LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 + Interum Justitia

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
mr.wjca

Tele2 + Interum Justitia

Ongelezen bericht door mr.wjca »

Hoi Allemaal,

Tijd geleden (begin dit jaar) tele2 opgezegd.
Regelmatig een brief met reclame ontvangen (SPAM) van Tele2 maar verder niks
Ging goed zover ik kon zien, alleen gisteren kreeg ik een brief van Interum Justitia dat ik even 92,94 mag betalen want ik heb 30,34 was niet betaald.
Ik weet niet of dit klopt want het vreemde is dat ik nooit deze rekeningen heb mogen zien of zelfs aanmaningen heb mogen ontvangen.
Ik heb gepoogd Tele2 te benaderen waarop vriedelijke manier mij werd verteld dat ik niet zeuren moest en het maar moest afhandelen met Interum.
Ik begrijp dit niet waar zijn mijn rechten, ik moet er niet aan denken dat straks nog meer bedrijven dit soort gein doen (geen rekeningen sturen maar wel Interum inschakelen)

Kan iemand me adviseren hoe mijn rechten in dit geval nu zijn?
Daarnaast misschien heeft Tele2 wel recht op de 30.34 weet ik niet zeker maar hier over is dus niet gecommuniceerd, ik wil dit eventueel wel overmaken maar waar naar toe? En moet ik de extra incasso kosten voldoen?

Mvg,

Willem

TdeHond

Re: Tele2 + Interum Justitia

Ongelezen bericht door TdeHond »

Hier kunt u lezen over de incasso procedure:

http://www.incassoklacht.nl/informatie.php?p=1

http://www.consuwijzer.nl/
Hier kunt u een klacht indienen over Tele 2

U kunt met alle stukken naar een Juridisch loket gaan bij u in de buurt en daar bespreken wat uw rechten zijn.

Wel reageren richting incasso bureau. Vraag ze meer tijd zodat u zich ondertussen beter kunt voorbereiden op uw rechten en de te ondernemen actie.

mr.wjca

Hoi,
Ik heb op aanraden het geld van de ontvangen acceptgiro overgemaakt en probeer ondertussen Intrum Justitia te bereiken, hellaas lukt dit niet.

Ik heb nu meerdere berichten via mijn inlog pagina bij intrum verstuurd en via e-mail, geen reacties tot op heden. ook via de telefoon kom ik er niet door, men neemt niet op.

Ondertussen viel mij op dat
De acceptgiro was voor 92,92
De e-mail van hun 92,94
de inlog pagina ging van 92,97 naar 92,98
Allemaal apart en ik begin bang te worden dat ik misschien ben opgelicht.

Wat moet ik nu doen? :cry:

dirkjeen

Ongelezen bericht door dirkjeen »

Wij hebben eenzelfde probleem gehad met tele2. Ze konden niet eens vertellen waarvoor dat bedrag (6 euro) was. Incasso bureau reageerde ook niet op onze faxen, en tele2 kon via klantenservice niets doen, want het lag bij het incassobureau kregen we te horen.

We zijn naar de rechtswinkel gegaan. Eerst loog Tele2 nog eens over een factuur, die we niet volledig zouden hebben betaald, wat niet kan want we hebben automatische machtiging. Vervolgens hebben we gelijk gekregen en hoefden we t niet te betalen.

LET OP!!!! Je volgende facturen worden niet meer automatisch geint, als je dat normaal wel doet, wanneer je als klant van tele2 bij een incasso bureau zit, Dus je moet nu zelf je facturen betalen

mr.wjca

Gelukkig ben ik niet meer klant van Tele2.
Ik begrijp dat de kosten betrekking hebben op de laatste afsluitende rekening en door misverstand deze niet betaald was.

Probleem hier is Tele2 stuur aanmaningen die lijken op reclame stukken.

Ik wil dus nu kopieen van alles hebben rekenigen en aanmaningen maar krijg bij Tele2 geen service en bij Intrum zwijgen ze als het graf.

Nu kan ik wel een aangetekende brief gaan sturen maar dat is nog meer geld en levert verder weinig op ben ik bang.

scrolljudge

Ongelezen bericht door scrolljudge »

Beste Willem
als je denkt dat die rekening van 30 euro nog wel zou kunnen openstaan, maak dat bedrag dan pijlsnel mover naar Intrum en stuur ze een aangetekende brief (kost je maar 6,45 of zo) waarin je meldt dat je nooit een factuur hebt ontvangen en daarom geen buitengerechtelijke incassokosten verschuldigd bent. Anders gaat Intrum daarover procederen en dat kan je honderden euri kosten. Ze antwoorden nooit op niet-aangetekende brieven, dat is onderdeel van de strategie om je zoveel mogelijk uit te melken. Bewaar een kopie van je brief met het bewijs van aangetekende verzending en laat dat aan de kantonrechter zien als er toch een dagvaarding komt. Succes, scrolljudge.

mr.wjca

Hellaas :cry: :cry:
In de stres heb ik de stomiteit uitgehaald en het volledige bedrag overgemaakt van 92,92.
Ik heb een gevoel dat ik kan fluiten naar me geld.
Al vindt ik het vreemd dat niemand bij intrum reageert op mijn e-mails/online berichten en er wordt niet opgenomen als ik bel, behalve dan het erg vervelende computer menutje.

Kan het misschien zijn dat ik met oplichting heb te maken? :shock:
Moet ik de politie bellen?

scrolljudge

Ongelezen bericht door scrolljudge »

Jammer maar helaas, met je betaling erken je de schuld. Dat is wat kort door de bocht maar daar komt het in de praktijk wel op neer. Het is juridisch dus geen oplichting, de politie doet er echt niets aan, maar de gewone (juridisch ongeschoolde) man wordt zo wel stelselmatig gedupeerd met zijn honderdduizenden tegelijk. De harde incassojongens worden steenrijk. Misschien dat consumentenprogramma's als Radar wat tegenwicht kunnen bieden. scrolljudge

TdeHond

U bent deskundig gemanipuleerd. Ik noem deze manier van werken een vorm van emotionele chantage. Ik denk niet dat dit een zaak voor de politie is.

mr.wjca

Zojuist telefonisch contact gehad met die tent via een om weg hebben ze mij opgebeld. daarwerd mij verteld dat het oplopende bedrag de rente is en dat er voor mij nog 2 cent nu openstaat :shock:

Ik gaf toen te kennen dat ik nog steeds geen antwoord had op mijn e-mails en berichten en dat ik graag nog steeds kopieen wil hebben. er werd mij verteld dat men mijn e-mail zou gaan zoeken want ze krijgen per dag 500 e-mails en dan zouden ze mijn verzoek behandelen. Ik zeg laar die e-mail ik doe het verzoek nu. het mens aan de telefoon flipte compleet, ik moest haar niet vertellen wat zij zou moeten doen en zei dat ze geen intresse had in deze "kutzooi" en dat ik een "*******" ben en hing op. :shock:

Ik ga een aangetekende brief sturen want dit is ongehoord, als ik dat zou doen zouden zij wel naar de politie gaan want dan is het gelijk dreigen en agressie. :cry:

Ze zijn nog niet klaar met mij dat is zeker.

renegade66

Ongelezen bericht door renegade66 »

ik weet hoe je je voelt, ik heb hetzelfde probleem maar dan met energie direct. zij hebben nooit een herinnering gestuurd maar gelijk intrum ingeschakeld. ik heb gelijk met intrum gebeld en je word gewoon onbeschoft te word gestaan. ik heb ze haarfijn uitgelegd dat energie direct geen herinnering gestuurd heeft, wordt er doodleuk gezegd dat ze dat wettelijk niet verplicht zijn. na een telefoontje van een medewerker van intrum gaf hij mij het advies om het bedrag wat ik schuldig was te betalen en de incassokosten even te laten voor wat het was, dan zou hij uitzoeken waarom energie direct geen herinnering had gestuurd. nou ik wordt nu gewoon voor een vieze leugenaar uitgemaakt en ik moet de incassokosten gewoon betalen anders zouden ze wel beslag laten leggen. ik heb hem heel hard uitgelachen en hem ff haarfijn uitgelegd dat ze dat niet eens kunnen en mogen doen. dat mag alleen een gerechtsdeurwaarder, en heb er gelijk maar ff bij verteld dat ik ze graag bij de rechter zal zien. ik ben niet bang voor dat stelletje oplichters. en energie direct is per direct opgezegd, het zijn net zulke oplichters.

TdeHond

Het is gebruikelijk dat eerst twee herinneringen gestuurd worden, de z.g. minnelijke incassoprocedure.

In principe kan een incassobureau u niet dwingen tot betaling. Daar is inderdaad een gang naar de Rechtbank voor nodig.

Ik denk dat het verstandig is om minimaal de openstaande schulden zonder incassokosten te betalen. U toont daarmee aan dat u welwillend was om te betalen maar dat het bedrijf u niet in de gelegenheid heeft gesteld dit alsnog te doen zonder tussenkomst van een incassobureau.

Wel denk ik dat overleg over e.e.a met een juridisch loket of bureau burgerraadslieden zinvol is om te voorkomen dat kosten onnodig oplopen.

renegade66

nou het leuke is, als ik de incassokosten niet betaal, gaat energie direct niet accoord met een betalingsregeling voor de jaarafrekening. en dat is een bedrag die wij gewoon niet in 1 keer kunnen betalen. dus je word gewoon gedwongen om te betalen. en anders wordt de energie afgesloten.

hoe bedoel je machtspositie. Klotebedrijven tegenwoordig. alle kosten maar omhoog blijven gooien, mensen komen in de problemen omdat het tegenwoordig bijna niet meer te betalen is. en helpen ho maar, geld is het enige wat ze willen. intresseerd ze echt niet hoe.

TdeHond

Misschien is het verstandig om naar een budgetwinkel te gaan.

Of eerst voor in de toekomst een rijtje vaste lasten te maken. Salaris - vaste lasten = .
Probeer variabele lasten zo laag mogelijk te houden ( b.v. belkosten e.d. ; Verwarming een graad lager en trui aan in huis etc)

Vervolgens kijken of u een bedrag opzij kan zetten voor onvoorziene omstandigheden. Boodschappen bij Aldi of Liddl

Achterstanden in betalingen maken uiteindelijk de lasten hoger en de problemen worden daardoor alleen maar groter.

renegade66

zeg doe is ff normaal zeg, wat is dit voor een achterlijke redenering, ik weet wel hoe ik moet omgaan met geld hoor, daar heb ik geen budgetwinkel ofzo nodig. ik zal je 1 ding kort uitleggen hoe het tegenwoordig gaat hier in nederland. bijna iedereen verdient tegenwoordig het minimumloon, ik werk bijna 60 uur per week en kan van mijn loon net aan rondkomen. alles wordt elke maand netjes betaald via automatisch incasso, en ga sowieso al naar de aldi en lidl. doe alles dus al zo goedkoop mogelijk. dat is dus ook de reden dat ik bij e:d ging.

dat jij misschien een directeursloon hebt is mazzel voor jou, maar ik ben een gewone hardwerkende arbeider die elke cent omdraait om rond te komen. dus ga mij niet vertellen wat ik moet doen. ga maar eens lezen hoeveel klachten er over e:d zijn. het zijn gewoon oplichters.

renegade66

p.s

kun jij rondkomen van 1150 euro met 2 kinderen en dan ook nog geld opzij kunnen zetten?????

zo ja dan mag JIJ mij gaan adviseren hoe je dat doet. ik kan je wel ff een rekensommetje laten zien hoor........

gravedigger

Ongelezen bericht door gravedigger »

Ala je per automatische incasso betaalt, krijg je geen herinnering. Dud waarom zittem ED en KPM dan achter je aan wegens te late betaling?? Iets klopt er niet!

kiz

Ongelezen bericht door kiz »

rondkomen van 1150 euro
Als je inkomen 1150 euro is dan heb je nog recht op een paar aanvullingen zoals zorgtoeslag, huurtoeslag (afhankelijk van je situatie, uiteraard), kindertoeslag, tegemoetkoming schoolkosten (als je kinderen op de middelbare school zitten). Je hebt dus sowieso meer dan 1150 euro per maand om rond te komen. Geen vetpot inderdaad, maar ook niet zo dramatisch als jij wil doen geloven.

gravedigger

Ongelezen bericht door gravedigger »

ik werk bijna 60 uur per week
En dat voor 1150 netto [per maand? :shock:

renegade66

ik zeg niet dat het dramatisch is, ik zeg alleen dat ik nu net aan kan rondkomen, maar als jij ineens 600 euro kan neerleggen heb je het goed voor elkaar. bijna de helft van de nederlanders kan dat niet meer,

maar waar hebben we het eigenlijk over, het gaat er om dat e:d geen herinnering heeft gestuurd ondanks een automatisch incasso gravedigger, als je goed leest en niet de helft, is dat door omstandigheden die ik hier niet hoef uit te leggen. en als ze niet kunnen incasseren krijg je bij een normaal klantvriendelijk bedrijf een herinnering. maar het gaat er om hoe iemand dan behandeld wordt door een bedrijf als ED, KPN of INTRUM. het is gewoon bek houden, betalen, en anders. we zijn mensen en verdomme geen criminelen.

bestaat er nog wel zoiets als menselijkheid?

Gesloten