LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hypotheekakte notaris gepasseerd maar geen gelden v postbank

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
dan.teheux

hypotheekakte notaris gepasseerd maar geen gelden v postbank

Ongelezen bericht door dan.teheux »

Onlangs heb ik een hypotheek afgesloten via de postbank. Na ondertekening van de akte bij de notaris dacht ik dat alles in kannen en kruiken was: integendeel!! De postbank zegt dat er geen gelden kunnen worden vrijgemaakt omdat volgens hun de offerte was verlopen??Hoe kan de notaris dan de akte laten passeren??
Wie is in deze nu fout: ik? de postbank? de adviseur? de Notaris?
op wie/wat kan ik me nu beroepen? Is de akte bindend (ook voor de postbank)?? Want de hypotheekadviseur wil me nu een nieuwe aanbieden met natuurlijk een hogere rente!! En moet ik dan weer opnieuw kosten betalen? Wat ik overigens niet van plan ben!! Gaarne advies, bvd. Danny

Alles is al in gebruik

Re: hypotheekakte notaris gepasseerd maar geen gelden v postbank

Ongelezen bericht door Alles is al in gebruik »

Het is vreemd dat de offerte zomaar verlopen is, een zaak die de adviseur in de gaten had moeten houden.
Maar een notaris mag nooit passeren als het geld er nog niet is. Op de dag van passeren moet het geld op zijn rekening staan, anders kan er gewoon niet gepasseerd worden. Het lijkt mij dus ook terecht de klacht bij de notaris neer te leggen.

Voor meer info over een klacht indienen is de website van postbus 51 erg handig:
http://www.postbus51.nl/index.cfm/t/Wan ... faultintro

Succes!

Sjors_B

Re: hypotheekakte notaris gepasseerd maar geen gelden v postbank

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Is het koopcontract getekend ?
Is de hypotheek akte getekend bij de notaris ?

als beide getekend zijn hoeft u niets te doen, het rente percentage staat vermeld in de hypotheek akte-en die is rechtsgeldig.

Ik zou zegeen laat de notaris het maar uitzoeken met de postbank

Gesloten