LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gezocht ! Goede Letselschade advocaat omgeving Amsterdam !

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
Foxxie
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 apr 2007 18:21

Gezocht ! Goede Letselschade advocaat omgeving Amsterdam !

Ongelezen bericht door Foxxie »

Graag zou ik ervaringen te horen krijgen van LS- advocaat in Amsterdam of omgeving.

Zelf kom ik uit Weesp en ben ik al eventjes op zoek naar een LS-advocaat in de buurt. Misschien kunnen jullie een aantal namen neerzetten met betrouwbare advocaten, daar zou ik echt heel erg blij mee zijn, want ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen om een goede advocaat te vinden.

Ik wacht jullie reacties graag af !

Groetjes Marleen

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: Gezocht ! Goede Letselschade advocaat omgeving Amsterdam !

Ongelezen bericht door antonh »

Marleen,
vertel eerst wat uitgebreider waar je een advocaat precies voor nodig hebt.
De advocaten het ook hun specialiteiten.
Daar is dus ook verschil tussen.

Foxxie
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 apr 2007 18:21

Re: Gezocht ! Goede Letselschade advocaat omgeving Amsterdam !

Ongelezen bericht door Foxxie »

Twee jaar geleden heb ik een brommerongeluk gehad en daar ernstig letsel aan mijn been aan opgelopen.
Ik ben verzekerd bij Unive rechtshulp, ik heb geen problemen met de verzekering maar ik wil er gewoon zoveel mogelijk uithalen vandaar dat ik een LS-advocaat wil.

Er is al vastgesteld wie er aansprakelijk is, namelijk degene die mij aangereden heeft. Dus hiervoor heb ik geen advocaat nodig.

Groeten marleen

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: Gezocht ! Goede Letselschade advocaat omgeving Amsterdam !

Ongelezen bericht door antonh »

maar ik wil er gewoon zoveel mogelijk uithalen

En als je niet veel krijgt is het zeker een slechte advocaat?
Ben je arbeidsgehandicapt geworden?
Dan is er wat te eisen.
Zo niet dan wordt het afgekocht met een bedrag wat ongeveer vaststaat.
En na 2 jaar gaan eisen, is dat niet wat laat?
Om veel te eisen moeten er ook grote problemen aantoonbaar zijn hoor.
Er moet een causuaal verband zijn met de problemen en het letsel.
En het kan heeeeeeeeeel lang duren het getouw trek.

Foxxie
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 apr 2007 18:21

Re: Gezocht ! Goede Letselschade advocaat omgeving Amsterdam !

Ongelezen bericht door Foxxie »

Dit gaat niet echt meer over mijn vraag die ik stelde...

Ik vind dat ik wel wat te eissen heb, in het medisch rapport staat dat ik 29 % invalide ben, dus dat vind ik een goede reden.
Ik blijf ook mijn hele leve last van mijn been houden vandaar.

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: Gezocht ! Goede Letselschade advocaat omgeving Amsterdam !

Ongelezen bericht door antonh »

Hallo Foxxie,
je schrijft dat je 29% invalide bent.
Is erg genoeg voor je.
Maar volgens de normen die nu in Nederland gelden, en ik heb ze niet gemaakt, krijg je zelfs geen WAO of WIA uitkering.
De Nederlandse wet verwaarloost alles beneden de 35%.
Als je op keuring moet bij het UWV wordt dat genegeerd.
Ze kijken niet meer naar wat je niet kunt maar naar wat je kunt.
Ik zou ook proberen zoveel mogelijk te krijgen.
Laat je niet afschepen met een bedrag maar kijk naar de toekomst.
Hoe oud ben je en wat deed je voor het ongeluk, kun je dat werk nog doen.
Hoe staat het met promotie nu na het ongeluk.
Zat je in een pensioen fonds?
Het zal moeilijk zijn en worden voor je toekomst.

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Gezocht ! Goede Letselschade advocaat omgeving Amsterdam !

Ongelezen bericht door kiz »

@antonh:
het invaliditeitspercentage staat los van het arbeidsongeschiktheidspercentage.
Een invaliditeitspercentage wordt meestal door de verzekeraar vastgesteld als een zgn. "eindtoestand" (geen verdere verbetering mogelijk). Dit invaliditeitspercentage wordt gebruikt om een schade-uitkering vast te stellen (verzekerd bedrag x invaliditeitspercentage).
Voor sommige functies kan een invaliditeitspercentage van 29% een arbeidsongeschiktheidspercentage opleveren dat (ook onder de WIA) weldegelijk recht geeft op een arbeidsongeschiktheidsuitkering (uiteraard weer afhankelijk van welk lichaamsdeel beperkt is en welke handelingen daardoor niet meer mogelijk zijn).
Om je een voorbeeld te geven: mijn partner is 35% invalide (= eindtoestand na 5 gebroken rugwervels) en zou voor zijn toenmalige werk 100% arbeidsongeschikt zijn. Echter, omdat hij binnen het bedrijf een andere functie heeft gekregen bij terugkeer is hij nooit voor een WAO keuring opgeroepen.
Het invaliditeitspercentage is destijds door de verzekeraar (van zijn werkgever) vastgesteld en diende als basis voor de berekening van de schade-uitkering.
Wat in het hele verhaal buiten beschouwing is gebleven, zijn de gezondheidseffecten op lange termijn, het is heel goed denkbaar dat hij uiteindelijk ook geen kantoorfunctie meer kan vervullen vanwege zijn rugklachten, maar door de strengere WIA-wetgeving niet voor een arbeidsongeschiktheidsuitkering in aanmerking komt. Daar hadden we destijds wellicht een LS advocaat voor kunnen inschakelen, maar het is wat lastig om je werkgever voor het hekje te zetten als die er alles aan heeft gedaan om je op een goede manier aan het werk te houden...

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: Gezocht ! Goede Letselschade advocaat omgeving Amsterdam !

Ongelezen bericht door antonh »

@Kiz,
ik heb het over de huidige situatie en niet over destijds.
De verzekeringen verschuilen zich heel snel achter bv het UWV en anders om ook.
Het laatste jaar is er zo veel verander door oud minister "Varkenskop" de Geus dat je het op een gegeven moment niet meer weet.
Hoe lang geleden is dat "Destijds"?

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Gezocht ! Goede Letselschade advocaat omgeving Amsterdam !

Ongelezen bericht door kiz »

@antonh:
"destijds" is 4 jaar geleden, d.w.z. vaststelling eindtoestand/invaliditeitspercentage 3 jaar na een bedrijfsongeval.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Gezocht ! Goede Letselschade advocaat omgeving Amsterdam !

Ongelezen bericht door D1RK »

Ik zou een NO cure No pay advokaat nemen, want de kans op afwijzen met betaalde is helaas groter, de NCNP nemen alleen die met grote winstkansen, dus vooraf selecteren ze en besparen zo kosten bij verliezen en ergenis.

Unive heeft wel goede rechtsbijstand, en kunnen ook telefonisch vaak adviseren, maar betalen niet bij zelfgenomen advokaten..
Niet Uw verzekering maar de tegenpartij die moet betalen mag niet gelijk zijn als Uw eigen verzekering, anders jammer maar lagere kansen!

Hans V
Berichten: 236
Lid geworden op: 08 jun 2005 07:32

Re: Gezocht ! Goede Letselschade advocaat omgeving Amsterdam !

Ongelezen bericht door Hans V »

Ongetwijfeld erg goed bedoelde reacties, maar toch geen erg goede adviezen.

No cure, no pay: niet doen, aansprakelijkheid is erkend, dat kost je alleen maar geld. (Advocaten mogen niet op no cure no pay basis werken, maar er zijn een paar die dat stiekem, met ene omweg doen, ook in amsterdam)

Ik begrijp goed dat het je alleen maar om de maximale hoeveelheid geld gaat. Da's best. Bereid je er dan op voor dat het wat langer gaat duren, waarbij de uitkomst altijd wat ongewis is.

Het beste advies is (althans dat is wat ik zou doen en ik weet hoe het werkt) blijf bij je rb verzekeraar. Laat ze goed uitleggen wat ze aan het doen zijn. Als je aan het eind van de rit een definitief voorstel hebt vraag je om dat goed uit te leggen. Daarna geef je aan dat dit graag wilt laten toetsen in het kader van de geschillenregeling. Kijk maar op de lsa lijst voor een advocaat (ik kan je wel adviseren, maar dat vind ik niet zo handig). Die kijkt of het verhaal goed is, zo ja klaar, zo nee dan kan altijd een advocaat verder gaan behandelen.
Dat heeft geen risico (en een advocaat nemen wel, die kost namelijk geld en natuurlijk, de verzekeraar betaalt die kosten, maar die verzekeraar kijkt ook naar het totaalplaatje en aan het eind van de rit komen echt ook weer die kosten ter sprake....)

rody
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:24

Re: Gezocht ! Goede Letselschade advocaat omgeving Amsterdam !

Ongelezen bericht door rody »

Vele zeggen dat beer advocaten het beste zijn op medisch gebied. Via de verschillenregeling van je rechtsbijstand heb je kans dat de rechtsbijstand het nog betaald of je een second opinion mag uitvoeren bij hun omdat je dus het idee hebt niet goed door je eigen behandeld te worden. gezien de datum hoop ik dat je er nog wat aan hebt.

Marc01
Berichten: 125
Lid geworden op: 02 mar 2005 12:29

Re: Gezocht ! Goede Letselschade advocaat omgeving Amsterdam !

Ongelezen bericht door Marc01 »

Beter een advocaat die bekend staat die voor slachtoffer optreed! Maar das onmogelijk hier in dit land.

De enige manier om daar een eind aan te maken is de advocaat zelf te betalen, tja en dat kan je alleen als je geld hebt.

Vreemd eigelijk dat in strafzaken wel de duurste advocaten kunnen worden ingezet.

Ook de zogenaamde toevoeging werkt niet.

Om over de jaloerse advocaten maar te zwijgen. Behalve als ze zelf wat hebben, dan weten ze de weg en de tijd wel te vinden.

angel1978
Berichten: 11084
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Gezocht ! Goede Letselschade advocaat omgeving Amsterdam !

Ongelezen bericht door angel1978 »

oud draadje !!!!

ton1
Berichten: 189
Lid geworden op: 24 apr 2006 16:25

Re: Gezocht ! Goede Letselschade advocaat omgeving Amsterdam !

Ongelezen bericht door ton1 »

nog steeds geen zijden draadje :wink:

fijne dag verders..........

bromtol
Berichten: 648
Lid geworden op: 22 mei 2005 16:29

Re: Gezocht ! Goede Letselschade advocaat omgeving Amsterdam !

Ongelezen bericht door bromtol »

Ga naar Beer advocaten. Kwaliteit, doet bijna alleen letsel en werkt alleen voor slachtoffers.

Gesloten