LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opeens meer betalen bij KPN voor hetzelde

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
so41
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jul 2008 12:13

opeens meer betalen bij KPN voor hetzelde

Ongelezen bericht door so41 »

ik ben sinds een paar jaar bij planet, nu dus kpn. ik heb een planet internetplusbellen abonnemnet voor 42,95 euro per maand; (tot) 3 MB/s download
512 Kb/s upload. Gratis BelOnbeperkt Weekend/Avond
Gratis spamfilter en virusscanner. dit komt 100% overeen met KPN InternetPlusBellen Basis. Alleen kost het laatste 35 euro per maand!!!!

Ik heb net gebeld met KPN en de man bevestigde wat ik zei. 100% hetzelfde product, en hij zei ook nog: het is nu wel voordeliger. Ik zei ik wil mijn geld (het verschil) terug van de laatste 1 1/2 maand. Nee, dat is een ander product dat moet u zelf wijzigen en dat kan nu. Toen zei ik weer ja hallo u zei net dat het precies hetzelfde is. Nou het heeft een nader naam dus het is niet hetzelfde.

PUUR BEDROG!! Als je als kant hier niet zelf achter komt en het zelf wijzigt blijf je elke maand te :x veel betalen voor een identieke dienst.

Uiteraard heb ik hiervoor meerdere keren moeten bellen en ben ik van het kastje naar de muur gestuurd. ook leuk dat je na de hele IVR eerst bij de receptie uitkomt (!!) en opnieuw moet zeggen waarvoor je belt en doorverbonden wordt. Een erg professionele overflow regeling inderdaad.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: opeens meer betalen bij KPN voor hetzelde

Ongelezen bericht door TdeHond »

Zet uw abonnement om in een KPN abonnement.
U bent destijds accoord gegaan met het abonnement bij Planet en de prijs die u daarvoor betaalt.

Het is dan ook geen bedrog van KPN.
De klant moet attent zijn op zijn abonnementen en z.n. deze wijzigen in een voordeliger alternatief.

KPN is geen dief van de eigen portemonnee. :wink: Ik kan me voorstellen dat zij u niet 1 1/2 maand het verschil willen terug betalen. Doen zij dat wel, vind ik KPN erg coulant en verdient KPN een pluim.

handelaar
Berichten: 123
Lid geworden op: 18 jan 2008 00:40

Re: opeens meer betalen bij KPN voor hetzelde

Ongelezen bericht door handelaar »

@so 41

Ik kreeg gisteren een reclame e-mail van KPN met daarin hun nieuwe abonnementen. Daarin trof ik ook het abonnement van 35 euro internet+bellen. Ik realiseerde mij dat ik net in de maand mei bij Planet zo een abonnement heb afgesloten voor 42,95 per maand. Het is hetzelfde abonnement, alleen het KPN abonnement is iets gunstiger doordat je daar elke avond gratis kunt bellen naar vaste nummers. En natuurlijk het prijsverschil!
Ik heb in verband met bovenstaande gistermiddag telefonisch contact opgenomen met KPN en gevraagd of ik mijn Planet-abonnement kan omzetten naar dat KPN-abonnement. Dat behoorde echter niet tot de mogelijkheden, tenzij ik zou kiezen voor een duurder KPN-abonnement. Wilde ik naar het goedkopere abonnement zou dat eerst kunnen als ik het contract bij Planet heb uitgediend.
Formeel zal het wellicht allemaal wel in orde zijn maar ik voel mij toch behoorlijk bekocht door de firma Planet/KPN. Als ik in de maand mei geweten had dat Planet geheel zou overgaan naar KPN had ik destijds mijn adsl-abonnement bij Planet zeker niet omgezet in een internet+bellenabonnement! Nu zal ik mijn contract maar uitzitten bij Planet en kijk ik volgend jaar eens rustig of ik nog wel bij KPN wil blijven.

jelle.
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:44

Re: opeens meer betalen bij KPN voor hetzelde

Ongelezen bericht door jelle. »

Er zijn natuurlijk altijd mensen die zich "bedrogen" voelen, maar je moet jezelf ook even afvragen waar KPN/Planet volgens jou dan de grens moet trekken. In dit geval gaat Planet op in de naam KPN, en voor KPN is dan het probleem wanneer ze dit bekend maken aan de klant. Ergens moet een grens getrokken worden van klanten die zich nog kunnen aanmelden bij Planet en wanneer dit niet meer kan.

IMHO is het bij zoiets gewoon onmogelijk om ALLE klanten tevreden te houden.

handelaar
Berichten: 123
Lid geworden op: 18 jan 2008 00:40

Re: opeens meer betalen bij KPN voor hetzelde

Ongelezen bericht door handelaar »

@ Jelle

Ik voel me niet bedrogen, althans niet perse opzettelijk. Maar het getuigt naar mijn mening niet van klantvriendelijkheid om in deze situatie ‘oude’ abonnees voor hetzelfde product 7,95 euro meer te laten betalen.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: opeens meer betalen bij KPN voor hetzelde

Ongelezen bericht door TdeHond »

Het probleem is echter, dat bij wijziging AV of tarieven Planet door KPN dit een reden was geweest voor de klant om per migratie datum van planet naar KPN op te zeggen. KPN is klanten verloren bij de migratie van o.a. 12move, Tiscali en Speedlinq naar Telfort.
Daar heeft KPN van geleerd.

Het is jammer dat naderhand KPN oud Planet klanten niet in de gelegenheid stelt om over te stappen naar een gelijkwaardig contract voor een lager bedrag bij KPN.

Ziggo heeft dit wel gedaan. Ik ben van Casema midi overgestapt naar Allesin1basispakket, wat een downgrade is, maar wat mogelijk was voor oud casema klanten.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: opeens meer betalen bij KPN voor hetzelde

Ongelezen bericht door Ulbe »

Ik ga overstappen naar het Alles-in-1 Plus pakket van Ziggo,

Het is dus een sprong in het duister voor mij, want KPN was zonder meer goed met betrouwbaarheid van het pakket,

De snelheid én de bijbehorende prijs was voor mij de reden om de knoop door te hakken en over te stappen naar het, in verhouding, veel goedkopere Alles-in-1 pakket,

Nu maar hopen dat ik geen problemen krijg, want Ziggo is een provider waar gemakkelijk fouten worden gemaakt,

Broerlief zit ook bij Ziggo, weliswaar een ouder pakket, maar hij heeft weinig problemen met zijn verbinding voor telefoon en internet,

KPN heeft het er zelf naar gemaakt, door haar pakketten niet tijdig up te graden naar snelheden die nu anno 2008 gemiddeld zijn te noemen, in relatie met de prijs per maand,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

handelaar
Berichten: 123
Lid geworden op: 18 jan 2008 00:40

Re: opeens meer betalen bij KPN voor hetzelde

Ongelezen bericht door handelaar »

Kreeg ik op 18/7 wederom een e-mail van KPN, gericht aan de 'internetplusbellen' klanten. Het betreft een aankondiging van tariefwijziging per 17 augustus a.s. Als je het er niet mee eens bent kun je gratis je abonnement opzeggen, stond er o.a. in vermeld. Kwam mij dat even goed uit. Direct de klantenservice gebeld alwaar na een minuut of 4 ik verbonden werd met een medewerkster. Deze wilde mijn opzegging niet doorvoeren omdat ik nog maar sinds kort (een week of zes) dit abonnement bezit. Derhalve heb ik nu de opzegging per e-mail verzonden aan KPN. Het doet immers niet ter zake hoe lang geleden het abonnement is aangegaan. Wat telt is dat de tarieven worden aangepast.
De medewerkster was het aanvankelijk roerend met mij eens dat ik voor hetzelfde product even weinig wil betalen als nieuwe klanten. Maar ze moest het even navragen. Daarna was ze als een blad aan de boom verandert van mening en stelde dus dat ik dit abonnement nog te kort had en daarom niet kon opzeggen. Ik houd jullie op de hoogte!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: opeens meer betalen bij KPN voor hetzelde

Ongelezen bericht door TdeHond »

Kreeg ik op 18/7 wederom een e-mail van KPN, gericht aan de 'internetplusbellen' klanten. Het betreft een aankondiging van tariefwijziging per 17 augustus a.s. Als je het er niet mee eens bent kun je gratis je abonnement opzeggen, stond er o.a. in vermeld
Als u wilt opzeggen adviseer ik u dit schriftellijk, aangetekend met ontvangstbevestiging te doen. Dan heeft u rechtsgeldig bewijs van opzegging. Anders raakt de opzegging "zoek".

http://www.opta.nl/download/telecom/Wet ... tb189).pdf

U verwijst in de brief naar:
Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie

Artikel 7.2
Ten minste vier weken voordat een voorgenomen wijziging van een
beding dat is opgenomen in een overeenkomst van kracht wordt:
a. biedt een aanbieder van een openbare elektronische communicatiedienst
de abonnee de mogelijkheid om de overeenkomst kosteloos te
beëindigen, en
b. stelt de aanbieder de abonnee op genoegzame wijze op de hoogte
van de inhoud van de voorgenomen wijziging en van de mogelijkheid om
de overeenkomst kosteloos te beëindigen.

Op grond van aartikel 7.2 van deze wet zegt u met ingang van de datum dat de wijziging van kracht wordt op. U trekt meteen uw machtiging tot automatische incasso per halverwege de maand in.
U maakt een kopie van de brief en bewaart de bewijzen van verzenden en ontvangst goed.
U heeft nu rechtsgeldig bewijs van opzeggen mocht de Geschillencommissie nodig zijn om uw gelijk te halen.

handelaar
Berichten: 123
Lid geworden op: 18 jan 2008 00:40

Re: opeens meer betalen bij KPN voor hetzelde

Ongelezen bericht door handelaar »

@ TdeHond

Dank u wel voor de nuttige aanwijzing. Die zal ik zeker opvolgen indien een reactie van kpn uitblijft. Ik heb in mijn e-mail betreffende de opzegging aan de klantenservice uiteraard gevraagd om een bevestiging. Indien deze bevestiging/reactie uitblijft kan ik altijd nog kosten maken vwb een aangetekend schrijven. Ik ga er echter vanuit dat men keurig zal reageren. In ieder geval heb ik nog even de tijd omdat opzegging mogelijk is tot 17 augustus.

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: opeens meer betalen bij KPN voor hetzelde

Ongelezen bericht door pbarendse »

Helaas is dit een truukje dat KPN ook in de zakelijke markt toepast. Wij hebben verschillende klanten met DSL-verbindingen bij KPN, de zogenaamde Office DSL abonnementen. Inmiddels worden deze niet meer verkocht, maar kun je alleen nog Zakelijk DSL van KPN krijgen. Hetzelfde product, dezelfde specificaties. Wel een andere naam en een ander prijskaartje :?

Het mooie is dus nu dat het NIET mogelijk is om van Office DSL zo maar over te gaan naar Zakelijk DSL. Er moet een nieuw abonnement worden aangeschaft, en het oude opgezegd. Omdat je van de levertijden van KPN niet echt op aan kunt, en er ook nog allerlei andere dingen geregeld moeten worden qua mailverkeer etc. sluit je eerst het nieuwe abonnement af, en zeg je daarna (na migratie) pas de oude op. Gevolg: een maand of 2 à 3 dubbele kosten, en fikse entreekosten voor het nieuwe abonnement!

NB: hier gaat het dus in beiden gevallen om een KPN-product, en niet om een overgang van Planet naar KPN. Het is het aloude liedje: er wordt van alles gedaan om je als klant te krijgen, maar als je eenmaal klant bent kun je in de str*nt zakken!

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: opeens meer betalen bij KPN voor hetzelde

Ongelezen bericht door sprokkel »

Ulbe,
Ik ga overstappen naar het Alles-in-1 Plus pakket van Ziggo,
Zou je dat wel doen? heel veel storingen bij Ziggo, ik ben van plan weer terug te gaan naar kp,n vanwegen de betroubare verbindingen. Bij Ziggo is het echt huilen met de pet op.

handelaar
Berichten: 123
Lid geworden op: 18 jan 2008 00:40

Re: opeens meer betalen bij KPN voor hetzelde

Ongelezen bericht door handelaar »

@pbarendse

Het begint er al mee dat je bij aanmelding voor een abonnement naar een gratis nummer kunt bellen. Ben je eenmaal klant dan mag je in het vervolg duur betalen voor telefonische ondersteuning. Overigens is kpn daarin niet uniek.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: opeens meer betalen bij KPN voor hetzelde

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ik heb nauwelijks problemen gehad. 2x sinds mei modem hoeven resetten i.v.m. storing internetverbinding. Bijna 1 dag telefonische storing v.a. mei. T.V. geen storing gehad.
Kosten Helpdesk: 0.10 per minuut. Is bij veel KPN dochters veel duurder.
helpdesk is weer op orde. Krijg bij klacht indienen via site dezelfde dag, of zeker binnen een paar dagen antwoord.
Ik ben een tevreden klant.

Speedtest geeft iets lager aan als aangegeven maar niet zo dat ik er van in de stress ga.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: opeens meer betalen bij KPN voor hetzelde

Ongelezen bericht door sprokkel »

TdeHond,
Lees de verhalen van de laatste week dan maar even op de ziggo gebruikersgroep site.

st doe
Berichten: 61
Lid geworden op: 07 mei 2008 20:45

Re: opeens meer betalen bij KPN voor hetzelde

Ongelezen bericht door st doe »

Er bestaat zelfs een coulance regeling voor mensen die in de maand voor de overgang agonnee zijn geworden, die mogen overschakelen.

Dat is dan ook coulance, men is gewoon een overeenkomst aangegaan voor het oude pakket, met oude bedrag. Niks bedrog dus.

In dit geval vind ik de houding van kpn dan ook niks dan redelijk, zeker aangezien in praktijk erg coulant mensen overgezet worden naar nieuwe paketten.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: opeens meer betalen bij KPN voor hetzelde

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ik weet dat er veel klachten zijn, maar ik heb daar gelukkig geen last van.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: opeens meer betalen bij KPN voor hetzelde

Ongelezen bericht door sprokkel »

Maar dat is natuurlijk heel fijn geen storingen en klachten, maar dat neemt niet weg dat de informatie, storingen enz, zeer beneden alle peil licht wat men van een provider mag verwachten. En dan heb ik het nog niet eens over de onzin mails die je krijgt als je een storing meld. Zie op de site storingen casema gebied.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: opeens meer betalen bij KPN voor hetzelde

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ik heb het even gelezen. Wat mij op de site opvalt als een klant kritiek uit, de stip ernaast meteen op grijs gaat wat de voorbode is van een rood vierkantje.
Dat gebeurt anoniem, vandaar dat ik daar geen lid meer ben.
De storingen hebben gelukkig niet het hele casemagebied getroffen.

maar ja, KPN heeft ook dagen een grote storing gehad. Een kennis van me had toen ook 3 dagen geen internet, telefoon. Ook vrienden van mij in deze stad hebben last gehad. Zij zijn bij Tele2.

Gesloten