LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] efexor de voor en nadelen bij kort en lang gebruik 2008

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
vrouwxxx

efexor de voor en nadelen bij kort en lang gebruik 2008

Ongelezen bericht door vrouwxxx »

sinds een aantal jaren gebruik ik met zeer veel resultaat het medicijn efexor.

begin dosis: 37.5 mg daarna opbouwen tot gewenste effect bereikt is. met stapjes van 37.5 mg kun je het opbouwen en weer afbouwen. dit duurt wel een paar maanden dus heb vooral veel geduld!!! vraag je apotheker om kleinere hoeveelheden om op en af te bouwen. is geen probleem voor hem.kost niets extra.

na een dag merk je al resultaat :

HET IS EEN WONDER MIDDEL!!!!

de stof serotonine wordt inderdaad in je hersenen geremd waardoor je meer kunt genieten van het leven en waardoor je meer in balans komt met jezelf. de stoffen in de hersenen moeten weer in balans komen dit duurt een tijdje.

je gaat minder huilen en kan beter tegen stress en tegenslagen en verdriet en zorgen.

vooral in het begin merk je de bijwerkingen na een paar maanden ben je daar aan gewend geraakt en merk je er niets of weinig meer van of accepteer je gewoon de bijwerkingen.

de bijwerkingen die ik had: droge mond, opvliegers, verhoogde hartslag, verstopping, moeite met orgasmes, zweten, dorst.

de positieve kanten: geen depressies meer!! actiever leven, weer aan het werk gegaan na maanden niets gedaan te hebben, het huishouden weer zelf kunnen doen, betere ouder voor de kinderen zijn, afvallen zo'n tussen de 10 en 20 kilo, minder eetlust, geen hongergevoel, minder zorgen, meer geld op de bank omdat ik meer kan werken, je reageert gematigd en rustiger op slechte berichten of vervelende situaties, je bent minder emotioneel, je hebt weer zin om alles te doen in het leven, je geniet weer, geen donkere wolken meer boven je hoofd voelen, je relaties gaan weer beter, je hebt weer zin om naar buiten te gaan en dingen te ondernemen oftewel: je LEEFT WEER.

wat lastig is: je moet elke dag het medicijn op dezelfde tijd innemen. nooit vergeten in te nemen. je moet veel drinken, en drinken meenemen.

het duurt een tijdje voordat je de juiste dosering hebt gevonden. voor mij is 300 mg per dag goed.

voor de bijwerkingen kun je eventueel een natuur product gebruiken.

voor het afbouwen raad ik aan: doe het in zo klein mogelijke stapjes en doe er zo lang mogelijk over ( het liefst een paar maanden) anders krijg je echt last van afkickverschijnselen en die zijn niet mis je raakt helemaal uit balans en je kunt niets meer.

daarnaast kun je tijdens het afkicken prozac gebruiken dat is fluoxetine. daarmee beperkt je de afkickverschijnselen en kom je er goed doorheen.

daarnaast geloof ik heel erg in hulp van buitenaf: vrienden familie en de ggz!! zoek hulp als iets niet lukt en schaam je er niet voor!! vertel mensen hoe het echt met je gaat!! eerlijkheid boven alles!!

en bedenk: je kan er niets aan doen dat de serotonine niet goed werkt in je hersenen!!

efexor is een nsri dat werkt beter dan een ssri vind ik persoonlijk!!

zoek op internet naar info over medicijnen voordat je er aan begint!! lees reviews van diverse gebruikers dan weet je wat je te wachten staat!!

reacties zijn welkom!!

heel veel sterkte allemaal!!

gravedigger

Re: efexor de voor en nadelen bij kort en lang gebruik 2008

Ongelezen bericht door gravedigger »

En het dan gek vinden dat je plat gaat van een joint :shock:

Gesloten