LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Club la Costa / Marina del Sol?

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
dorpstraat
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 feb 2008 15:17

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door dorpstraat »

Beste Cees Peek,

Wat zijn dat voor beschuldigingen op de Tros Radar "overige vakanties/vrije tijd" vakantie gekocht bij Bahia Blanca Holiday Club""??

Vraagt U €75,00 voor bemiddeling??

TS nachtmerrieofsprookje?
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 mei 2008 16:00

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door TS nachtmerrieofsprookje? »

---
Laatst gewijzigd door TS nachtmerrieofsprookje? op 17 mei 2009 02:35, 2 keer totaal gewijzigd.

TS nachtmerrieofsprookje?
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 mei 2008 16:00

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door TS nachtmerrieofsprookje? »

..
Laatst gewijzigd door TS nachtmerrieofsprookje? op 17 mei 2009 02:22, 4 keer totaal gewijzigd.

Openmind
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mei 2008 22:32

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door Openmind »

Mensen die zich angst laten inboezemen zijn angstig voor alles en vooral om geld kwijt te raken. Ik heb ook voor dat ik ging de reacties hier gelezen en zie dat er zowel positieve als negatieve reacties zijn. Uit kennis en ervaring hoor je meestal alleen de negatieve reacties omdat de positieven er niet mee bezig zijn en lekker op vakanties gaan in dit geval. Ik het gewoon over me heen laten komen en wilde het eerst zelf zien voordat ik een oordeel ga vellen en waser wel nieuwsgierig naar.
Het is ook zo dat er ook profiteurs tussen ons midden zitten en dit aan anderen aanmoedigen, maar zie dat CLC daar hun belofte wel op nakomen dat je er wel een leuke vakantie voor terug krijg als je er bent.

Ik heb het wel gedaan en ervaar dit als een prima zet. Voornamelijk voor de voordelen die er zijn voor op lange termijn, ik doe aan verre vakanties en die kosten mij veel geld die ik kan/wil uitbesteden. Veiligheid, kindvriendelijkheid,kwaliteit, garantie, hygiene en luxe vind ik belangrijk en daar betaal je ook voor in deze wereld van reizen. En dit bieden ze mij voor een betaalbare prijs en dit voor mn hele leven en mn kinderen kunnen het overnemen en mn familie mag ik ook mee nemen.
Op deze manier kan ik besparen daarop en meer doen en meer vakanties doen in de toekomst en zelf op verdienen, nou wat wil een mens nog meer in het leven!! Naast gezondheid en geluk.

Als ik die "gratis weekje" niet aangeboden had gekregen was ik niet helemaal er naar toe gereisd om de presentatie bij te wonen. Aan de telefoon is mij ook verteld dat dat wel de bedoeling was. Ook de medewerkster in Maarssen die ons de presentatie gaf heeft dit bevestigd want voor een paar sokken had ik waarschijnlijk niet de moeite genomen vroeg ze mij.

Ze heeft ons ook hun marketing wijze uitgelegd waarom zij idt zo doen ivm het besparen op de marketing kunnen zij dit goedkoop en betaalbaar aan bieden en etc etc etc.

Voor de mensen die de presentatie hebben bijgewoond weten dit ook. I

Ik heb helemaal geen druk gevoeld dat ik gedwongen werd het te moeten te doen en heeft zij ons duidelijk aangegeven dat zij het op prijs stelde dat als wij tussentijds het niet interressant vonden dat dan ook moeten aangeven, dan hoeven we ook haar tijd niet te verdoen en zij niet die van ons. Vlak er na kwam er een manager bij zitten die heel professioneel werd voorgesteld aan ons. Hij gaf ook gelijk aan wat de bedoeling was en gaf ook aan dat zij ons een aanbod zouden doen om met hun op vakantie te gaan. Mochten we het interessant vinden en er de voordeel uit halen en zo niet ook goed en krijgen we gewoon de promotieweek mee die wel anders is dan die van hun.
Logisch want gezien ik nu lid ben zou ik het niet op prijs stellen dat er mensen op die resorts komen die het niet gedaan hebben want ik betaal ervoor.

Dat vond ik prettig en gaf mij de kans om gewoon rustig te luisteren.

Als ze werkelijk niet goed zouden zijn dan was de tent allang gesloten neem ik aan gezien we onder Nederlands recht vallen. :roll:

Ik zou tegen de mensen zeggen die uitgenodigd zijn ga er lekker heen en ervaar het zelf want de mensen die negatief zijn hebben het waarschijnlijk niet gedaan en/of kunnen het gewoon niet betalen. er is nix mis met deze manier van marketing want dat gebeurt overal ook als je naar de winkels gaat. Denk breed dan kom je ergens.

Ik ga het in ieder geval uitproberen.

TS nachtmerrieofsprookje?
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 mei 2008 16:00

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door TS nachtmerrieofsprookje? »

...
Laatst gewijzigd door TS nachtmerrieofsprookje? op 17 mei 2009 02:22, 2 keer totaal gewijzigd.

Openmind
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mei 2008 22:32

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door Openmind »

Geachte hee/mevrouw,

Zoals u ook weet stijgt alles met de prijs zelfs een zak brood is duurder geworden. Ik denk dat ik het maar moet ondervinden voor ik oordeel en op uw reactie en die van anderen inga.

Hiernaaast ken ik ook een paar mensen die via timeshare al op vakantie gaan. En zijn er tevreden mee.

Zoals u ook weet vallen we onder het Nederlands recht en zitten we helemaal nergens aan vast en mogen we ook naar de rechter stappen mocht wij verkeerd geinformeerd zijn, etc etc etc.

Ik kies voor kwaliteit en dit op wereldwijd niveau. Over Malaga betreft mijn Prelude week, laat ik mij wel eerst goed informeren voordat ik verder ga natuurlijk en ben ik ook niet van gisteren. Mijn man en ik zijn ondernemers en drinken geen alcohol. Dus mezelf laten bedwelmen zal niet gaan. Overigens is een ieder verandwoordelijk voor zichzelf en klinkt het naar mijn inziens niet logisch dat je aan de drank gaat als je met iets belangrijks bezig bent. En kan je je achteraf idd misschien omgepraat voelen. In Maarssen werd er ons geen alcohol aangeboden.

Ik bereep dat er verschillende pakketten bestaan en ik zal de pakket nemen die bij mij past en waar ik de meeste voordeel uit kan halen.

Over Dorpstraat betreft vind ik het een belediging dat u mij hiervan beschuldigd en ben ik hier niet van gediend en misschien doet u wel heel hard u best om negatief te zijn. En zo te zien zijn er maar een paar mensen die hier op dit forum reageren vergeleken met de aantallen mensen die naar Maarssen zijn geweest.
Vorige week toen ik er was was het er bomvol.

Graag wil ik het hierbij laten.

Mvg, Openmind

TS nachtmerrieofsprookje?
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 mei 2008 16:00

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door TS nachtmerrieofsprookje? »

---
Laatst gewijzigd door TS nachtmerrieofsprookje? op 17 mei 2009 02:42, 1 keer totaal gewijzigd.

fleur123
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mei 2008 10:50

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door fleur123 »

Helaas zonder even van te voren te googelen zijn wij ook naar Maarsen getogen in de veronderstelling een leuke vakantie gewonnen te hebben.Na drie en een half uur werd ons een "geweldig" voorstel gedaan. Het trialmembership : 4950 EURO+45EURO+(5KEER225EURO=)1250EURO=6245EURO:6WEKEN=1040,83PER WEEK Enkel en alleen voor het verblijf.....haha. Voor dat geld is er zveel leuks te boeken en zit ik niet aan een of andere organisatie vast. En een lidmaatschap van 64 jaar, daar kan ik zelf nog 20 of 30 jaar van genieten en wie weet willen of kunnen mijn kinderen helemaal niet naar dit soort resorts. Wat een onzin allemaal. Na alle verhalen op internet over deze organisatie gelezen te hebben, heb ik mijn voucher voor die zg. gratis vakantie ook maar bij het oud papier gegooid. Mijn advies: laat je niet blij maken met een dooie mus, ga niet naar Maarssen want het is zonde van je tijd en je geld. Behalve de info op dit forum staan er ook nog soortgelijke verhalen op guardian.co.uk

TS nachtmerrieofsprookje?
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 mei 2008 16:00

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door TS nachtmerrieofsprookje? »

:)
Laatst gewijzigd door TS nachtmerrieofsprookje? op 17 mei 2009 02:41, 1 keer totaal gewijzigd.

croccefixio
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jun 2008 16:00

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door croccefixio »

Goedenmiddag allen,

Na nu een kleine 4 keer de afspraak te hebben verzet om naar Maarssen toe te gaan omdat je je kleine kinderen (3 en 5) niet mee mag nemen en ik toch wel vreemd opkeek op de vraag of ik meer dan 25000 euro per jaar verdiende terwijl de vouchers 29 euries waren had ik toch wel wat vraagtekens gekregen.

Nu belde hedenmorgen weer zo een club la costa medewerker op en dit maal liet ik hem zijn verhaaltje niet afmaken heb gezegd niet geinteresseerd te zijn ivm Tros Radar... even werd het stil en toen vertelde hij mij doodleuk van:"Wij hebben inderdaad een item gehad bij Radar waarin wij slecht in beeld kwamen, maar Radar heeft naar aanleiding van alle slechte berichten een onderzoek uitgevoerd en in de laatste uitzending is een en ander opgehelderd" Ik gaf aan dat ik alle uitzendingen van 2008 heb gezien en dat Club La Costa hier niet positief in voorkwam.

Vervolgens gaf de medewerker mij aan (met het standaard verhaal dat ze mij alles zouden uitleggen als ik maar naar Maarssen zou komen. Op de vraag of het een timesharing bedrijf betrof gaf hij een volmondig ja. Hij gaf echter aan dat je niks hoefde te tekenen en je op vakantie zou kunnen zonder ook maar enige verplichtingen naar hun toe. Hij probeerde al mijn argumenten te vermaskeren door te claimen dat het wel om punten gaat die je moet aanschaffen, maar dat je veel voordeliger uit bent. (Iets wat eerder ter sprake is geweest in een uitzending en echte onzin was) Ik geloof best dat sommige mensen vinden dat Timesharing loont en dat ze er het kwaad niet van inzien.
ik gun hun dan ook van ganze harte hetgeen ze DIK voorbetalen.

Mijns inziens is het onmogelijk een bedrijf te behouden waar geen geld verdiend maar alleen uitgegeven word. Ik denk dan ook dat alle bewijzen voorzich spreken (blacklist, ervaringen van gedupeerden etc)
Je hebt altijd een keuze als je op vakantie wilt dat hoeft echt niet via zo een louche bedrijf te gaan. (www.qinternational.nl) goedkoop naar de caribbean (onder de 1000 euro) nee ik vind het leuk dat anderen het proberen goed te praten maar Spanje is absoluut geen 4500 euro waard er zijn veel mooiere lokaties op de wereld.

Wat Club La Costa betreft... Club... het Kost!! als je het forum leest voor je een gesprek met ze aangaat ben je beter bewapend dan zijzelf en dan kun je ze eens echt aan de tand voelen iets wat mij zeer goed beviel voor mij NOOOIT club la costa voor de mensen die er wel van houden veel plezier toegewenst. Ieder mens is uniek de een wil nou eenmaal andere dingen dan de ander. :!:

voske72
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jun 2008 10:14

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door voske72 »

Hoi allemaal,

ik heb me ingeschreven als trialmember.
Nu is mijn vraag eigenlijk gaat het vanaf nu fout of waar kan ik tegenaan lopen. Met alle respect voor iedereen, de verkoopverhalen ken ik nu wel. Maar gaat het praktisch ook fout? Kan ik na mijn eerste week in malaga of tenerife wel naar andere plaatsen?
Indien ik zou besluiten om het fullmembership te accepteren, hoe gaat dat dan in zijn werk. Ik lees regelmatig iets over punten. Kun je dan alleen met die punten op vakantie of kan ik werkelijk ieder moment van het jaar op vakantie naar het park van mijn wensen?

Alvast bedankt voor de reacties.

Groetjes Voske

TS nachtmerrieofsprookje?
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 mei 2008 16:00

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door TS nachtmerrieofsprookje? »

:idea:
Laatst gewijzigd door TS nachtmerrieofsprookje? op 17 mei 2009 03:42, 1 keer totaal gewijzigd.

TS nachtmerrieofsprookje?
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 mei 2008 16:00

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door TS nachtmerrieofsprookje? »

8)
Laatst gewijzigd door TS nachtmerrieofsprookje? op 17 mei 2009 02:42, 1 keer totaal gewijzigd.

dorpstraat
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 feb 2008 15:17

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door dorpstraat »

Bij deze ons reisverslag naar CLC Marina del Sol in Fuengirola, Mijas Malaga.

Half juni hebben wij onze reis naar Malaga gemaakt, als beloning voor onze komst naar Maarssen.
We hebben een geweldige week gehad. Wij, man 2 kinderen van 10 en ik, hebben genoten van het prachtige resort van CLC, de omgeving, het weer en de perfecte service van CLC.

We verbleven in een 4 persoons appartement, zeer luxe, veel privacy, zeer veilige omgeving, met verschillende zwembaden waar je gebruik van kon maken.

We werden door een zeer vriendelijke medewerkster van CLC uitgenodigd voor de afgesproken rondleiding over het resort, alwaar we de verschillende appartementen en huizen hebben bekeken.

Het resort is prachtig aangelegd, past bij de omgeving, zeer rustig, alhoewel er wel heel veel mensen verbleven, maar je vind ze gewoon niet terug.
De tuinen zijn schitterend aangelegd en overal word zeer veel zorg aan besteed.

De inrichting van de huisjes/appartementen is zeer luxe en niet afgeleefd of vies en kapot.

Als wij het geld er voor over hadden zouden wij met ons gezin niet twijfelen om ons aan te melden bij CLC.
Je moet gewoon het geld er voor hebben, dan ben je echt verzekerd dat je waar dan ook zeker bent van een perfect resort en zeer goede service.

We vonden het best wel spannend om te gaan, want we wisten echt niet waar we terecht zouden komen.
De medewerkster had ons al wel gemaild dat we op een zeer luxe lokatie terecht zouden komen, maar je wil het toch eerst zelf zien.
Wij hebben een prachtige week gehad, waar we nog vaak aan terug denken.

Onze mening is dan ook; ga zelf kijken en oordeel dan pas.

Het product CLC is mooi, je moet goed nadenken of je het kunt veroorloven, , bekijk alles goed neem een goede beslissing om het wel of niet te doen.

Wij zijn in elk geval wel enthousiast..!

TS nachtmerrieofsprookje?
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 mei 2008 16:00

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door TS nachtmerrieofsprookje? »

---
Laatst gewijzigd door TS nachtmerrieofsprookje? op 17 mei 2009 02:50, 1 keer totaal gewijzigd.

chelly's
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jul 2008 12:06

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door chelly's »

Club La Costa in Maarssen is gesloten en gaat nooit meer open. Helaas voor de mensen die er zijn ingetuind!!!!!!

:? :? :? :? :? :?

Cees Peek
Berichten: 68
Lid geworden op: 16 nov 2007 15:23

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door Cees Peek »

Beste Chelly's

Waar is deze opmerking op gebaseerd, heb jij gegevens waar uit blijkt dat Club La Costa in Maarssen definitief gesloten is?

En zo ja, zijn ze dan niet weer verhuist naar een andere lokatie binnen Nederland?

met vriendelijke groet
Cees F.M. Peek

chelly's
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jul 2008 12:06

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door chelly's »

Nou ik ben daar geweest voor zo een bijeenkomst. Ik ban daar mijn zonnebril vergeten.

Ben later in de week dus terug gegaan en toen waren ze de boel aan het leeghalen.

Ik heb gevraagd wat er aan de hand was en toen vertelde ze mij dat ze voorgoed gingen sluiten. Dat het toch niet naar verwachtingen liep in Nederland.

Ik woon daar vlak bij en kom er vaak langs maar het gebouw staat nog steeds leeg.

En door de opmerkeng die de vrouw gaf dat het niet naar verwachting liep in NL dan denk ik niet dat ze ergens anders open gaan.

Maar ga het zelf maar na

Gr Chelly

TS nachtmerrieofsprookje?
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 mei 2008 16:00

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door TS nachtmerrieofsprookje? »

:?
Laatst gewijzigd door TS nachtmerrieofsprookje? op 17 mei 2009 02:47, 1 keer totaal gewijzigd.

chelly's
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jul 2008 12:06

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door chelly's »

Het maakt mij niet zoveel uit wat u ervan maakt. Ik heb deze informatie verkregen van iemand die daar werkt toen ik mijn zonnebril ging halen.

U kunt het zelf nakijken. Het is mij dan ook erg opgevallen dat er minder wordt geschreven op het radarforum.
Dus vermoed ik dus ook dat er ook niemand meer wordt uitgenodigd.

gr Chelly

Gesloten