LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AEG combimagnetron

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Luka31

AEG combimagnetron

Ongelezen bericht door Luka31 »

In 2006 heb ik een combimagnetron aangeschaft in mijn keuken,overigens heb ik 5 apparaten gekocht in mijn nieuwe keuken. Nu na 2 jaar 5 maanden stopt de combimagnetron ermee. AEg gebeld. In de keukenwinkel is verteld 5 jaar garantie wanneer je 5 apparaten aanschaft,nu blijkt dat ik een certificaat in had moeten vullen bij AEg,weg garantie.......

Monteur komt langs,blijkt de printplaat kapot,volgens de monteur oorzaak opentrekken deur zonder eerst op de pauze knop gedrukt te hebben(staat niets over in de gebruiksaanwijzing) Nieuwe printplaat ed,kosten 235 euro.
Dit is toch belachelijk voor een oven van net twee jaar oud? AEG heeft niet aangegeven dat het deurtje niet open mag zonder eerst op de pauze knop te drukken en is hier dan toch nalatig in geweest? Volgens de monteur is dit al een prijs op basis van coulance?

Kan ik hier nog wayt mee om kosten te verhalen?

kweenie

Re: AEG combimagnetron

Ongelezen bericht door kweenie »

Aangezien je weet dat het apparaat een te verwachten levensduur van 7 à 8 jaar heeft, zit je op ongeveer 1/3 van de te verwachten levensduur. Dan zou jij in principe maar 1/3 van de kosten moeten hoeven te dragen en de leverancier 2/3 deel.

Overigens moet je bij een defect altijd wel de leverancier aanspreken en niet de fabrikant. Die moet je in de gelegenheid hebt stellen het probleem op te lossen. Dus je zou eerst naar de keukenconcurrent moeten gaan met je probleem. Die zullen je vervolgens waarschijnlijk wel naar aeg doorsturen, maar dan kunnen zij achteraf in elk geval niet zeggen dat je hen niet in de gelegenheid hebt gesteld het probleem op te lossen.

Luka31

Ongelezen bericht door Luka31 »

Ik heb gekeken in de voorwaarden van de keukenconcurrent. Hierin staat omgeschreven dat je in het derde levensjaar van een apparaat 2/3 zelf dient te betalen en 1/3 vergoed krijgt.

Kan ik de keukenconcurrent hierop aanspreken dat het eigenlijk 1/3 gedeelte voor mij behoort te zijn of hebben ze zich goed ingedekt met hun voorwaarden?

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Volgens mij is zo'n beperking van het algemene consumentenrecht niet rechtsgeldig. Je kunt ze er dus gewoon op aanspreken.

Gesloten