LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] autoverzekering overgenomen door andere maatschappij mag dat

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
chagoimen
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jul 2008 13:44

autoverzekering overgenomen door andere maatschappij mag dat

Ongelezen bericht door chagoimen »

Hallo

Al jaren heb ik mijn auto verzekerd bij axa nu vandaag een nota gekregen voor het nieuwe verzekeringsjaar, echter nu bij reaal verzekeringen zonder dat ik bericht heb gehad dat ze zijn overgenomen. kan dat zomaar.

alvast bedankt voor jullie info.

mvg A. Wouters

Byob
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 okt 2006 10:54

Re: autoverzekering overgenomen door andere maatschappij mag dat

Ongelezen bericht door Byob »

Leest u de Staatscourant dan niet?? :lol:

Nee hoor, ik weet niet of, en hoe ze het hebben aangekondigd,
maar het is maar de vraag of ze uw polis inhoudelijk ook wel hebben aangepast, m.b.t. voorwaarden premie enz..

DJH
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 mei 2005 14:48

Re: autoverzekering overgenomen door andere maatschappij mag dat

Ongelezen bericht door DJH »

Reaal heeft er voor gekozen om alleen een briefje bij de nota bij te voegen dat men AXA heeft overgenomen. De premie en voorwaarden zijn niet gewijzigd anders moet dat door Reaal expliciet vermeld worden.
Nu premie en voorwaarden niet zijn gewijzigd is er aan de verzekering niets gewijzigd behalve de naam boven de polis. Wordt premie en/of voorwaarden wel aangepast (zelfs als het in je voordeel is), dan mag je de polis per wijzigingsdatum opzeggen (binnen 30 dagen uiteraard).

Jack747
Berichten: 411
Lid geworden op: 08 dec 2003 11:48

Re: autoverzekering overgenomen door andere maatschappij mag dat

Ongelezen bericht door Jack747 »

Hoi Chagoimen,

Bij een overname door een andere verzekeraar geldt dat je de polis per eerstkomende premievervaldatum na de geeffectueerde overname kunt opzeggen, met een opzegtermijn van 30 dagen na dato.

De overname is afgerond per 5-9-2007. Dat zou dus inhouden dat je de polis per direct kunt beeindigen, als je dat wilt. Vraag is natuurlijk of dit interessant is qua premie etc.

Succes!

Jack

Gesloten