Moeilijk te zeggen omdat bedrijven dit zelf kunnen bepalen.
Maar op persoonlijke titel, vind ik dat maximaal 1,20-1,25 momenteel voldoende moet zijn.
Het zou me echter niet verbazen wanneer deze kosten in de nabije toekomst gaan stijgen. Gezien onderstaand artikel dat onlangs is verschenen:
'Betaalverkeer wordt duurder':
Link:
http://www.telegraaf.nl/overgeld/147971 ... geNumber=2
Hierin valt al te lezen dat wij consumenten ons suf betalen aan allerlei kosten voor het realiseren van een betaling en beheer/gebruik van ons eigen bankrekeningetje. (pasje, bankafschriften, betalingen, pinnen, geldopname, enzomeer)
Menig bank berekent ook aan een bedrijf kosten voor betalingen gedaan middels acceptgiro en deze kosten berekent menig bedrijf dus weer door naar hun client. T'is het onkostenstokje doorgeven.
Opvallend detail in bovenstaand stukje is dat banken al menig jaartjes lekker rente van onze centjes trekt om kosten te dekken. Huh,.........we betalen dus al geruime tijd dubbelop aan die verhipte bank met haar onkostenplaatje.
Links of rechtsom, banken zouden dat dan netjes aan ons terug moeten geven. (ff zwart/wit gesteld)
Verder is ook interessant een artikel uit reeds 2006 afkomstig van de consumentenbond:
Klachten over extra kosten voor acceptgiro Nuon:
Link:
http://www.consumentenbond.nl/actueel/n ... 2627/57484
Hierin wordt gesproken (zoals al eerder in dit topic aan de orde kwam)dat er volgens de europese richtlijnen energiebedrijven verplicht zijn een ruime keuze (minimaal drie) aan betalingwijzen te bieden aan hun klanten. Nuon – evenals veel andere energiebedrijven – bieden echter alleen de keuze tussen acceptgiro of automatische incasso.
Naar ik mag aannemen geldt deze europese richtlijn ook voor niet andersoortige bedrijven anders dan energieleveranciers(?)
Maar goed, ondanks deze europese richtlijn, lapt menig bedrijf dit aan zijn/haar laars. Zijn we inmiddels 2 jaar verder en is er niets veranderd. Bij mijn weten biedt Nuon nu wel een derde betaaloptie, maar blijft menig ander bedrijf in gebreken met de aanbieding van slechts 2 mogelijkheden. En dit kan dan zomaar ongestraft en blijft een overheid hierin ook in gebreke.
Lang Leve de Europese........blablablatreurtreurtreurnis...........