LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betaling van keuken

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
froos
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jul 2008 19:08

Betaling van keuken

Ongelezen bericht door froos »

Wij zijn van plan een keuken te kopen en door hen ook te laten plaatsen, maar de keukenboer eist dat we 50% betalen bij de opdracht en 50% een week voor de levering. Maar ik zou graag zo`n 10% achter willen houden tot na de plaatsing als alles in orde is. Mag ik dat en hoe is dat wettelijk geregeld.gr froos

cassiekai
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 mei 2008 21:45

Re: Betaling van keuken

Ongelezen bericht door cassiekai »

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=61577

Hier staat het eea te leten over betalen.

succes,

Hans

siemens
Berichten: 232
Lid geworden op: 08 apr 2008 19:33

Re: Betaling van keuken

Ongelezen bericht door siemens »

Bedrag voor montage mag je achterhouden lijkt mij , en als je het niet met deze betaal regeling eens bent dan zijn er zat anderen die ook een keuken kunnen/willen leveren die betere voorwaarden heeft,ik heb mijn keuken gekocht , keuken betalen bij afleveing na controle van de meubelen, en montage als de gehele keuken staat.Zeker een DMG filiaal?Hopelijk nog niet getekend ! Verder zoeken .

froos
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jul 2008 19:08

Re: Betaling van keuken

Ongelezen bericht door froos »

Wat zegd de wet eigenlijk in zo`n geval. Als je een nieuwe CV ketel laat plaatsen hoef je toch ook niet vooraf betalen. Is dit misschien een probleem dat alleen bij keukenboeren voorkomt. Ik heb nog een vraag, heeft er ooit iemand gehoord van IXINA, een keukeboer uit Belgie, die hier in de grensstreek adverteerd. Hij claimt de grootste van Belgie te zijn.Gr Froos

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Betaling van keuken

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Of Ixina de grootste is kan in twijfel getrokken worden, ze hebben wel de meeste keukenzaken met een enkele naam er op.
Vallen tegenwoordig onder de Snaidero groep.
Is een "prijzenverkoper" á la keukenconcurrent echter zonder de dwangmatige verkoop.
Geen verkeerde om eens mee te vergelijken; moet zelf de conclusies trekken.
Bij Ixina liggen ook de betalingsvoorwaarden vast!

Een auto is meer met een keuken te vergelijken als een CV ketel!
De auto rijdt u ook niet onbetaald de showroom uit, als de radio nog ingebouwd dient te worden heeft u nog wel dat bedrag in uw portemonee. Dus de montage bij oplevering kan een normale voorwaarde zijn!

brenda229
Berichten: 277
Lid geworden op: 21 mei 2006 17:56

Re: Betaling van keuken

Ongelezen bericht door brenda229 »

persoonlijk zou ik nooit 50% aanbetalen.
Een klein bedrag 10% zou ik acceptabel vinden mits ze een garantiefonds hebben.

siemens
Berichten: 232
Lid geworden op: 08 apr 2008 19:33

Re: Betaling van keuken

Ongelezen bericht door siemens »

CBW Keert max.15% uit van het totaal bedrag dus als je 10.000 aanbetaalt ( totaal 20.000) krijg je max.3000 uitgekeert, rest is jamer dan. :roll:

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Betaling van keuken

Ongelezen bericht door rayke »

cbw keert niks noppes nada uit.

CBW garandeert alleen dat een dealer die de levering overneemt rekening houdt met de aanbetaling. Kortom je krijgt minder korting.

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: Betaling van keuken

Ongelezen bericht door hark »

Beste Froos,

Ik zou eens goed rondkijken en bij de zelfstandige keukenverkopers iets gaan bestellen.
Je gaat toch zeker niet aanbetalen als dit niet nodig is ??? :shock: :shock:
Wij hebben een Rotpunkt keuken gekocht bij Middelkoop in Culemborg en hebben nul komma nul aanbetaald.
Na plaatsing, aansluiten etc hebben ze gevraagd of wij tevreden ware. Antwoord was ja en 2 dagen later lag de factuur op de mat met het verzoek binnen 15 dagen te betalen.
Zo kan het dus ook.
De grote (DMG) zaken moet je dan wel links laten liggen bij de beslissing.

Succes !!

marpet
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 jun 2005 00:17

Re: Betaling van keuken

Ongelezen bericht door marpet »

Ik heb vorig jaar mijn keuken gekocht bij Rob Woud in Haarlem. Volledige betaling na plaatsing keuken. Een klein bedrijf met grote service. Deze firma geeft gespecificeerde prijzen, maar is geen afdingbedrijf. Het is maar waar je voor kiest. De keuken is na volle tevredenheid geplaatst.

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Betaling van keuken

Ongelezen bericht door rvkeuken »

Het is absoluut heel service gericht als een keukenwinkel na oplevering betaald, maar: zoals bedrijven geen service leveren na betaling, zo heb je klanten die niet betalen na de service.

Kortom een logische betaling zou volgens mij kunnen zijn 10-25% na ondertekening, 50-75% bij levering/kort voor plaatsing, 10-15% na plaatsing, vaak gaat het hierbij dan nog om 1000 euro of meer, hier kan je aardig wat herstelwerkzaamheden van doen.

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: Betaling van keuken

Ongelezen bericht door hark »

Ja das allemaal leuk en aardig dat aanbetalen....
Maar....dit is een consumentenforum......en is een consument nu mee gebaat met : a) 15% aanbetalen of B ) geen aanbetaling en 100% betaling na plaatsing .

Wie weet het juiste antwoord ?

DMG verkopers zijn uitgesloten van deze prijsvraag !

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Betaling van keuken

Ongelezen bericht door rvkeuken »

tjongejonge, idd een consumentenforum en geen ik heb een rotpunkt keuken en die heb ik 1 maand en ik verdedig het merk en de winkel ten koste van alles ondanks dat ik totaal geen vergelijk kan maken met andere merken en betalingsregelingen- forum.

Ik geef enkel aan dat na oplevering betalen service is, maar dat een betalingsregeling logischer is en veel vaker voorkomt. Gedachte hierachter is dat een winkel waar je een betalingsregeling treft niet slecht hoeft te zijn en minstens zo goede service kan leveren.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Betaling van keuken

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Wie weet het juiste antwoord ?
Ikke....Ikke.......Ikke....


Betalen en leveren volgens de overeengekomen afspraken......(dan is iedereen blij 8))

16again
Berichten: 16208
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Betaling van keuken

Ongelezen bericht door 16again »

Betalen en leveren volgens de overeengekomen afspraken......
.....het CBW heeft, namens aangesloten winkels met o.a. de consumentenbond afgesproken de keukenkoper hooguit 15% te laten aanbetalen, en het restant bij levering.
Waarom dan die afspraak met voeten treden?????

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Betaling van keuken

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Beste 16 again, ten eerste is het CBW een club die het voortouw neemt voor de ondernemer........ ten tweede gelden de CBW voorwaarden enkel voor de aangesloten (betalende) dealers.......ten derde heeft het CBW niets met het burgerlijk wetboek te maken en zijn uitspraken van diens geschillencommissie juridisch niet bindend........ten vierde geef ik aan dat BEIDE partijen een overeengekomen afspraak kunnen nakomen en dit geldt niet alleen voor een keuken maar voor elke transactie waarbij een koopovereenkomst wordt gesloten...............ten vijfde, tief toch een keer op met de geldvergarende vereniging genaamd het CBW en kijk eens op consuwijzer.nl daar leer je meer van..........ten zesde ook de door u genoemde afspraak kan in de koopovereenkomst opgenomen zijn, dus treedt ik per definitie de afspraak NIET "ten voeten"........

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: Betaling van keuken

Ongelezen bericht door hark »

Applaus; eindelijk iemand die het begrijpt !!

@zelfstandige : we worden nog vrienden !

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Betaling van keuken

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Ach, ik wordt er een beetje moe van, een verhaal heeft altijd twee kanten en ik ben een persoon die niet per definitie gelijk wil hebben, als men maar met gegronde argumenten een normale discussie aan wil gaan om het tegendeel te bewijzen.

Enkele dagen geleden hebben wij (man & vrouw zelfstandigste) een bejaard echtpaar beloofd, belangenloos te helpen in een keukendrama; omdat het ons enorm aangreep. Wij hebben tips middels dit forum gevraagd en na welgeteld drie dagen is er 1 reactie gekomen en nog wel van iemand die niet actief op het forum bezig is.

Zulke resultaten zeggen mij genoeg over het forum en zijn deelnemers.
(uitzonderingen bevestigen de regel is het toch?.....)

Ik blijf actief om op de hoogte te blijven van wat er speelt in voornamelijk de keukenbranche. Al is het altijd leuk om een compliment of een vriend erbij te krijgen :)

16again
Berichten: 16208
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Betaling van keuken

Ongelezen bericht door 16again »

Volgens mij zijn we het eens dat onderstaande praktijken eigenlijk niet kunnen:

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=61577
Ik heb de papaieren er nog eens bij gepakt en hieruit blijkt dat toch 4 dagen voor levering het geld betaald moet zijn. Ik zal eens bellen met de verkoper want dit was niet zo verteld. Hij vertelde mij dat ik aan de chauffeur moest betalen bij levering
Echter, bij DMG zijn dit soort praktijken regel, geen uitzondering!
In CBW voorwaarden is dit m.i. voor consument acceptabel geregeld, echter controle op naleving van die voorwaarden ontbreekt, waardoor het CBW een wassen neus blijkt....

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: Betaling van keuken

Ongelezen bericht door hark »

BIJ DMG moet je al helemaal wegblijven met die 100% vooruit betaal praktijken daar.

Gesloten