LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door TdeHond »

Vragen is nooit dom. Het kan gewoon naar het Postbus nummer. Ik deed dat destijds ook naar Telfort's postbusnummer aangetekend!

Wuls
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jun 2008 15:46

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door Wuls »

Aan peetje_46 en anderen. Let op, zodra je gaat storneren komt het incassobureau Europay in beeld die met een rekening komt met een opslag van om en nabij €50,- en meteen dreigt met juridische stappen. Hoe je ook reageert dat incassobureau probeert je te bewegen om toch die rekening maar te voldoen ('we willen er toch met u uitkomen, u kunt toch ook na betaling naar de rechter stappen o.i.d'.). Trap er niet in, ze willen gewoon geld zien dat ze niet toekomt. En op de vraag hoe Pritell aan een bank/gironummer komt heb ik van Pritell nog geen antwoord gekregen : mijn vader had geen rekeningnummer verstrekt en toch werd geld afgeboekt. Het is altijd goed om een en ander ook te melden bij consuwijzer. Hoe groter de naamsbekendheid van deze club hoe eerder ze van het toneel verdwijnt. Succes ermee!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door TdeHond »

:idea: Het zou kunnen dat Pritell en andere IMHO van oudere mensen profiterende instanties ( wat een understatement) aan bankgegevens komt via BKR.

Je kunt door instanties laten nagaan of iemand kredietwaardig is. Daar zijn een paar bedrijven voor. Het lijkt mij heel goed mogelijk dat zij op die manier aan de bankgegevens komen.

Dit lijkt mij in het geheel * niet rechtmatig * :!:

http://www.geldenrecht.nl/consumenten/b ... terug.html

U kunt m.i. eisen dat Prit. u meedeelt hoe zij de bankrekening gegevens in handen heeft gekregen.

Ik zou zeker een klacht indienen bij Consuwijzer als u zeker weet dat Prit. op onrechtmatige wijze de bankrekeningnr van u of uw familie heeft verkregen!

Consuwijzer + klacht:

http://www.consuwijzer.nl/Formulieren/C ... _nl_Klacht

Nogmaals: als Pritell langs de deur komt, moeten zij m.i. een door uw familielid ondertekend formulier kunnen tonen waaruit blijkt dat een overeenkomst is afgesloten.
Als u op een kopie hiervan geen bankgegevens vindt, dan is Pritell op onrechtmatige wijze aan de bankrekening gekomen en dient hier dan ook op afgerekend worden.

Is er geen schriftelijk contract dan is er ook geen overeenkomst die bewijsbaar is door Pritell.
Een incassobureau moet naar de rechter om uw geld te kunnen incasseren. Zonder overeenkomst geen recht op geld.

Ga wel altijd juridisch advies inwinnen als u er met Pritell of incassobureau niet uit lijkt te komen ( Juridisch Loket of instituut Burgerraadslieden bij u in de buurt)

Walt
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jul 2008 21:07

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door Walt »

Mijn ervaring is dat Pritell colporteurs in juni ook in Breda actief geweest zijn.
Ze zoeken lokatie waar kwetsbare mensen (ouderen) wonen.

Volgens informatie op www.consuwijzer.nl staat er o.a. in de wet dat een bij colportage afgesloten overeenkomst bij de Kamer van Koophandel aangemeld c.q. geregistreerd moet worden. Na deze registratie heeft de consument nog 8 dagen de tijd om de z.g. overeenkomst te annuleren.
Als Pritell de overeenkomst niet registreerd bij de KvK van Almere en dat doen ze meestal niet, is de overeenkomst niet geldig.
De overeenkomst bestaat dus formeel niet zolang als deze niet geregistreerd is.
Deze kan dus zonder opgave van reden geannuleerd worden. Doe dit wel met een aangetekend schrijven.

Doe hier u voordeel mee.
Met dank aan consuwijzer.

Ook raad ik iedereen met slechte ervaringen aan om een melding (klacht) bij consuwijzer te deponeren. Hiermee wordt duidelijk hoe Pritell opereert en kan er eventueel een onderzoek door de toezichthouders gestart worden.

sanetje
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 aug 2008 22:52

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door sanetje »

Vandaag gebeld door mijn moeder 80 jaar. Is benaderd door KPN ???(pritell dus).
Lijkt er inderdaad op dat ze oudere mensen zoeken die erin trappen.
2 x een mail gestuurd naar info en administratie van Pritell.
Morgen gaat gelijk een aangetekende brief de deur uit.
Bedankt lieve mensen dat zoveel adviezen worden gegeven waar je wat mee kan.
Hopen maar dat alles in orde komt en we betalen niks omdat het binnen de colportagewet valt.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door TdeHond »

kopie van brief en bewijs van verzenden goed bewaren.
het is ook verstandig om met handtekening retour te sturen zodat u kunt bewijzen dat uw brief tijdig is binnengekomen bij deze prutjes

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door TdeHond »

Toevoeging: weet u moeder zeker dat het Pritell is? Pretium benadert de bejaarden meestal telefonisch. Even voor de zekerheid bij haar navragen welke van de 2 het was.

sanetje
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 aug 2008 22:52

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door sanetje »

ja, ze heeft een briefje met de naam Pritell erop. En tevens heeft zij ook 2,50 betaald aan de colporteur. In Zierikzee (Zeeland)wordt nu ook door de politie de mensen gewaarschuwd voor deze praktijken.
Bedankt voor je reactie T. de Hond

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door TdeHond »

Graag gedaan, want ik heb er een vreselijke hekel aan dat bejaarden misleid worden!

Mag ik vragen waarom uw moeder deze colporteur Euro: 2.50 betaald heeft, want dit is nieuw voor mij? Dit lijkt mij n.l. ook niet legitiem. Het is dan ook verstandig om dit bedrag van Pritell terug te eisen nu u toch in de pen klimt.

sanetje
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 aug 2008 22:52

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door sanetje »

Ze gaven aan studenten te zijn en gaven aan een eenmalige tegemoetkoming te willen ontvangen en dat zij dit mochten vragen. 2,50 dus.
Natuurlijk is dit niet legitiem. De brief is al de deur uit dus die 2,50 kan ik nu niet meer terug vragen. Laten ze er gelukkig mee zijn. Wat mij betreft is het smeergeld voor een oplichter. Misschien voelt deze Kevin vertegenwoordigersnr. 3012 zich een slimme jongen. Iedereen zij gewaarschuwd voor deze lieden.

sanetje
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 aug 2008 22:52

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door sanetje »

Niet te geloven. Ik kreeg net via de mail een bericht van de klantenservice dat het contract is geannuleerd. Een schriftelijke bevestiging hiervan wordt verstuurd.
Ik hoop dat hiermee alles is verholpen.
Ze krijgen van mij in elk geval een pluimpje als het zo netjes wordt afgehandeld. Ik wacht af.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door TdeHond »

Hartelijk gefeliciteerd! Nu de brief nog.

sanetje
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 aug 2008 22:52

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door sanetje »

Na opzegging per mail en aangetekende brief heb ik de bevestigingsbrief van Pritell afgelopen zaterdag 2 dagen na verzending mail binnengekregen. Pritell is toch duidelijk verbeterd.
:o
Ik ben in elk geval erg blij voor mijn moeder van 80. Nu alleen nog even werken aan de colporteurs en dat ze geen 2,50 mogen vragen en eerlijk hun werk doen dan zijn we tenminste allemaal tevreden. :lol:

baasT
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 aug 2008 17:25

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door baasT »

En die brief zal nooit aankomen.
Als deze wel aankomt heeft u puur geluk.
Wat u kunt doen is onderstaande proberen om er vanaf te komen
(Telefoontjes naar KPN helpen niet!)

De enige mogelijkheid om terug te schakelen na het opzeggen is:

0800 1273 bellen

de volgende opties kiezen:
1
1
1
3
1

Geen Prè selectie code invullen, dit werkt niet.
Ik ga het vanavond proberen en laat z.s.m weten of dit is gelukt.

Het blijven oplichters bij Pritell en er moet snel wat aan gedaan worden! Ze zoeken speciaal de ouderen op om hun een contract aan te smeren!!

Anne-Marie7851
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2008 10:05

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door Anne-Marie7851 »

Dinsdag jl. is Pritell bij mijn moeder aan de deur geweest en vermoedelijk nog bij een flink aantal buren die in een beschermde omgeving wonen. Ze zullen vast goed zaken hebben gedaan.

De aangetekende brief voor annulering van het contract ligt in inmiddels klaar om verstuurd te worden.

Ik heb geprobeerd de directie van Pritell te pakken te krijgen, maar dat is onbegonnen werk.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door TdeHond »

Aangetekend met ontvangstbevestiging versturen + kopie van brief maken a.u.b.
Kopie + verzend- en ontvangstbewijs goed bewaren.
Door met ontvangstbewijs te versturen heeft u bewijs dat de annuleringsbrief binnen de termijn is binnen gekomen bij dit bedrijf.

huijs152
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jul 2005 11:07

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door huijs152 »

De vertegenwoordigers vab Pritell zijn weer op pad, dit maar o.a. in Bussum.
Ze komen langs met de mededeling, u heeft nog steeds een abonnement van KPN ?.
Dan mogen wij u namens KPN een goedkoper abonnement aanbieden.
Als ik uw laatste rekening mag inzien dan kan ik een en ander voor u in orde maken.
Als je de laatste rekening geeft hebben ze je rekeningnummer want dat staat er op.
Ze vertellen een zielig verhaal dat ze zo weinig verdienen en vragen de mensen om een bijdrage van 2.50 € omdat ze een het goede nieuws overbrengen dat men korting krijgt op hun abonnement.
Daarna laten ze de mensen tekenen omdat de vertegenwoordigers zich zo goed gedragen i.v.m. de wet op de privicy.
Ze zijn niet binnen geweest en hebben niet gescholden.
Je tekent op een blanco kaart.
Dit zijn de praktijken die uitgehaald worden door de colpateurs van Pritell bij bejaardenhuizen een aanleunwoningen.
Wat te doen, direct opzeggen. Aangetekend of per fax
Aangifte doen wegens plichting bij de politie.
Je bij Radar melden.

Doe je dit niet dat zit je aan het abonnement vast, ondanks dat iemand onder curatele staat.

Waarom is er toch niemand die deze firma aanklaagd, alleen begin je niets

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door TdeHond »

Bejaarde familie en/of vrienden een sticker op de deur laten plakken, dat aan de deur niet gekocht wordt.
http://trosradar.nl//fileadmin/redactie ... ortage.jpg
En iedereen informeren dat mocht iemand er toch ingeluisd zijn de overeenkomst binnen 7 werkdagen ongedaan kan worden.

justyne
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 okt 2008 22:59

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door justyne »

September 2008, ook in Huizen zijn ze op pad geweest.
Soortgelijk verhaal als van huijs152 over de pritell oplichters in Bussum.
Deze mensen hebben de student aan de praat gelaten. Heel handig heeft hij zo wat nodige info losgekregen. Vervolgens kwam zijn vreselijk mooie aanbod. (compleet verkeerd voor gerekend!) Het klonk best mooi, maar verstandig als deze mensen waren, wilden ze eerst over dit aanbod nadenken. Prima zei de student, dan wordt u nog door ons gebeld. Tot slot de vraag of hij dan wel een handtekening mocht. Op de vraag waar dit voor was werd geantwoord, dat ze bij alle huizen langs moesten gaan en hij dat als bewijs moest overleggen. Er zou dan ook niet morgen weer een collega aan de deur staan! En er werd ook gesproken over de 2,50 vergoeding. De beste mensen begrepen van deze hardwerkende student dat hij zijn vergoeding niet zou krijgen zonder handtekening. En natuurlijk waren ze wel bereid om daar voor te tekenen. Niets aan de hand toch?

Tot je 2 weken later een brief ontvangt van Pritell. Welkom wordt er gezegd! U belt nu via pritell! .....
Mocht u toch van het abonnement afzien dan zijn we genoodzaakt om 49,95 in rekening te brengen!
Welkom??? hier is niet om gevraagd. Blijkt dat de mensen al bellen via pritell :shock:

Alsnog een aangetekende brief de deur uit. Met de melding dat mensen geen gebruik willen maken van de diensten van Pritell. Dat er geen overeenkomst getekend is en dat er bij de kvk ook geen overeenkomst bekend is.
Overigens was er bij de gemeente ook niet bekend dat Pritell aan het venten was geslagen.

Het antwoord van Pritell op de aangetekende brief. Jammer dat u niet van onze diensten gebruik wilt maken. Wij zullen wel 49,95 kosten in rekening brengen voor het vroegtijdig beeindigen van de overeenkomst.

Jaja, welke overeenkomst?? Zucht.... wordt dit nu ook een lange weg zoals ik in de reacties van vorige slachtoffers heb mogen lezen?

Maar wat ik nu echt niet begrijp, is dat je je als student of wat dan ook laat strikken voor dit soort praktijken. En wat ik helemaal niet kan begrijpen is dat een bedrijf als Pritell al bijna 3 jaar op deze wijze opereert.
Wanneer wordt dit bedrijf een halt toe geroepen? Na even googlen op "pritell", kwam ik niet alleen op dit forum terecht maar ook op andere sites. Die weer leiden naar kvk inschrijvingen met tal van bedrijfsnamen (opgeheven of niet) die vermoedelijk leiden naar 1 dezelfde persoon?

Wat heeft radar nodig om in actie te komen?

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door TdeHond »

Even consuwijzer bellen of het wettelijk toegestaan is om geld in rekening te brengen als een overeenkomst geannuleerd wordt na colportage.
Bizar dat studenten geld aftroggelen bij mensen die ze lastig vallen met hun verkooppraatjes.

Gesloten