LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] e.on energie

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Hmm..

Toch gek.

E-on heeft mij ook gebeld - Begin van dit jaar.
Degene die ik sprak vertelde duidelijk wat de bedoeling was (had ik net de enige die eerlijk doet?)
Nu was ik al aan het overwegen - mede vanwegen een beetje zotte reden - om over te stappen.

Ik moet zeggen - mede omdat ik dit bewust gedaan heb - dat het best meevalt.
Contract voor 1 jaar - maar alleen geldig als ik het getekend retour zou sturen (wat ik dus ook gedaan heb).
Of het (achteraf) mee gaat vallen, kan ik nu nog niet zeggen (maart 2009 pas) maar tot dusver geen klachten.

Wel een 'energiebespaardoos' gekregen - best leuk :)

Het blijft een feit dat je verrekte goed moet opletten, en zeer aandachtig moet luisteren.

EON FAN
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jul 2008 22:03

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door EON FAN »

Ik weet niet wat jullie allemaal kletsen,
Maar eon heeft mijn ook op gebeld en ik ben egt eerlijk geholpen door ze.
Ze hebben mijn heel duidelijk verteld dat ik een overeenkomst zou gaan ontvangen ongeveer over 3 tot 4 dagen en dat ik vanaf dat moment 7 werkdagen de bedenktijd kreeg om de overeenkomst te annuleren.
EN DAT HEB IK NIET GEDAAN.

EON is gewoon vetrouwbaar mense je moest is weten wat ze allemaal voor maatschappelijke verantwoording hebben.
Wij krijgen ook nog eens goedkope gas en elektra en dat voor bijna een verschil van 300 euro vergeleken met mijn oude leverancier.
We zijn dus ook nog eens goedkoop uit en het geld wat ze van ons ontvangen wordt ook nog is een deel aan goede doelen verwerkt.
Nou wat wil je nog meer je energie krijgen tegen scherpe tariefen en ook nog eens deel uitmaken voor de goede doelen.
Zoals het Sophie kinderziekenhuis rotterdam, Stichting melief voor dieren die mishandeld of verwaaloosd zijn, Het nederlandse rode kruis En het KWF kankerbestrijding en een herbossingsproject in Oeganda.
Nou ik vind nogal dat EON goed hun best doet.
En ook stroom krijgen die opgewekt wordt uit de wind en de zon.
Dus mileubewust.

JULLIE ZULLEN HET IS EEN JAAR MOETEN PROBEREN EN NIET METEEN VAN HET SLECHTE UITGAAN!!!

EN JE ZULT EEN TEVREDEN KLANT ZIJN EN HET GOED NAAR JE ZIN HEBBEN.


groetjes eeen trotse fan van EON

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Geplaatst op 26 Jul 2008 21:12 door EON FAN
Ik weet niet wat jullie allemaal kletsen,
Allemaal?
Mischien toch ietsje beter lezen.. dan had je gezien dat ik bewust voor EON gekozen heb.

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door wicher »

@ EON FAN:

Waarom krijg ik toch altijd spontaan de slappe lach bij dit soort reacties? :lol:

EON FAN
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jul 2008 22:03

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door EON FAN »

OKEEEEEEEE:wink:

Iedereen die slecht over EON denkt dan....
Met die domme reacties...

Eon is goedkoop en ook nog eens Verantwoordelijk voor heel wat GOEDE DOELEN.....

Probeer het gewoon een jaartje dan weet je pas egt wat stroom is :D

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door Shine »

........ en nu nog datzelfde vetgedrukte verhaal in het ABNederlands.

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door wicher »

Opvallend dat medewerk(st)ers van die clubs meestal de taal niet helemaal (of soms helemaal niet) onder de knie hebben. Zou dit er ook weer eentje zijn? :wink:
Worden jullie betaald voor deze webpromoting?
In plaats van betaling zou ik een taalcursus en een cursus nettiquette aanbevelen. En daarna gewoon de klantenproblemen oplossen c.q. voorkomen; scheelt een boel gezeur en misschien wordt het dan ooit nog eens wat met dat "prachtige" bedrijf.
Tot slot: weinig mensen zitten te wachten op een energiebedrijf wat een charitatief (ff opzoeken in het woordenboek) imago probeert te kweken. Verlaag de prijzen maar, dan bepaal ik zélf wel welke goede doelen ik evt. wil steunen met mijn besparing.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Dan weet je pas echt wat stroom is........ Wat is het verschil tussen stroom en stroom....

Of ik nu stroom krijg van windmolen, kolencentrales, kernenergiecentrales etc etc etc... Stroom is en blijft gewoon hetzelfde alleen het 1 is iets schoner bij opwekking, maar zodra de stroom is opgewekt dan is het precies hetzelfde...

Dus leg maar eens uit wat is echt stroom dan behalve het stroom wat hier in mijn huis komt....

superwoman
Berichten: 139
Lid geworden op: 02 dec 2007 19:45

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door superwoman »

EON is gewoon vetrouwbaar mense je moest is weten wat ze allemaal voor maatschappelijke verantwoording hebben.
Hadden ze jou niet eerst fatsoenlijk nederlands kunnen leren ? Lijkt me zinvoller dan goede dingen te gaan doen die wij toch niet kunnen natrekken.

DMG
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 jul 2008 10:09

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door DMG »

Geweldig die reactie van een medewerker van het callcenter. Het is zomervakantie; ze zullen daar wel weer een blik vakantiekrachten hebben opengetrokken.

naku
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jul 2008 11:53

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door naku »

Ook ik ga de strijd aan met E-on. Mijn verhaal is het zelfde als de meeste van jullie. Ik weet zeker dat ik nadrukkelijk heb gezegd tijdens het eerste telefoongesprek dat ik nergens aan vast wil zitten en alleen informatie wil ontvangen. Ik maak altijd nog zelf uit of ik ergens mee akkoord ga of niet. Mijn klacht heb ik telefonisch kenbaar gemaakt en heb zojuist een brief ontvangen van E-on met de bevestiging van mijn klacht. Nu wil E-on mij tegemoet komen en bieden aan om mijn contract (ik heb nergens ja opgezegd of niets ondertekend) om te zetten naar een contract voor onbepaalde tijd zodat ik boetevrij kan overstappen naar een andere leverancier. Tot deze overstap verzoeken ze mij de in rekening gebrachte nota's te betalen. Zodra ik me heb aangemeld bij een andere leverancier ontvang ik van E-on na enkele weken een eindafrekening. Ik heb meteen mijn huidige energieleverancier gebeld en de netbeheerder en ik ben nog niet bij E-on. Nu heb ik vandaag ook twee nota's van E-on ontvangen in gescheiden enveloppen. Bij de een nota moet ik een ander bedrag betalen dan bij de andere nota. De rest van de brief is identiek. Weer heb ik gebeld en gevraagd naar de manager maar deze zat in vergadering. Natuurlijk! De jongeman die mij te woord stond gaat wederom met mijn klacht aan de slag. Echter ik ga er werk van maken. Ik eis dat bandje op waar ik zogenaamd mijn akkoord zou hebben gegeven. Dit bandje zou echter gebruikt worden voor trainingsdoeleinden zo krijg je te horen als je E-on belt. Ik heb niets tegen E-on ansich maar wel met de agresieve manier waarop ze mensen hun producten opdringen. Mijn brief stuur ik cc naar radar, de ombudsman en leden van de Tweede Kamer. Hoe meer hoe beter.

Zweef
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 jul 2008 18:23

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door Zweef »

Zelfde verhaal hier.
Ben voor het ek nav een prijsvraag gebeld of ik wilde overstappen.
Heb dus niks toegezegd,info aangevraagd.Die man zei me dat ie me een week later terug zou bellen om te vragen of ik het zou doen.ben dus nooit meer teruggebeld en nu ligt er een brief in de bus of ik de meterstanden door wil geven.
Ze kunnen de pot op,heb niets toegezegd,niet telefonisch en niet schriftelijk.Heb een rechtsbijstandverzekering en lijkt me dat ze geen poot hebben om op te staan.heb net een mail naar de klantenservice gestuurd met mijn verhaal,ben benieuwd.Zal dus ook nooit gebruik maken van deze maatschappij.Wel zal ik mijn mail ook even doorsturen naar radar etc.
Dat zoiets zo maar kan lijkt me belachelijk.

hennepie
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 sep 2008 14:02

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door hennepie »

Schijnbaar hebben ze weer een nieuwe manier. Deze email kreeg ik vanmiddag.
===================================================
Bedankt voor uw vertrouwen in de energie van E.ON!

Geachte mevrouw Buist,
Naar aanleiding van ons prettige gesprek, mailen we u voor uw gemak een overzicht van de zojuist gemaakte afspraken.





Duurzaam opgewekte elektriciteit en gas van E.ON, een slimme zet
U heeft gekozen voor 1 jaar gas en duurzaam opgewekte elektriciteit van E.ON. Een slimme zet. Want u profiteert hiermee van de scherpste tarieven in Nederland!

Welkomstpremie
U heeft gekozen voor de welkomstpremie: een geldbedrag van 40 euro. U ontvangt de premie zodra de overstap is geregeld. Indien u voor gas en elektriciteit niet gelijktijdig kunt overstappen, ontvangt u de premie in twee delen.

Actietarieven
Elektriciteit per kWh Gas per m3
Huishoudelijk <3*35 Ampère
Huishoudelijk G1
Enkeltarief Levering regio 1 € 0,4561
Levering € 0,0893 Levering regio 2 € 0,4764
Dubbeltarief Levering regio 3 € 0,4608
Levering (23.00-7.00 uur) € 0,0631 Levering regio 4 € 0,4501
Levering (7.00-23.00 uur) € 0,1095 Levering regio 5 € 0,4658
Levering (21.00-7.00 uur) € 0,0631 Levering regio 6 € 0,4684
Levering (7.00-21.00 uur) € 0,1064 Levering regio 7 € 0,4685
Levering regio 8 € 0,4520
Levering regio 9 € 0,4628
Levering regio 10 € 0,4611

Het vastrecht voor gas en elektriciteit voor consumenten bedraagt € 1,99 per maand per product. Bovengenoemde tarieven zijn excl. Energiebelasting (€ 0,0895 per kWh en € 0,1849 per m3), netwerk en transportkosten en incl. 19% btw. Welke regio en welk dubbeltarief voor u van toepassing is, hangt af van uw woonplaats en uw netbeheerder. Voor deze actietarieven gelden speciale Actievoorwaarden.

Kosteloze en gemakkelijke overstap!
Binnenkort ontvangt u per post een officiële bevestiging van uw kosteloze en probleemloze overstap naar E.ON.




Met vriendelijke groet,
Helen de Jong
Manager Sales & Contact Centre
==================================================

IK HEB HEN HELEMAAL NIET AAN DE TELEFOON GEHAD, dus hoezo prettig gesprek en gemaakte afspraken?!?!?!?:x?!?!?!?! Kunnen ze mij nou ook iets maken? Moet ik die brief afwachten en terugsturen? Of kan ik beter gelijk met mijn huidige leverancier bellen - waar ik een meerjarig contract heb lopen, en dus nu helemaal niet weg wil - dat ze vooral niet op berichten van EON betreffende onze aansluiting moeten ingaan en ons niet overhevelen ???

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door Shine »

Mail uitprinten en vergezeld van een begeidend schrijven aangeven dat u geen contact met hun hebt gehad en ook niet wnest over te stappen.
En
zodra u de officiele bevestiging hebt ontvangen wederom binnen 7 werkdagen een schriftelijk schrijven sturen waarin u aangeeft niet op hun aanbod in te willen gaan.

Natuurlijk kunt u nu ook al EON bellen en aageven dat hier toch echt sprake is van een switch waarom u niet hebt gevraagd omdat er geen telefonisch contact is geweest.

Zweef
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 jul 2008 18:23

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door Zweef »

Wij hebben de rechtsbijstand ingeschakeld.
Mede daardoor hebben wij een aantal weken geleden bericht van Eon gekregen dat alles wordt teruggedraaid en we geen kosten aan hen hoeven te betalen. :D

naku
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jul 2008 11:53

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door naku »

In mijn vakantie is er een antwoord gekomen op mijn email en telefonische reactie dat ik niet akkoord ga met de omzetting van mijn contracten naar onbepaalde tijd. Ze hebben contact opgenomen met mijn huidige leverancier en zij zorgen ervoor dat ik weer wordt aangemeld. Er worden geen kosten in rekening gebracht en de eventuele brieven en nota's die ik heb ontvangen over de aanmelding kan ik als niet verzonden beschouwen. Ze bieden hun excuses aan voor het ongemak en vertrouwen erop dat mijn klacht hiermee naar tevredenheid is afgehandeld.
Het blijven aandringen op het opeisen van de geluidstape en de brieven met cc naar leden van de Tweede Kamer e.d heeft blijkbaar E-on doen inzien dat ze geen bewijs hadden dat ik heb toegezegd lid te worden van hun club. De aanhouder wint!

suzanne0709
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 sep 2008 15:00

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door suzanne0709 »

gelukkig ben ook ik niet de enige maar... wat kan ik er aan doen. Ik heb mail gestuurd naar [email protected] en naar [email protected]. Tevens aangetekende brief naar E.on moet ik ook nog mijn oude leverancier op de hoogte brengen??

poohbear82
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:20

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door poohbear82 »

ook ik werd gisteren dus gebeld dat ik een prijs had gewonnen van e.on. Ze deden natuurlijk meteen een aanbod. Heb 3 x gevraagd of ik er aan vast zit als ik niet reageer. Nee, ik zou er niet aan vastzitten als ik niet reageer op het toegestuurde contract.
Vervolgens moest een deel van het gesprek op band worden opgenomen. Hier werd in een keer gesproken op dat ik van het contract af kan binnen 7 dagen. Voor ik kon reageren stond de band natuurlijk al weer uit en vroeg ik hoe dat zat, nee dat was alleen een formaliteit. Toen gingen al bellen rinkelen. Ten slotte zei de dame Dan heet ik u alvast welkom bij e.on. en hing ze op....
Vanochtend toch maar terug gebeld dat ik geen contract/offerte of wat dan ook wil en niet wil overstappen. De persoon die mij te woord stond gaf aan dat hij de aanvraag nog niet kon annuleren omdat het nog niet in het systeem stond. en bood aan mij terug te bellen zodra het in het systeem stond. Dat vind ik wel een goede oplossing, maar ik ga hier zelf dus wel nog achteraan bellen als ik binnen 2 dagen niks hoor.
ik ga ook een mail sturen naar de genoemde adressen en ga vragen om een schriftelijke bevestiging van e.on dat ik niet akkoord ga met een overstap.

hennepie
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 sep 2008 14:02

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door hennepie »

Ik heb vandaag de brief ontvangen dat de boel is geannuleerd. Eerst hadden ze de code nodig uit de bevestigingsbrief, en daarna zou ik binnen 7 (werk)dagen reactie krijgen. Dat heeft dus ook weer twee weken geduurd. Maar gelukkig lijkt het bij ons nu toch goed te komen en blijven we gewoon lekker zitten waar we zitten .....

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Je zou denken dat ze toch leren om een goed call-center in te huren.

E-on had ook een foutje bij mij (ik ben wel bewust overgestapt).
Door een fout bij de bank, kon de automatische incasso niet gedaan worden.
Daarop heb ik een acceptgiro gekregen, en die (wat later) betaald.
Maar, men had ook het bedrag afgeschreven.

Ik heb dat 2 dagen daarna ontdekt - en gebeld.

Het antwoord was "Meneer, we hebben het gezien, en morgen staat het op uw rekening"..

En, dat was ook zo.

Het kan dus ook goed gaan.

Gesloten