LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Homecinema mediamarkt meerdere defecten

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
aklesh
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jul 2008 11:44

Homecinema mediamarkt meerdere defecten

Ongelezen bericht door aklesh »

Ik heb gisteravond een home cinema set gekocht bij de Mediamarkt van het merk Harman Kardon. De set bestaat uit een versterker een dvd speler en 5.1 speakerset. Ik ben 3 problemen tegengekomen en vraag om advies.

Probleem 1:
Bij het installeren kwam ik er gauw achter dat de kabels om de 5.1 aan te sluiten van de dvd speler op de versterker niet meegeleverd waren. Dit klopte ook, omdat dit ook zo in het boekje stond. IN de winkel zelf zei de verkoper dat alle kabels erbij zaten en dat het zo aan te sluiten is. Ik ga er dan ok vanuit dat je normaal de 5.1 kunt doorschakelen naar je versterker, het betreft immers en 5.1 homecinema SET.
In hoeverre moet de mediamarkt mij de kabels alsnog leveren?

Probleem2 :
Het typenummer wat in de winkel gedisplayed was en het type wat ik geleverd heb gekregen komen overeen, maar het type wat ik geleverd heb gekregen mist een aansluiting! In de winkel was de dvd speler doormiddel van een 1 JACKplug/kabel aangesloten op de versterker (zo werd dus het geluid aangelsoten). De aanlsuiting missen EN op de dvdspeler EN op de versterker! Hoe kan dit?? Het type nummer is hetzelfde.
In hoeverre heeft de mediamarkt mij een produkt verkocht en een "ander produkt" geleverd?

Probleem 3:
Na alles toch te hebben aangesloten (zo goed mogelijk als het kon) deed ik de dvdspeler aan. Stopte er een dvd in en hij begon vrolijk te spelen. Het zag er allemaal prima uit. na 3-4 minuten!! spelen bevroor het scherm en kreeg op het scherm te zien "geen disc aanwezig". Geheel volgens aanwijzing diende ik de het laadje van de speler open en weer dicht te doen. Vervolgens kreeg ik wederom "geen disc in speler" te zien. Ik stop er een andere dvd in. Zelfde melding. Ik stop er ene standaard cd in, zelfde melding. Ik heb sterk het vermoeden dat de dvd speler gewoon stuk is en dat hij helemaal geen cds/dvds leest.
Nu heb ik geen zin erin om weer 4-6 weken te gaan wachten op evt. reparatie (dat is wat ik van de mediamarkt verwacht). Ik heb dat ding gister gekocht (700 euro!) en wil gewoon een nieuwe dvdspeler. Zeker omdat ik al 2,5 weken gewacht had op de levering van het apparaat.
In hoeverre is de mediamarkt verplicht mij een nieuwe dvd speler aan te bieden?

bvd dank voor de reactie!

groetjes

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Homecinema mediamarkt meerdere defecten

Ongelezen bericht door queenfan »

Ik zou zeggen pak het spul weer in en trek de stoute schoenen aan en ga naar de Media Markt.

En kabels niet meegeleverd vind ik wel heel vreemd.

aklesh
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jul 2008 11:44

Re: Homecinema mediamarkt meerdere defecten

Ongelezen bericht door aklesh »

Ik heb inmiddels gebeld met de mediamarkt.

De Jackplug was van een andere versie van de home cinema set. Ik had er toen niet echt op gelet, maar de verkoper deed alsof hij mij die set verkocht. In ieder geval hoort er geen jackplug op te zitten.

De connectiekabel tussen dvd en versterker wordt inderdaad niet standaard meegeleverd. Heel vreemd, ant je koopt het als een set. In ieder geval moet ik dus nu een kabeltje erbij kopen, want de mediamarkt wil dit niet gratis erbij leveren. Ook hier weer vreemd dat de verkoper dit niet gemeld heeft.

ALs laatste is de dvd speler zeer waarschijnlijk stuk. Ik moet vanavond naar de servicedesk zodat ze de speler kunnen onderzoeken en eventueel omruilen. omruilen?? Valt me toch weer mee van ze.. had namelijk andere verhalen gehoord over defecte aparatuur die bij de mediamarkt gekocht was.

Misschien heb ik te snel te luid van de daken geschreeuwd en valt het allemaal wel mee. We zullen het vanavond wel zien,

Gesloten