LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beslaglegging maas-delta deurwaarders

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
sennaknox

Beslaglegging maas-delta deurwaarders

Ongelezen bericht door sennaknox »

Hoi,

Ik ben in 2003 gescheiden. Tijdens de scheiding hebben mijn ex en ik afgesproken dat hij het grootste gedeelte van de schulden mee zou nemen. Omdat ik onze bankrekening toen heb overgedragen aan mijn ex had ik geen eigen rekening meer. Mijn geld werd toen op mijn vader zijn rekening gestort die ook al mijn betalingen zou doen. Ook mijn ex kwam trouw iedere week bij mijn pa om de schulden te betalen onder mijn vader zijn begeleiding. Echter nu ruim 5 jaar na de scheiding blijkt een bepaalde schuld van mij niet te zijn betaald en is er in de periode dat pa mijn betalingen deed zelfs een nieuwe schuld ontstaan. Nu is er vandaag een deurwaarder geweest met een exploit dat er beslag gelegd werd op alle roerende zaken, echter hebben ze beslag gelegd op een rekening nummer die al meer dan 5 jaar niet van mij is.
Hoe komt de deurwaarder aan dit rekening nummer en hoe kan hij na zoveel jaar er vanuit gaan dat mijn geld hierop gestort zou worden. Heeft een deurwaarder geen onderzoeksplicht?

seagoing racer2

Re: Beslaglegging maas-delta deurwaarders

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste
Heeft een deurwaarder geen onderzoeksplicht?
Het ligt iets anders :

Voor alle schulden die jullie tijdens jullie huwelijk hebben "opgebouwd" blijven jullie allebei hoofdelijk aansprakelijk.
De afspraak die jij met je ex hebt gemaakt over de betalingen zijn niet relevant voor een deurwaarder. Hij hoeft hier absoluut geen rekening mee te houden.

Het beste wat je nu kunt doen is met je ex en je vader om de tafel te zitten en te bekijken welke schulden er zijn en hoe die nu snel afgelost of ingeruild kunnen worden

sennaknox

Echter is de afspraak die wij hebben gemaakt in onze scheidingsconvenant opgenomen. Ook heeft de deurwaarder in alle jaren dat ik bij iemand inwoonde en geen inkomen had niet de moeite genomen mijn ex een keer aan te schrijven. En waar het mij omgaat is dat de deurwaarder wel de moeite nam beslag te leggen op een bepaalde rekening maar niet de moeite nam ook uit te zoeken of deze wel daadwerkelijk van mij was.

gravedigger

Ongelezen bericht door gravedigger »

Echter is de afspraak die wij hebben gemaakt in onze scheidingsconvenant opgenomen.
Dat vermoesse ik al. Ik zou daar zeker de deurwaarder op wijzen als ik jou was. En die nieuwe schuld? Is die door jou gemaakt? Zo ja, dan moet jij die wel zelf aflossen.

De Tegenpartij

Ongelezen bericht door De Tegenpartij »

Voor alle schulden die jullie tijdens jullie huwelijk hebben "opgebouwd" blijven jullie allebei hoofdelijk aansprakelijk.
De afspraak die jij met je ex hebt gemaakt over de betalingen zijn niet relevant voor een deurwaarder. Hij hoeft hier absoluut geen rekening mee te houden.
Niet zo snel, als TS op huwelijkse voorwaarden was getrouwd is het een ander verhaal.

gravedigger

Ongelezen bericht door gravedigger »

Maar dat was ze dus niet, anders zou er geen convonanr nodig zijn geweesr.

De Tegenpartij

Gravedigger, hoe kom je daar nou weer bij ? Wellicht is TS gescheiden middels een "scheidingsmediator". Ook bij huwelijkse voorwaarden kan een convenant opgemaakt worden hoor !

sennaknox

Maar ik vraag niet of ik aansprakelijk gesteld kan worden. Dat ik het moet betalen vat ik wel. Waar het mij omgaat is dat de deurwaarder een aantal jaren wist dat er bij mij niks te halen viel en zij mijn ex nooit aangeschreven hebben. Nu leggen ze klakkeloos beslag op een rekening die niet van mij is, mijn ex wordt daarin door hun niet genoemd. Ze hebben de rekening gewoon uit een ander oud dossier overgenomen maar het is mijn rekening niet.
Nu weet ik dat er een rechter ooit uitspraak heeft gedaan dat er beter bij de bank een verzoek kon worden ingedient met naam en geboortedatum inplaats van specifieke rekeningnummers, dit om identificatiefouten te voorkomen. Ik heb uberhaupt geen rekening bij de bank waar hun beslag hebben gelegd.

Btw met mijn vader om de tafel zitten is geen optie. We weten inmiddels dat hij misbruik heeft gemaakt van het feit dat ik al mijn financieen aan hem overdroeg. Echter heb ik dat in vertrouwen gedaan en niet vast laten leggen door een rechter, helaas

De Tegenpartij

Beslag leggen op een rekening is een pressiemiddel de debiteur te laten betalen. Als het toch niet jouw rekening is, waarom je dan daar druk over maken ? Zorg dat je (eventuele) andere rekeningen op jouw naam, leeghaald, en direct opheft. Anders heb je kans dat daar ook beslag op wordt gelegd.
Helaas kan (conservatoir) beslag zonder tussenkomst van de rechtbank worden gelegd.

Gesloten