LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen bereik T-Mobile naar verhuizing

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Dj Dream Dance
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 aug 2008 15:01

Geen bereik T-Mobile naar verhuizing

Ongelezen bericht door Dj Dream Dance »

Graag wil ik aan jullie vragen of dat jullie een antwoord hebben op mijn vraag.

Mijn probleem is :

ik ben sinds vorige maand verhuist naar een dorpje 3 km verder als mijn oude adres.

ik ben al jaren lang trouwe klant bij T-Mobile en heb daar ooit 1 probleem gehad en die werdt zeer netjes opgelost.

Maar nu is het geval dat ik naar mijn verhuizing totaal geen bereik heb op mijn nieuwe adres (binnen en buiten). ik betaal nu al een maand voor niks en heb net contact gehad met T-Mobile en die gaan het uitzoeken. maar ik kan pas over 15 werkdagen reactie verwachten.

dit is een probleem die niet 1 2 3 op te lossen is.
weet iemand waar ik nu aan toe ben want ik heb pas geleden weer mijn contract verlengd voor 2 jaar maar heb geen zin om te betalen als ik toch geen bereik heb.

graag hoor ik van iemand een mening..

mvg

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Geen bereik T-Mobile naar verhuizing

Ongelezen bericht door TdeHond »

Heeft u dit al uitgeprobeerd?

http://www.t-mobile.nl/zakelijk/htdocs/ ... kking.aspx

Hier staat een link: ga naar gsm-dekkingskaart

( in IE ) doet het niet in firefox3.

Ik vind 15 werkdagen erg lang om uit te zoeken of u dekking heeft op uw huidige adres om mee te beginnen.

U kunt overwegen een aangetekende brief te sturen waarbij u hen 10 werkdagen de tijd te geven om een werkende verbinding te realiseren. Mocht dit niet lukken, geeft u aan in de brief, zegt u hierna met onmiddellijke ingang uw abonnement op omdat T-mobile op uw huidige adres geen dekking heeft.

Niet aangetekende brieven lijken miraculeus zoek te raken.

Yme
Berichten: 304
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:21

Re: Geen bereik T-Mobile naar verhuizing

Ongelezen bericht door Yme »

Balen dat je na je verhuizing geen bereik meer hebt.

15 Dagen is inderdaad niet erg snel. Misschien hebben ze te veel werknemers tegelijkertijd vakantie gegeven?

Het advies van TdeHond om een aangetekende brief te versturen zou ik eerlijk gezegd niet opvolgen. Zonde van het geld en u schiet er niks mee op. De dekkingsklacht is nu toch al doorgezet door de klantenservice.

Er zit dus niets anders op te wachten op de reactie van de afdeling die gaat over dekkingsklachten. Zij bepalen uiteindelijk ook of het contract om deze reden per direct beëindigd mag worden of niet.

Dj Dream Dance
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 aug 2008 15:01

Re: Geen bereik T-Mobile naar verhuizing

Ongelezen bericht door Dj Dream Dance »

@TdeHond

bedankt voor je antwoord.

de dekkings kaart heb ik al geraadpleegt en daar val ik nu in zone `buiten`.

15 dagen is zeker lang en ik zit nu al 30 dagen zonder.

de telefoniste vertelde ook dat ik mijn telefoon veel gebruikte. (gezien via specificaties) en zag dat ik s`avonds veel probeer te bellen maar dat dat niet lukte. (iedere keer gesprekken van 0:02 min).

ik wil nog even wachten met gelijk boos te worden, maar het is niet leuk dat ik nu dik betaal voor niks, dus ik wacht het nog even af.

maar weet iemand in wat voor procedure ik nu terecht kom. of heeft ook dit probleem gehad.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Geen bereik T-Mobile naar verhuizing

Ongelezen bericht door TdeHond »

Standaard procedure is schriftelijk aangetekend in gebreke stellen. Men levert u niet de dienst waar u voor betaalt. Geef aan in brief hoe lang u geen bereik heeft en geef hen nog 10 werkdagen na dagtekening brief om een verbinding tot stand te brengen. Geef ook aan dat u mocht dit niet lukken hierna schriftelijk aangetekend opzegt.

In de brief van opzegging geeft u aan dat u binnen 14 dagen een schriftelijke bevestiging van einde contract wenst te ontvangen. + eventueel uw toestemming voor automatische incasso opzeggen.

Kopieën van brieven die u verstuurt maken en verzend en eventueel handtekening retour kaart goed bewaren in map. Daar ook log maken van wat tot nu toe aan communicatie hierover is geweest.

Mocht u na opzeg brief toch aanmaningen tot betalen ontvangen kunt u dit probleem voorleggen aan de Geschillencommissie telecommunicatie.

Ik neem aan dat al gekeken is of er geen probleem met simkaart of toestel is?
Ik heb ooit gehad dat na aanschaf van een nieuw toestel ik niet kon bellen. Dit is verholpen door gratis verstrekking van nieuwe simkaart in de winkel waar ik het toestel gekocht had ( t-mobile winkel)

Dj Dream Dance
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 aug 2008 15:01

Re: Geen bereik T-Mobile naar verhuizing

Ongelezen bericht door Dj Dream Dance »

Ik neem aan dat al gekeken is of er geen probleem met simkaart of toestel is?
Ik heb ooit gehad dat na aanschaf van een nieuw toestel ik niet kon bellen. Dit is verholpen door gratis verstrekking van nieuwe simkaart in de winkel waar ik het toestel gekocht had ( t-mobile winkel)


alle opties zijn al geprobeerd. m`n eigen n95 is nu ook weg ter reperatie dus heb vervanging maar dat helpt ook niet. en ik heb het ook in een samsung en lg en sony geprobeerd. helaas zonder resultaat

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Geen bereik T-Mobile naar verhuizing

Ongelezen bericht door TdeHond »

Dan zou ik nu beginnen met schriftelijk aangetekend in gebreke stellen.
Dat is stap 1. Als u nog 15 werkdagen hiermee wacht, gaat na schriftelijk aangetekend in gebreke stellen weer een termijn in. Dus waarom daarop wachten, als u al 30 dagen geen bereik heeft.

Dj Dream Dance
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 aug 2008 15:01

Re: Geen bereik T-Mobile naar verhuizing

Ongelezen bericht door Dj Dream Dance »

ik ga er straks nog eerst een telefoontje aan wagen.

maar weet je ook wat de procedure is als m`n contract beeindigt wordt.
wellicht zal ik mijn tel in moeten leveren maar daar heb ik toch een paar maanden aan betaald enzo.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Geen bereik T-Mobile naar verhuizing

Ongelezen bericht door TdeHond »

Probeer eerst nog even het volgende:

Volgens een vriend, techneut kan de slechte bereikbaarheid te maken hebben met de constructie van het gebouw. Bij nieuwbouw is vaak gewapend beton de oorzaak van het slechte bereik. Er kunnen ook gebouwen in de weg staan waardoor u thuis geen bereik heeft.
Kunt u een paar honderd meter verder wel bellen was zijn vraag.

Ik weet niet hoe ze e.e.a. willen regelen m..b.t. gsm.

Dj Dream Dance
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 aug 2008 15:01

Re: Geen bereik T-Mobile naar verhuizing

Ongelezen bericht door Dj Dream Dance »

het is een dorp dus hoogbouw kunnen we niet. we hebben wel een betonnen vloer maar dat heeft geen enkel invloed. aan de overkant van onze straat hebben we `n weiden en daar heb ik al midden op gestaan maar ook helaas zonder resultaat.

ben ook al ik de auto door de wijk heen gaan rijden maar ook dan geen bereik.

ik krijg m`n bereik weer als ik verder ben dan 1,5 km van mijn woning

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Geen bereik T-Mobile naar verhuizing

Ongelezen bericht door gravedigger »

Hoe is het bereik met een andere provider in het dorp? Best mogelijk dat T-Mobile geen antenne in de buurt heeft staan. Het is hun overigens niet te verwijten dat U daar geen bereik heeft. De telejoon is immers gekocht in een gebued waar wel ontvangst was.

Dj Dream Dance
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 aug 2008 15:01

Re: Geen bereik T-Mobile naar verhuizing

Ongelezen bericht door Dj Dream Dance »

m`n vriendin heeft kpn en die heeft vol bereik binnen.

maar ik geloof niet dat ik het abonnent hoeft de houden voor iets wat T-Mobile niet kan leveren op mijn adres. volgens hun dekkings kaart moet ik vol bereik buiten hebben en dat heb ik dus niet

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Geen bereik T-Mobile naar verhuizing

Ongelezen bericht door TdeHond »

Mocht geen bereik te realiseren zijn in de tuin of op het balkon van uw woning ( wat te verwachten is omdat het in de wei ook niet lukt) lijkt mij dit wel reden om te verzoeken het contract te beëindigen omdat u geen bereik heeft op de plek waar u nu woont.

T-mobile weet waar de antenne staat en kan hier info over geven.

Dj Dream Dance
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 aug 2008 15:01

Re: Geen bereik T-Mobile naar verhuizing

Ongelezen bericht door Dj Dream Dance »

ben bang dat dit een touw-trekkerij gaat worden

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Geen bereik T-Mobile naar verhuizing

Ongelezen bericht door TdeHond »

Waarschijnlijk wel omdat de oplossing al vertraagd wordt doordat zij stellen 15 werkdagen nodig te hebben e.e.a. uit te zoeken. Dat lijkt mij niet echt nodig omdat zij wel uw vergeefse pogingen kunnen zien en ook weten waar de antennes in uw woongebied staan.

Mocht het u niet lukken na volgen standaard procedure om de overeenkomst te beëindigen, kunt u het geschil voorleggen aan de Geschillencommissie als T-mobile hierbij aangesloten is.
------------------------------------

Checklist Geschillencommissie Telecommunicatie

https://digitaal.degeschillencommissie. ... TIE(5).pdf

-----------


https://digitaal.degeschillencommissie. ... e&code=tel
-----------------------------------------------------------------------------------------

Dj Dream Dance
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 aug 2008 15:01

Re: Geen bereik T-Mobile naar verhuizing

Ongelezen bericht door Dj Dream Dance »

is fijn ja die commissie. alleen jammer dat het daar even duurt.

Snel:
De gemiddelde behandelingsduur bij de Geschillencommissie Telecommunicatie bedraagt momenteel 4,5 maanden.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Geen bereik T-Mobile naar verhuizing

Ongelezen bericht door TdeHond »

Helemaal mee eens. Dit is natuurlijk alleen in geval van nood als T-mobile niet accoord gaat met opzeggen overeenkomst.

U zou - mocht opzegbrief nodig zijn - zelf een voorstel kunnen doen i.v.m. gsm.
Hopelijk komt u er in onderling overleg uit.

U zou ook Consuwijzer.nl kunnen bellen en hen advies vragen.
http://www.consuwijzer.nl/

Dj Dream Dance
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 aug 2008 15:01

Re: Geen bereik T-Mobile naar verhuizing

Ongelezen bericht door Dj Dream Dance »

Zojuist weer `n belletje gewacht aan T-mobile.
Daar werd ik zeer vriendelijk te woord gestaan.
mij werd erg veel informatie geven over hoe de procedure verloopt en dat dat max 10 werkdagen mag duren dus ik moet nog vrijdag wachten.
als ik dan nog geen bericht heb gehad. mag ik de procedure voor contract ontbinding in gang zetten waar hun medewerking aan zullen moeten geven. (zijn laten mij in gebreke en heb bewijs via mail).
T-Mobile moet klanten de garantie geven dat ze thuis bereik hebben en anders is het helaas pindakaas voor t-mobile.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Geen bereik T-Mobile naar verhuizing

Ongelezen bericht door TdeHond »

Mijn voorkeur gaat uit naar schriftelijk, aangetekende bewijzen van zowel in gebreke stellen als opzegging contract.
Kopie van brief + verzendbewijs zijn rechtsgeldig mocht T-mobile niet akkoord gaan met ontbinden contract en dus gang naar de Geschillencommissie nodig is om te proberen alsnog de overeenkomst te ontbinden.

iceman46
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 mar 2008 14:56

Re: Geen bereik T-Mobile naar verhuizing

Ongelezen bericht door iceman46 »

Op 17 juli j.l. was mijn contract met Orange afgelopen en heb ik het contract naar T-Mobile overgezet. Orange is overgenomen door T-Mobile en wanneer je je contract naar T-Mobile overzette, dan kreeg je je opgebouwde beltegoed mee. Echter, op deze datum is ook mijn nummer van het Orange netwerk, met 100% dekking, naar het T-Mobile netwerk overgezet en ben ik in en om het huis nauwelijks of niet bereikbaar. Ik heb T-mobile hier op 22 en 23 juli j.l. per e-mail en per brief van in kennis gesteld, ook heb ik ondertussen contact gehad met de klantenservice, maar tot op heden geen reactie! Dit getuigt van weinig respect voor de klant, maar ja, die moet toch iedere maand betalen, wel of geen bereik.

Gesloten