LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] G-Hanz -> Oplichters

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
kayt86
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 apr 2008 17:45

G-Hanz -> Oplichters

Ongelezen bericht door kayt86 »

G-Hanz oplichterspraktijk

Het bedrijf G-hanz, een zogenaamde “top” aanbieder van audio/televisie apparatuur heeft al ruim een jaar geleden zijn dealers beloofd dat er een spectaculaire vraag zal zijn onder de consumenten naar hun apparaturen, want wat G-hanz beloofde is een grootse TV-campagne en een pagina grote advertentie in de telegraaf. Ze zouden een prachtige Plasma TV gaan aanbieden voor €2700,-. Nederland zou platgaan voor G-hanz, aldus G-hanz zelf. (http://www.g-hanz.nl/default.php: site is inmiddels down http://www.g-hanz.nl :’()

Om hier profijt van te maken, hoef je enkel dealer te worden van G-Hanz en een borg te betalen van rond de €2000,- euro. Als dealer ontvang je een aantrekkelijke bonus per verkochte plasma TV. Echter, een jaar later is niemand in Nederland nog platgegaan voor G-hanz. Want er is nooit actief reclame gemaakt (wat ze wel beloofd hadden om te doen). Geen reclame betekent uiteraard geen vraag. En als er geen vraag is naar een overpriced televisie. Dan zit je daar als dealer met je gebakken peren.
Waarschijnlijk zijn 100den dealers slachtoffer geworden van G-Hanz, want we hebben allemaal NIETS meer van G-hanz gehoord. G-Hanz is met de noorderzon vertrokken. Hun telefoonnummer is inmiddels inactief, de account-managers zijn niet meer te bereiken. Mooi ze hebben onze borg ook meegenomen.

Daarom een oproep naar alle mensen die iets meer weten over G-Hanz of zelf een dealer zijn/waren geweest van de oplichter G-hanz. Hoe moeten we nu verder?

Mvg,

‘Happy’ G-Hanz dealer

Adres G-Hanz (weet niet of het nog bestaat)
Baarleseweg 37b
4861 BR Chaam
Postbus 28
4860 AA Chaam
Helpdesk: 0161 49 28 33

Pruim
Berichten: 542
Lid geworden op: 23 sep 2007 18:05

Re: G-Hanz -> Oplichters

Ongelezen bericht door Pruim »

1 keer een bericht plaatsen is echt wel genoeg hoor.

Cor802
Berichten: 39
Lid geworden op: 01 feb 2008 20:52

Re: G-Hanz -> Oplichters

Ongelezen bericht door Cor802 »

Een borg betalen van € 2000,- om iets te mogen verkopen :?: Sorry, hoor, maar bij mij gaan dan de alarmbellen af......

Stevie_v
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jun 2008 06:57

Re: G-Hanz -> Oplichters

Ongelezen bericht door Stevie_v »

Beste Happy’ G-Hanz dealer,

G-hanz werd vertegenwoordigd door een firma uit Almere, namelijk Cordeau, . Zij hebben het werk in Nederland gedaan voor G-Hanz.
Ik weet niet of Mark of Joris bij jou is geweest. Het telefoonnummer van Cordeau +31(0)36-7508240.
Succes

TomH
Berichten: 40
Lid geworden op: 02 mar 2008 14:21

Re: G-Hanz -> Oplichters

Ongelezen bericht door TomH »

Naam: G-Hanz Benelux B.V.
Vestigingsadres: Nieuwe Prinsenkade 8
Vestigingsplaats: 4811VC Breda
KvK-nummer: 18083256
Soort Inschrijving: Rechtspersoon
Kenmerk: telefoonnummer curator: 076-5225922

jorish
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 apr 2010 13:30

Re: G-Hanz -> Oplichters

Ongelezen bericht door jorish »

Beste G-Hanz Dealers,

nou ja dealers, helaas is er nooit wat van gekomen. Ik ben dus de joris waarover gesproken wordt in dit forum. Ben nu pas achter het bestaan van dit forum gekomen. Dus alvast mijn excuus voor de late reactie.

Ik wil graag mijn kant van het verhaal duidelijk maken en hoop hiermee ook voor jullie een aantal dingen te kunnen verduidelijken.

In 2008 ben ik werkzaam geweest bij de firma Cordeau te Almere. Dit was een interim bedrijf welke personeel verhuurde aan bedrijven die tijdelijk extra kracht nodig hadden. Door de werkzaamheden daar zijn wij in contact gekomen met G-Hanz. Deze zochten vertegenwoordigers voor Nederland. Hun vertegenwoordiging was niet krachtig genoeg om de zaak op poten te zetten en voldoende dealers te vinden. Dit leek ons een leuke uitdaging, juist omdat het reclame bureau waar G-Hanz samen mee werkte een goede bekende van mij was en deze mij vertelde dat zij zeer prettig zaken deden met G-Hanz. Voordat we aan de opdracht begonnen heb ik persoonlijk nog wat onderzoek gedaan naar het merk (achteraf gezien helaas niet naar G-Hanz Benelux en vooral haar eigenaar). Het merk kwam goed naar voren en is/was vooral sterk in streken als Dubai en Azie. Voor mij dus meer dan voldoende reden om aan te nemen dat het wel goed zat.

Vol goede moet ben ik aan de opdracht begonnen. Veel afspraken gemaakt, zoals jullie gemerkt hebben. Ik stond ook echt achter het product en de manier waarop deze in de markt gezet zou gaan worden door de firma G-Hanz Benelux, dus had er zeer veel zin in. De afspraken die ik had met vele van jullie voelde voor mij ook zeer goed. Het waren leuke bedrijven en vooral gezellige mensen. Ik voelde mij thuis in het project.

Nadat een aantal van jullie de overeenkomst hadden getekend en het geld hadden overgemaakt, begonnen de vragen. Van jullie uit, maar eigenlijk ook van mij uit naar G-Hanz. Zo bleef de reclame boodschap uit (die ik overigens later nog langs heb zien komen, maar dan voor een ander merk). Zo waren er meer dingen die ik naar G-Hanz niet helemaal vertrouwde.
Na meerdere malen te hebben aangedrongen bij G-Hanz kwamen er nog steeds geen antwoorden en begonnen ze zelf Cordeau, maar vooral mij dingen te verwijten. Dit escaleerde op zodanige wijze dat we bijna letterlijk vechtend op straat zijn beland en we de opdracht terug hebben gestuurd.
Later, nadat we dus de opdracht hebben gestopt, bleek dat de eigenaar van G-Hanz wel meer oplichtingen op zijn kerfstok had en dat zelfs de Belgische & Nederlandse belastingdiensten op zoek waren naar hem.
Blijkbaar had deze meneer dus meer vrienden, want op 27 juli 2008 was er een aanslag op hem en zijn vriendin.
http://www.blikopnieuws.nl/bericht/79936.

Cordeau zou na het stoppen van de G-Hanz opdracht een brief doen uitgaan naar de dealers om onze kant van het verhaal te vertellen, maar ik ben bang, gezien de verhalen hier binnen het forum, dat dit nooit is gebeurt.

Ik wil alleen nog zeggen tegen een ieder die ik in het G-Hanz verhaal heb betrokken, dat ik mij zeer zeer schuldig heb gevoeld over het aanbrengen van jullie als dealer. Het is nooit mijn bedoeling geweest om jullie in een oplichtingspraktijk verzeilt te laten raken.

groet,

Joris

Gesloten