LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spam van Universiteit Twente

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
JoGo
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 mei 2007 14:46

Spam van Universiteit Twente

Ongelezen bericht door JoGo »

Een half jaar geleden heb ik me via de huisarts aangemeld om deel te nemen aan "De Diabetes Coach". Een project dat is opgezet i.s.m. de Universiteit Twente. Ik heb op de voorlichtingsavond over dit project mijn email adres gegeven aan drs. xxx om verdere informatie te ontvangen over "De Diabetes Coach".
Had ik dat maar nooit gedaan, want ineens stond ik kennelijk ook op de mailing lijst voor één of ander Symposium. En daarmee is alle ellende begonnen. Ik bleef maar emails ontvangen, telkens dezelfde. Daarin werd ik uitgenodigd om dit symposium bij te wonen. Hoe komen ze erbij !!!

In deze uitnodiging stonden, behalve de afzender [email protected], ook nog 2 andere namen [email protected] en [email protected]. Deze personen heb ik zeker 5 maal gemaild met het verzoek mij uit de mailinglijst te verwijderen. Zonder enige reactie en uiteraard zonder enig resultaat. Toen ik op 1 juli 2008 wederom 2x dezelfde mail ontving, n.b. over een symposium dat op 20 mei 2008 heeft plaatsgevonden, heb ik weer de 3 personen de volgende email gestuurd:

L.S.

Kennelijk is de boodschap nog steeds niet goed begrepen. Na herhaalde verzoeken om mijn email adres uit uw bestand te verwijderen, kreeg ik vandaag weer 2x dezelfde mail toegestuurd.
Ik heb er nu schoon genoeg van om mijn mailbox door u te laten vervuilen. Nogmaals wil ik u met klem verzoeken mijn email adres te verwijderen.
Mocht ik in de toekomst weer dit soort mails van u ontvangen, dan zie ik mij genoodzaakt om dit alles in de media bekend te maken.
Te denken valt b.v. aan Tros Radar en Vara’s Kassa. Wellicht zult u ook uw naam en email adres op diverse forums tegen kunnen komen.
Ook zou het zo maar kunnen, dat de Universiteit Twente worden aangemeld bij Infofilter.nl.
Bovendien zou het best kunnen zijn dat ook uw eigen mailbox vol loopt met ongevraagde berichten. Weet u ook eens hoe vervelend dat is.

Ik verwacht van u binnen twee weken een reactie op bovenstaande.

Met vriendelijke groet,
xxx

En zowaar, op 3 juli 2008 kreeg ik een reactie van Hans Ossebaard:

Geachte heer x,

Dit is zonder meer een ergerlijke fout van onze kant!
Door vakantie en afwezigheid van leidinggevenden is dit niet slagvaardig hersteld.
Heel vervelend.
Ik heb inmiddels getracht om van afstand te regelen dat e.e.a. hersteld wordt en ga ervan uit dat dat spoedig effect heeft.

Met groet

xxx
productmanagement & research

Dat spoedige effect is helaas uitgebleven want op 8 juli kwam er weer een uitnodiging !!! Dit was voor mij aanleiding om e.e.a. hier te publiceren.

Zijn er misschien nog meer mensen die hiervan het slachtoffer zijn geworden? Zo ja, geef dan een reactie op dit forum. Ik wordt er inmiddels een beetje moedeloos van.
Laatst gewijzigd door JoGo op 25 jul 2008 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Spam van Universiteit Twente

Ongelezen bericht door TdeHond »

Kijk of er een klachtenbureau is en dien een officiële klacht in.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Spam van Universiteit Twente

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Dien een klacht in op www.spamklacht.nl

Bewaar alle (verzonden) mails - alsmede eventuele antwoorden.

Tragisch dat een universiteit niet weet hoe je een mailinglijst moet beheren.

JoGo
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 mei 2007 14:46

Re: Spam van Universiteit Twente

Ongelezen bericht door JoGo »

Op 14 juli om 16:02 ontving ik dan eindelijk het verlossende mailtje:

Geachte meneer/mevrouw,

Wegens onbekende oorzaak heeft u mogelijk automatische reminders ontvangen over het e-health-symposium op de Universiteit Twente. Via deze weg willen we graag onze excuses hiervoor aanbieden. Het probleem is nu definitief verholpen.

Nogmaals excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groeten,

De organisatie van het e-health symposium

www.ehealthGW.nl <http://www.ehealthgw.nl/>


Eindelijk ben ik er van af... DACHT IK !!!

Echter nu is er weer een ander probleem: Nu BLIJVEN ze dit soort mailtjes sturen. Vandaag, 25 juli. ontving ik de 4e !!!!

Sjongejonge... en dat noemt zich dan Universteit. Daar horen toch knappe koppen te zitten ???
Laatst gewijzigd door JoGo op 25 jul 2008 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Spam van Universiteit Twente

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ook deze melden bij Spamklacht.

Vroeg of laat stoppen ze vanzelf.

Maar inderdaad.. weinig knappe koppen op deze universiteit.

andre@home
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 sep 2006 09:20

Re: Spam van Universiteit Twente

Ongelezen bericht door andre@home »

geef voor dit soort zaken altijd een alternatief mailadres op (hotmail of gmail), maw je kunt er zelf preventief ook wat aan doen,.....al je vooraf zeker wilt zijn dat je mail adres niet misbruikt wordt.
Kotm er teveel rommel binnen op dat gmail of hotmail adres lataat je hem gewoon verlopen (hotmail 90 dagen) en maak je een nieuwe aan....
met een andere naam.....
Ik praat hiermee spam niet goed, maar zo kun je het wel super simpel voorkomen, je blijft zelf aan het stuur!

Kobus56
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 jan 2005 22:39

Re: Spam van Universiteit Twente

Ongelezen bericht door Kobus56 »

Helemaal niet nodig om accounts te laten verlopen. Zowel op Hotmail als op Gmail kun je keurig aangeven wat als SPAM behandeld dient te worden.
Op het account van je provider kun je zelf nog een SPAM-filter installeren. Cactus is gratis en werkt zonder hinderlijke reklame zéér bevredigend.

Ricardo.

andre@home
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 sep 2006 09:20

Re: Spam van Universiteit Twente

Ongelezen bericht door andre@home »

De essentie blijft... juist....

JoGo
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 mei 2007 14:46

Re: Spam van Universiteit Twente

Ongelezen bericht door JoGo »

Het is te gek voor woorden: vandaag, 28 juli. ontving ik voor de 5e maal een Excuus bericht. Ze hebben 't daar gewoon echt niet door !!!
Weer heb ik hierop gereageerd, maar nu tevens met de mededeling dat ik de hele zaak nu bij www.Spamklacht.nl heb aangemeld.

L.S.

Kennelijk heeft mijn vorige mailtje u niet helemaal overtuigd. Vandaag ontving ik uw Excuus Reminder voor de 5e keer !!!
Het is werkelijk te gek voor woorden dat een universiteit niet in staat is zijn mail service in goede banen te leiden.
Zoals u kunt lezen op het forum van Tros Radar http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?p=776724#776724 wordt mij aangeraden dit alles aan te melden bij www.spamklacht.nl Dit 5e geval is voor mij de aanleiding geweest dit ook daadwerkelijk te doen. (Zie bijlage).

Wellicht neemt u de zaak nu eindelijk eens serieus.

xxx

Kijken of ze het nu door hebben. Ik hou jullie op de hoogte.

Overigens, bedankt voor de anti spam tips. Maar het gaat uiteindelijk om de essentie: een universteit die niet in staat is om hun mailservice goed te regelen en dan ook nog eens niet of bijna niet reageren op reacties van gedupeerden.

JoGo
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 mei 2007 14:46

Re: Spam van Universiteit Twente

Ongelezen bericht door JoGo »

En ja hoor: de dag erna al 2 antwoorden op mijn mailtje:

Beste xxxx

Het is een raadselachtig fenomeen, het probleem is complex en zal door de ICT afdeling opgelost worden. Deze mail is daarom doorgestuurd naar de ICT afdeling, hopelijk wordt de spam gedetecteerd en opgelost.

We vragen begrip voor deze situatie; ook al is het zeer hinderlijk.

Lxxx xxx Gxxxxx


en

Beste meneer xxxxxxx,

We hebben onze ICT afdeling meteen na het eerste mailtje aan het werk gezet en zijn ons zeker bewust van dit probleem, maar op dit moment begrijpt niemand, waarom dit weer gebeurd is. Met name, omdat we nu een ander email adres gebruikt hebben als afzender. Ik hoop dat de mailbox van het email adres [email protected] vandaag nog geblokkeerd of helemaal verwijderd kan worden. (Dit bleek bij het adres [email protected] enkele weken geleden ook de enige oplossing.) Ik durf nauwelijks op u mail te antwoorden omdat ik vrees dat ons outlook deze mail ook weer herhaaldelijk blijft versturen, maar ik hoop dat het deze keer wel goed gaat.

Met vriendelijke groeten,
Communicatieafdeling GW


Ik ben werkelijk echt benieuwd !!!!

Gesloten