LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] afbouwen van de citalopram

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
sanne-m

Re: afbouwen van de citalopram

Ongelezen bericht door sanne-m »

Hallo.

Ik vroeg me af of jullie ook last hadden van een soort van koorts aanvallen. Ik slik normaal gesproken 40 mg citalopram maar wil het wel eens periodes vergeten.
Normaal gesproken heb ik dan nergens last van.
Voel me dan enkel emotioneel instabieler.
Nu heb ik mijn medicijnen al heel lang vergeten, ik heb geen idee hoe lang, kan best een maand zijn.
Maar nu heb ik regelmatig een soort van aanvallen dat ik het opeens heel heet krijg of juist heel koud en dat het zweet me uitbreekt.
En ik vroeg me af of er een link was met het vergeten van mijn medicatie.

Groetjes,

justme360

Ongelezen bericht door justme360 »

hee vera,
ik las dit net allemaal terug, hoe gaat het nu met je?
groetjesssssssssss

Noeka

Ongelezen bericht door Noeka »

Ik ben in 3 weken afgebouwd van 60 mg( maximale dosering) naar o
Dit omdat ik over zou gaan op efexor, maar dat ging dus helemaal niet goed.
Heb nu dus niks meer (alleen alprazolam) en vind het heel erg zwaar!

Happy Frog

Ongelezen bericht door Happy Frog »

Ik ga beginnen met minderen. Ben steeds heel erg moe, snachts slecht slapen, overdag 2 keer een uur kunnen slapen, vergeetachtig, tanden knarsen, ongeinteresseerd, onverschillig, verminderde lichaamscoordinatie, verminderde libido en andere beleving hierin, meer zweten, soms meer honger, soms minder honger, soms slechter inslapen, bij warm weer het heel erg warm hebben, verkoudheidsverschijnselen, loopneus, soms lichte hoofdpijn, meestal bij de slapen en voorhoofd, minder zin in wassen en douchen dan voorheen.

voordelen, iets socialer geworden, weegt niet op tegen al die bijverschijnselen.

verder minder goede speeksel werking dus meer kans op caries oftewel gaatjes in het gebit, en grote kans om aan te komen in gewicht, of het met grote moeite er af te krijgen of op gewicht te blijven, door veel sporten en weinig eten.

De moeheid en lamlendigheid is het ergst er van. En de kaakpijn van altijd maar gespannen kaakspieren. En dat je niet eens normaal een paar glazen rode wijn kan drinken zonder medicijn-alcohol-combinatie-angst. Het helpt als je het zo bekijkt eigenlijk geen ene donder die pillen.

bokkie10

Ongelezen bericht door bokkie10 »

Hallo Allemaal,

Ik ben ook afgebouwd van de citalopram, ben nu 4 dagen zonder en ik moet zeggen dat het me zwaar valt. Gisteren was ik weer paniekerig, hartkloppingen en begon weer wat te hyperen, had echt zoiets van, dit trek ik niet, maar heb toch doorgezet.
Herkennen jullie deze klachten ook en hoelang duurt het allemaal voordat je je zelf weer beter voelt. Ik hoop echt dat er iemand reageert die dit al mee heeft gemaakt, want vind het heel moeilijk.

Groetjes Angela

Gesloten