LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] terugbrengen produkt its

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
tasso

terugbrengen produkt its

Ongelezen bericht door tasso »

Heb gisteren een oplaadbare accu gekocht van philips de zogeheten power to charge. Je laat hem dus op en hebt dan voor 15 uur draagbare stroom bij je, met de bijgeleverde pluggen kan je je apparatuur erop aansluiten en laden maar. Dacht hé handig voor op vakantie en je moet lang wachten op het vliegveld heb je altijd stroom bij je. Ja op papier zouden al mijn apparaten moeten werken maar nee dus. psp, samsung mobiel en zen mp3 werken gewoon niet, hij ziet ze wel maar laad niks op.
Nu wil ik deze terugbrengen naar de winkel de its maar weet helemaal niet of dit wel kan omdat er niks op de bon staat over ruilen. Wie weet dit

siggy

Re: terugbrengen produkt its

Ongelezen bericht door siggy »

Heb ooit een keer een video teruggebracht. Was een uitverkoopje dus ruilen kon eigenlijk niet. Maar hij deed het niet en mocht zonder problemen een andere uitzoeken.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Als je apparaat niet voldoet aan de opgegeven specificaties, dan kun je altijd ruilen.

Waterlelie

Ongelezen bericht door Waterlelie »

Wel opletten bij Its, die geven geen geld terug. Had ook een hoop gedoe met hun gehad. 3x mijn mp3 speler moeten ruilen voor en andere.

dan is het goed !

Ongelezen bericht door dan is het goed ! »

Hoi allemaal

kort maar krachtig zeg ik "op alle artikelen zit een garantie termijn of dat nou een bankstel of een frituurpan is en dus gewoon terug brengen en eisen dat je een nieuwe mee krijgt ! ! !
Jij hebt geen boodschap aan hun praatjes .

604ssb

Ongelezen bericht door 604ssb »

Dat kun jij dan wel roepen maar als een winkel handelt volgens het consumentenrecht, sta je mooi voor aap.
Geld terug of een ander/nieuw product eisen kan maar in bepaalde gevallen.
Ga je eerst in het consumentenrecht verdiepen voordat je hier allerlei onzin uitkraamt.

dan is het goed !

Hoi

Consumentenrecht , de winkelier weet donders goed wat het recht van de consument is .

De filiaal leider kan een aantal dingen doen ,
1 produkt omruilen ( het gekochte is maar één dag jong ) .
2 het apparaat opsturen ( duurt meestal 3 weken ) .
3 geld terug geven ( omboeken ) .
4 of een te goed bon geven .

De 'its is ten slotte op de wensen van de klant gericht , volgens de laatste berichten die de'its onlangs zelf in de media verspreide .

Zelf had ik een nare ervaring toen ik een digitale decoder had gekocht ( Philips ) deze funcioneerde ook niet naar behoren en ik legde de klacht op de bali bij de 'its en kreeg zonder woorden vuil te maken een nieuwe ( die het perfect deed ) .

roro25

Ongelezen bericht door roro25 »

kijk eerst even in art 7:17 jo 7:21 BW voordat je de onzin hier neerzet.

Wat zijn je rechten als consument:
Herstel, vevanging of onbinding van de koopovk.
Een tegoedbon is absoluut uitgesloten in het consumentenrecht. Eventueel wel bij ruilen van een product toegestaan, omdat het hier de gegoedheid van de winkelier betreft.

dan is het goed !

Hoi

Precies , daar hadden we het in eerste instantie ook over , de WINKELIER die niet wist of omruilen ook mogelijk was .

Uit uitzendingen van bijvoorbeeld Radar of Kassa is gebleken dat winkelier vaak hun goedheid laten spreken .

Dus kun je je afvragen of zij een bw boek onder de toonbank hebben liggen of dat zij verplicht op curcus moeten van hun baas .

roro25

Ongelezen bericht door roro25 »

iedere inwoner van NL wordt geacht de wet te kennen. Algemeen rechtsbeginsel!!!

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

Ik kan het bericht zo snel niet terugvinden, maar uit een onderzoek is gebleken dat veel consumenten de producten terugbrengen en garantie eisen, terwijl later blijkt dat zeker de helft van de producten goed zijn, maar dat of de consumenten die gebruiksaanwijzingen nooit lezen en dat ze er niet mee overweg kunnen gaan.

Dat in het geval van de TS dat oplaadprobleem is, wilt dus niet automatisch zeggen dat die accu kapot is.

Als je een nieuwe accu koopt, heeft deze nooit gelijk de 100% capaciteit.
Die accu moet eerst een paar keer opgeladen en helemaal ontladen worden voordat die accu zijn volledige capaciteit bereikt heeft.

Daarnaast:

Leest eerst die gebruiksaanwijzing in plaats van maar wat aan te nemen.

In de reparatiewereld kennen we 2 afkortingen:

RTFM

en

UTFM

Oftewel:

Read The F*cking Manual

and

Use The F*cking Manual.

Het grootste probleem van de hedendaagse consumenten is dat zij een product gaan kopen en dat dan achteraf dat product maar aan hun wensen en eisen moet voldoen.

Zo werkt het dus niet.

Als je een product wilt gaan kopen, dan zet je eerst al je wensen en eisen op een rij en daarmee ga je dan naar de winkel toe.
Als je dan een product hebt uitgekozen, dan vraag je bij die verkoper na of dat product wel voor jou geschikt is en dat het product de eigenschappen en kenmerken heeft die jij eraan stelt.
Dit doe je VOOR en TIJDENS de koop, niet achteraf.
Zegt de winkelier dat dat product die eigenschappen heeft en dat product heeft dan achteraf die eigenschappen niet, dan alleen kun je de winkelier aanspreken op het feit dat dat product niet die eigenschappen heeft die het product eigenlijk zou moeten bezitten.

dan is het goed ! schreef:
kort maar krachtig zeg ik "op alle artikelen zit een garantie termijn of dat nou een bankstel of een frituurpan is en dus gewoon terug brengen en eisen dat je een nieuwe mee krijgt ! ! !

Vergeet het maar. Je hebt nooit het recht om gelijk een nieuw product te eisen.

dan is het goed !

Hoi

Tot op de dag van vandaag heb ik gelukkig het bw boek nog nooit nodig gehad , in de paar gevallen dat ik iets kapot had ben ik er nog altijd met de winkelier uitgekomen .

Maar ja misschien komt dat omdat ik in een dorpje woon en niet in de grotere steden .

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

BBCS, het gaat er hier niet om dat de accu stuk zou zijn of zo, het gaat erom dat het apparaat niet werkt voor apparaten waarvan wordt gezegd dat het wel werkt.

Een voorbeeld is dat er op de verpakking een aantal apparaten staat waarvan wordt beweerd dat ze er compatible mee waren, terwijl dit in werkelijkheid niet zo is. Voorbeeld, de psp. Daarvan moet je de light hebben maar dat staat nergens op de verpakking. Ook een samsung mobieltje stond op de lijst maar die schijnt toch een andere stekker te hebben dan die erbij zit.

In dit geval lijkt mij er dus sprake te zijn van te zijn dat het apparaat niet aan de gestelde specificaties voldoet, en niet dat de gebruiksaanwijzing niet is doorgelezen of opgevolgd.

BBCS
Contacteer:

In dit geval lijkt mij er dus sprake te zijn van te zijn dat het apparaat niet aan de gestelde specificaties voldoet, en niet dat de gebruiksaanwijzing niet is doorgelezen of opgevolgd.
Je moest eens weten hoeveel mensen problemen hebben met de net gekochte producten, alleen omdat ze die gebruiksaanwijzingen nooit lezen.
Ook een samsung mobieltje stond op de lijst maar die schijnt toch een andere stekker te hebben dan die erbij zit.

Als er op de verpakking en ook in de gebruiksaanwijzing de type die jij hebt en het werkt niet, dan moet je ermee teruggaan.
Alleen een afbeelding is niet geldig.

Iets anders:

Weet je zeker dat die accu zelf niet kapot is?
Dus weet je zeker dat die voldoende capaciteit heeft?

Als een accu kapot is, kan kan hij wel een bepaalde spanning leveren, maar de benodigde spanning niet, en dan worden die apparaten ook niet opgeladen.

Wat ik zou doen:

Eerst die accu een paar keer goed opladen en ontladen en daarna pas proberen om de verschillende apparaten aan te sluiten.

Dan weet je zeker dat de accu de volledige capaciteit heeft.

Van sommige type accu's is het bekend dat zij de eerste paar keer de capaciteit snel verliezen, maar door die accu een paar keer op en te ontladen krijgt die accu zijn volledige capaciteit.

resp00112469

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Die apparaten werken vermoedelijk op verschillende spanningen. Ik ken het apparaat niet, maar ik vermoed dat dit een 7,2 volt accu is. Dat gaat goed voor apparaten die op 6 volt of 4 nicads van 1,2 volt werken. Er zijn ook apparaten die op 9 volt werken en die kan je nooit laden met die 7,2 volt accu. Bekijk eens wat de accu moet leveren, is dat 12 volt en komt dat er niet uit, dan is er duidelijk iets niet goed, maar is dat 7,2, dan zullen sommige apparaten daar niet op kunnen werken.

Vr. Gr. Hans.

BBCS
Contacteer:

Even een reactie:

Ik ben het volgende tegengekomen:
Power2Go is the ultimate power solution for on the go. One rapid charge of the Power2Go gives up
to 60 hours (depending on device) of back-up energy for 5V portable devices and laptops.
De ondersteunende apparaten zijn te vinden op:

http://www.misc.philips.com/e-shop/_ass ... yChart.pdf

De problemen met het niet opladen van de diverse apparaten heeft met het keiharde feit te maken dat de USB aansluiting een spanning heeft van 5 Volt, en als een apparaat een hogere spanning nodig heeft, dan zal dat apparaat wel herkend worden maar niet opgeladen worden, omdat de laadspanning hoger moet zijn dan de spanning van die accu van het aangesloten apparaat.

Dus als je een PSP aan de Power2Go aansluit en die PSP heeft een spanning van 12 Volt nodig, dan zal dat PSP dus nooit opgeladen kunnen worden, omdat de laadspanning van die Power2Go dus maximaal 5 Volt is.

Als je een accu wilt gaan opladen, dan moet de laadspanning dus hoger zijn als de spanning die de accu zelf afgeeft.

Dus het probleem van de TS heeft voor zover ik het nu kan bekijken niets te maken met de aansluitkabels, een defecte Power2Go, maar met een te lage spanning voor sommige apparaten.

coño

Ongelezen bericht door coño »

Er zijn mensen die gewoon dingen kopen en denken dat het altijd werkt. Je moet dus altijd eerst goed uitzoeken en rondvragen of de nieuwe aankoop wel iets is voor jou.

Terugbrengen ho maar! Topic gesloten! Volgend onderwerp!

BBCS
Contacteer:

Laat ik het anders zeggen:

Er zijn mensen die producten kopen en achteraf die producten terug willen brengen onder het motto dat het product niet aan hun verwachtingen voldoet.

Nu is het punt:

Voldoet het product niet volgens de uitspraken van de fabrikant en winkelier of voldoet het product niet aan de verwachtingen van de consument?

En sommige mensen hebben echt de mafste verwachtingen.

Wat mag je dan wel van een product verwachten?

Simpel, datgene wat de fabrikant of winkelier voor uitspraken doet.
Dus datgene wat er op de doos en in de handleiding staat.
Niet anders.

Voorbeeld:

Philips geeft aan dat je draagbare apparaten en laptops kunt aansluiten en opladen die een spanning van 5 Volt nodig hebben.

Een consumentenorganisatie of een consument is van mening dat je ook de hogere spanningen op moet kunnen aansluiten.

Wat mag je dan verwachten?
Dat een PSP die 12 Volt nodig hebt zonder meer moet kunnen aansluiten en opladen?

Niet dus.

All about you

Ongelezen bericht door All about you »

De slogan van IT's is IT's all about you, oftewel de klant staat centraal.

Terug brengen bij It's is geen probleem.
Geld terug is ook geen probleem.

BBCS
Contacteer:

Terugbrengen is echt onzin.

Je moet van te voren goed kijken wat je koopt en dat moet niet achteraf gebeuren.

Het komt nog veel te vaak voor dat mensen in een opwelling iets kopen en daar spijt van krijgen en dan dat product terug willen brengen.

Daarnaast blijkt het dat veel mensen producten kopen, niet weten hoe ze ermee om moeten gaan en die maar weer terugbrengen.
Achteraf blijkt dan dat het product niet kapot is, maar dat de mensen niet weten hoe ze er mee om moeten gaan.

Mijn visie is:
De producten mogen alleen worden teruggebracht als het product kapot is, of dat het product niet die eigenschappen bezit zoals die door de fabrikant of winkelier zijn opgegeven.

Gesloten