LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Woningnet.nl zijn volgens mij gewoon oplichters

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Cheriel
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 sep 2005 09:29

Woningnet.nl zijn volgens mij gewoon oplichters

Ongelezen bericht door Cheriel »

Beste lezer,
Ik ben sinds 1 april nood gedwongen dakloos.
Dit is gekomen door omstandigheden waar ik weinig aan kan doen.
Ik stond al 4 jaar ingeschreven bij woning net in Amsterdam.
Dit kost € 59,- eenmalig (prijs kan iets anders zijn )
Maar ik heb een camping gevonden in Almere en moest me opnieuw in schrijven.
Dit vind ik al raar omdat woningnet.nl 1 bedrijf in weesp is maar goed hun bepalen en jij moet maar doen wat ze zeggen.
Ik me opnieuw aan melden en ja hoor weg de opgebouwde jaren van inschrijving bij woningnet en ik moest ineens 29 euro per jaar gaan betalen.
Nu denkt je ja dat is goed koper .
niet dus want de wachttijd is rond de 8 jaar dus reken zelf maar uit hoeveel je moet betalen aan woningnet.

Bovendien heb ik via mijn maatschappelijkster werker het advies om woning net te bellen voor een aanvraag formulier voor een urgentie.
Dus ik ben op en leg de situatie uit en zei vertellen mij ik stuur een formulier naar u als u deze invult en stuurt naar de GGenGD dan beoordelen zei of het terug is.
Maar u moet wel eerst 37,50 betalen aan woningnet voor de urgentie.

Nu na 2 maanden kom ik er achter dat de urgentie is afgewezen en dat ik het geld kwijt ben want je krijgt alleen je geld terug als je urgentie goed wordt gekeurd.

Ik heb toen met de GGenGD gebeld met de vraag waarom ik geen urgentie kreeg en die zeiden:
Sorry maar wij weten van niets dit is een zaak van woningnet en niet van ons.

Dus bellen met woning net en die zeggen ineens:
Ja maar u wist dat u niet in aanmerking komt voor een urgentie.
Maar waarom sturen mij dan een formulier op en waarom moet ik betalen als ik er toch geen recht op heb

De regel bij woning net is als je urgentie wordt goedgekeurd ontvang je geld terug en anders niet

Ik vind dit gewoon oplichting
En woning net maar afkeuren (geld verdienen)

Vriendelijke groet
Albert

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Woningnet.nl zijn volgens mij gewoon oplichters

Ongelezen bericht door NAK »

Ga terug naar de maatschappelijk werkster.
Leg haar de situatie opnieuw uit.
Vertel wat je al gedaan hebt en wat de resultaten zijn.
En vraag haar om te helpen.
Zij heeft vaak meer invloed dan jij zelf.

Rayfra
Berichten: 25
Lid geworden op: 20 sep 2005 20:39

Re: Woningnet.nl zijn volgens mij gewoon oplichters

Ongelezen bericht door Rayfra »

Almere is een andere regio en voor elke regio dient apart ingeschreven te worden. Als je je niet uitschrijft bij regio Amsterdam is er niets aan de hand: waarom heb je je daar uitgeschreven?

Zelf stond ik ingeschreven bij de regio's Utrecht, 't Gooi en Veenendaal. Dit kon omdat we in 't Gooi 'maatschappelijke binding' hadden en mijn man in Zeist werkte (welke onder zowel Utrecht als Veenendaal viel).
Met drie maanden (!!) hadden wij een woning in Veenendaal. De eerste de beste achterbuurtflat. We namen deze aan en hebben ons toen ingeschreven bij de plaatselijke woningbouwverenigingen die over alle kleine dorpjes gaan. Een jaar later kregen we onze huidige eengezinswoning.
Een jaar klinkt kort, maar besef dat de meeste mensen niet in een dorp willen wonen waar amper werk is natuurlijk. Het gemiddelde aantal reacties was twintig ingeschrevenen dus reken maar uit, na twintig woonbonnen sta je onderhand bovenaan de lijst :)

Mijn advies is: kijk goed of je niet voor meerdere regio's kunt inschrijven. Heb je eenmaal een woning, schrijf je nergens uit (wij staan nog steeds ingeschreven overal, wie weet wat de toekomst brengt waardoor we moeten verhuizen?). Je opgebouwde jaren verdwijnen pas als je je uitschrijft.
In ieder geval enorm veel succes en sterkte.

ageeth12
Berichten: 169
Lid geworden op: 08 jun 2005 12:37

Re: Woningnet.nl zijn volgens mij gewoon oplichters

Ongelezen bericht door ageeth12 »

Ik ben zelf dakloos geweest. Maar de bedoeling dat je via de gemeente een urgentie moet bemachtigen. En dat heeft je mw vergeten. Ik had in amsterdam een urgentie via de swd. En binnen een week had ik mijn woning te pakken. Dus het kan wel en mijn broertje heeft een woning na veel pijn en moeite in huizen gekregen. Daar gaat het via de wbv. Ageeth

K. Veldhuis
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 nov 2005 01:04

Re: Woningnet.nl zijn volgens mij gewoon oplichters

Ongelezen bericht door K. Veldhuis »

Ik heb ook zo mijn twijfels bij woningnet.
Ik sta momenteel bijna 4 jaar ingeschreven, bij woningnet Amsterdam.
Een medewerkster heeft mij vertelt dat de wachttijd in Amsterdam rond de 12 jaar is! :shock:

Een vriendin van mij heeft laatst echter wel een woning aangeboden gekregen, van woningnet.
Dit terwijl zij helemaal NIET stond ingeschreven.
Hoe bedoel je: vriendjespolitiek.

Praatje
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 jun 2008 13:53

Re: Woningnet.nl zijn volgens mij gewoon oplichters

Ongelezen bericht door Praatje »

Ik weet dat dit allemaal hele oude posts zijn waar ik op reageer, maar ik zou heel graag wat updates horen van mensen... Inmiddels staan de commenters alweer 2,5 jaar langer inschreven.

Nu wel succes gehad??

Ik sta zelf ook ingeschreven bij Woningnet en zou graag verhuizen. Iedere twee weken reageer ik, maar ik weet dat ik weinig kans maak in Amsterdam met 5 jaar opgebouwde wachttijd. Ik heb niet het idee dat het oplichters zijn of dat er iets niet eerlijk gaat, maar ik ben gewoon benieuwd naar hoe het mensen is verlopen die eerst zo naarstig op zoek waren naar een huis en hoe het dan nu met ze is.

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Woningnet.nl zijn volgens mij gewoon oplichters

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Er zijn wel degelijk een aantal dingen op de sociale woningbouw aan te merken. En ik vind absoluut dat het systeem oneerlijk werkt en doorstroming verhindert.

Allereerst is de inkomensgrens belachelijk. Niet dat het verkeerd is iemands inkomen te toetsen, maar die toetsing vindt alleen maar aan het begin plaats. Ik ken mensen die binnenkwamen met inkomens onder de € 2000 bruto per maand maar inmiddels al meer dan € 4000 bruto per maand verdienen en nog steeds in een woning van € 300/maand zitten terwijl mensen die daadwerkelijk voor langere tijd een lager inkomen hebben moeten wachten. Nergens wordt achteraf gecontroleerd of iemand nog steeds een lag inkomen heeft. Overigens heeft hier de overheid eveneens schuld aan omdat ook de prijzen voor koopwoningen de pan uit zijn gerezen en ook de bovenmodaalverdieners niet kunnen doorstromen.

Ook is het concept van maatschappelijke binding idioot. In grote steden als Amsterdam zijn bijvoorbeeld veel werkgevers gevestigd maar verhoudingsgewijs te weinig woningen. Iemand die in Amsterdam werkt wordt bijvoorbeeld geacht daar ook te wonen omdat hij “maatschappelijke binding” met die stad heeft. Maar de wachttijd is daar 8 jaar of meer! Het moge duidelijk zijn dat de indeling in regio’s ook absoluut te belachelijk voor woorden is. Daarbij is het een manier waarop de overheid probeert te manipuleren waar mensen wonen, dus een inbreuk op de persoonlijke vrijheid.

Kleinere omliggende gemeenten als Hilversum, Weesp, Baarn, Muiden etc. maken misbruik van het concept om nieuwkomers te weren. Dat, terwijl kleinere omliggende gemeenten een faciliterende rol zouden moeten spelen en zich ervan bewust moeten zijn dat ze afhankelijk zijn van de “grote steden” die ze verachten. Corporaties verdedigen het concept met de bewering dat het een eerlijke verdeling garandeert. Dit concept is hen echter opgelegd via covenanten met de gemeentes en ik durf zelfs te stellen dat ‘maatschappelijke binding’ een puur politiek middel is. Laf gedrag van de besturen van kleinere plaatsen om hier de grotere steden alleen voor op te laten draaien.

Verder kan men natuurlijk stellen: ‘He, als je zoveel op corporaties aan te merken hebt, huur dan in de vrije sector.’ Het lullige is dat de prijskwaliteitverhouding hier volledig is scheefgegroeid en dat veelal de inkomens ook ontoereikend zijn. Toko’s als Homburg Vastgoed eisen bovendien dat men een vast arbeidscontract heeft en met name starters kunnen hier niet aan voldoen. Er bestaat dus helemaal geen vrije keus, met moet wel sociaal huren.

Gesloten