LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 4269

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
derooie058

4269

Ongelezen bericht door derooie058 »

hallo,

Ik kreeg een smsje op mijn gsm binnen, met de tekst:

antwoord nu "MT ON" naar 4269

om te bevestigen en kans te maken op je prijs

stoppen sms MT OFF

Mijn vraag is wat is dit en hoe komen ze aan mijn nummer???
en watvoor bedrijf is dit?

met vriendelijke groet

Yme

Re: 4269

Ongelezen bericht door Yme »

Op deze website kun je een gratis ringtone aanvragen. Na het invullen van de vragen wordt gevraagd om het mobiel nummer. Waarschijnlijk heeft iemand een typefout gemaakt of expres jouw nummer ingevuld. Zoals je op de hoofdpagina kan lezen zit je dan vast aan een ringtone abonnement. Die berichtjes kosten dan €1,50 per ontvangen bericht.

riabuijs

Ongelezen bericht door riabuijs »

ik heb een HI (KPN) abo. ik heb een abo van €10,00. ik kreeg continu smsjes van 4269 bijv. extra week msn op je mobiel. maak er gebruik van!
ik heb dit nummer nooit gebruikt en ik ken het ook niet. ik heb naar KPN gebeld om te horen wat dit voor iets is. deze gaf mij te kennen dat het is om ringtones aan te vragen . ik heb een rekening van KPN gekregen van ongeveer €24,00. :x
de smsjes die ik heb kregen moest ik betalen, dit kan toch niet!! :evil:

hoe komen hun aan mijn telefoonnummer!
ik heb het stop gezet doordat ik op onderzoek uit ging via google. hier kon ik vinden dat ik sms, STOP moest terug sturen.
hoe kan ik dit nu oplossen want ik wil mijn geld terug hebben van hun! ze kunnen dit toch niet ongestraft blijven doen!!

Jayke0606

Ongelezen bericht door Jayke0606 »

Ik kreeg net 2 smsjes over mijn zogenaamde horoscoop.
Ik heb dit nooit aangevraagd en ben ook gelijk internet op gegaan om te kijken waar dit nummer van was en hoe ik dit af kon melden. Hierdoor kwam ik op de radarsite.
Ik wil even melden dat dit nummer dus ook horoscoopsmsjes verzend.

Op advies van een van de reacties heb ik een email gestuurd dat ik hier niet van gedient ben en dat ik niet wil dat ze mijn nummer gebruiken of misbruiken hiervoor.

Ik wacht hun reactie nog af..

Brasker

Ongelezen bericht door Brasker »

Je kan beter een klacht sturen naar de opta www.spamklacht.nl :lol:

Regina1984

Ongelezen bericht door Regina1984 »

Nummer 4269 staat op naam van YamTalk/MT50.
Ook ik heb een hoge rekening gekregen (ruim € 60,-) omdat ik van dit nummer gebruik zou hebben gemaakt.

Hoe je van dit nummer en van ander soort spam afkomt, kun je lezen op www.smsgedragscode.nl.
De kans dat je je geld terug krijgt is vrij klein, maar het tijdig stopzetten hiervan voorkomt in ieder geval nog meer kosten waar je niet op zit te wachten.

Let op: het blokkeren van dit nummer via je mobiel lost niets op. Je ontvangt de berichten niet meer, maar ze worden nog wel naar je mobiele nummer verzonden en je moet er dus ook voor betalen.

Brasker

Ongelezen bericht door Brasker »

:D Bij mij wel gestot met "STOP' te smsen

TdeHond

Ongelezen bericht door TdeHond »

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... t_indienen

Hier klacht indienen
------------------------------
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... SMS_dienst

Hier over hoe afmelden
------------------------------
http://www.smsdienstenfilter.nl/
Hier SMS diensten blokkeren
-------------------------------
Is er sprake van ongevraagde smsjes dan geld proberen terug te vorderen van affiliate of als dat niet lukt waar hij bij aangesloten is!

jose111

Ongelezen bericht door jose111 »

Hallo,

Ik had vorige week een spel gedaan op een volgens mij betrouwbare site, maar ze dringen zich erdoorheen, om een ldd tv te kunnen winnen. Eronder waren zag ik later kliene letters die je echter niet zag, daarvoor moest je scrollen. Daarna heb ik een smsje moeten sturen naar 4050 en 4269, met ok. Ja, toen kwamen die sms/jes, het waren dus achteraf ringtones. Ik voelde me zo opgelicht. Ongelooflijk, wat een bende. Ook werd ik een keer gebeld en ik zei dat ik er niet van gediend was, niet dat ze zouden vertellen hoe ik me moest afmelden....Dat heb ik pas ontdekt toen ik googelde naar ´win een lcd/tv´en de kleine letters ontving. Nu staat er wel dat je je geld terug kunt vorderen, maar eer ik deze oplichtersbende mijn rekeningnummer zou sturen, dan moet er veel gebeuren. Ik vind dat de providers eerst de mensen moeten vragen of ze wel voor een sms/dienst zich aan willen melden, dit niet zomaar moeten aannemen. Is er een provider die dit reeds doet, dan stap ik daar meteen naar over? Weet iemand dit? Ik ben een week ongeveer bij deze twee diensten aangemeld geweest, kreeg zowat vier sms-jes per dag. Wat gaat me dit grapje kosten?

groetjes

Jose

pietercrucq

Ongelezen bericht door pietercrucq »

ik ben ook belazerd door het nummer 4269. Bijna 3 maanden kreeg ik sms-berichten waarvan ik niet wist dat ik daarvoor betaalde. Ik hoop echt dat die mensen aangepakt worden, ik zou daar zo nog 100 euro voor over hebben. Dit kan gewoon echt niet, dat er mensen zijn die op deze manier geld kunnen verdienen in Nederland.

Ik zie op deze website dat begin 2008 reeds de eerste klachten over 4269 gemeld zijn. Betekent dit dat deze mensen hier al bijna 2 jaar geld aan verdienen? Werkelijk schandalig!

Is er ergens een mogelijkheid om hier protest tegen aan te tekenen?

Gesloten