LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boretti of M-Systems

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
azijnpisser
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jul 2008 12:34

Re: Boretti of M-Systems

Ongelezen bericht door azijnpisser »

Wat een lekker sfeertje hier. Allemaal experts... Als jullie echt experts zouden zijn, dan zouden jullie weten dat fornuis VT96-IX en zijn nieuwe zwarte broertje een vangschaal uit 1 stuk hebben.

Dit zijn geen M-system fornuizen, maar gewoon Boretti, met de zware messing branders, en dezelfde ovenmodule (op elektra of gas)

Enkel andere verschil is dat er geen Frytop op zit (die van Smeg past er wel op) en standaard geen pizzaplaat en bakplaat. (wel los te bestellen natuurlijk)

Prijs valt ook nog mee.

Voor de gebruiker die inductie overweegt: Let op 3 dingen: koken moet je dan weer even "leren" maar het went snel, de aansluitwaarde is erg hoog, dus als je nog geen fornuisgroep of krachtstroomaansluiting hebt, dan moet je de kosten van aanleg daarvan ook nog meenemen, en als je nu op gas kookt, is de kans aanwezig dat je panbodems iets bol staan, en dan kan je beter nieuwe pannen kopen.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Boretti of M-Systems

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Allemaal experts... Als jullie echt experts zouden zijn, dan zouden jullie weten dat fornuis VT96-IX en zijn nieuwe zwarte broertje een vangschaal uit 1 stuk hebben.
Dat weten we, we weten ook dat dit fornuis heel andere pandragers heeft. Van de ca 400 fornuizen zijn er dus 2 met een vangschaal uit 1 stuk...................
Voor de gebruiker die inductie overweegt: Let op 3 dingen: koken moet je dan weer even "leren" maar het went snel, de aansluitwaarde is erg hoog, dus als je nog geen fornuisgroep of krachtstroomaansluiting hebt, dan moet je de kosten van aanleg daarvan ook nog meenemen, en als je nu op gas kookt, is de kans aanwezig dat je panbodems iets bol staan, en dan kan je beter nieuwe pannen kopen.
Dan weet u waarschijnlijk ook dat de Linea Principale en de Linea Quadra van "gewoon Boretti" inmiddels in een inductie-uitvoering bestaat :wink: En als u van gas af stapt en over gaat op inductie is er geen sprake van opnieuw te leren koken; hoe komt u daarbij?

En kunt u mij vertellen hoe ver een pan "bol" moet staan om niet te werken op een inductiekookplaat? Volgens mijn gewonnen info "werkt" een magnetische pan tot zo'n 2cm boven de plaat...........inderdaad azijn....... :?

azijnpisser
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jul 2008 12:34

Re: Boretti of M-Systems

Ongelezen bericht door azijnpisser »

leren is een groot woord, en daarom tussen aanhalingstekens. Wennen is een betere woordkeuze.

De pandragers zijn anders, idd. Maar slechter? Ze bieden prima stabiliteit.

Idd, 2 uit 400 (alle kleuren meegenomen). Maar wel 2 in:

-een populaire kleur
-een populaire maat
-een populaire prijsklasse

Derhalve zeker de moeite waard om te noemen.

Als de pannen bol gaan staan, werkt de pan nog wel (wordt heet) maar gaat wankelen of bij roeren zelfs rondtollen. En daar wordt je niet vrolijk van. Daarom altijd de waarschuwing dat het KAN voorkomen dat je pannen naar de kringloop kunnen...

snoopie
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 jan 2009 23:00

Re: Boretti of M-Systems

Ongelezen bericht door snoopie »

Beetje laat deze reactie, maar wil toch mijn mening even laten weten.
Wij hebben sinds 1998 een boretti fornuis en deze bevalt absoluut niet! Inderdaad hebben wij ook naden die niet of nauwelijks schoon te maken zijn en daarnaast hebben wij de emaillen pannendragers die na een aantal keren koken helemaal dof zijn geworden. Schoon maken is ook hier zeer moeilijk en in de afwasmachine mag al helemaal niet want dan gaan ze roesten! En denk je dat Boretti de klacht serieus neemt? Welnee................ Tegenwoordig gebruiken ze gietijzeren pannendragers, maar niet omdat de andere gebruiksonvriendelijk waren, welnee. Ons advies is dus niet kopen. Geen waar voor je geld. Het ziet er heel mooi uit tot je het gebruikt. Jammer, jammer.

hdj
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 aug 2008 01:02

Re: Boretti of M-Systems

Ongelezen bericht door hdj »

Maar wat was de reactie van Boretti dan of hebben ze helemaal niets met je klacht gedaan?

snoopie
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 jan 2009 23:00

Re: Boretti of M-Systems

Ongelezen bericht door snoopie »

De eerste keer heb ik van Boretti nieuwe pannendragers gekregen met natuurlijk wederom dezelfde klachten..........
In 2006 weer eens gebeld en kon de pannendragers met korting kopen, kosten waren destijds ca. 250 euro. Maar omdat ik dat geld op dat moment niet had en hoogzwanger was heb ik het erbij laten zitten. Nu wederom gebeld en het kost me net zoveel als ieder ander, dus ca. 400 euro. Zo worden de klachten opgelost. Natuurlijk valt mij ook wat te verwijten. Ik had het er niet bij moeten laten zitten, maar goed.......
Zo'n groot bedrijf, duur merk. Dan verwacht je wel iets meer service.

druktemaker
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jan 2009 20:15

Re: Boretti of M-Systems

Ongelezen bericht door druktemaker »

Dat de pan dragers van boretti die glansende dus mat uitslaan is niet raar. Heb je wel eens in een emaille sudder pan van binnen of aan de onderkant bekeken deze zijn ook mat geworden, dat komt door HITTE. De nieuwe pan dragers zijn heel makkelijk schoon te maken gewoon met een ouderwetse schrobber van hout 50cent bij de blokker na gebruik gewoon even met een droog boendertje langs de pandragers en het vuil is er af.
je hebt een fornuis om op te koken niet om te showen.ondanks het feit dat een boretti gezien mag worden.
maar wil ik niet vervelend doen maar een fornuis van 10 jaar oud en nu gaan klagen terwijl er naar mijn idee een heel nette coulance werd aangeboden 150 euro korting en nu lopen piepen dat je hetzelfde moet betalen, en dat je dat op dat moment niet kan betalen is niet de schuld van boretti. vind het wel jammer dat je zo negatief praat , en ja voordat er vragen worden gesteld. ik heb heel veel met boretti te maken.
Zo'n groot bedrijf, duur merk. Dan verwacht je wel iets meer service.
je hebt nieuwe pandragers gekregen ze bieden een coulance regeling(na 8 jaar ), ik denk dat ze de klacht heel erg netjes hebben getracht op te lossen en een keurige tegemoet korting hebben aangeboden.
service heeft niets met de grote van een bedrijf te maken en helemaal niets met de prijs.

en ja het onderhoud kan een hele grote klus zijn maar het is goed te doen bij normaal gebruik.

greetzzz
bm

snoopie
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 jan 2009 23:00

Re: Boretti of M-Systems

Ongelezen bericht door snoopie »

Zo is het niet helemaal gegaan :roll:

Mijn tekst was een beetje kort door de bocht maar er is een heel verhaal aan vooraf gegaan. In ieder geval is door medewerkers van Boretti destijds bevestigd dat er idd. klachten waren van deze pandragers.................. Maar goed, ik begrijp dat ik op een teer zieltje trap. Laten we het hier maar bij houden. Zal het in ieder geval bij niemand adviseren. En over showen gesproken.... dat hoeft ook helemaal niet, maar lever wel materiaal wat tegen hitte kan. Heb je ooit iemand koud zien koken :lol:

druktemaker
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jan 2009 20:15

Re: Boretti of M-Systems

Ongelezen bericht door druktemaker »

ik snap zelf ook wel dat het kort door de bocht was geschreven , maar het vervelende van dit soort forums is dat het altijd aan het product ligt maar nooit aan een consument die niet de tijd nemen om een gebruiksaanwijzing te lezen of laat staan zelf nadenkt dat sommige dingen gewoon gebeuren.

die pandragers konden lelijk worden bij gebruik maar dat is nu stukken beter geworden, het was gewoon het emaille dat er niet mooier op werd , maar dat probeerde ik ook uit te leggen dmv de sudderpan.

dat er meer aan vooraf was gegaan staat er niet , maar dat zei ik al de consument zal het altijd verdraaien/ zodat het bedrijf de boeman is. soms zijn er ook mensen die wel eerlijk zijn, maar dat is heel zeldzaam.

en ja je trapt op een teer zieltje :lol: nee ik sta zeer zeker achter het product.

dat je zelf geen goede ervaring hebt gehad is niet een teken om het af te raden, helaas heb je het niet getroffen maar er zijn ook goede zaken lijkt mij. ik kan iedereen een boretti of een M-system aanraden , want als er wat mee is zullen ze er alles aan doen om het goed voor elkaar te krijgen en de consument tevreden te stellen.

jammer dat het zo gelopen is bij je maar je kan niet iedereen tevreden stellen.

mvg

bm

snoopie
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 jan 2009 23:00

Re: Boretti of M-Systems

Ongelezen bericht door snoopie »

Klopt, je hebt helemaal gelijk. Het is als consument altijd gemakkelijk om te klagen. Alleen zit ik dus met de "oude" emaillen pannendragers en niet de vernieuwde. Gezien de aanschafprijs vind ik dat helaas nog steeds zuur. Had verwacht dat ze me hierin tegemoet zouden komen. Maar om nog iets positiefs te zeggen; ik heb verder nog geen enkel probleem gehad met het fornuis en ziet er verder ook nog spik en span uit............. Ps. Mocht je als vertegenwoordiger van Boretti mij de nieuwe pannendragers tegen een vriendelijke prijs kunnen leveren, dan is Boretti helemaal hallelujah........Dat zul je wel begrijpen :wink: Ik hoor het wel. Groetjes !!

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Boretti of M-Systems

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 13 feb 2010 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.

druktemaker
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jan 2009 20:15

Re: Boretti of M-Systems

Ongelezen bericht door druktemaker »

@snoopie

ik zal mijn best doen maar ik ben geen vertegenwoordiger hoor.
wat is het type ?

druktemaker
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jan 2009 20:15

Re: Boretti of M-Systems

Ongelezen bericht door druktemaker »

@ keukenklepper

wat wil je weten ?

Teens
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 feb 2009 15:38

Re: Boretti of M-Systems

Ongelezen bericht door Teens »

Ik blijf hier even meevolgen. Wij zijn zelf op zoek naar een fornuis en momenteel gaat onze voorkeur uit naar Boretti. Al heb ik vorige week de Falcon ontdekt. Wel heb ik gehoord dat de Smeg niet zo goed is.
Ik ben ook meer voor de retro look dus ben daar volgens mij al Boretti en Falcon gebonden.

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Boretti of M-Systems

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 13 feb 2010 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Boretti of M-Systems

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

of dat je net zo goed een brede Atag kan aanschaffen voor 1/3 e van de prijs
ATAG energielabel F, Boretti Energielabel A., zal ook meetellen !

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Boretti of M-Systems

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 13 feb 2010 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Boretti of M-Systems

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

ja, ik ben niet echt een filantroop..
En ook geen Amsterdammer.........
En voordat ik die extra meijers aan gas kwijt ben..

* De extra diepte , is geen extra ruimte voor de pannen.....
* FAC6 alleen op de fry top brander te gebruiken i.s.m. FAC1 (de pan is wl op de "normale branderdragers" links en rechts van fornuis te plaatsen), beter en meiers voordeliger lijkt me een electrische stoompan van bv. Solitaire of Baumatic.
* Een koekenpan van rond 28cm zou er nog wel langs gaan maar een soeppan voor een weeshuis.......denk 't niet :wink:

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Boretti of M-Systems

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 13 feb 2010 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Boretti of M-Systems

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Beetje bagger want achteraf hebben we nog zo'n stoomding van sollitaire staan op de zaak.
Ik doelde op de "vrijstaande" modellen, zijn iets voordeliger!

Gesloten