LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tele 2 eredivisie pakket!
Tele 2 eredivisie pakket!
Hallo,
Ik ben sinds vorig jaar (helaas) aangesloten op tele2 + televisie gold + bellen.
Sinds dit jaar is het voetbal bij hun aangepast.
Aangezien ik vorig jaar heel het jaar voetbal heb kunnen kijken ben ik er vanuit gegaan dat ik dat dit jaar ook weer gewoon zou kunnen.
Wij bellen naar tele2 om te vragen of het dit jaar ook gewoon netjes in mijn pakket zou zitten..ja hoor zeiden ze..ik zie hier dat u gewoon alle wedstrijden kunt blijven kijken en er niets voor uw veranderd.
Ik blij..tot ik ineens in mijn postvak een brief zag van tele2.
Een aanbieding:
U kunt nu koment jaar tele2 voetbal kijken voor de eerste 6 maanden gratis en dan de laatste 6 maanden wordt het 54,95.
Dus je raad het al..ik bellen naar tele 2...nee hoor meneer..dit zal dan een foutje zijn in ons syteem en die brief is niet voor uw bedoeld dan.
Dus ik weer blij..gelukkig..er veranderd niets...brief weggegooit.
Tot een paar dagen erna..ik zet mijn decoder aan en krijg meteen een aanbieding in beeld:
Omdat u op dit moment een klant bent die geen tele 2 eredivisie heeft kunnen wij u een aanbieding doen als volgt.
U kunt nu koment jaar tele2 voetbal kijken voor de eerste 6 maanden gratis en dan de laatste 6 maanden wordt het 54,95.
Dus ik druk op nee dat wil ik niet..want dat heb ik al.
Maar het zat me toch niet lekker..dus ik toch weer gebeld naar tele 2.
Krijg ik het volgende antwoord...nee meneer..u heeft geen voetbal in uw pakket.
U heeft vorig seizoen geluk gehad dat u voetbal kon zien tot het einde van het seizoen, want u mocht het eigenlijk maar zien tot 1 januari 2008.
Ik werd lichtelijk geiriteerd aangezien ik al 2 maal had gebeld en ze mij vertelde dat ik het wel had.
Dus ik vroeg hoe dit dan kon en toen vertelde ze mij dat het kwam door een storing in het systeem en dat hier meerdere mensen las van hadden gehad.
Dus ik heb toen uiteindelijk boos opgehangen en me even laten afkoelen.
2 weken later had ik het eigenlijk al een beetje gehad met tele2, maar ik dacht toch..ik wil dit voetbal toch eigenlijk volgend seizoen wel zien.
Ik weer bellen naar tele2..ik wil gebruik maken van de aanbieding.
Krijg ik gewoon te horen dat die aktie tot vorige week vrijdag was en ik dus geen gebruik meer kon maken van deze aktie.
Dus ik gelijk kijken op de website of deze aktie er nog was..ja hoor..was er gewoon.
Ik voor de zekerheid meteen in mijn mailbox kijken (had ik ondertussen ook een aanbieding in gehad op 11 juli)
En daar trof ik een aanbieding aan zonder begin of eind datum van deze aanbieding.
Ik dat de heldeskmedewerken uitleggen, maar nee hoor..we kunnen niets meer voor uw doen behalve de aansluitkosten terug geven.
Want als ik nu toch voetbal wil kost het u ook nog eens 29,95 extra aansluitkosten (ik ben toch aangesloten?????)
Ik steeds bozer wordend begon wantaal uit te slaan..ik voelde me steeds meer genaaid worden en eisde een supervisor of iets dergelijks (want ze ging elke keer effe contact opnemen en zette mij in de wacht)
Maar nee hoor..die kunt u helaas niet spreken.
Uit eindelijk heb ik maar opgehangen omdat ik zo onwijs pisted off ben op dit moment.
Mijn vraag is nu dan ook eigenlijk aan jullie wat ik hier mee aanmoet.
Is er trouwens misschien nog iemand die deze brief van tele2 heeft bewaard en of er een begin en eind datum op deze brief stond.
Zoja, zou u die misschien voor mij kunnen inscannen en naar mij willen e-mailen.
In ieder geval heb ik (had ik al) besloten om aan het eind van mijn contract het echt helemaal op te zeggen!
Tele2 is echt één van de slechste providers van Nederland op dit moment.
Xs4all staat bij mij nog steeds op 1
Tiscali op 2
Casema op 3 (ook al had ik hier erg veel problemen)
Maar Tele2 staat echt met stip op nummer laatst, want tv is tien keer niets en het internet is tot 20mb maar dat zal je never nooit halen en mensen met een langzamere verbinding zullen bij gamen minder lag hebben dan dat tele 2 heeft..maar dit zijn andere problemen waar ik het nu liever niet over heb.)
ps. wat ook wel leuk is om te vermelden..het tele2 forum hebben ze maar afgesloten omdat er teveel geklaag stond en geen positieve dingen werden gezegt...geeft wel wat aan lijkt mij!!
Ik ben sinds vorig jaar (helaas) aangesloten op tele2 + televisie gold + bellen.
Sinds dit jaar is het voetbal bij hun aangepast.
Aangezien ik vorig jaar heel het jaar voetbal heb kunnen kijken ben ik er vanuit gegaan dat ik dat dit jaar ook weer gewoon zou kunnen.
Wij bellen naar tele2 om te vragen of het dit jaar ook gewoon netjes in mijn pakket zou zitten..ja hoor zeiden ze..ik zie hier dat u gewoon alle wedstrijden kunt blijven kijken en er niets voor uw veranderd.
Ik blij..tot ik ineens in mijn postvak een brief zag van tele2.
Een aanbieding:
U kunt nu koment jaar tele2 voetbal kijken voor de eerste 6 maanden gratis en dan de laatste 6 maanden wordt het 54,95.
Dus je raad het al..ik bellen naar tele 2...nee hoor meneer..dit zal dan een foutje zijn in ons syteem en die brief is niet voor uw bedoeld dan.
Dus ik weer blij..gelukkig..er veranderd niets...brief weggegooit.
Tot een paar dagen erna..ik zet mijn decoder aan en krijg meteen een aanbieding in beeld:
Omdat u op dit moment een klant bent die geen tele 2 eredivisie heeft kunnen wij u een aanbieding doen als volgt.
U kunt nu koment jaar tele2 voetbal kijken voor de eerste 6 maanden gratis en dan de laatste 6 maanden wordt het 54,95.
Dus ik druk op nee dat wil ik niet..want dat heb ik al.
Maar het zat me toch niet lekker..dus ik toch weer gebeld naar tele 2.
Krijg ik het volgende antwoord...nee meneer..u heeft geen voetbal in uw pakket.
U heeft vorig seizoen geluk gehad dat u voetbal kon zien tot het einde van het seizoen, want u mocht het eigenlijk maar zien tot 1 januari 2008.
Ik werd lichtelijk geiriteerd aangezien ik al 2 maal had gebeld en ze mij vertelde dat ik het wel had.
Dus ik vroeg hoe dit dan kon en toen vertelde ze mij dat het kwam door een storing in het systeem en dat hier meerdere mensen las van hadden gehad.
Dus ik heb toen uiteindelijk boos opgehangen en me even laten afkoelen.
2 weken later had ik het eigenlijk al een beetje gehad met tele2, maar ik dacht toch..ik wil dit voetbal toch eigenlijk volgend seizoen wel zien.
Ik weer bellen naar tele2..ik wil gebruik maken van de aanbieding.
Krijg ik gewoon te horen dat die aktie tot vorige week vrijdag was en ik dus geen gebruik meer kon maken van deze aktie.
Dus ik gelijk kijken op de website of deze aktie er nog was..ja hoor..was er gewoon.
Ik voor de zekerheid meteen in mijn mailbox kijken (had ik ondertussen ook een aanbieding in gehad op 11 juli)
En daar trof ik een aanbieding aan zonder begin of eind datum van deze aanbieding.
Ik dat de heldeskmedewerken uitleggen, maar nee hoor..we kunnen niets meer voor uw doen behalve de aansluitkosten terug geven.
Want als ik nu toch voetbal wil kost het u ook nog eens 29,95 extra aansluitkosten (ik ben toch aangesloten?????)
Ik steeds bozer wordend begon wantaal uit te slaan..ik voelde me steeds meer genaaid worden en eisde een supervisor of iets dergelijks (want ze ging elke keer effe contact opnemen en zette mij in de wacht)
Maar nee hoor..die kunt u helaas niet spreken.
Uit eindelijk heb ik maar opgehangen omdat ik zo onwijs pisted off ben op dit moment.
Mijn vraag is nu dan ook eigenlijk aan jullie wat ik hier mee aanmoet.
Is er trouwens misschien nog iemand die deze brief van tele2 heeft bewaard en of er een begin en eind datum op deze brief stond.
Zoja, zou u die misschien voor mij kunnen inscannen en naar mij willen e-mailen.
In ieder geval heb ik (had ik al) besloten om aan het eind van mijn contract het echt helemaal op te zeggen!
Tele2 is echt één van de slechste providers van Nederland op dit moment.
Xs4all staat bij mij nog steeds op 1
Tiscali op 2
Casema op 3 (ook al had ik hier erg veel problemen)
Maar Tele2 staat echt met stip op nummer laatst, want tv is tien keer niets en het internet is tot 20mb maar dat zal je never nooit halen en mensen met een langzamere verbinding zullen bij gamen minder lag hebben dan dat tele 2 heeft..maar dit zijn andere problemen waar ik het nu liever niet over heb.)
ps. wat ook wel leuk is om te vermelden..het tele2 forum hebben ze maar afgesloten omdat er teveel geklaag stond en geen positieve dingen werden gezegt...geeft wel wat aan lijkt mij!!
Re: Tele 2 eredivisie pakket!
U kunt ook bij andere providers voetbal kijken.
Kijk wanneer u op kunt zeggen bij tele 2. Leg aanbiedingen van andere providers naast elkaar.
Google: Provider van uw keuze + klachten en kijk hoe de prov klachten oplost, kijk hoe duur de helpdesk is en lees vooraf de Algemene voorwaarden.
Zeg tele2 tijdig aangetekend op en stap over
Kijk wanneer u op kunt zeggen bij tele 2. Leg aanbiedingen van andere providers naast elkaar.
Google: Provider van uw keuze + klachten en kijk hoe de prov klachten oplost, kijk hoe duur de helpdesk is en lees vooraf de Algemene voorwaarden.
Zeg tele2 tijdig aangetekend op en stap over
Re: Tele 2 eredivisie pakket!
Ja het opzeggen zal ook zeker gaan gebeuren..of ze moeten me nu wel ineens heel goed gaan helpen, maar dat zit volgens mij niet helemaal in de aard van de helpdesk van tele2..dus die zullen weinig gaan uithalen denk.
Re: Tele 2 eredivisie pakket!
Wat was de aanleiding om te bellen naar tele2? m.a.w. hoe wist u dat het pakket, en daarmee de overeenkomst, was aangepast?Ik ben sinds vorig jaar (helaas) aangesloten op tele2 + televisie gold + bellen.
Sinds dit jaar is het voetbal bij hun aangepast.
Aangezien ik vorig jaar heel het jaar voetbal heb kunnen kijken ben ik er vanuit gegaan dat ik dat dit jaar ook weer gewoon zou kunnen.
Wij bellen naar tele2 om te vragen of het dit jaar ook gewoon netjes in mijn pakket zou zitten..ja hoor zeiden ze..ik zie hier dat u gewoon alle wedstrijden kunt blijven kijken en er niets voor uw veranderd.
Bent u gewezen op de mogelijkheid om het abonnement stop te zetten toen ze de voorwaarden hadden aangepast?
Aan het antwoord van de helpdesk kun u in principe rechten ontlenen, maar als ze ontkennen en het gesprek niet opgenomen wordt staat u machteloos, daarom kunt u dergelijke communicatie het beste schriftelijk voeren.
Dergelijke aanbiedingen kunnen herroepen worden, maar ik ben er nog niet zeker van dat het ook daadwerkelijk ging om een aanbieding of dat het misschien gewoon reclame was. Wat stond er exact in dat mailtje?Ik voor de zekerheid meteen in mijn mailbox kijken (had ik ondertussen ook een aanbieding in gehad op 11 juli)
En daar trof ik een aanbieding aan zonder begin of eind datum van deze aanbieding.
Re: Tele 2 eredivisie pakket!
Mijn aanleiding was het feit dat ik had gelezen dat tele2 voetbal had, maar wij vroegen ons af hoe het in zijn werk ging..dus vandaar dat we hadden gebeld..en toen kregen we (op dat moment) goed nieuws te horen dat het gewoon in ons pakket bleef zoals vorig jaar.
Ik heb ook gevraagd of ik mijn abbonement kon opzeggen, maar hierop werd aangegeven dat dit niet mogelijk was omdat er eigenlijk nu theoretisch niets veranderd want ik had geen voetbal in mijn pakket zitten en dus is er nu geen verandering voor mij.
Maar hier zal ik me inderdaad wat meer in gaan verdiepen.
Tevens was het e-mailtje een soort van reklame/aanbieding waar geen extra informatie over instond qua annuleren van de aanbieding en/of einddatum van deze aktie.
Dit is alle tekst uit het mailtje
E-MAIL TELE 2:
Gooooaaaaal! Tele2 blijft het Eredivisie voetbal uitzenden, dus ook komend seizoen hoeft u geen wedstrijd meer te missen!
Maar er is meer, voetbalprogramma's met o.a. Humberto Tan en Jan van Halst en elke werkdag een dagafsluiting van Johan Derksen en Wilfred Genee die op geheel eigen wijze het nieuws van de dag doornemen. Allemaal via Tele2 TV Gold Eredivisie Live!
U heeft al voetbal in uw pakket?
Voor u als trouwe Tele2 voetbal klant verandert er helemaal niets! Dit betekent dat u ook komend voetbalseizoen gewoon álle Eredivisiewedstrijden live kunt volgend via Tele2 TV.
U heeft nog geen voetbal in uw pakket?
En u wilt komend seizoen toch van alle Eredivisie Live wedstrijden genieten? Dat kan! U kunt nu overstappen naar Tele2 TV Gold Eredivisie Live. Nu de eerste 6 maanden geen € 54,90 maar € 44,90. Dat betekent € 60,- voordeel. Natuurlijk behoudt u ook razendsnel internet tot 20Mb/s, voordelig bellen en televisie met Video on demand! Daar bovenop ontvangt u van ons € 10,- GRATIS videotegoed. Typisch Tele2!
Kortom, als trouwe klant van Tele2 TV hoeft u ook komend voetbalseizoen geen wedstrijd meer te missen!
Ik heb ook gevraagd of ik mijn abbonement kon opzeggen, maar hierop werd aangegeven dat dit niet mogelijk was omdat er eigenlijk nu theoretisch niets veranderd want ik had geen voetbal in mijn pakket zitten en dus is er nu geen verandering voor mij.
Maar hier zal ik me inderdaad wat meer in gaan verdiepen.
Tevens was het e-mailtje een soort van reklame/aanbieding waar geen extra informatie over instond qua annuleren van de aanbieding en/of einddatum van deze aktie.
Dit is alle tekst uit het mailtje
E-MAIL TELE 2:
Gooooaaaaal! Tele2 blijft het Eredivisie voetbal uitzenden, dus ook komend seizoen hoeft u geen wedstrijd meer te missen!
Maar er is meer, voetbalprogramma's met o.a. Humberto Tan en Jan van Halst en elke werkdag een dagafsluiting van Johan Derksen en Wilfred Genee die op geheel eigen wijze het nieuws van de dag doornemen. Allemaal via Tele2 TV Gold Eredivisie Live!
U heeft al voetbal in uw pakket?
Voor u als trouwe Tele2 voetbal klant verandert er helemaal niets! Dit betekent dat u ook komend voetbalseizoen gewoon álle Eredivisiewedstrijden live kunt volgend via Tele2 TV.
U heeft nog geen voetbal in uw pakket?
En u wilt komend seizoen toch van alle Eredivisie Live wedstrijden genieten? Dat kan! U kunt nu overstappen naar Tele2 TV Gold Eredivisie Live. Nu de eerste 6 maanden geen € 54,90 maar € 44,90. Dat betekent € 60,- voordeel. Natuurlijk behoudt u ook razendsnel internet tot 20Mb/s, voordelig bellen en televisie met Video on demand! Daar bovenop ontvangt u van ons € 10,- GRATIS videotegoed. Typisch Tele2!
Kortom, als trouwe klant van Tele2 TV hoeft u ook komend voetbalseizoen geen wedstrijd meer te missen!
Re: Tele 2 eredivisie pakket!
De email wijst ook niet op een verandering van het pakket. Wat was de tekst van het oorspronkelijke aanbod? Misschien een zin als "tot datum gratis kijken naar voetbal"?
Re: Tele 2 eredivisie pakket!
De tekst zoals hier staat vermeld komt direct uit de e-mail en hierin staat geen datum genoemd.
In de brief stond ook geen datum zover wij weten.
Maar daarom hoop ik ook dat er iemand is die de brief nog heeft zodat wij hiermee verder kunnen.
Net trouwens weer contact gehad met de helpdesk om het toch nog een keer te proberen.
In de eerste instantie bood hij deze aanbieding zelf aan totdat wij op het gegeven moment akkoord gaven voor de aanbieding.
Toen ging hij het voor elkaar maken en kwam hij er ineens achterd dat de aanbieding niet meer kan.
Toen brak echt helemaal mijn klomp..hij gaf aan dat hij uit eigen gedachte werkte en helaas niet in het systeem had gekeken.
Dus blijkbaar hebben ze bij tele2 ook geen algemene communicatie.
Het leukste was nog toen wij vroegen om een algemene klachtenlijn of contact persoon kregen we die niet en hij gaf aan dat dit alleen via de helpdesk of via de chat kon.
Dus ik vroeg toen aan hem..dus bij deze heb ik een klacht gegeven en hier wordt dus niets mee gedaan..zegt hij gewoon..dat klopt..hier wordt inderdaad voor de rest niets mee gedaan.
TELE2 heeft dus gewoon geen echte klachtenlijn..die laten je gewoon lekker lullen en doen er niets mee.
TELE2 maakt me echt zo onwijs ^$#@*@#*@ >:(
In de brief stond ook geen datum zover wij weten.
Maar daarom hoop ik ook dat er iemand is die de brief nog heeft zodat wij hiermee verder kunnen.
Net trouwens weer contact gehad met de helpdesk om het toch nog een keer te proberen.
In de eerste instantie bood hij deze aanbieding zelf aan totdat wij op het gegeven moment akkoord gaven voor de aanbieding.
Toen ging hij het voor elkaar maken en kwam hij er ineens achterd dat de aanbieding niet meer kan.
Toen brak echt helemaal mijn klomp..hij gaf aan dat hij uit eigen gedachte werkte en helaas niet in het systeem had gekeken.
Dus blijkbaar hebben ze bij tele2 ook geen algemene communicatie.
Het leukste was nog toen wij vroegen om een algemene klachtenlijn of contact persoon kregen we die niet en hij gaf aan dat dit alleen via de helpdesk of via de chat kon.
Dus ik vroeg toen aan hem..dus bij deze heb ik een klacht gegeven en hier wordt dus niets mee gedaan..zegt hij gewoon..dat klopt..hier wordt inderdaad voor de rest niets mee gedaan.
TELE2 heeft dus gewoon geen echte klachtenlijn..die laten je gewoon lekker lullen en doen er niets mee.
TELE2 maakt me echt zo onwijs ^$#@*@#*@ >:(
Re: Tele 2 eredivisie pakket!
Met oorspronkelijk aanbod bedoelde ik het allereerste aanbod waarmee de oorspronkelijke overeenkomst tot stand kwam.
Re: Tele 2 eredivisie pakket!
1malig 29,95 = administratiekosten, geen aansluitkosten. Ook Orange werkt met dergelijke kosten, terwijl het omschakelen in dit geval geen drol kost. Providers moeten namelijk alleen kosten betalen als het een nieuwe aanvraag, een verhuizing of een verandering van linesharing naar raw copper betreft (zeg maar een overgang van kpn analoog + internet van een provider naar voip + internet). Het vreemde aan dit verhaal is dat men dus over het algemeen geen administratiekosten vraagt bij het aansluiten van een nieuwe klant, terwijl dat dus juist WEL geld kost. Op deze manier verdienen ze het dus terug.
Ik moet echter wel vermelden dat er in uw contract netjes staat dat u eredivisie zou ontvangen tot einde seizoen 2008. Aangezien het al lange tijd bekend is dat tele2 nieuwe contractuele afspraken moest maken mbt het aanbieden van Live Eredivisie, is het niet verwonderlijk dat het bedrijf nieuwe abonnementen heeft met nieuwe prijzen en voorwaarden.
Dat 1 of andere helpdesk malloot u verkeerd heeft voorgelicht is zeer spijtig, maar me dunkt dat het contract duidelijk is.
Ik moet echter wel vermelden dat er in uw contract netjes staat dat u eredivisie zou ontvangen tot einde seizoen 2008. Aangezien het al lange tijd bekend is dat tele2 nieuwe contractuele afspraken moest maken mbt het aanbieden van Live Eredivisie, is het niet verwonderlijk dat het bedrijf nieuwe abonnementen heeft met nieuwe prijzen en voorwaarden.
Dat 1 of andere helpdesk malloot u verkeerd heeft voorgelicht is zeer spijtig, maar me dunkt dat het contract duidelijk is.