LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VODAFONE ABONNEMENT!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Inge_S
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mei 2008 17:55

VODAFONE ABONNEMENT!

Ongelezen bericht door Inge_S »

Ik heb reeds 1,5 jaar een vodafone abonnement en ik word helemaal gek van die lui.
Vodafone is een van de weinige providers waarmee ik goede ontvangst heb thuis en in de omgeving en als ik naar het buitenland ga is deze provider best wel goedkoop.
Het vervelend aan vodafone is alleen het volgende:
Al 1,5 jaar laat vodafone niet de actuele status van je beltegoed correct zien, constant is het deel wat ik nog over heb van mijn bundel minimaal 4 dagen oud! Gisteren vroeg ik het op en stond er dat ik nog mijn volledige bundel had maar dat die status van mijn tegoed 20(!!!) dagen oud was.
Via het internet inloggen op myvodafone is het ook niet beter. Het vreemde is dat het prepaid-tegoed (dat hebben andere familieleden van mij) meestal wel gewoon up-to-date is. Als je geen idee hebt wat je beltegoed is & je gaat bellen is de kans groot dat je op een gegeven moment buiten je bundel belt. Kost je nog extra geld ook!

Doordat ik zo min mogelijk probeer te bellen met mijn abonnement omdat ik iedere keer bang ben dat ik buiten mijn bundel bel ga ik dus niet vaak over mijn bundel heen en neem ik vaak het tegoed mee naar de volgende maand. Op zich prima systeem, het vreemde is alleen dat ik minimaal 1x per maand wordt gebeld door vodafone-medewerkers dat ik zo vaak buiten mijn bundel bel en of ik mijn abonnement niet wil verhogen! Als ik zeg dat ik dat niet wil en dat ik me afvraag waarom ze constant bellen dan krijg ik een of andere vage reactie dat in hun systeem staat dat ik toch echt er overheen bel (mooi niet dus). Ook heb ik gemeld dat ik mijn abonnement NIET wil verhogen en ik vraag constant naar de status van mijn tegoed als ze bellen, wanneer ze de actualiteit van je tegoed nou eens verbeteren. Volgens vodafone kunnen ze daar niets aan doen.

Ik vraag me dit ten sterkste af!
Zijn er meer mensen met dit soort problemen met vodafone?

Timr89
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jun 2008 13:50

Re: VODAFONE ABONNEMENT!

Ongelezen bericht door Timr89 »

Ik heb datzelfde,

Omdat ik in de afgelopen maand door technische storingen van hun kant mijn vodafone blox e.d. niet aan heb kunnen passen, & ik de onjuiste status van mijn tegoeden heb verkregen zit ik nu 130 euro boven mijn abonnement (aangezien je boven je abbo 0,25 cent per smsje betaald!)

Nu had ik nog 'n redelijk vriendelijk mailtje verzonden, maar dan krijg je 'n stom antwoordje terug waaruit blijkt dat 't mijn eigen fout is .

Dus ik heb nu 'n wat chagrijniger mailtje teruggestuurd, maar ik vind dit ZEKER niet netjes.. Ik snap best dat als ik over mijn tegoed heenzit, dat ik moet betalen. Maar als dit deels niet mijn fout is, lijkt het mij netter van Vodafone om gewoon te rekenen volgens de normale tarieven.

met vriendelijke groet,

Timr89

riekje1
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 mei 2008 12:59

Re: VODAFONE ABONNEMENT!

Ongelezen bericht door riekje1 »

Wij hebben al bijna twee jaar een vodafone abonnement, en nergens last van. Bellen heel soms iets meer, maar dat scheelt dan en euro ofzo op de rekening. Het enige wat ik vervelend vindt is dat je je niet verbruikte gedeelte maar een beperkte tijd meeneemt.
Dus soms gaan wel bellen om het maar op te maken, omdat je anders het gevoel van 'weggegooid geld' krijgt.

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: VODAFONE ABONNEMENT!

Ongelezen bericht door Mendoza »

Een mailtje met de vraag wanneer de storing met het vebruik is opgelost omdat het lastig bellen is zonder status van bel- en smstegoed, levert de volgende reactie op.
Geachte heer *******,

Hartelijk dank voor uw e-mail waarin u informeert naar uw tegoed.

Omdat we ons klantenservicesysteem in mei 2008 helemaal vernieuwd
hebben, moeten we alle gespreksgegevens vanaf 1 mei 2008 opnieuw
verwerken. In My Vodafone staan uw gespreksgegevens daarom tijdelijk met
een vertraging weergegeven.

De status van uw tegoed is niet actueel of er zijn geen gegevens
zichtbaar.

Helaas kunnen wij de actuele status ook tijdelijk niet voor u opzoeken.
Voor extra kosten buiten uw tegoed zijn wij niet aansprakelijk en wij
kunnen u dan ook niet tegemoetkomen in deze extra kosten.


Eind juni 2008 zijn al uw gespreksgegevens bijgewerkt. En vanaf dan
werken wij uw gegevens in My Vodafone nog sneller bij dan u van ons
gewend was.

Onze excuses voor het ongemak.


Met vriendelijke groet,

*******
Vodafone Klantenservice

Inge_S
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mei 2008 17:55

Re: VODAFONE ABONNEMENT!

Ongelezen bericht door Inge_S »

Ja, het probleem is dat ik dus al 10x mijn tegoed heb opgevraagd; ik vraag me ten sterkste af hoezo ik wel een rekening kan krijgen en niet via de klantenservice ofzo mijn tegoed kan zien.

Daarnaast heb ik het bijgehouden en ben ik deze maand 11 x benaderd door vodafone of ik mijn abonnement wil verlengen terwijl ik hem heb opgezegd!

Ik was altijd zo blij als prepaid-klant bij vodafone maar dit slaat echt alles! :x

WEBRELATIONSAA
Berichten: 98
Lid geworden op: 20 aug 2007 14:47

Re: VODAFONE ABONNEMENT!

Ongelezen bericht door WEBRELATIONSAA »

@Inge_S

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je elf keer gebeld wordt.
Als je me even het mobiele nummer stuurt waar het over gaat, kunnen we uitzoeken hoe dat komt en ervoor zorgen dat je niet meer gebeld wordt.
Het mailadres is vodafonewebrelations.nl (at) vodafone.com.

Antoine
Vodafone Web Relations

theprince
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jul 2008 18:08

Re: VODAFONE ABONNEMENT!

Ongelezen bericht door theprince »

Ook ik heb sinds april hoge rekeningen omdat ik veel zou gebruiken buiten mijn tegoed terwijl ik er bijna geen gebruik van maak.
Ik heb bv nu nog €19.03 tegoed over en heb al €11.73 verbruikt buiten mijn tegoed!
Iemand een idee hoe dit kan?
Via klantenservice kom ik niet verder

claudia85
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jul 2008 11:28

Re: VODAFONE ABONNEMENT!

Ongelezen bericht door claudia85 »

Hallo,

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb de afgelopen 2 maanden. 500 euro over mijn ab gebeld.
Ik durf bijna mijn telefoon niet meer aan te raken omdat ik bang ben voor nog meer rekeningen. De specificatie klopt zover ik kan zien, de nummers op de lijst zijn voor mij bekent.
Ik heb in totaal 1,5 uur met de klantenservice gebeld. Heb je als ab-houder geen recht om je tegoed te weten. eind juni zou het probleem opgelost zijn. Ik heb net iemand gesproken die zei dat het misschien pas eind aug. zou zijn.

Kunnen we met ze alle niet iets doen tegen vodafone?

Martin_w
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jul 2008 15:03

Re: VODAFONE ABONNEMENT!

Ongelezen bericht door Martin_w »

Hallo,

Sinds 8 juli jl. heb ik een vodafone abonnement van 150 minuten per maand.

Nu keek ik vandaag op My Vodafone om te kijken hoeveel tegoed er nog over is.
Tot mijn grote verbazing staat er het volgende:

Geachte klant,

Op dit moment is de achterstand van je Tegoed 5 dagen. Wij betreuren deze achterstand en doen er alles aan om deze zo snel mogelijk in te lopen.

Je hebt het Basis abonnement 22,50
Tegoed: nog € 0,00 over van € 22,50

Hier klopt helemaal niets van want de laatste keer dat ik keek was 4 dagen geleden en toen stond er nog rond 17 euro op.

Bovendien heb ik sinds ik dit abonnement heb volgens de gespreksteller van mijn telefoon die ook nieuw is maar 21 minuten en 7 seconden gebeld wat ook wel klopt.Het gaat hier om gewone vaste en mobiele nummers.Ik heb ook geen rare dingen gedaan zoals internetten,Vodafone Live enz.

De vraag is dus:wat mankeert er aan My Vodafone en wat heb je eraan als het beltegoed niet juist wordt weergegeven?
Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben :?:

johannes02
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 jan 2004 22:31

Re: VODAFONE ABONNEMENT!

Ongelezen bericht door johannes02 »

Het kan wezen dat als je vanavond weer kijkt dat je meer tegoed hebt, maar het is natuurlijk niet bertrouwbaar tenzij je de gespreksteller van je telefoon precies bijhoud.

Yme
Berichten: 304
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:21

Re: VODAFONE ABONNEMENT!

Ongelezen bericht door Yme »

Heb je als ab-houder geen recht om je tegoed te weten.
Helaas niet. Het is een extra service. Neemt natuurlijk niet weg dat het wel prettig zou zijn als het zou werken...:roll:
Bovendien heb ik sinds ik dit abonnement heb volgens de gespreksteller van mijn telefoon die ook nieuw is maar 21 minuten en 7 seconden gebeld wat ook wel klopt.Het gaat hier om gewone vaste en mobiele nummers.Ik heb ook geen rare dingen gedaan zoals internetten,Vodafone Live enz.


Hou je er wel rekening mee dat je de 1e minuut altijd betaald? De gespreksteller op je toestel houdt hier namelijk geen rekening mee. Als je dus 3 keer een gesprek hebt van 10 seconden zegt je gespreksteller dat je maar 30 seconden hebt gebeld terwijl op je factuur 3 keer 1 minuut berekend zal worden.

rvenema
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jul 2008 17:05

Re: VODAFONE ABONNEMENT!

Ongelezen bericht door rvenema »

Sinds 1,5 jaar heb ik naar tevredenheid een vodafone abbonnement met mobiel internet. Onlangs ontving ik van Vodafone een rekening van 460 EURO waarvan zo'n 270 EUR voor dataverbruik in mei.:!: Mijn surfgedrag is in de afgelopen 1,5 jaar niet veranderd en ik heb nooit een dergelijk hoge rekening gehad. Volgens de afdeling data zou mijn verbruik voor die maand op 172 MB liggen. Ik kan dit niet inzien en ook niet zelf controleren. Volgens Vodafone heeft mijn telefoon om het kwartier contact gemaakt met internet :shock:. Ik krijg van Vodafone geen inzicht in het dataverbruik en ook geen gespecificeerde rekening.

Het bedrag is van mijn rekening afgeschreven. Wat kan ik doen?
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?

Martin_w
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jul 2008 15:03

Re: VODAFONE ABONNEMENT!

Ongelezen bericht door Martin_w »

Ja bedankt voor de toelichting Yme,ik heb dus alle gesprekken nu opgeteld inclusief de 0,0 minuten gesprekken en dan kom ik op zo'n 50 minuten uit+5 sms berichten dus er zouden zo'n 100 minuten over moeten zijn :?
Vanavond probeer ik om het op te vragen bij 1200 en dan laat ik het nog wel weten :roll:

Gesloten