Ik heb sinds Augustus 2005 een sparta ion alleen heb ik nu al 3 keer gehad dat mijn naaf is geknapt,
Ik heb dus nu voor de 3de keer een nieuwe achterwiel gekregen en ze konden nog steeds geen antwoord geven waarom mijn naaf voor de 3de keer is gebarsten het enigste wat ik hoor is
" we hebben 1500 van zulke fietsen verkocht en dit is de derde keer dat het voorgekomen is en dat is dus 3 keer bij jouw" en nu zeggen ze dus dat het misschien komt omdat ik meer dan 80 kilo weeg, en dat er mensen zijn die véél zwaarder zijn als mij en ook op een sparta ion fietsen en zonder problemen dat weten ze dan niet, maar er is niks mis met mijn fiets en ik kan dus elke keer een nieuw achterwiel komen halen, ik zie dus dat ik geen zin had om elke 200 km een nieuw achterwiel te komen halen toen werd hij een beetje boos en nu moet ik bij de volgende keer gelijk naar Sparta.
Sparta wil nu bij de volgende keer een stalen achterwiel in mijn fiets zetten maar ik wil eigenlijk gewoon een nieuwe want ik vertrouw deze fiets niet meer, en aangezien het nooit voorkomt dat een naaf 3x barst bij dezelfde fiets dan moet er toch iets aan de hand zijn met mijn fiets???? ook al zegt iedereen dat mijn fiets goed is aangezien mijn frame recht is ( meer hebben ze niet nagemeten)
Kan ik nu bij de 4de naafbarsting een nieuwe sparta ion vragen en een stalen achterwiel weigeren? ik heb als consument toch ook rechten en ik hoef toch constante oplossingen ook al zijn dat soms andere niet te accepteren? is het misschien handig om sparta en de winkel nu alvast een brief te sturen dat ik een nieuwe reparatie niet accepteer?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] 3 keer een gebroken naaf bij de sparta ion M-gear
-
- Berichten: 3040
- Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26
Re: 3 keer een gebroken naaf bij de sparta ion M-gear
Wordt het wiel wellicht te strak gemonteerd, waardoor er geen speling meer is tussen het wiel en de andere onderdelen?
Ik denk dat het niet verkeerd is om het nu al hogerop te zoeken. Het kan toch niet zo zijn dat ze een argument gebruiken dat het bij anderen wel goed gaat, en bij jou niet, en dat het dus moet aan jou liggen?
Altijd makkelijk: we hebben ZOVEEL van een artikel verkocht, en jij bent de eerste die klaagt. Met andere woorden: ook jij had niet mogen klagen. ZO werkt dat niet.
Die verkoper heeft JOU een fiets verkocht die niet deugt, en HIJ moet het probleem oplossen als het zich voordoet (en NIET de fabrikant, want daar heb jij geen zaken mee gedaan). Gezien het feit dat je fiets al langere tijd het mankement vertoont, en jij steeds de correcte weg bewandeld hebt, is het aan de verkoper om een oplossing te bieden. Ja, inderdaad: desnoods een compleet ander exemplaar.
Want als het zo is, dat jij door je lichaamsgewicht (is 80 kilo dan zo zwaar??) de problemen veroorzaakt, dan heeft je verkoper een punt, wanneer het naafprobleem zich wederom voordoet. Maar wanneer dit niet wordt uitgeprobeerd, kom je er nooit achter.
Ik denk dat het niet verkeerd is om het nu al hogerop te zoeken. Het kan toch niet zo zijn dat ze een argument gebruiken dat het bij anderen wel goed gaat, en bij jou niet, en dat het dus moet aan jou liggen?
Altijd makkelijk: we hebben ZOVEEL van een artikel verkocht, en jij bent de eerste die klaagt. Met andere woorden: ook jij had niet mogen klagen. ZO werkt dat niet.
Die verkoper heeft JOU een fiets verkocht die niet deugt, en HIJ moet het probleem oplossen als het zich voordoet (en NIET de fabrikant, want daar heb jij geen zaken mee gedaan). Gezien het feit dat je fiets al langere tijd het mankement vertoont, en jij steeds de correcte weg bewandeld hebt, is het aan de verkoper om een oplossing te bieden. Ja, inderdaad: desnoods een compleet ander exemplaar.
Want als het zo is, dat jij door je lichaamsgewicht (is 80 kilo dan zo zwaar??) de problemen veroorzaakt, dan heeft je verkoper een punt, wanneer het naafprobleem zich wederom voordoet. Maar wanneer dit niet wordt uitgeprobeerd, kom je er nooit achter.
Re: 3 keer een gebroken naaf bij de sparta ion M-gear
Ik ben wel iets zwaarder dan 80 kilo maar ik weet ook dat er mensen zijn die zwaarder zijn als mij en stoep af stoep op gaan met nog mensen achterop en die hebben nergens last van !! ik ben echt niet ontzettend zwaar ik ben gewoon wat gezet, dus ik vind het flauw dat ze ineens op mijn gewicht gaan gooien
-
- Berichten: 3040
- Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26
Re: 3 keer een gebroken naaf bij de sparta ion M-gear
Daarom vind ik dat dat gewicht ook geen invloed kan en mag hebben.
-
- Berichten: 1201
- Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52
Re: 3 keer een gebroken naaf bij de sparta ion M-gear
Gewicht mag zeker geen invloed zijn.
Wat is er precies gebarsten van de naaf.
Wanneer het wiel te strak is gemonteerd dan kunnen enkelt de wiellagers en cups kapot gaan, maar dat heeft niets met wielmontage te maken, maar met de afstelling van de wielnaaf. Wanneer jij het wiel aan de assen voor je houdt dan mag de as in de naaf niet te bewegen zijn en moet het wiel wel soepel draaien. Je houdt voor het draaien het wiel goed vast aan de assen en geeft het wiel een slinger. Het wiel draait nu en deze laat je draaien tot het eind. Het wiel komt langzaam te stilstand doordat deze steeds minder energie heeft om te draaien. Op en duur kan het wiel niet meer rond en zal het zwaarste punt, het ventiel, ongeveer naar beneden moeten wijzen. Op deze manier is de naaf goed afgesteld en is daar dus niets mis mee,
Wat is er precies gebarsten van de naaf.
Wanneer het wiel te strak is gemonteerd dan kunnen enkelt de wiellagers en cups kapot gaan, maar dat heeft niets met wielmontage te maken, maar met de afstelling van de wielnaaf. Wanneer jij het wiel aan de assen voor je houdt dan mag de as in de naaf niet te bewegen zijn en moet het wiel wel soepel draaien. Je houdt voor het draaien het wiel goed vast aan de assen en geeft het wiel een slinger. Het wiel draait nu en deze laat je draaien tot het eind. Het wiel komt langzaam te stilstand doordat deze steeds minder energie heeft om te draaien. Op en duur kan het wiel niet meer rond en zal het zwaarste punt, het ventiel, ongeveer naar beneden moeten wijzen. Op deze manier is de naaf goed afgesteld en is daar dus niets mis mee,
Re: 3 keer een gebroken naaf bij de sparta ion M-gear
Beste Socks,
Ik heb zelf een Sparta Ion, waarvan ook de (achter)naaf is gebroken. Ik ben zelf ook niet een van de lichtste, maar zoals je zelf al zegt, dat zou de reden niet mogen zijn.
Mijn fietsenwinkel (Sparta Ion dealer) durft het niet aan, wilt dat ik eerst contact opneem met Sparta. Kun jij me misschien vertellen hoe jij het hebt geregeld? Met wie jij contact hebt gehad?
Ik hoor het graag. Ik denk dat per mail het beste is om te voorkomen dat personeelsnamen op het Internet komen te staan. Mijn adres is:
mijn gebruikersnaam [apenstaartje] bestpc.org
Ik heb zelf een Sparta Ion, waarvan ook de (achter)naaf is gebroken. Ik ben zelf ook niet een van de lichtste, maar zoals je zelf al zegt, dat zou de reden niet mogen zijn.
Mijn fietsenwinkel (Sparta Ion dealer) durft het niet aan, wilt dat ik eerst contact opneem met Sparta. Kun jij me misschien vertellen hoe jij het hebt geregeld? Met wie jij contact hebt gehad?
Ik hoor het graag. Ik denk dat per mail het beste is om te voorkomen dat personeelsnamen op het Internet komen te staan. Mijn adres is:
mijn gebruikersnaam [apenstaartje] bestpc.org