LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] geen bereik met Orange

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: geen bereik met Orange

Ongelezen bericht door rene117 »

daar zit je toch fout het netwerk van orange gaat pas op 17 sep over heb vandaag een sms gehad van orange

Zuen
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 jul 2008 14:26

Re: geen bereik met Orange

Ongelezen bericht door Zuen »

Nee hoor, je zit fout wanneer je denkt dat het netwerk in 1 dag kan worden overgezet.
Het is geen kwestie van stekkertje erbij....

Het begint eind van de maand t/m eind september, te beginnen met prepaid en vervolgens abbo's.

Rosa11
Berichten: 50
Lid geworden op: 06 mei 2008 21:20

Re: geen bereik met Orange

Ongelezen bericht door Rosa11 »

Zuen jij zegt kosten zijn voor binnen en buiten bundel gelijk, ik kan je de facturen opsturen staan wel degelijk andere kosten op en ook wel logisch, zou fantastisch zijn als je aan de andere kant van de wereld zit en het kost je net zoveel als in nederland.. niet bij mij in ieder geval..
bij mij is zelfs op de dag dat mijne nieuwe bundel in ging alles van het buitenland apart berekend, ben 4 weken weg geweest dus duidelijk aan te tonen..

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: geen bereik met Orange

Ongelezen bericht door TdeHond »

Hier vindt u info over tarieven Orange
http://orange.t-mobile.nl/popup/258tari ... nland.html

Bij diverse abonnementen staan ook de tarieven voor buitenland.

iceman46
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 mar 2008 14:56

Re: geen bereik met Orange

Ongelezen bericht door iceman46 »

Mijn contract is 17 juli j.l. overgegaan van Orange naar T-Mobile (T-Mobile heeft Orange overgenomen en om het opgebouwd beltegoed te behouden heb ik, na het verlopen van mijn contract bij Orange, een nieuw contract met T-Mobile gesloten). Ook is op die dag mijn gsm nummer van het Orange netwerk naar het T-Mobile netwerk overgezet. Sinds die tijd heb ik nauwelijks of geen bereik maar in of om mijn huis, dit in tegenstelling tot het Orange netwerk. 1 dezer dagen ontving ik een brief van Orange/T-mobile waarin zij juichend vertellen dat hun bereik veel beter is geworden, ik weet wel beter. Heb ondertussen een e-mail plus brief naar Orange/T-Mobile gestuurd en wacht af.

Groetjes

Zuen
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 jul 2008 14:26

Re: geen bereik met Orange

Ongelezen bericht door Zuen »

orange klanten, please pay attention to the information you'll get!!!!


orange is op dit moment met het netwerk samen gekomen... dit houd in dat er een orange EN tmobile netwerk is.... het optimaliseren daarvan duurt tot eind augustus....

vervolgens zal er een beter netwerk zijn...

je hebt iets te vroeg gejuigt, sorry...

iceman46
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 mar 2008 14:56

Re: geen bereik met Orange

Ongelezen bericht door iceman46 »

Ach, dan laat je je klanten toch rustig enige weken/maanden zitten
zonder een goed bereik, betalen moeten ze toch!

nicci84
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 okt 2008 15:53

Re: geen bereik met Orange

Ongelezen bericht door nicci84 »

Hallo allemaal,

Nou ik ben het met de meeste van jullie eens.. Orange heeft slecht netwerk bereik, alleen het gekke is bij mij dat alle ellende is begonnen sinds de samenvoeging met t-mobile.. Ik kan op de gekste plekken waar ik voorheen geen problemen had met bellen ineens niet meer bellen..

Klantenservice heeft ondertussen een extra team opgezet enkel voor deze problemen dus ik ben echt niet de enigste.. Ook schijnt samsung en orange op t moment erg slecht samen te gaan, maar nu moet het niet zo zijn dat ik voor orange een nieuwe telefoon moet kopen..

Nu denken er mensen dan ga je toch op t t-mobile netwerk... helaas dat gaat ook niet, volgens mijn telefoon en orange heb ik daar bereik maar kan niet bellen of gebeld worden, vrienden krijgen te horen dat mijn nummer niet in gebruik is zodra ik op het t-mobile netwerk zit..
Orange vorige week de laatste kans gegeven dit op te lossen en ze zouden deze week terugbellen, ben benieuwd..
Kunnen ze t niet oplossen dan einde contract zonder boete uiteraard, voor een waardeloze service betaal ik niet laat dat duidelijk zijn.. :? :?

jeffrey130
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 nov 2008 10:40

Re: geen bereik met Orange

Ongelezen bericht door jeffrey130 »

Ik heb het probleem nu andersom! Ik had altijd prima ontvangst en bereik met Orange. Nergens problemen. Sinds 12 november is het orange netwerk afgesloten en nu heb ik pas gedonder. Dit komt omdat ik nu op het T-Mobile netwerk zit. En hiermee heb ik geen bereik thuis. Ze hadden beloofd dat het bereik beter zou worden na de overname, maar dit is dus absoluut niet het geval! Het netwerk is nog wel in de lucht maar heb "geen toegang". Dit betreft het GSM netwerk. Het UMTS netwerk is wel overgenomen door T-Mobile.

De klantenservice zei dat er geen verbeteringen aankwamen voor mijn regio. En op meerdere plekken is er niets verbeterd. Ik vind dit slecht! Er zijn geen beloftes waargemaakt met als gevolg dat ik nui niet meer kan bellen!

Hebben meer mensen hier last van?

warhooft
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2008 12:51

Re: geen bereik met Orange

Ongelezen bericht door warhooft »

Hallo,

Orange en T-Mobile gaan fuseren. De laatste weken heb ik hierdoor regelmatig problemen met de verbinding. Maandag 3 november heb ik de hele dag geen bereik gehad. De overige weken matig tot slecht. Vanaf zaterdag 22 november heb ik helemaal geen bereik meer.

jeffrey130
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 nov 2008 10:40

Re: geen bereik met Orange

Ongelezen bericht door jeffrey130 »

Kan ik hierdoor mijn contract niet per onmiddelijke ingang opzeggen? Ik heb 3 maanden opzegtermijn als ik nu opzeg! Dit houdt in dat ik 3 maanden niet kan bellen.

Ze komen hun beloftes niet na! Is dit geen argument om het contract te ontbinden?

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: geen bereik met Orange

Ongelezen bericht door TdeHond »

Dan moet u ze eerst in gebreke stellen en een redelijke termijn geven om er zorg voor te dragen dat u kunt bellen. Lukt dat niet, dan kunt u per direct opzeggen en de geïnde abonnementsgelden zonder dat daar een dienst tegenover stond terug vorderen.

Doen ze dat niet en sturen ze geen schriftelijke bevestiging kostenloze einde overeenkomst per direct dan rest een gang naar de Geschillencommissie of rechtbank.

Stuur de brieven aangetekend met ontvangstbevestiging, kopie van brieven en verzend- en ontvangstbewijzen goed bewaren.

Uranus1963
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 nov 2006 11:32

Re: geen bereik met Orange

Ongelezen bericht door Uranus1963 »

Ga gewoon naar Ben.nl. Eerlijk; open en transparant bedrijf en je kan per maand opzeggen. Ik ben alleen een enthousiaste klant. Dit even gezegd hebbende, want ik ben geen medewerker en ik heb geen aandelen van deze tent.

jaywalker
Berichten: 238
Lid geworden op: 04 nov 2006 20:52

Re: geen bereik met Orange

Ongelezen bericht door jaywalker »

Beste Uranus1963, Orange is overgenomen door T-Mobile en Ben is het Budget merk van T-Mobile, dus Orange=T-Mobile=Ben.........!!!

jeffrey130
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 nov 2008 10:40

Re: geen bereik met Orange

Ongelezen bericht door jeffrey130 »

Haha!

Ik denk dat ze hier meelezen!

Ik had een brief gestuurd wat ze kunnen doen aan het slechte bereik en ik kreeg zaterdag een brief binnen dat mijn abonnement op 26-12-2008 ontbonden is.

Dat noem ik nou klantenbinding! Ze willen graag van de Orange abonnee's af. Dan snap ik niet waarom ze Orange overgenomen hebben, als ze toch zo graag van ons afwillen.

Torenstra
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 dec 2008 18:47

Re: geen bereik met Orange

Ongelezen bericht door Torenstra »

het lijkt net alsof ik mijn eigen ellende hier leest...Mijn vrouw en ik hebben beide dezelfde problemen, we moeten buiten staan om te bellen.... :evil: dus ben ik ook al weeeeken in de weer om de zooi op te zeggen...en raad eens...bij mij lukte het, maar bij het abonnement van mijn vrouw dus (nog) niet......... :cry: terwijl ene Marit Blom....vraag naar haar !!!!!!!!!!!!!! mij toezegde, dat het heeel snel voor elkaar zou zijn... :cry: Dus ik kan alvast naar KPN .....hoera!!! maar ik verwacht niet, dat een en ander soepel verloopt hoor!!!!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: geen bereik met Orange

Ongelezen bericht door TdeHond »

Rust pas tot u voor u beiden een schriftelijke bevestiging heeft ontvangen van einde overeenkomst.

Torenstra
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 dec 2008 18:47

Re: geen bereik met Orange

Ongelezen bericht door Torenstra »

o ja, dat weet ik helemaal.... een dezer dagen zou ik toch bericht moeten krijgen volgens ene Jeroen.... en ik kreeg een email dat de afdeling National Roaming het zal ahandelen...en ik kan bellen naar 0800-7113. dit ter lering van anderen.............

Cattje
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 nov 2007 12:14

Re: geen bereik met Orange

Ongelezen bericht door Cattje »

Haii all

Ook ik heb sinds orange is samengegaan met t-mobile een slechte ontvangst terwijl ik er daarvoor geen last van had.
Ook moet ik elke maand ineens 2,50 betalen voor een gespecificeerde rekening terwijl ik daar nooit om heb gevraagd en het zou opgelost worden werd me gezegd dat duurt nu al bijna 8 maanden en de nodige telefoontjes naar de klantenservice die ook niet bepaald gratis zijn.
Heb deze maand weer gebeld omdat er WEER een gespecificeerde rekening kwam en nu werd me ineens verteld dat komt omdat u met acceptgiro betaald terwijl ik dat al drie jaar doe en bij afsluiting van het abbonement duidelijk heb gezegd betalen met acceptgiro en GEEN gespecificeerde rekening, abbonement overigs afgesloten via de belcompagnie maar dat was eerder ook al zo en toen was dat probleem er niet, en ook is me never en nooit verteld dat het vanaf in 2008 afgesloten abbonementen wel zo zou zijn als je per acceptgiro wil betalen en de eerste zeven maanden wordt er steeds gezegd het wordt opgelost en dan ineens het kan niet anders, kortom er wordt je iets opgedrongen waarom je niet hebt gevraagd en wat je elke maand 2,50 kost.
Als dit het nieuwe beleid is van de samenvoeging van orange en t-mobile dan is het er in alle gevallen niet op vooruit gegaan.
Vraag me dan ook af of ik afkan van het abbonement omdat ik niet gevraagd heb om die specificatie.
Zijn er meerdere mensen die hier ook mee te maken hebben??

savaan76
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 dec 2008 22:20

Re: geen bereik met Orange

Ongelezen bericht door savaan76 »

Hallo allen,

Ik heb de zelfde problemen met het bereik, toen het gewoon Orange was had ik prima bereik in huis maar sinds ik handmatig overgeschakeld heb op T-mobile is het huilen met de pet op.
Ik ben vaak niet te bereiken en heb veel last van ruis en wegvallen tijdens gesprekken.
De klanten service zegt dat het aan mijn telefoon ligt (sony w880) maar ik vind dat onzin omdat het probleem pas is opgetreden na het overschakelen.
De dame van de klantenservice beloofde dat alle problemen in december opgelost zouden zijn (ja vast).
Ik baal enorm want mijn vriendin zit ook bij orange en met het orange naar orange paket bel ik nu onbeperkt naar haar dus overstappen wil ik ook niet.
Ben blij dat ik niet de enigste ben met dit probleem maar ik zou graag een oplossing zien!
Mvg Sander

Gesloten