Als antwoord op een mail van KPN met de veranderde tarieven m.i.v. 17-08-2008 heb ik KPN het volgende, voor zichzelf sprekende, bericht gestuurd.
L.S.
Ik kreeg van KPN een mail over de veranderde tarieven per 17 aug 2008. Hier wordt alleen gemeld dat de beltarieven voor vaste nummers veranderen en voor alle nummers gelijk wordt. Hier komt niet uit of dit ook geld voor het eigen tweede nummer (wat veel intern gebruikt wordt) Verder geeft u aan dat er voor € 10,00 bijbetaling alle vaste nummers de gehele dag zonder kosten gebeld kan worden. Kosten dus voor een abo 42.95 + 10 = € 52,95 ! Nu zie ik bei de nieuwe prijzen staan een Abo basis met de zelfde snelheden als bij het Lite abo wat ik heb een prijs staan van 35, + 7,50 (voor onbeperk) samen dus 42,50. Legt u dit eens aan mij uit?
tolsma1945, Ik dacht dat ik (gezien de forum voorwaarden) deze mail niet mag kopieeren in een forumbericht. Ik weet dat meerder abbone's dit bericht hebben gehad in ons district (0345) de mail is van 18 juli.
Ook ik heb de mail van KPN ontvangen en hierover gebeld met de klantenservice. Omzetten kan pas aan het eind van de looptijd, en die is bij mij februari. Het is inderdaad zo dat een internetplusbellen abo in de Lite versie plus onbeperkt bellen tien euro duurder is dan het nieuwe abonnement met dezelfde condities.
Verder stoort mij het tijdstip waarop dit gebeurd, veel klanten zijn nog met vakantie en het zal voorkomen dat men niet op tijd kan reageren naar KPN toe. Moet namelijk voor 17 augustus.
IMHO mag u wel uw eigen mail hier neerzetten, maar niet letterlijk de e-mail van KPN.
Van KPN's e-mail kunt een samenvatting geven.
Ik vraag me af of een onredelijke verhoging van abonnementskosten geen reden tot onmiddellijke beëindiging van contract is.
Als ik u goed begrijp vervalt het verschil tussen bellen binnen regio en bellen buiten regio?
Dit lijkt mij voor veel mensen een onredelijke verzwaring van de belkosten opleveren.
Ik vind het een behoorlijke wijziging van wat u bij KPN gewend was qua beltarieven!
Bel daar Consuwijzer.nl eens over - omdat u misschien als u opzegt voordat de tarieven ingaan - uw contract kunt beëindigen.
Doe dit dan wel aangetekend met ontvangstbevestiging.
Wet telecommunicatie artikel 7
Artikel 7.2
Ten minste vier weken voordat een voorgenomen wijziging van een
beding dat is opgenomen in een overeenkomst van kracht wordt:
a. biedt een aanbieder van een openbare elektronische communicatiedienst
de abonnee de mogelijkheid om de overeenkomst kosteloos te
beëindigen, en
b. stelt de aanbieder de abonnee op genoegzame wijze op de hoogte
van de inhoud van de voorgenomen wijziging en van de mogelijkheid om
de overeenkomst kosteloos te beëindigen.
Dus nogmaals telefonisch voorleggen aan Consuwijzer en indien mogelijk schriftelijk en aangetekend opzeggen. Gewone brieven dreigen miraculeus zoek te raken bij providers.
KPN schrijft dat het kontrakt opgezegd kan worden voor 17 augustus.
Ik denk dat je dus ook kan veranderen voor die tijd en dat je niet, zoals een van de forumdeelnemers te horen kreeg van de klanten service, moet wachten tot kontrakt einde. Als KPN zich dan zo netjes aan kontrakteinde wil houden, dan ook een kontrakt zoals het is tot aanhet kontrakteinde.
of zie ik dat verkeerd?
Carel
KPN schrijft dat het kontrakt opgezegd kan worden voor 17 augustus.
Het contract kan ongeacht wanneer het ingegaan is voor 17 augustus beëindigd worden.
Doe dit schriftelijk, aangetekend, evt. met ontvangstbevestiging. Trek ook meteen machtiging tot automatische incasso in.
Verzoek in brief binnen 14 dagen een schriftelijke bevestiging einde contract toe te sturen per datum waarop de wijzigingen ingaan.
Maak kopie van brief, bewaar verzend en evt ontvangstbewijs goed in een map.
Op het moment dat huidige contract ten einde is kan een ander contract ingaan. Als dus de nieuwe voorwaarden ingaan op 17 augustus, kunt u per 17 augustus een ander contract afsluiten.
In principe kunt u wel eerder bij een andere provider een contract afsluiten maar u heeft een betalingsverplichting naar KPN tot 17 augustus, omdat op die datum het contract beëindigd wordt.
Nog maar een keer gebeld met KPN klantenservice. Eerste medewerker gaf mij helemaal gelijk en verbond mij door om de zaak te regelen, daarna iemand aan de lijn die het allemaal nog niet door had. Haar ook het een en ander uitgelegd en verteld dat de optie onbeperkt bellen bij basis 7 euro 50 kost. Volgens haar was dit niet het geval. Maar na verwijzing naar de website, waar dit toch duidelijk opstond, ging deze medewerker ook overstag. Binnenkort wordt het dus toch omgezet naar basis. (als alles goed gaat )
Blijft het feit dat KPN zijn telefonische helpdesk beter moet instrueren en voorlichten over de producten die zij aanbieden.
Gesprekstarieven alle belvrij abonnementen
( bron site kpn)
Buiten de gratis perioden
Naar vaste nummers € 0,0400 per minuut
Naar mobiele nummers € 0,1900 per minuut
starttarief € 0,05 per gesprek
Naar buitenlandse nummers
Je betaalt per seconde.
Prijzen zijn inclusief BTW.
Perioden van onbeperkt bellen
BelVrij Weekend: vrij 24.00 - ma 08.00 uur en elke nacht: 24.00 - 8.00 uur
BelVrij Avond & Weekend: elke avond: 19.00 - 8.00 uur en vrij 24.00 - ma 08.00 uur
BelVrij Altijd: 7 dagen per week, 24 uur per dag