat registreert het anders komt er ook geen bon uit, dus ergens is het bekend
de automaat registreert niet voor welke auto jij dat kaartje hebt gekocht.

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: parkeerkaartje wel betaald toch parkeerboete

Ongelezen bericht door MLF »

Dat was het discussiepunt niet.

Maar goed, ik was duidelijk genoeg, TS moet maar zien wat ie er mee doet, ik heb mijn info op het politiebureu gehaald.

604ssb

Re: parkeerkaartje wel betaald toch parkeerboete

Ongelezen bericht door 604ssb »

En daar weten ze alles? Niet dus, staan ook sufferds achter de balie, het interesseert ze echt niet wat jij met je parkeerkaartje doet, ze zijn geen partij!

Gesloten