LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ferio vakanties

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Combiwitch
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 jul 2006 23:36

Ferio vakanties

Ongelezen bericht door Combiwitch »

Wie heeft er ervaring met deze maatschappij???
Vertel hoe wat en waar

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Ferio vakanties

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Feriovakanties

gevonden,maar dit zag u waarschijnlijk ook;

Adres:
Ferio
T.n.v. Bizz Travel B.V.
Folkingestraat 34
9711 JX Groningen

Tel.: 0900-9350 (10 c.p.m.)
Fax. 050-3138627
E-mail: [email protected]
Kvk: 02041160 Groningen
BTW nr.: NL96.32.694.B.01

Let op! Het is ten name van!
En wel van Bizz Travel BV

Maar...........
Wel ingeschreven als:

Ferio 02041160 0000
Folkingestraat 34, 9711JX Groningen Hoofdvestiging

Verder:

Volgens hun site wel ingeschreven bij de ANVR en de SGR
na te checken op www.anvr.nl en www.sgr.nl

Toch verwarrend dat ten name van;


Grootvader

Zarine
Berichten: 247
Lid geworden op: 11 apr 2006 00:21

Re: Ferio vakanties

Ongelezen bericht door Zarine »

Bizz travel is de op twee na grootste directseller in Nederland. Ze stonden vroeger vooral bekend om hun jongeren- en wintersport vakanties.

Gezien hun grootte en jarenlange ervaring een prima adres om te boeken.

Ninde21
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 okt 2007 21:53

Re: Ferio vakanties

Ongelezen bericht door Ninde21 »

Beachmasters is ook van Ferio en Bizztravel, maar dan de jongerenversie haha. :lol:

deshaun
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jul 2008 14:45

Re: Ferio vakanties

Ongelezen bericht door deshaun »

wij hebben een verschrikkelijke vakantie gehad. op 16 juli 2008 vertrokken wij vanaf schiphol met 3 volwassen en 2 kinderen van 5 jaar. als eerst stond er op het bord dat de vlucht gecancelled was. wij heel veel heen en weer geloop konden wij uiteindelijk inchekken. wij zouden om 10.25 vertrekken naar antalya, maar toen moesten wij wachten en nog eens wachten. uiteindelijk mochten wij aan boord toen kregen wiij te horen dat wij moesten wachten want er moest water aan boord worden gebracht. toen kwam er een man met 12 flessen spa blauw aanlopen. de piloot vond dat te weinig en toen moesten wij het vliegtuig verlaten en kregen te horen dat wij in de hal moesten wachten en daar zouden wij iets te eten en drinken krijgen. Maar vergeet het maar wij mochten in eerste instantie niet eens naar het toilet om een plasje te doen. Toen kregen wij een transfer pasje en moesten ons na een half uur weer melden, geen eten of drinken werd ons aangeboden.
na uren te hebben gewacht kregen wij te horen dat het vliegtuig geen toestemming kreeg naar naar ANTALYA te vliegen want de vergunning was niet in orde. Toen kwam de mededeling dat de crew al te lang had gewerkt en naar huis ging en dat was KROATIE, dus hebben ze ons eerst naar KROATIE gebracht, ondertussen geen eten wel1 keer een halve beker water, Gelukkig zaten wij in rij 7 want na vier rijen die mensen hebben niet te drinken gekregen. In KROATIE kregen wij weer een halve beker water voor 2/3 derde van het vliegtuig. Om 24.00 kwamen wij aan in ANTALYA. Daar kregen wij te horen dat wij 2 uren verder moesten rijden in een kleine bus.In het hotel aangekomen was er niemand van ferio of wie dan ook. De nachtportier had ons niets te bieden en de keuken was dicht. Hij stuurde een hulpje om een brood op de hoek te halen, en er werd een broodje voor ons gemaakt die heel taai was en we kregen een warme glas sprite of iets wat erop leek.
Op de kamer aangekomen, dat was zo'n teleurstelling een smerige kamer een matras vol vlekken en een laken met gaten een badkamer vol haren en gewoon smerig omer in te moeten baden een wasbak niet om naar huis te schrijven en een douchecel vies en smerig en kapot en er lag gewoon water op de grond van de badkamer. Wij hadden 2 kamers geboekt. Mijn man en ik kregen een kamer op de eerste verdieping en mijn dochter met haar kinderen een kamer op de vijfde.
ik had een bosspring matras of iets dat erop moest lijken en mijn dochter voor haar en de twee kinderen 2 eenpersoonbedden. de kamer van mijn dochter was zo smerig dat het hulpje eerst met een dweil even door de kamer moest gaan zo vies was het ook van die vieze matrassen.
de volgende dag hebben wij geklaagd en kregen een familiekamer waar wij uiteindelijk met z'n allen hebben geslapen. daar was het bad tenminste iets ruimer. Wij hebben daar in de hele week nooit iemand de kamer zien schoonmaken of de bedden verschonen. Wij krgen eerst 1 handdoek en na veel gevraag kregen wij nog 3 handdoeken die wij later aan dweil moesten gebruiken want er was gen badmat en wij kregen een flinke lekkage in de badkamer, en als je iemand erbij roept dat kijkt hij ernaar en verder gebeurd er niets. Het eten was niet te vreten en als wij om een beetje patat voor de kinderen vroegen dan hadden ze het lef om ons extra geld te vragen of het duurde zeker een uur voordat het eraan kwam. Wij hebben 1898,07 voor deze ellende betaald en als je ferio wil bereiken dat doet die site het niet en lelefonisch kom je ook niet verder. Ze stuurde ons een berichtje over hoe wij de reis hadden ervaren en je kan hotels aanklikken maar BLACK EYE komt niet eens voor op hun lijst van hotels. DIt is gewoon schandalig. Net als wij hebben de mensen van VLUCHT VVF 384 van 16 juli 2008 naar ALANYA dit ook moeten hebben ervaren. Wij hebben een paar mensen ontmoet op het strand en die hadden de mogelijkheid om te klagen en konden met FERIO bellen. Dus FERIO weet van dit geval, wij hadden ook de ellende van het HOTEL BLACK EYE er ook nog bij.
Op de terugvlucht was het een heel andere situatie, wij zijn netjes opgehaald en naar de airport gebracht en goed en snel ingetecht en de behandeling met SKY was uitstekend wij hebben eten en drinken gekregen en hadden een vlotte vlucht terug naar haar.
p.s. weet je dat de manager van het hotel ons vroeg om eerder uit de kamer tegaan omdat er mensen als vanaf 10 uur 'smorgens op een kamer zaten te wachten. Wij moesten eigenlijk om 2 uur 23 juli uit het hotel vertrekken maar nu moest het op 22 juli om 21.00 uur.

Mona57
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jul 2008 19:44

Re: Ferio vakanties

Ongelezen bericht door Mona57 »

Als ik uw verhaal zo lees denk ik dat mijn zoon op dezelfde vlucht zat.De ellende begon al toen ik op 16 July om 00.30 uur even ging checken op de Schiphol-site of de vlucht nog op schema was.Tot mijn stomme verbazing zag ik dat deze vlucht (VVF 384 ) gecancelled was! Direkt het noodnummer van Beachmasters ( Ferio,Bizz etc) gebeld.Kreeg sterk de indruk dat ze daar nog van niets wisten.Na een half uur teruggebeld door BM: "gewoon melden op tijd op Schiphol,Corendon regelt een ander toestel". Inderdaad stond de vlucht nog gewoon om 10.25 uur gepland.
( VVF 384 was CAI 384 geworden) Verder is de vlucht verlopen zoals u hem beschrijft, alleen kreeg ik om 21.30 uur lokale tijd een sms dat hij geland was..... Ik heb die dag veelvuldig contact gehad met zowel Beachmasters als Corendon.Inderdaad bleek dat de vergunningen niet in orde waren. Het schijnt dat je als vakantieganger die niet de "Jackpot" wil/kan betalen deze taferelen maar moet accepteren.Overigens; mijn zoon is nog in Alanya,weet niet hoe laat hij Zondag vertrekt dus wij zijn heel benieuwd! Wij hopen dat zijn terugvlucht net zo voorspoedig verloopt als de uwe!

Vriendelijke groeten,Mona

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Ferio vakanties

Ongelezen bericht door rene117 »

27.07.2008 ANTALYA, 19:30 AMSTERDAM, 22:40 INX784 28.07.2008 ANTALYA, 11:00 AMSTERDAM, 14:15 CAI855
deze twee vluchten kunnen het zijn

Mona57
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jul 2008 19:44

Re: Ferio vakanties

Ongelezen bericht door Mona57 »

Nou,dan hoop ik dat het die van de 27e is ( daar ga ik eigenlijk wel vanuit) want t/m die datum loopt zijn vakantie.Lijkt me sterk dat ze een dag langer mogen blijven; hij zou dat wel willen denk ik maar mama vind het wel fijn als hij weer thuis is.... :lol:

Vriendelijke groeten,Mona

Ninde21
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 okt 2007 21:53

Re: Ferio vakanties

Ongelezen bericht door Ninde21 »

Ik moet zeggen dat ik erg vaak verhalen hoor en lees over vluchten van en naar Turkije. Het is een groot drama, vooral met chartervluchten.

Deshaun, mag ik u vragen of u ook een officiele klacht bij Ferio heeft ingediend hierover?
Ik zou het wel doen als ik u was; het gebeurt nog te vaak dat dit soort dingen niet officieel gemeld worden en dan is er maar zoveel wat een reisorganisatie kan (en mag) doen.

Mona57, ik hoop dat uw zoon een goede terugvlucht heeft en.. ik vroeg me af wat u bedoelde met 'jackpot'?
Goedkope vluchten wil natuurlijk niet automatisch inhouden dat het slechte vluchten zijn, maar de kans erop, is denk ik wel wat groter. :(

Mona57
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jul 2008 19:44

Re: Ferio vakanties

Ongelezen bericht door Mona57 »

Hoi Ninde21

Met "jackpot" bedoel ik inderdaad de goedkopere luchtvaartmaatschappijen,de zgn. prijsvechters. Helaas lijkt het erop dat daar de geschetste problematiek het meeste voorkomt.Ik weet inmiddels een vluchtnummer en tijd van de terugvlucht.Deze kwam inderdaad overeen met de suggestie van rené117 ;INX 784 19.30-22.40 = Inter Airlines.Ben benieuwd of dit ook zo blijft,ik verbaas me nergens meer over.

Een advies ( uit eigen ervaring helaas) voor deshaun : schrijf een goede brief aan Ferio en vertel daarin in chronologische volgorde wat er allemaal is gebeurd.Misschien heeft u foto's van de hotelkamer genomen, doe die er dan bij.U moet dit wel binnen een maand na terugkomst doen.Doe dit eventueel samen met lotgenoten uit uw hotel. Als uw klachten gegrond zijn (wat mij persoonlijk wel zo overkomt) kan het haast niet anders dan dat u gecompenseerd wordt.

Ik wens u veel succes! Vriendelijke groeten,Mona57

deshaun
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jul 2008 14:45

Re: Ferio vakanties

Ongelezen bericht door deshaun »

Leuk dat ik positieve reacties krijg.
Ik ben nu op zoek naar lotgenoten van de reis van 16 juli voor gate
D 26 van 9.25 met verttraging die via KROATIE naar ANTALYA zij n gevlogen. Wij zijn niet van plan het hierbij te laten.
De pers AT 5 is al bezig dit op de bodem uit te zoeken.
Ze hebben contact met FERIO reizen en MENZIES op genomen.
Het was al maanden bekend dat CORENDUM de vlucht niet kon uitvoeren toch verkopen ze die reizen.

P.s. weet je dat in de week dat wij daar logeerden wij maar 2 keer met warm water konden douchen. En 's nachts werd het stroom uitgeschakeld zodat de airco uitviel. Maar ik slaap met een B PAP met het gevolg dat ik badend in het zweet en bijna stikkend water werd.
Een en al schandalig.

nasil
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jun 2008 09:26

Re: Ferio vakanties

Ongelezen bericht door nasil »

Dat niet met warm water kunnen douchen komt me wel bekend voor in dat soort landen. Alleen komt dat wel eens doordat ze het water op laten warmen in resevoirs op de daken waardoor er maar een beperkte hoeveelheid water verwarmd is en als de voorraad op is dan is het gevolg dat je met koud water moet douchen :? Meestal is de voorraad wel voldoende om elk persoon 1x fatsoenlijk te laten douchen maar er zijn mensen die er natuurlijk langer onder staan of meerdere keren per dag douchen....

Ik weet natuurlijk niet of het ook zo bij dat hotel werkt maar wellicht ligt hier een oorzaak. Het blijft vervelend natuurlijk als je niet eens warm kan douchen want ook al is het buiten warm, een koude douche is soms behoorlijk koud!

in ieder geval succes met het contacten van Ferio enz. Ik hoop dat zij de moeite nemen om positief te reageren en hun verantwoordelijkheid nemen!

ThomasT
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 aug 2008 13:17

Re: Ferio vakanties

Ongelezen bericht door ThomasT »

Hallo,

Ik heb een paar dagen geleden de tickets ontvangen voor een vliegreis op 6 augustus naar Antalya, waarna ik een 8-daagse vakantie door zal brengen in Alanya. Op de tickets staat dat het vluchtnummer VVF 384 betreft. Op de site van Beachmasters, waar ik de vakantie heb geboekt, staat aangegeven dat we met Corendon Airlines zouden vliegen! Maar de afkorting VVF lijkt me hiermee niet overeen te komen. Daarnaast heb ik gegoogled op VVF, maar krijg ik erg weinig informatie! Totdat ik hier terecht kwam.. Wat raden jullie mij aan, van tevoren contact opnemen met Beachmasters? Of gewoon afwachten? Want het tijdstip is namelijk precies hetzelfde als Mona vermeldde, 10.25!
Graag reacties.

Groeten Thomas

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Ferio vakanties

Ongelezen bericht door MLF »

Dat kan wel, daar hoeft u zich niet druk om te maken.
Er kunnen nog wel meer vluchtnummers op dezelfde vlucht zitten.
Als u op teletekst kijkt ziet u dat ook (ik dacht pagina 777)

ThomasT
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 aug 2008 13:17

Re: Ferio vakanties

Ongelezen bericht door ThomasT »

Maar weet iemand van welke luchtvaartmaatschappij de afkorting VVF is?! Want een medewerkster van Beachmasters had het over ANC Airlines ofzo, maar daar valt niks over te vinden.. Raar!!

dendy
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 nov 2005 14:47

Re: Ferio vakanties

Ongelezen bericht door dendy »

nog geen € 1900,- voor 5 personen in het hoogseizoen met maaltijden naar Turkije, daar kunt u toch ook niet veel van verwachten!?! of daar kunt u juist dit soort dingen van verwachten toch...?

Zarine
Berichten: 247
Lid geworden op: 11 apr 2006 00:21

Re: Ferio vakanties

Ongelezen bericht door Zarine »

VVF = World Focus Airlines

Djien
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 aug 2008 13:40

Re: Ferio vakanties

Ongelezen bericht door Djien »

Beste Deshaun,

Ook wij hebben het ongenoegen gehad om op 16-7 met zoveel vertraging te reizen naar Antalya via Kroatie...???
Vol ongeloof hoe ze de passagiers zolang hebben laten wachten zonder dat men wist wat er gaande was en zelfs gedurende lange tijd niet eens de gate mochten verlaten om gebruik te maken van toilet of om iets te drinken, aangezien er geen drankjes de gate binnen mochten. De vlucht op water en brood? Ik heb werkelijk nog nooit zoiets meegemaakt!

Schandalig gewoon, vooral voor mensen met kleine kinderen. Ook wij willen graag meewerken aan wellicht collectief een klacht in te dienen of iets dergelijks. Echter onze accommodatie was prima, dus daar hebben we geen klachten over. Uiteindelijk hebben we van de 8 dagen maar 6 vakantiedagen gehad en we denken dan ook dat een compensatie op zijn plaats is.

Hoor graag van je, Djien.

kwaunt
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 aug 2008 14:20

Re: Ferio vakanties

Ongelezen bericht door kwaunt »

Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten-verhaal. Nederlanders zijn ook een stelletje zure mensen bij elkaar; boeken naar Turkije vraagt om problemen. Is het niet door vertraging dan wel door voedselvergiftiging. Betaal eens wat meer of spaar voor een duurdere vakantie.

@Dijen: 6 vakantiedagen overhouden van je 8 dagen die je geboekt hebt en daarover ontevreden zijn is natuurlijk het toppunt. Straks ga je ook mekkeren dat je tien uur 's avonds aankomt en dat je daardoor de eerste vakantiedag mist. Pay more, get more.

Djien
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 aug 2008 13:40

Re: Ferio vakanties

Ongelezen bericht door Djien »

Kwaunt kwast,

Naar Turkije boeken is vragen om moeilijkheden? Hoe kom je aan deze wijsheid?
Ik geloof niet dat ik vermeld heb hoeveel ik voor deze reis betaalt heb dus waar bemoei je je mee....
Als jij nog een verre dure reis ergens naartoe boekt, doe mij dan lekker een lol en blijf er dan fijn wonen. Ver weg bij dat vervelende Turkije en de zure Nederlanders.

Denk dat ik hier te maken heb met iemand die tijd over heeft en reageert op elk forum waar hij/zij/het een mening over denkt te hebben.

Bedankt voor je 'waardevolle' uh..aanvulling???

Gesloten