Nog geen uur geleden hoorde ik RTV West dat je in een woonwijk vlakbij het ziekenhuis nu een vergunning nodig hebt.
Dat kan ik me voorstellen, mensen parkeerde hun auto's (gratis) in de wijk om zo een paar euro uit te sparen die ze anders moesten betalen op het parkeer terrein van het ziekenhuis.
Naar mijn weten was het of €1 of €,50 voor ongeacht hoe lang je gepaarkeerd staat op het terrein.
Nu is het zo dat in de woonwijk wat bestaat uit een straat met allemaal inhamen, als je daar gaat parkeren zonder vergunning dan moet je betalen om daar te kunnen staan en dan wel €18 per dag.
Dit om het autoverkeer in de wijk te verminderen en de overlast die de bewoners zeggen ervan te hebben.
In een van de inhammen staat een betaalautomaat waar je kan betalen, maar er staat niet aangegeven waar dat is.
Kan en mag de gemeente dit zomaar invoeren?
Ik vind het wel erg veel voor een dagje parkeren.
(het ziekenhuis is nu ook niet al te best bereikbaar omdat ze aan het verbouwen zijn als je met het openbaar vervoer wilt komen).
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] €18 voor een dag parkeren?
Re: €18 voor een dag parkeren?
Waarom zou de gemeente dat niet mogen invoeren ?
Overigens..
Als het zo duur is:
Waarom parkeer je dan niet gewoon bij het ziekenhuis ( ook al moet je in de wijk zijn ). Kost je maar 1 euro of ,50 voor een hele dag ( naar eigen woorden ) i.p.v. 18 euro !
Overigens..
Als het zo duur is:
Waarom parkeer je dan niet gewoon bij het ziekenhuis ( ook al moet je in de wijk zijn ). Kost je maar 1 euro of ,50 voor een hele dag ( naar eigen woorden ) i.p.v. 18 euro !
Re: €18 voor een dag parkeren?
Voor mij maakt het niet uit, ik ga lopend naar het ziekenhuis toe.
Dat is makkelijk te doen, en lekker ook.
Maar ik vind het wel een beetje losgeslagen van de gemeent, dit omdat ze alles eraan doen om het parkeren betaalbaar te maken, en ze er over zeuren dat je neit meer mag betalen in de parkeer garages dan je werkelijke sta tijd.
Daar is speciaal laatst nog een actie voor geweest, naar de burgers toe dat je teveel betaald....
als je andere op de vingers tikt vind ik dat je zelf ook moet kijken en nadenken wat je doet.
Dat is makkelijk te doen, en lekker ook.
Maar ik vind het wel een beetje losgeslagen van de gemeent, dit omdat ze alles eraan doen om het parkeren betaalbaar te maken, en ze er over zeuren dat je neit meer mag betalen in de parkeer garages dan je werkelijke sta tijd.
Daar is speciaal laatst nog een actie voor geweest, naar de burgers toe dat je teveel betaald....
als je andere op de vingers tikt vind ik dat je zelf ook moet kijken en nadenken wat je doet.