LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] apotheker weigert 50 euro biljet

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Monique_Nino
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 dec 2005 22:08

apotheker weigert 50 euro biljet

Ongelezen bericht door Monique_Nino »

Bij deze wil ik mijn verontwaardiging uiten en de buitengewone onbeleefdheid van een apotheker uit Haarlem.(Frans Hals apotheek)
Mijn schoonmoeder (bijna 70)haalt daar al jaren haar medicijnen en betaald contant.
Echter de laatste keer dat zij haar medicijnen op wilde halen werd haar 50 euro biljet geweigerd! Ze moest maar ergens gaan wisselen, hij pakte het niet aan.
Nu kan mijn schoonmoeder moeilijk lopen (zeer kortademig)en het is toch van de zotte dat meneer het niet wilde aannemen omdat het wel eens vals zou kunnen zijn.Daar zijn apparaten voor om dat te controleren, maar dat bezit hij niet?
Mijn schoonmoeder heeft voorgesteld om dan haar naam te noteren en het biljet apart te houden zodat het later gecheckt zou kunnen worden, maar daar begon hij niet aan.
Uiteindelijk ging mijn schoonmoeder huiswaarts zonder medicijnen en zwaar gedesillusioneerd,waar evenlater haar zoon op visite kwam en mijn schoonmoeder huilend van verontwaardiging aantrof.
Die ging op zijn beurt weer op hoge poten naar de apotheker en daar behoorlijk te keer ging tegen de man (niet netjes maar wel begrijpelijk)
Door de dreiging die van hem uitging kon hij de medicijnen gewoon betalen met hetzelfde 50 euro biljet.Dus als je je mond maar genoeg opentrekt kan je er wel mee betalen, maar ben je minder mondig (zoals vele) moet je maar alle winkels af om ergens te gaan wisselen omdat meneer het niet aanneemt.
Een apotheker heeft toch helemaal niet het recht om een 50 euro biljet te weigeren? het is een wettig betaalmiddel.
Dat er winkels en apothekers enz. zijn die geen 100 ,200 en 500 accepteren,ok en dat is vaak aangegeven ook dmv een stikker, maar 50 euro,de hele wereld betaald ermee en ze was ook nog eens een jarenlange trouwe klant en dus makkelijk te achterhalen, en nog nooit problemen gehad of veroorzaakt.
Zijn er stappen die ondernomen kunnen worden? Ik vind het echt schandalig dat mensen zo behandeld worden en weggestuurd als een klein kind, ik heb er werkelijk geen woorden voor.
Misschien zijn er meerdere die klachten hebben over deze apotheker, dat zou ik dan ook graag horen

gr. Monique

overname
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 jul 2007 13:08

Re: apotheker weigert 50 euro biljet

Ongelezen bericht door overname »

Inderdaad wettig betaalmiddel. Mag volgens mij niet geweigerd worden! Klacht indienen lijkt aangewezen.
Is natuurlijk echt onbehoorlijk om een oudere niet goed ter been zijnde vrouw zo te behandelen. Je zou denken dat een apotheek wel wat klantvriendelijker zou mogen optreden.

Gesloten