LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] klachten oxxio

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
puckie73
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 aug 2008 12:18

Re: klachten oxxio

Ongelezen bericht door puckie73 »

ik heb alles getoond en rendo is daar van op de hoogte, ik heb een brief gehad van de rendo, dat er geen leverancier was, en deze aangekondigt dat die er wel was en genaamd oxxio, daar hebben ze 4 weken gewacht en zonder verdere bericht geving de mannen gestuurd om af te sluiten, als ik alles kan aantonen en oxxio kan het niet terug vinden BIJ WIE LIGT DAN DE FOUT(of ben je zelf 1 van OXXIO

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: klachten oxxio

Ongelezen bericht door Shine »

Tsjonge jonge, ik vraag normaal iets en ja hoor,.komt ie weer "lang niet meer gehoord) "of ik werkzaam ben bij Oxxio."
Inmiddels ben ik (alsmede sommige andere forummers) al werkzaam bij ieder energiebedrijf dat maar denkbaar is.

Goed, dat terzijde,.......
Oke, dan klopt de werkwijze van Rendo iig wel. Dat was namelijk even een belangrijk stukje wat ontbrak. Had Rendo dat namelijk niet gedaan hadden zij (de netbeheerder) óók fout gezeten.
Ik blijf het vreemd vinden dat u een bedrag van 10,71 eerst aan Oxxio moet betalen voor de realisatie van een switch. Daarom had ik het stukje tekst, afkomstig van de Oxxiowebsite, alhier even gekopieerd en geplakt.
Verder vind ik het vreemd dat, als Oxxio geen switch heeft doorgevoerd, er wel een afmelding bij uw bestaande (oude) leverancier is aangekomen. Tenzij, u deze afmelding zelf hebt doorgegeven.
Immers, u had helemaal geen leverancier meer.
De gebruikelijk werkwijze van een switch is:
De aanmelding bij de nieuwe leverancier wordt gedaan. Door deze aanmelding gaan er talloze berichten uit. Zo ook een naar uw oude (dan nog actieve) leverancier. Uw oude leverancier zal dien ten gevolge uw contracten bij hun beeindigen. Hiervan hebt u, als het goed is, ook van hun een slotfactuur ontvangen.
Oxxio echter heeft gedurende dit proces uw aanmelding weer geannuleerd. Hierdoor bent u zonder leverancier komen te zitten. Onder het mom van: het niet terug kunnen vinden van die raadselachtige 10,71 overmaking welke door u is gedaan.
U geeft aan Oxxio te kennen dat wel gedaan te hebben. Een kopie van het desbetreffende bankafschrift naar Oxxio kan dat aantonen.

Het is duidelijk dat Oxxio hierin de nalatige en veroorzaker is. Ik adviseer u nogmaals met Oxxio contact op te nemen en aan te geven dat dat een kopie van uw bankafschrift opstuurt. Dan mag Oxxio deze kwestie z.s.m. oplossen. En oja, vermeld als begeleidend schrijven (bij die kopie) dan tevens dat u Oxxio verantwoordelijk stelt voor de heraansluitingskosten.
Stel tevens en termijn (2 weken na dagtekening). Hebben ze deze kwestie niet binnen deze periode opgelost schakelt u de geschillencommissie in. Maak dat ook maar kenbaar in betreffend schrijven.

Succes.
En nee, ik werk niet bij Oxxio.

channtall98
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 sep 2008 13:40

Re: klachten oxxio

Ongelezen bericht door channtall98 »

Wat een vervelend bedrijf kan het niet hard genoeg van de daken afschreeuwen maar ze manipuliren en lichten je op samen met intrum justitia

oja KYLE
als jij vind dat oxxio zo goed is bewijs het dan maar ik heb alleen maar problemen gehad met oxxio en dan ook nog eens froukje de both een goed woordje laten doen voor oxxio hoe durven jullie stuk ellende ik ben godverdegodver behandeld als oud vuil en als je je zonodig wilt bemoeien met onze blogs hier op deze site prima maar dan behandel ik jou ook als oud vuil sterker nog je bent niet meer dan een vuile vieze oplichter want dat ben je ook gewoon en dat doe je ook gewoon anders werk je niet bij oxxio

OXXIO SUCKS

en ja zeker als jullie zo blijven doorgaan bij oxxio kan je wel gedag zeggen tegen je baantje want dan heb je binnenkort geen baantje meer dan ligt heel dat bedrijf in as en dat gaat zekers gebeuren want als je een mens zo gek kan maken met alleen maar ****** energie en gas ja dan is een mens ook wel zo gek om daar een bom op te gooien ik wel in iedere geval want jullie zijn bij mij tot het uiterste gegaan en nu ga ik tot het uiterste let maar op zal alles er voor overhebben om jullie *** oxxio helmaal kapot te maken

MVG gedupeerde

davidek
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mei 2009 00:50

Re: klachten oxxio

Ongelezen bericht door davidek »

idd een K*T bedrijf.

Wij zijn eind 2006 opgestapt. De reden... de jaarrekening klopte niet, wij bleven hierover zeuren. Wij kregen toen een brief dat zij het contract met ons beeindigde. We zijn toen naar Eneco overgestapt. Nu 2,5jaar later krijgen we een incasso van Interim Justitia waarin staat dat wij nog 116Euro moeten betalen omdat we zijn weggegaan. JAREN NIETS VAN ZE GEHOORD en nu ineens dit. Ze mogen mij dit eens gaan uitleggen.

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: klachten oxxio

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste davidek,

Uw forumbericht van 16 mei jl. maakt duidelijk dat u het niet eens bent met aan u gerichte facturen betreffende uw opzegvergoeding. Graag zou ik de situatie voor u willen uitzoeken. Ik verzoek u daarom vriendelijk mij uw nickname en uw klant- en telefoonnummer door te geven via [email protected], zodat ik snel contact met u kan opnemen. Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,
Medewerker van Oxxio

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: klachten oxxio

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik ken die problemen met de Oxxio eindafrekening. Oxxio draait de boel graag om: wanneer ze jou geld schuldig zijn sturen ze incassobureau Intrum Justitia op je dak. Bij mij deden ze dat ook. Da's een paar jaar geleden. Er is dus niets veranderd.

En denk niet dat "De Oxxio Medewerker" de boel glad gaat strijken. Die is alleen op dit forum bezig om de imagoschade te beperken veroorzaakt door mensen die klagen op dit forum. Het Tros Radar forum staat namelijk helemaal bovenaan in de zoekresultaten van Google. Daar is Oxxio natuurlijk niet blij mee. Het schrikt potentiële klanten af. En dat is niet de bedoeling, want Oxxio maakt momenteel weer flink reclame op televisie!

De ene criminele oplichtersbende - Intrum Justitia - helpt de andere: Oxxio. Zelfs de uitspraak door de Geschillencommissie SGC werd bij mij niet door Oxxio nagekomen. De paar honderd euro die ik nog van Oxxio tegoed had werd dus ook niet terugbetaald nadat de Geschillencommissie Oxxio had gelast dit geld terug te betalen. Ik heb er toen maar een dreigement met aangifte bij de lokale politie achteraan gestuurd en toen kon Oxxio ineens wel betalen.

demetrius
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 sep 2009 09:35

Re: klachten oxxio

Ongelezen bericht door demetrius »

Vanmorgen werd door Oxxio een bedrag van 10,71 euro van mijn rekening afgeschreven alszijnde vastrecht. Nu heb ik nog nooit iets van Oxxio gehoord of met Oxxio gesproken dus heb ik dit bedrag door de bank terug laten boeken.
Eind augustus werd ik gebeld door Essent met een gunstige aanbieding voor energie en omdat Essent ook onze netwerkbeheerder is ben ik akkoord gegaan met hun aanbieding, ook al omdat onze leverancier tot dan toe (Electrabel) werkt met gefingeerde meterstanden wat zeer verwarrend is.
Alles zou schriftelijk worden bevestigd, maar tot op heden hebben we niets ontvangen. Het zou om een proeftijd gaan van 3 maanden.
Zou het nu zo zijn dat Oxxio zich uitgeeft voor Essent omdat ze weten dat Essent hier de netwerkbeheerder is?
En hoe moet je nu zoiets opzeggen, je hebt geen enkele bevestiging, Kan Oxxio hier zomaar mee wegkomen?
Gaarne Uw reactie.

Met vriendelijke groet,
J.Schilp,
Hermialaan 1,
7981LM Diever

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: klachten oxxio

Ongelezen bericht door AGGB »

@demetrius advies: haal uw adres en naam weg van dit forum.
Inderdaad vermoed ik dat het oxxio callcenter u er in geluist heeft. Als u op de site van Essent kijkt wordt er nergens gesproken over een proefperiode van 3 maanden. Oxxio heeft die proefperiode wel: kortom het lijkt mij bedriegerij . Een callcenter medewerker die op deze manier probeert een karige boterham te verdienen. Oxxio weet hiervan, maar doet niets tegen die criminele methodes, zij vangen er immers klanten mee. Zij staan kennelijk geheel achter die criminele gedragingen. Blokkeer alle oxxiobanknummers, het zijn er aanmerkelijk meer dan 1, zij proberen via alle nrs te incasseren. Zoek het topic 'Blokkade oxxio banknummers' op, ik heb daar een aantal oxxio nrs op een rij gezet.
U zult hier wel benaderd worden door deoxxiomedewerker, die als taak heeft de oxxiodiarree op te dweilen en dan komt alles toch weer goed.

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: klachten oxxio

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste demetrius,

Uw forumbericht van 16 september jl. maakt duidelijk dat u het niet eens bent uw aanmelding bij Oxxio. Graag zou ik de situatie voor u willen uitzoeken. Ik verzoek u daarom vriendelijk mij uw nickname en uw klant- en telefoonnummer door te geven via [email protected], zodat ik snel contact met u kan opnemen.

Bij voorbaat dank.


Met vriendelijke groet,


Medewerker van Oxxio

RenateS
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 sep 2009 13:39

Re: klachten oxxio

Ongelezen bericht door RenateS »

Mijn vriend heeft ook een eindafrekening van oxxio ontvangen waarin hij , tot onze grote schrik , een bedrag bij moesten betalen van 1000 euro levering gas.
Op de nota van elektra zouden we 300 euro terug gestort krijgen.
Het vreemde van het verhaal: Het contract staat op naam van mijn vriend zijn ex. Er is nooit contractovername geweest en het meest vreemde is.... de desbetreffende woning wordt al die tijd niet bewoont,
maar wel een verbruik van 2700 m3 gas. Vreemd!
In ieder geval over en weer contact met oxxio ( ook met de oxxiomedewerker wel te verstaan :roll: )
alles zou uitgezocht worden.
Lang verhaal kort te maken : Oxxio draait alle kanten op. Eerst getouwtrek over het contract...daarna over de beginstand.
Al met al heel veel frustratie en geen steek verder.
Het bedrag is natuurlijk wel afgeschreven van de rekening!
Uiteraard laten we het hier niet bij zitten daarom hebben we nu toch maar de geschillencommissie ingeschakelt.

Eén tip : lig je in de clinch met Oxxio.
Bespaak uzelf woede, frustratie en onmacht.
Stuur 1 brief aangetekend met het bezwaar. Wacht reaktie af. Bent u het niet eens met deze reaktie schakel de geschillencommissie in.
Ik dacht het wel met de "oxxiomedewerker" af te kunnen.
Heb mijn mailbox vol met over en weer gestuurde mailtjes met de "oxxiomedewerker" met als enige oplossing :
een voorstel tot een betalingsregeling.
Bespaar u daarom de moeite en ellende.
Geef het uit handen, want Oxxio draait het toch zoals ze willen!
Wij zijn nu in afwachting over het verloop.
Ik wens jullie allemaal sterkte in de strijd.

Met vriendelijke groet,
Renate

ps : Petje af voor de mensen die deze strijd moeten voeren met een fulltime baan. Ik had/heb het "geluk" dat ik een behoorlijk gedeelte van mijn zwangerschapsverlof aan Oxxio mocht/mag spenderen!
Mijn enige vraag nu aan de "oxxiomedewerker":
Keert oxxio ook smartegeld uit??? :wink:

ron.H
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 sep 2009 12:57

Re: klachten oxxio

Ongelezen bericht door ron.H »

Hallo,
ik kreeg net de eindafrekening binnen van oxio waarbij ik de schrik van mijn leven kreeg.
ik zou een verbuik van 7 kw hebben gehad dat zou nog overeenkomen met de vorige afrekening ( ook al is die vrij hoog gezien ik alleenstaand ben en weinig elct aparaten heb ). de vorige eindafrekening heb ik met dezelfde voorschotten betaald en daarbij kreeg ik zelfs terug.
Tot mijn grote schrik en verbazing moet ik nu meer dan 600euro !!! bij betalen
Hierover heb ik natuurlijk contact opgenomen met oxio.
Wat blijkt nu vorige afrekening heb ik een tarief gehad van 0,0484.
maar is zonder mijn weten het tarief per 1 januari veranderd naar 0,1132 !!!!
Volgens oxio zou ik dit zelf hebben aangevraagd. dit is echter niet het geval geweest. Ik heb dus ook gevraagd of ze mij dat betreffende contract kunnen toesturen daar ik naar mijn mening hiervoor nergens een handtekening gezet heb. Bovendien werd doodleuk vertelt dat dit bedrag binnen 5 dagen van mijn rekening afgeschreven word. Aangezien ik vanuit een wao uitkering rond moet komen brengt mij dit in grote problemen.
Ik vraag mij dan ook sterk af wat ik hier tegen kan doen. Het lijkt mij logisch dat ik hier niet mee akkoord kan en wil gaan.
heeft iemand hier soortgelijke ervaringen mee? ik ben over deze gang van zaken erg telleurgesteld en voel me goed genaaid.
:evil:

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: klachten oxxio

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste ron.H,

Uw forumbericht van 22 september jl. maakt duidelijk dat u het niet eens bent met aan u gerichte facturen voor de levering van stroom. Graag zou ik de situatie voor u willen uitzoeken. Ik verzoek u daarom vriendelijk mij uw nickname en uw klant- en telefoonnummer door te geven via [email protected], zodat ik snel contact met u kan opnemen.

Bij voorbaat dank.


Met vriendelijke groet,


Medewerker van Oxxio

balhan
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 aug 2006 11:17

Re: klachten oxxio

Ongelezen bericht door balhan »

En ja hoor, ook bij ons is het raak. Ondanks dat we Oxxio binnen de wettelijke termijn van 8 dagen (per 3 brieven, naar elk postadres 1, waarbij 1 aangetekend, handtekeningenkaart in bezit) hebben opgezegd en daar een schriftelijke bevestiging van Oxxio zelf van hebben ontvangen, wordt er toch wordt op 28-09-2009 vastrecht afgeschreven van onze rekening. Onmiddellijk onze bank verzocht dit bedrag te storneren.

Deoxxiomedewerker: werk aan de winkel

balhan
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 aug 2006 11:17

Re: klachten oxxio

Ongelezen bericht door balhan »

Vandaag gebeld met Oxxio klantenservice en na 3x doorverbonden en een kwartier in de wacht gesproken met een medewerkster. Naar haar zeggen staat onze postcode bij hen 'verkeerd' geregistreerd. Slechts 1 letter verschil, bewuste of echt een administratieve vergissing?
Beloofd (maar wat is een belofte waard bij Oxxio) dat mijn gegevens nu uit het systeem zijn verwijderd en een excuusbrief onderweg is (zou nog steeds zo'n 2 tot 3 weken duren). Ik ben nog steeds niet tevreden en wordt steeds bozer.

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: klachten oxxio

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste Balhan,

Uw forumbericht van 28 september jl. maakt duidelijk dat u het niet eens bent met uw leveringscontract bij Oxxio. Graag zou ik de situatie voor u willen uitzoeken. Ik verzoek u daarom vriendelijk mij uw nickname en uw klant- en telefoonnummer door te geven via [email protected], zodat ik snel contact met u kan opnemen.

Bij voorbaat dank.


Met vriendelijke groet,


Medewerker van Oxxio

anti oxxio
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:05

Re: klachten oxxio

Ongelezen bericht door anti oxxio »

Nou ze hebben er weer zeer ontevreden klant bij ........... ik heb nog nooit zo iets als dit mee gemaakt ......... was op eens klant van ze en ik zelf wist van niets .

een foutje kan iedereen maken maar bij oxxio gaat het mij ook nog geld kosten ook , dit zijn dingen die echt niet kunnen ........ ik zelf laat het echt er niet bij zitten .

weet iemand van jullie of ze een antwoord nummer hebben waar ik het een en ander kan na toe sturen :wink:

alvast bedankt

mooisteliefste
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 okt 2009 12:00

Re: klachten oxxio

Ongelezen bericht door mooisteliefste »

Maarten1234 schreef:Wettelijk gezien ben je niet verplicht te betalen wanneer je geen rekening hebt gezien. Interum Justitia heeft dus ook geen poot om op te staan.

Een eindafrekening MOET verstuurd worden!!!!!!! Dat zegt de energiewet.

Het is een pot nat met die Oxxio heb een telefoonboek van papieren met vele zaken tegen Oxxio en rechtsystemen met het geschillen commissie... het is schandelig hoe intrum justitia werkt namens Oxxio ook ...hen doen hun hiswerk zeer slecht...als het aan mij ligt zou Oxxio verboden moeten worden ...

Kamerleden moeten ook meer hun werk doen met die vrijmarkt van energie maatschappijen...1 woord schandalig allemaal..

Oxxio krijg va mijn als cijfer een dikke vette 0

VR GR ML

ron.H
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 sep 2009 12:57

Re: klachten oxxio

Ongelezen bericht door ron.H »

ik ben pislink op oxxio momenteel.
in maart 2007 ben ik in mijn huidige woning getrokken en op de aanbieding van oxxio ingegaan eerste jaar kwamen de eerste voorschot notas voor het gemak 3 maanden later tegelijk... dit was al ff slikken voor de rest een keer gezeur gehad om een foutieve terugboeking van de bank waarbij oxxio een maand niet had geincasseerd. voor het gemak werd wel intrum justitia ingeschakeld met de nodige extra kosten.
tot mijn grote schrik kreeg ik de eindafrekening nu een maand geleden..... ff 675e bijbetalen daar ik vorig jaar met zelfde verbruik terug kreeg vond ik dit vreemd en ben meteen gaan bellen met oxxio daar kreeg ik doodleuk te horen dat per 1 januari de tarieven omhoog gegaan waren met wel 140%......
hiervoor zou ik zelf gekozen hebben. Nu lijkt het mij heel logisch dat een normaal denkend mens hier niet voor kiest laat staan akkoord mee gaat.
ik heb dus ook gevraagd tot 3 x toe om een copy contract of leveringscondities waarvoor ik getekend zou hebben of voor akkoord verklaard hebben.. dit zou men opsturen ik moest dit maar afwachten en evt. een betalingsvoorstel aanvragen ... echter na een dikke week geen brief.... wederom bellen wederom toezeggen dat men brief copy opstuurt doodleuk"oh heeft men dit niet gedaan ik zorg dat die naar u toe komt" wederom geen brief na weer een dikke week
ondertussen heb ik de eindafrekening voldaan aan het oude tarief dit scheelde ongeveer 380e tijdens het daarop derde telefoon gesprek in 3 weken tijd kreeg ik opeens te horen na lang in de wacht gestaan te hebben dat men geen copy kon opsturen daar men dit niet had.... er was geen contract daar ik de aanvraag via internet zou hebben gedaan.... Dit is grote onzin eerste klas daar ik zulke zaken nooit via internet regel en op papier wil zien. ik heb dus ook aangegeven dat ik dit opgehelderd wilde zien. de betreffende medewerkster gaf aan dat ik een brief moest schrijven om opheldering.. dit heb ik dus ook aangetekend gedaan en meteen oxxio in gebreke gesteld.... wat blijkt mijn verbazing word doodleuk smorgens om half 9 wakker gebeld door een sjagerijnige muts van intrum justitia. ik kreeg niet eens de kans mijn verhaal te doen werd asociaal afgesnauwd en telkens onderbroken, zelfs toen ik aangaf even een slok te drinken daar ik last van mijn keel had en geen woord eruit kreeg bleef men doorsnauwen, men luisterde niet eens. toen ik aangaf dat ik graag mijn verhaal wilde doen werd ik weer afgesnauwd hierop heb ik aangegeven dat ik niet gediend ben van dit gedrag door wie dan ook en heb de verbinding verbroken...
eerder voorval daar ik vanuit wao 2x in de maand deel uitkering krijg is 1 x voorgevallen dat ik niet per bank voorschot kon overboeken dit heb ik iets later gedaan op dezelfde dag dat ik een laatste herinnering kreeg van oxxio waarin ik 5 dagen de tijd kreeg indien al betaald de brief zelfs niet als verzonden moest beschouwen... ook hier had ik de dag erna iemand van intrum aan de lijn hangen en week later 150e incassokosten op de nota van 120e voorschot !!!!! dit is asociaal aasgier gedrag in mijn ogen wat niet door de beugel kan... ik heb daar niets meer over vernomen tot men nu doodleuk dit bedrag bij de incassoprocedure over de eindafrekening bij telt met als gevolg een totaalbedrag van ruim 1000e.... voor het gemak word nergens melding gemaakt van mijn betaling aan oxxio eerder van 360e........eerst word je aan het lijntje gehouden door oxxio om vervolgens geen brief te ontvangen en te horen dat ze niets kunnen laten zien maar uitgezocht moet worden.... maar oxxio is wel zo fijn om intrum justitia ff doodleuk extra kosten erop te laten zetten door hun nalatigheid en laksheid immers ik heb tijdig aan de bel getrokken en hun hebben door niet nakomen beloftes 3 weken laten vergaan... het is duidelijk dat ik hierover een klacht ingediend heb en ik oxxio en zeer zeker het asociaal benaderen van intrum KOTSBEU ben. ik ben niet onwillend te betalen maar wil wel bewijs hiervoor niets meer niets minder...door deze onduidelijkheden zit ik wel ff met de grote problemen en extra 300e kosten en dat met een kleine wao uitkering
je word niet behandeld als klant maar als een stuk vuil.... waarbij gewoon over lijken gegaan word door oxxio aangezien ze meteen intrum justitia inschakelen zonder eerst dit probleem uit te zoeken en een oplossing aan te brengen.
Ik zou het heel erg waarderen als er een keer een instelling is die deze praktijken aan de kaak kan stellen zodat deze manier van doen eens voor altijd een halt toe gedaan word.... EEN WOORD SCHANDALIG. lijkt me duidelijk gezien de zou het oxxio sieren intern eens een manager op de vingers te tikken die toch schijnbaar t een en ander niet goed op een rit heeft........ zou menig mens een hoop ergernis en verdriet besparen..


m vr grt R HOOFS

Gesloten