LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo trekt geld van mijn rekening.

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
AnjaVerkaik
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jul 2008 22:22

Ziggo trekt geld van mijn rekening.

Ongelezen bericht door AnjaVerkaik »

Tot mijn stomme verbazing, zag ik vandaag dat een bedrijg ziggo geld van mijn rekening heeft gehaald.

IK had nog nooit van dit bedrijf gehoord.

Ik hoorde zojuist van mijn dochter dat het vroeger casema was.

Ik ben helemaal geen lid van casema!!!

Dit is te absurd. Hebben nog meer mensen hier last van gehad?

Met vriendelijke groeten Anja Verkaik

S@ski@
Berichten: 19
Lid geworden op: 01 jan 2008 04:05

Re: Ziggo trekt geld van mijn rekening.

Ongelezen bericht door S@ski@ »

Bent u toevallig wel klant bij multikabel of @home? Deze 2 bedrijven zijn met casema samen gegaan en dit nieuwe bedrijf heet nu Ziggo.

AnjaVerkaik
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jul 2008 22:22

Re: Ziggo trekt geld van mijn rekening.

Ongelezen bericht door AnjaVerkaik »

Hai,

Nee geen van beide.
Ik heb momenteel allemaal geen huis. Ik woon in bij mijn moeder.

angel1978
Berichten: 11324
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Ziggo trekt geld van mijn rekening.

Ongelezen bericht door angel1978 »

Dan zal er wel een typfoutje zijn gemaakt met een automatische incasso en een rekeningnr.

Even naar de bank en daar vragen om hier een onderzoek op te doen..
Dan zal de bank er wel achter komen dat de afschrijving niet correct is en het bedrag terughalen..
Ben je van dat probleem af !

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Ziggo trekt geld van mijn rekening.

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ik denk dat je direct je bank moet bellen (zowiezo binnen 30 dagen) en om een stornering vragen.

Je kan ook naar de bank toegaan (pas & legitimatie mee) en laten storneren, en een selectieve blokkade laten zetten op ziggo.

Daarnaast zou ik aan ziggo een (aangetekend / handtekening retour) schrijven sturen, met daarin het verzoek om uitleg - zeker aangezien u aangeeft geen klant te zijn.

Het zal wel een foutje in het systeem zijn, ze hebben ze wel meer na de fusie tussen Casema, @Home en Multikabel.

Succes.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo trekt geld van mijn rekening.

Ongelezen bericht door TdeHond »

Onterechte automatische incasso's ( zonder dat bedrijf een bewijs van uw toestemming tot automatische incasso kan overleggen) kunnen tot een jaar na incasseren door uw bank gestorneerd worden.

Uw bank vraagt dan een bewijs van uw toestemming aan de bank van in dit geval Ziggo. Kan deze bank dit niet overleggen dan moet deze het bedrag terug storten.

Gesloten