LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sofasunlimited.nl : geen levering, geen aanbetaling retour

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
JD_Edwards
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 nov 2005 08:24

Sofasunlimited.nl : geen levering, geen aanbetaling retour

Ongelezen bericht door JD_Edwards »

Hallo allemaal,

omdat ik eerst betreffende winkel ruimschoots de tijd wilde geven heb ik lang gewacht met het plaatsen van een bericht in een pubkliek forum maar omdat bereffende winkel op geen enkele manier bereidt is mijn probleem op te lossen, of zelfs maar erover te communiceren heb ik besloten dit alsnog te posten.

In februari dit jaar heb ik bij Sofas unlimited 2 stoeltjes besteld. hierop zat een verwachte levertijd van 8 weken. Na 8 weken heb ik contact opgenomen om te informeren naar tijdstip van levering. Men vertelde mij daar dat er problemen waren met de levering van leer en dat het nog zeker 4 weken zou gaan duren. Eerste week juni zou ik mijn meubels ontvangen.

Die week wederom contact opgenomen en gevraagd naar de status. Mijn stoelen zaten in een container die inmiddels door de douane was, het wachten was op de transporteur. Ik heb gevraagd naar een exacte datum van levering, die kon men mij nog steeds niet vertellen.

Na 1 week wederom contact opgenomen met de vraag wanneer ze zouden leveren, en gezegd dat ik de order wilde annuleren als dit nog lang ging duren. Nu kreeg ik het antwoord dat de meubels ter goedkeuring aan de douane waren aangeboden, dit terwijl men eerder had gezegd dat dat al lang gebeurd was.

Hierop heb ik een gezegd mijn order te willen annuleren en mijn aanbetaling van €150 terug wilde. Hierop heb ik nooit een reactie gekregen. Een week geleden een aangetekende brief gestuurd met wederom de annulering en de vraag mijn aanbetaling te retourneren.
Tot op heden geen enkele reactie van Sofas Unlimited...

Na 4 maanden wachten op meubels die binnen +- 8 weken geleverd zouden worden vind ik dat ik recht heb de order te annuleren, of zie ik dit verkeerd?

Volgens mij is deze zaak niet aangesloten bij een branchevereniging dus kan ik geen kant op nu, vandaar het zoeken van de publiciteit en het waarschuwen van evt kopers...

Mijn advies: blijf dus ver weg van sofasunlimited.nl!

16again
Berichten: 16403
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Sofasunlimited.nl : geen levering, geen aanbetaling retour

Ongelezen bericht door 16again »

Omdat die zaak niet bij geschillencommissie is aangesloten kun je , ook gezien de hoogte van het bedrag weinig uitrichten.
Je kan proberen het probleem in de winkel aan te kaarten.

NB: ipv de term annuleren moet je ontbinding van koopovereenkomst gebruiken.

JD_Edwards
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 nov 2005 08:24

Re: Sofasunlimited.nl : geen levering, geen aanbetaling retour

Ongelezen bericht door JD_Edwards »

OP het kassa forum had iemand de echte eigenaar weten op te sporen, na hem gemaild te hebben kreeg ik in eens een mailtje dat men de aanbetaling ging retourneren. Wegens computerproblemen was dit nog niet gebeurd. Onzin daar ik een brief had gestuurd en zij het geld bij wijze van kasstorting hebben teruggeboekt...

Maar goed, Probleem in iig verholpen!

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Sofasunlimited.nl : geen levering, geen aanbetaling retour

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Misschien inderdaad goed om het probleem in de winkel zelf op te lossen, iemand op 'afstand' (telefoon, mail, brief) aan lijntje houden is niet zo moeilijk maar stampij in de winkel maken (liefst op een druk tijdstip) en voet bij stuk houden, daar houden ze niet zo van. Op luide toon hun slechte service benadrukken, dat schrift andere klanten af. 't is wellicht niet zo leuk om te doen, maar de kans op succes is het grootst denk ik...

GEMO
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 apr 2008 06:48

Re: Sofasunlimited.nl : geen levering, geen aanbetaling retour

Ongelezen bericht door GEMO »

kijk ook op forum onderwerp "sofas unlimited oplichters voor meer info!!!

GEMO
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 apr 2008 06:48

Re: Sofasunlimited.nl : geen levering, geen aanbetaling retour

Ongelezen bericht door GEMO »

ZONDAG 11:00 UUR IN EINDHOVEN
Oproep aan alle mensen die bij sofas iets besteld hebben.
Kom zondag as. om 11:00 uur naar eindhoven kunnen we met z'n alle klagen en ons geld terug eisen of versneld de spullen leveren.
Tot zondag [email protected][/b]

p van schaik
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jul 2008 13:38

Re: Sofasunlimited.nl : geen levering, geen aanbetaling retour

Ongelezen bericht door p van schaik »

Ik heb hetzelfde probleem met Sofas unlimited. In februari kochten wij een bankje en een salontafel. De bank werd snel geleverd. Geen klachten daarover. De salontafel zou worden nageleverd. In april nog steeds niet ontvangen. Toen maar gebeld: men was de order kwijt maar er zou spoedig nageleverd worden. Inderdaad, de 2e week van april kwam er een tafel maar die bleek defect. Na bellen en weer 2 weken zou er een monteur komen om de tafel te repareren. Dat bleek niiet mogelijk. Na wederom een week wachten kwam men een nieuwe tafel brengen. Dat bleek het verkeerde model. De week erop is men langs geweest met het goede model maar ook kapot. Uiteindelijk heb ik de order geannuleerd. Dit is ook bevestigd:

Geachte Heer,

Hierbij bevestig ik, namens Sofas Unlimited, dat wij uw annulering van uw tafel hebben ontvangen.
Wij vinden het erg vervelend uw bestelling niet tijdig te hebben kunnen leveren. Daarvoor willen wij dan ook graag onze excuses aanbieden.

Uw annulering is doorgekoppeld naar de financiele administratie. Uw aanbetaling, te weten € 399,-, zal z.s.m. terug geboekt worden naar uw bankrekening. Daarmee zal de annulering vervolgens voltooid zijn. Heeft u vragen over de terugboeking dan kunt u contact opnemen met de financiele administratie via:

[email protected]

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Hoogachtend,

xxx
Administratie
Sofas Unlimited Europe bv
xxx
Telefoonnummer 0900-5555599
Faxnummer 0492-525565




Het laat zich raden wat er gebeurd is, we hebben het bedrag nooit terugbetaald gekregen. Inmiddels hebben ze een nieuwe bv, SofasModern, opgezet die de leveringsverplichting van SofasUnlimited zou hebben overgenomen. Ik heb ze vandaag gebeld maar ze wijzen elke verantwoordelijkheid af. ik wil deze week langs bij hetzij het hoofdkantoor, hetzij de vestiging in Cruqius om het bedrag op te halen. Wie gaat ermee?

Sturm
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 jun 2008 09:49

Re: Sofasunlimited.nl : geen levering, geen aanbetaling retour

Ongelezen bericht door Sturm »

Dat helpt niet, je moet naar Helmond gaan nu het nog kan. Ik ben er een paar weken geleden geweest, kan je dus niet garanderen dat ze nog open zijn, maar niet geschoten is altijd mis ...

http://www.marktplaats.nl/index.php?sre ... 3Fxref%3D1

MAGAZIJN UITVERKOOP ITALIAANSE DESINGN!!!!!!!!!

Kom nu kijken naar ons voordelige assortiment!

Wij hebben veschillende modellen in Italiaans design,dus voor ieder wat leuks!

Ben er snel bij want OP=OP

Kom dus op aanstaande zaterdag 31-05-2008 vanaf 10:00 t/m 17:00 of door de weeks van 09:00 tot 17:00

p van schaik
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jul 2008 13:38

Re: Sofasunlimited.nl : geen levering, geen aanbetaling retour

Ongelezen bericht door p van schaik »

Hartelijk dank voor je tip Sturm. Ik ga er nog deze week heen
bedankt
Peter

p van schaik
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jul 2008 13:38

Re: Sofasunlimited.nl : geen levering, geen aanbetaling retour

Ongelezen bericht door p van schaik »

Beste Wijhier,

Bedankt ieder geval voor je bericht en uitstekende informatie. We kunnen wellicht weinig zinvols doen maar ik laat ook niet zo maar geld afhandig maken. Misschien is het idd goed om eens te kijken wat we gezamelijk kunnen doen. Ik doe mee. Wie heeft er ideeen?

Overigens heeft Sofas Modern de leveringsverplichting overgenomen. Volgens is Sofas Modern gewoon de volgende BV. Ze hebben SU gewoon laten klappen om met schone lei verder te kunnen gaan.
En wij kunnen naar ons geld fluiten! Ik laat ze er niet zomaar mee weg komen.

Grpet

p van schaik
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jul 2008 13:38

Re: Sofasunlimited.nl : geen levering, geen aanbetaling retour

Ongelezen bericht door p van schaik »

Hallo allemaal

Ik heb het CBW-keurmerk gebeld en zijn wisten me te vertellen dat SofasUnlimited nog NIET failliet verklaard is. Dat betekent dat je op dit moment geen beroep kunt doen op de CBW-aanbetalings garantieregeling. Je kunt het geschil met SofasUnlimited wel aanhanging bij de GeschillenCommissie. Dat heb ik inmiddels gedaan. Zie www.degeschillencommissie.nl

16again
Berichten: 16403
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Sofasunlimited.nl : geen levering, geen aanbetaling retour

Ongelezen bericht door 16again »

Zeker voor garantieservice klachten kan het wijs zijn om direct naar de geschillencommissie te stappen (zodra het bedrijf failliet verklaard is kan dat niet meer)
Dit bedrijf zal zich niet verdedigen bij de commissie, en dan wordt je wellicht makkelijker in het gelijk gesteld. Gaat de winkel alsnog failliet, dan kan je aanspraak maken op nakomingsgarantie: als een aangesloten bedrijf een uitspraak van geschillencommissie niet nakomt (kan moeilijk als ze eenmaal failliet zijn) dan vergoedt de geschillen commissie stichting de schade....

wijhier
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 apr 2008 21:01

Re: Sofasunlimited.nl : geen levering, geen aanbetaling retour

Ongelezen bericht door wijhier »

Beste mensen, zie mijn informatie hierboven. Ze gaan niet failliet, maar zijn overgenomen door een stichting. De eigenaar daarvan doet dat om een fiscale aftrekpost te creëren door de verliezen van Sofas; hij betaalt dan geen vennootschapsbelasting. Dit soort constructies zijn helaas nog steeds toegestaan.
Onze waarborgsommen zijn door Van Hintum gebruikt om verliezen van eerdere BV's te compenseren.
Er is denk ik maar één oplossing: een gezamenlijke aanklacht wegens oplichting, want dat is het. Misschien een idee om dat via de eerdergenoemde aktie-site te doen?

Lilolly
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 jul 2008 21:38

Re: Sofasunlimited.nl : geen levering, geen aanbetaling retour

Ongelezen bericht door Lilolly »

We zijn op dit moment nog druk bezig alle informatie naast elkaar te leggen en door te nemen. Ook zijn we vandaag benaderd door de heer van Hintum zelf via email (Zie de website en kijk bij 'Update')

Aangiften van oplichting zou inderdaad kunnen maar laten we niet te snel gaan. Wij van www.SamenEenVuist.nl.tt komen graag beslagen ten ijs, helaas hebben we daar nog wel even de tijd voor nodig om alle stukken goed door te nemen en de stappen die we al hadden staan eerst uit te voeren.

We doen ons best alles zo snel mogelijk te doen, helaas kosten sommige dingen wel wat tijd.

Via de website blijven we jullie op de hoogte houden en vragen iedereen zich aan te melden op de site. We hebben al behoorlijk wat mensen die gereageerd hebben en sommige hebben zich ook al aangemeld. We hopen dat het aantal aanmeldingen nog steeds zal groeien.

Vriendelijke groet,

Contactpersoon SamenEenVuist.nl.tt
J. van der Heiden

RonaldL
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jul 2008 12:54

Re: Sofasunlimited.nl : geen levering, geen aanbetaling retour

Ongelezen bericht door RonaldL »

Hey Lilolly,

Ik heb geprobeert me aan te melden op je website www.Sameneenvuist.nl.tt . en ik hoop dat het gelukt is.

Ik heb ook een bank en een fautiell bestelt bij sofas en heb 700 euro aanbetaalt en als ik dit allemaal zo lees zal ik niks van een bank zien.
En hoop toch zeer zeker dat ik die 700 euro terug krijg.

Ik wilde gelijk bellen met Sofas maar alle nummers doen het niet meer, beetje jammer, kan iemand mij vertellen waar het hoofdkantoor is.
Is het verstandig een bezoekje te brengen, of naar de winkel te gaan en een bankstel meenemen?

Met vriendelijke groet,

R.C.A. Lampe

BramHirsch
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 jul 2008 13:58

Re: Sofasunlimited.nl : geen levering, geen aanbetaling retour

Ongelezen bericht door BramHirsch »

Hallo,

Ik vrees dat ik hetzelfde probleem heb. Mijn bank zou vorige week geleverd worden maar kwam niet. Ik heb herhaaldelijk gebeld met hun 0900 numer wat is afgesloten. Vervolgens met 0492477017 en 0492477318 waar ze volgens hun site de uitleververplichting hebben neergelegd en daarneemt men nu ook niet meer op.
Ik heb wel gevraagd bij aanschaf of ze bij het CBW waren aangesloten en zij gaven aan van wel en gaven mij zo'n paars blaadje van het CBW. Ik heb gebeld maar ze zijn van ma tot vrij te bereiken van 09h00 tot 11h00, dus dat probeer ik maandag weer (0306973107). Nu ik ook goed hun bon bekijk staat er ookniets op hun bon of ze wel aangesloten zijn bij het CBW. Ik zou graag willen weten of ik eventueel rechten kan ontlenen aan hun mondelinge stelling ddat ze zijn aangesloten bij het CBW. Op CBW-Erkend.nl vindt ik ze niet, maar op hun site staat CBW erkend, ik weet het ook niet meer.

RonaldL
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jul 2008 12:54

Re: Sofasunlimited.nl : geen levering, geen aanbetaling retour

Ongelezen bericht door RonaldL »

Hey Ja ik wilde ook bellen naar cbw maar is maar 9-11 uur , dus maandag maar. Maar wat geeft dat voor gerantie al zijn ze aangesloten bij cbw-erkend? Bram wat was jouw aanbetaling?

BramHirsch
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 jul 2008 13:58

Re: Sofasunlimited.nl : geen levering, geen aanbetaling retour

Ongelezen bericht door BramHirsch »

Dan heb je bepaalde garanties betreft leveringen en aanbetalingen. verderhebben ze een geschillen comisie en juristen. Ik heb niets aanbetaald gelukkig, maar baal wel als een stekken.

wijhier
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 apr 2008 21:01

Re: Sofasunlimited.nl : geen levering, geen aanbetaling retour

Ongelezen bericht door wijhier »

Je houdt het niet voor mogelijk, maar we hebben vanmorgen na 8 maanden wachten ons bankstel ontvangen. Netjes uitgepakt, op z'n plaats gezet door de bezorgers. En er mankeert niets aan! We kregen zelfs 50 Euro korting ter compensatie voor het lange wachten en 4 gratis kussentjes erbij! Achteraf goed dat we niet afbesteld hebben.
De bezorgers hadden het trouwens zo druk met uitleveren, dat ze zelfs zondag doorwerken. Dus dit weekend denk ik toch nog vele tevreden klanten

BramHirsch
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 jul 2008 13:58

Re: Sofasunlimited.nl : geen levering, geen aanbetaling retour

Ongelezen bericht door BramHirsch »

Ik ben blij te horen dat in iedergevan 1 levering is aangekomen!! geeft de burger moed :D
maar;
Zoals jullie wellicht allemaal weten hebben zij hun leververplichting overgedragen aan Sofamodern (0492-477017 of 0492-477318 Voor alle overige vragen mailt u naar: [email protected]). Ik kreeg daar na een middagje proberen een vriendelijke dame aan de lijn die mij vertelde dat er veel problemen waren omtrend uitleveriningen van sofasunlimited. op mijn vraag of ze veel klachten ontvangen over sofa antwoorde ze geirriteerd "ongelofelijk veel". en ze draide haar bandje af met het verhaal dat er een mailadres bestond voor klachten. Ik heb inmiddels 3 mailadressen, vooral bovenstaande baart mij zorgen. Lijkt wel een zolderkamertje ergens in de pijp. Maar goed. Na naar 3 mail adressen te hebben gemaild (met read receipt, natuurlijk :lol: ) ontving ik vandaag (zaterdag!?!) een retour mailtje van Perform Interim Management (http://www.hotfrog.nl/Companies/Perform ... ultancy-BV). weer 1 of andere postbus dus. Ik heb het nummer gebeld en kreeg de voice mail van Stealth Holding (http://www.stealthholding.nl/index.php? ... &Itemid=35). Na wat begrijpend lezen lijkt het een of andere "grijze" partij die aandelen van failliete bedrijven voor een prikkie opkoopt en doorsluist. Weet iemand meer over 1 van bovengenoemde ondernemingen? Vooral dit PDF-je triggerde mij (http://www.mend.nl/upload/documents/Fai ... erslag.pdf). Misschien moeten we allemaal maandag ochtend voor de koffie proberen Dhr Rijnberk te bereiken? (Tel.: (074) 277 52 32Fax: (074) 277 62 04/
[email protected]).

Gesloten