LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bruynzeel.......foetsie

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
didi402
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 jul 2008 08:39

Bruynzeel.......foetsie

Ongelezen bericht door didi402 »

Ongeveer een half jaar geleden hebben we een Bruynzeel keuken van het model Piet Zwart besteld. Omdat de keuken een deel van een verbouwing is kon er nog niets geplaatst worden. Intussen hebben we meer duidelijkheid over de termijn waarop de keuken kan worden geplaatst. Toen we de winkel van Bruynzeel wilden bezoeken om de nodige afspraken te maken bleek deze verdwenen. Ik heb toen per e-mail gevraagd waar ik dan terecht kon. Kreeg ik een heel kort antwoord terug. In Utrecht. Dat is meer dan 30 km. bij ons vandaan.
Daar komt bij dat ik het van Bruynzeel slordig vindt dat ze de bestaande klantenkring niet even van de verhuizing (of sluiting) op de hoogte stelt. De afhandeling van de transactie tot nu toe schept weinig vertrouwen. Wat zou er gebeuren als we nooit meer iets van onszelf laten horen en gewoon ergens anders (in de buurt) een andere keuken zouden kopen?
Heeft iemand daar ervaring mee?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Bruynzeel.......foetsie

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Als je je zinnen op deze keuken hebt gezet (je hebt ervoor gekozen, dus zou kunnen) - zou je kunnen beginnen met een email aan Bruynzeel zelf.

Vraag waar de winkel gebleven is, en of de bestelling nog steeds OK is.

Het is inderdaad wel vreemd dat een en ander zonder informatie naar de klant gaat.
Hadden jullie reeds een aanbetaling gedaan?

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Bruynzeel.......foetsie

Ongelezen bericht door rayke »

Hadden jullie reeds een aanbetaling gedaan?
Wat zou er gebeuren als we nooit meer iets van onszelf laten horen en gewoon ergens anders (in de buurt) een andere keuken zouden kopen?
Blijkbaar niet.

Joe D
Berichten: 59
Lid geworden op: 14 jul 2008 22:41

Re: Bruynzeel.......foetsie

Ongelezen bericht door Joe D »

Ja, bij Bruynzeel weten ze hoe ze met klanten om moeten gaan.... :(

16again
Berichten: 16401
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Bruynzeel.......foetsie

Ongelezen bericht door 16again »

Vraag in deze is:
Heb je een overeenkomst met het hoofdkantoor, of met het (inmiddels verdwenen) filiaal?
In het 1e geval is de overeenkomst gewoon geldig. Wel zou Bruynzeel klanten waar de order nog verder uitgewerkt dient te worden moeten verwijzen naar ander filiaal.

didi402
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 jul 2008 08:39

Re: Bruynzeel.......foetsie

Ongelezen bericht door didi402 »

Op de vragen die zijn gesteld over het verdwijnen van de vestiging,van Bruynzeel zijn de antwoorden:
Nee er is geen aanbetaling gedaan en de op de overeenkomst wordt de vestigingsplaats vermeld, die dus niet meer bestaat, echter wel op bruynzeel papier.
We vinden het al zo slordig dat men de lopende overeenkomsten niet op een nette manier behandelen, we bang zijn, dat de rest ook niet op een goede manier wordt afgehandeld.Zeker gezien de verhalen op dit forum.Eigenlijk zouden we liever van de koop afzien, temeer dat we na een mailtje naar Bruynzeel alleen te horen kregen dat we in Utrecht de zaken kunnen afhandelen, als we dat hadden gewild hadden we dat wel meteen gedaan.

9876
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 apr 2007 22:17

Re: Bruynzeel.......foetsie

Ongelezen bericht door 9876 »

Los van de slordigheid vwb informeren, maar is Utrecht voor jullie dan het einde van de wereld?

didi402
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 jul 2008 08:39

Re: Bruynzeel.......foetsie

Ongelezen bericht door didi402 »

Zoals ik al schreef,onze keuze was een leverancier in de buurt en niet in Utrecht.En als dit al slordig gaat, het gaat tenslotte niet om kruidenierswaren, wat staat ons dan nog meer te wachten gezien de klachten die op dit forum staan vermeld.
Ik baal hier echt van en in bruynzeel heb ik geen vertrouwen ,terwijl we dachten voor een betrouwbare leverancier te hebben gekozen.
het lijkt eerder een goedkope discount, gezien de vermelde klachten.

9876
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 apr 2007 22:17

Re: Bruynzeel.......foetsie

Ongelezen bericht door 9876 »

Tja, dit forum wordt niet gebruikt om over keukenleveranciers de loftrompet af te steken. Iedere leverancier is hier al afgebrand

Als ik in jouw schoenen stond zou ik gewoon met Bruynzeel contact opnemen of in Utrecht langs gaan om van het vervelende gevoel af te komen. Succes.

didi402
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 jul 2008 08:39

Re: Bruynzeel.......foetsie

Ongelezen bericht door didi402 »

Ben het met u eens dat hier de leveranciers worden afgebrand maar geloof me ik heb, voor een aantal jaren terug, ook een zeer goede ervaring gehad met het plaatsen van een keuken, weliswaar door een plaatselijke,zelfstandige, leverancier.
Perfect en binnen twee dagen alles geleverd en geplaatst, heb er dan ook spijt van dat we dit keer ook niet met die persoon in zee zijn gegaan ipv de "'betrouwbare'"bruynzeel.
Ik ga er van uit dat een produkt van rond de 20 25 duizend euro perfect geleverd dient te worden en dat altijd,bij wie dan ook!!!!!!!!
Er zijn zoveel kwaliteitsnormen waar bedrijven mee schermen maar die in de praktijk niet veel voorstellen.
En er is en er wordt nog contact opgenomen door ons met bruynzeel.[/b]

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Bruynzeel.......foetsie

Ongelezen bericht door rayke »

Lijkt mij beter dat jullie eerst eens met het Bruynzeel hoofdkantoor hadden kunnen bellen..... denk dat de oplossing er dan al geweest was.

didi402
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 jul 2008 08:39

Re: Bruynzeel.......foetsie

Ongelezen bericht door didi402 »

Dat hebben we de afgelopen week geprobeerd, maar ze waren met vakantie.

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Bruynzeel.......foetsie

Ongelezen bericht door rayke »

maar ze waren met vakantie.
dat meen je niet? :D

didi402
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 jul 2008 08:39

Re: Bruynzeel.......foetsie

Ongelezen bericht door didi402 »

Ja echt! Maar 11 augustus zijn ze weer terug. Dan zijn we één van de eersten die bellen.

9876
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 apr 2007 22:17

Re: Bruynzeel.......foetsie

Ongelezen bericht door 9876 »

Volgens mijn info krijgt iedere klant per brief een rechtstreeks telefoonnummer van zijn/haar klantbegeleider toegewezen. De fabriek is dicht; de overige afdelingen zijn (beperkt) bezet.

Ik snap trouwens niet waarom je niet eerst naar Utrecht belt of gaat in plaats van het hoofdkantoor te bellen.

Ik ben het nog steeds met je eens dat het sloridg qua info over het verdwijnen van het verkooppunt (welke was dat trouwens), maar het probleem lijkt wel opgeblazen te worden.

haroldje
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 feb 2009 16:00

Re: Bruynzeel.......foetsie

Ongelezen bericht door haroldje »

Ik heb onlangs een bruynzeel keuken aangeschaft bij de vestiging in Helmond (franchise-vestiging). We hebben bij het kopen van de keuken verteld dat we een budget hebben, de hoogte van dit budget hebben wij niet gemeld en hier werd zelfs niet naar gevraagd door de verkoper.
Wel wees de verkoper ons bij het uitzoeken van kasten, apparatuur en blad op de onderlinge prijsverschillen zodat wij zelf konden bepalen welke artikelen binnen ons budget passen.

Uiteindelijk hebben wij (dezelfde dag nog) de deal rondgemaakt voor een prijs die zelfs beneden ons budget ligt.
We zijn perfect geholpen door vriendelijk en kundig personeel. Betalingsvoorwaarden en leveringsvoorwaarden zijn, voor het zetten van onze handtekening, allemaal uitgebreid doorgesproken. De keuken is gezet volgens de tekeningen die de verkoper (met de hand) voor ons gemaakt heeft, en alles werkt al 3 weken perfect.

Dit bewijst dus toch maar dat het niet altijd aan het bedrijf (Bruynzeel) ligt. Ik sluit niet uit dat het verschil maakt of je bij Bruynzeel zelf of bij een franchiser de keuken koopt, maar wij zijn dik tevreden.

Dus: Er is niks mis met een bruynzeel keuken! Wij zijn zeer blij met onze aankoop, en met de manier waarop we geholpen zijn in Helmond.

Cleo81
Berichten: 59
Lid geworden op: 01 jan 2009 18:54

Re: Bruynzeel.......foetsie

Ongelezen bericht door Cleo81 »

Zo hee, wel drie hele weken?? :lol:

Ik ben blij dat jullie zo tevreden zijn, maar mijn zus heeft niets dan ellende gehad met haar bruynzeel...waardeloze tent!
en alles werkt al 3 weken perfect.

haroldje
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 feb 2009 16:00

Re: Bruynzeel.......foetsie

Ongelezen bericht door haroldje »

3 weken inderdaad. Maar je zou toch zeggen dat als het allemaal goed verlopen is dat de keuken dan ook goed blijft?

Bruynzeel is toch een keuken van goede kwaliteit?

Eek
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 jan 2007 10:07

Re: Bruynzeel.......foetsie

Ongelezen bericht door Eek »

Wat heb je van Bruynzeel ? Veel is er van Schuller, daarvan is de kwaliteit zowieso beter als het standaard Bruynzeel programma, als je iets hebt uit het woningbouw assortiment (Atlas etc) is dat nog wat lager....

haroldje
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 feb 2009 16:00

Re: Bruynzeel.......foetsie

Ongelezen bericht door haroldje »

Schuller is niet beter, maar luxer. Beide lijnen zijn voorzien van Blum scharnieren en geleiders.
Ik heb model "Laos" in het grijsbruin. Dat is uit de Bruynzeel lijn, eigen productie dus.

Gesloten