LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hardheidsclausule
Hardheidsclausule
Hallo ik heb een vraag aan iedereen die ingegaan is op het aanbod van Dexia wat betreft de hardheidsclausule hoe was die en wat hadden ze je te bieden???????
Want op voorhand weet je niets en je moet afzien van verdere juridische handelingen.
Daarnaast kun je niet meer in beroep tegen dexia waneer hun een bepaalt bedrag vast hebben gesteld te betalen per maand.
Jan.
Want op voorhand weet je niets en je moet afzien van verdere juridische handelingen.
Daarnaast kun je niet meer in beroep tegen dexia waneer hun een bepaalt bedrag vast hebben gesteld te betalen per maand.
Jan.
Re: Hardheidsclausule
Russische Roulette dus...
Een sympathiek gebaar van de bank.
Een sympathiek gebaar van de bank.
Ik hoop binnenkort meer info te krijgen over de hardheidsclausule.
Zo gauw ik hier meer info heb zal ik dit er bij plaatsen.
Ondertussen veel sterkte!!
Zo gauw ik hier meer info heb zal ik dit er bij plaatsen.
Ondertussen veel sterkte!!
Ik heb mijn gegevens overlegd en kom niet in aanmerking gevolg ik ben mijn rechten kwijt en moet betalen.
Harry
Harry
M.I. WORDT HET TIJD DAT DE STICHTING LEASEVERLIES ALVAST BESLAG LAAT LEGGEN OP DE BANKTEGOEDEN EN GEBOUWEN VAN DE DEXIA BANK.
UITERAARD GEVEN WE HEN DE MOGELIJKHEID GEVEN OM VOOR DE HARDHEIDSCLAUSULE IN AANMERKING TE KOMEN !!! ZE MOETEN DAN WEL BIJ VOORBAAT AFZIEN VAN EVENTUELE JURIDISCHE STAPPEN.
KORTOM: WE GEVEN ZE EEN KOEKJE VAN EIGEN DEEG.
GROETJES,
HPHJANSEN
UITERAARD GEVEN WE HEN DE MOGELIJKHEID GEVEN OM VOOR DE HARDHEIDSCLAUSULE IN AANMERKING TE KOMEN !!! ZE MOETEN DAN WEL BIJ VOORBAAT AFZIEN VAN EVENTUELE JURIDISCHE STAPPEN.
KORTOM: WE GEVEN ZE EEN KOEKJE VAN EIGEN DEEG.
GROETJES,
HPHJANSEN
De hardheidsclausule is al veelvuldig ter sprake geweest op het forum.
Je kan hier dus nog veel over terug vinden.
De enige conclusie over de hardheidsclausule is eigenlijk NOOIT DOEN!!.
Het is pure oplichting/chantage waarmee Dexia alleen maar wilde aantonen dat ze zo begaan waren met het leed van hun klantjes.
Als ik het woord hardheidsclausule weer eens hoor krijg ik opnieuw
braakneigingen en stijgt mijn bloeddruk, ik wil het hier ook eigenlijk nooit meer over hebben.
Dus voor alle nieuwkomers, vergeet dit criminele aanbod van Dexia zo snel mogelijk.
Je kan hier dus nog veel over terug vinden.
De enige conclusie over de hardheidsclausule is eigenlijk NOOIT DOEN!!.
Het is pure oplichting/chantage waarmee Dexia alleen maar wilde aantonen dat ze zo begaan waren met het leed van hun klantjes.
Als ik het woord hardheidsclausule weer eens hoor krijg ik opnieuw
braakneigingen en stijgt mijn bloeddruk, ik wil het hier ook eigenlijk nooit meer over hebben.
Dus voor alle nieuwkomers, vergeet dit criminele aanbod van Dexia zo snel mogelijk.
Precies zoals El zegt, de hardheidsclausele van Dexia, en trouwens ook hun AANBOD zijn kogels voor je eigen pistool, als je erin trapt mag je zelf de trekker overhalen. nooit doen. dit staat eigenlijk bij elk voorstel van Dexia, nooit doen, niet in meegaan kan alleen maar in je nadeel uitpakken, ik dacht trouwens dat ieder dat zo stilletjes aan wel doorhad.
Ton
Ton
Mijn contract loopt volgende maand af en ik heb pas vandaag van de stichting Juniorlease gehoord. Ik heb enige tijd geleden het papierwerk voor de Hardheidsclausule aangevraagd en ik heb/had al mijn hoop hierop gevestigd. Gisteren kreeg ik via de post door dat ik een restschuld van ongeveer 12.000 euro heb (!!!!). Drie jaar lang 250 gulden per maand maken samen een hoge restschuld die ik niet kan betalen aangezien ik student ben. Jammer genoeg was ik niet minderjarig meer toenikhet contract ondertekende maar ik sta nu wel voor een dilemma...
Moet ik het papierwerk invullen en opsturen naar Dexia in de hoop dat ze me ontzien of moet ik me alsnog aansluiten bij de Stichting Juniorlease en wachten tot ze met meer nieuws komen? Weet iemand trouwens of ik me achteraf na evt afwijzing van Dexia alsnog kan aansluiten bij de Stichting?? En heb ik nu al van mijn rechten afgezien door het formulier aan te vragen??? Ik weet het allemaal niet meer....
Verder heb ik wel begrip voor de eenmalige bijdrage die Juniorlease vraagt maar met een inkomen van 220 euro p/m kan ik geen 113 euro ophoesten. En wat betreft het betalen van de maandelijkse termijnen, stom genoeg heb ik daar al mijn spaargeld ingestoken en dat is ook de reden dat ik me het nu niet meer kan veroorloven om de restschuld af te betalen of mijn contract te verlengen??
Wie kan mij hier (zinnig) advies over geven??
Angela
Moet ik het papierwerk invullen en opsturen naar Dexia in de hoop dat ze me ontzien of moet ik me alsnog aansluiten bij de Stichting Juniorlease en wachten tot ze met meer nieuws komen? Weet iemand trouwens of ik me achteraf na evt afwijzing van Dexia alsnog kan aansluiten bij de Stichting?? En heb ik nu al van mijn rechten afgezien door het formulier aan te vragen??? Ik weet het allemaal niet meer....
Verder heb ik wel begrip voor de eenmalige bijdrage die Juniorlease vraagt maar met een inkomen van 220 euro p/m kan ik geen 113 euro ophoesten. En wat betreft het betalen van de maandelijkse termijnen, stom genoeg heb ik daar al mijn spaargeld ingestoken en dat is ook de reden dat ik me het nu niet meer kan veroorloven om de restschuld af te betalen of mijn contract te verlengen??
Wie kan mij hier (zinnig) advies over geven??
Angela
Daar heb ik ook echt tijd voor naast het stage lopen en het schrijven van mijn afstudeerscriptie !!!
Heb mijn hele studietijd gewerkt behalve nu in het laatste jaar,
bedankt voor het nuttige advies!
Heb mijn hele studietijd gewerkt behalve nu in het laatste jaar,
bedankt voor het nuttige advies!
Niet op zulke berichten reageren Angela. Hebben ze ook geen lol.
Hans
Hans
Je hebt gelijk, thanx!
ben een beetje gestresst....
ben een beetje gestresst....
1000x excuses Angela.
Zit zelf ook in de penarie, mn enige exuus voor mn te kort door de bocht advies.
Zit zelf ook in de penarie, mn enige exuus voor mn te kort door de bocht advies.
Beste Angela, lees alles op het forum eens rustig door, je wordt hierdoor waarschijnlijk al een stuk minder gestresst. Je bent heus niet alleen hoor. Als je alles doorloopt kom je vanzelf tot datgene wat jou verder door deze vervelende zaak helpt.
P.S. voor spuit 11; erg aardig van je, dit excuus.
Ga voor de rest vandaag iets leuks doen, Ton
P.S. voor spuit 11; erg aardig van je, dit excuus.
Ga voor de rest vandaag iets leuks doen, Ton
Hallo Angela,
Ga naar het gemeentehuis en haal door het V.I.V. formulier, dit is een Verklaring Inkomen en Vermogen.
Hiermee kun je gesubsidieerde rechtsbijstand krijgen.
Hoe dit in zijn werk gaat kun je vinden op www.rvr.org , kijk bij infobalie
Meer over het bureau voor rechtshulp vindt je op www.bureaurechtshulp.nl
Waar je een advocaat kunt vinden kun je zien op www.advocatenorde.nl
Je hoeft niet te wachten op goedkeuring, je kunt nu al op zoek gaan naar een advocaat ‘met toevoeging’.
Heb je eenmaal een advocaat dan heb je ook geen stichting nodig.
Als je niet wilt verlengen of de aandelen wilt over kopen hoef je niets te doen.
Je aandelen worden dan verkocht en je krijgt de eindafrekening.
Hetzelfde gebeurt als je op het formulier invult dat je wilt verkopen. Je kan er echter niet bijschrijven dat je dit doet onder protest en onder voorbehoud van alle rechten want dat accepteert dexia niet.
Over het wel of niet hebben getekend, laat je advocaat dit uitzoeken en je hier advies over geven.
Of dexia je eventueel zal ontzien.....dus niet, ze vechten door tot de laatste cent.
Succes en groeten,
Piet
Ga naar het gemeentehuis en haal door het V.I.V. formulier, dit is een Verklaring Inkomen en Vermogen.
Hiermee kun je gesubsidieerde rechtsbijstand krijgen.
Hoe dit in zijn werk gaat kun je vinden op www.rvr.org , kijk bij infobalie
Meer over het bureau voor rechtshulp vindt je op www.bureaurechtshulp.nl
Waar je een advocaat kunt vinden kun je zien op www.advocatenorde.nl
Je hoeft niet te wachten op goedkeuring, je kunt nu al op zoek gaan naar een advocaat ‘met toevoeging’.
Heb je eenmaal een advocaat dan heb je ook geen stichting nodig.
Als je niet wilt verlengen of de aandelen wilt over kopen hoef je niets te doen.
Je aandelen worden dan verkocht en je krijgt de eindafrekening.
Hetzelfde gebeurt als je op het formulier invult dat je wilt verkopen. Je kan er echter niet bijschrijven dat je dit doet onder protest en onder voorbehoud van alle rechten want dat accepteert dexia niet.
Over het wel of niet hebben getekend, laat je advocaat dit uitzoeken en je hier advies over geven.
Of dexia je eventueel zal ontzien.....dus niet, ze vechten door tot de laatste cent.
Succes en groeten,
Piet
Bedankt allemaal voor de positieve reacties !!! (ook jij spuit11 )
Ik denk dat ik inderdaad maar eens rustig alle reacties op dit forum maar moet gaan lezen. Ik ben wel samen met mijn ouders lid van de Stichting Leaseverlies maar daar hoor je ook niks meer van... Misschien neem ik de dreigementen van Dexia iets te serieus??
Is er trouwens iemand die iets ziet in de acties van Stichting Juniorlease en of dat wel zinvol is voor iemand wiens contract volgende maand afloopt??
Angela
Ik denk dat ik inderdaad maar eens rustig alle reacties op dit forum maar moet gaan lezen. Ik ben wel samen met mijn ouders lid van de Stichting Leaseverlies maar daar hoor je ook niks meer van... Misschien neem ik de dreigementen van Dexia iets te serieus??
Is er trouwens iemand die iets ziet in de acties van Stichting Juniorlease en of dat wel zinvol is voor iemand wiens contract volgende maand afloopt??
Angela
Angela
Persoonlijk zie ik niks in de stichting Juniorlease, gewoon weer een stichting zoals de andere die alleen nog wat meer wil verdienen aan de gedupeerden.
De enige die echt iets concreets heeft gedaan is pay-back. Door herrie te maken is de politiek wakker geschud en is er nu zelfs de CGA. Die kunnen waarschijnlijk niet veel uitrichten maar er is in ieder geval interesse voor dit maatschappelijk probleem. De andere stichtingen hebben rechtzaken aangespannen, maar zullen die waarschijnlijk niet winnen aangezien Dexia contractueel heel sterk staat.
Juniorlease spant naar mijn weten geen eigen zaak aan. En ik vind het argument dat jonge leasers anders zijn ook knudde. Je was meerderjarig toen je het contract aanging of niet. En daarmee is de kous af. Wet is wet. Dus geef je geld a.u.b. niet aan juniorlease.
Persoonlijk zie ik niks in de stichting Juniorlease, gewoon weer een stichting zoals de andere die alleen nog wat meer wil verdienen aan de gedupeerden.
De enige die echt iets concreets heeft gedaan is pay-back. Door herrie te maken is de politiek wakker geschud en is er nu zelfs de CGA. Die kunnen waarschijnlijk niet veel uitrichten maar er is in ieder geval interesse voor dit maatschappelijk probleem. De andere stichtingen hebben rechtzaken aangespannen, maar zullen die waarschijnlijk niet winnen aangezien Dexia contractueel heel sterk staat.
Juniorlease spant naar mijn weten geen eigen zaak aan. En ik vind het argument dat jonge leasers anders zijn ook knudde. Je was meerderjarig toen je het contract aanging of niet. En daarmee is de kous af. Wet is wet. Dus geef je geld a.u.b. niet aan juniorlease.
De andere stichtingen hebben rechtzaken aangespannen, maar zullen die waarschijnlijk niet winnen aangezien Dexia contractueel heel sterk staat.
Een gewaagde uitspraak, Dubio, laten we hopen dat je geen gelijk krijgt.
Albert