LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lade onder kookplaat

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Dilay
Berichten: 92
Lid geworden op: 07 jun 2008 11:47

Lade onder kookplaat

Ongelezen bericht door Dilay »

Hallo,

Wij hebben eindelijk de tekeningen binnen! Daarin zagen wij dat het niet mogelijk was om een halve lade onder de kookplaat te nemen omdat het niet mogelijk was. Dit wilden wij zodat we alsnog gebruik konden maken van de lade eronder. Hij wordt dus compleet dichtgemaakt.

Nu het volgende waar ik mee zit,

Wij hebben 2 x 3 lades van 90 cm naast elkaar. In de hoek krijgen we het kookgedeelte, we hebben een inductiekookplaat van miele. Nu heeft de lade onder de kookplaat geen handgreep, logisch en dat ziet er nu vet lelijk uit omdat de rest wel een handgreep heeft.

Ik wil heel graag dat daar ook een handgreep komt, ook al kan je die lade niet gebruiken, dan is alles weer 1 lijn. Maar is dat wel een goed idee?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Lade onder kookplaat

Ongelezen bericht door kweenie »

Volgens mij is het bij veel inductieplaten wel mogelijk om de lade onder de plaat te gebruiken. De la zal welliswaar iets minder hoog moeten zijn en kan warm worden van binnen, maar het kan vaak wel. Maar dit is wellicht ook enigszins afhankelijk van de hoogte van het blad.

Een 'nep'-la, dus dat je er wel een handvat op doet, is natuurlijk wel mogelijk en meestal ook mooier dan geen handvat.

Dilay
Berichten: 92
Lid geworden op: 07 jun 2008 11:47

Re: Lade onder kookplaat

Ongelezen bericht door Dilay »

Dank je wel voor je reactie. Dan laat ik gewoon een handgreep plaatsen..

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: Lade onder kookplaat

Ongelezen bericht door Chief »

Bij mijn keuken was het wel mogelijk hoor ik heb gewoon een lade net zo groot als de rest. Ik heb een inductie met wokbrander.

Afbeelding

Dilay
Berichten: 92
Lid geworden op: 07 jun 2008 11:47

Re: Lade onder kookplaat

Ongelezen bericht door Dilay »

Hmm, dat is wel apart.. ik kan helaas niets anders zeggen dan dat het volgens de adviseur niet mogelijk is..

siemens
Berichten: 232
Lid geworden op: 08 apr 2008 19:33

Re: Lade onder kookplaat

Ongelezen bericht door siemens »

ligt mischien aan de dikte van het werkblad of dit past of niet?

pufje
Berichten: 164
Lid geworden op: 20 mar 2008 22:24

Re: Lade onder kookplaat

Ongelezen bericht door pufje »

Daarin zagen wij dat het niet mogelijk was om een halve lade onder de kookplaat te nemen omdat het niet mogelijk was.
Dit is vrouwenlogica ?
Lade is gewoon mogelijk
Ik wil heel graag dat daar ook een handgreep komt, ook al kan je die lade niet gebruiken
Is toch geen probleem, ?

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Lade onder kookplaat

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Dilay,


Lade onder kookplaat is geen enkel probleem, inductie of niet. Andere adviseur zoeken lijkt me, want deze slaat de plank behoorlijk mis.

Als deze Einstein voet bij stuk blijft houden zou een greep op de loze ladeblende minimaal geleverd moeten worden. Als je nog niet hebt getekend voor de keuken lijkt het me dan wijs om ergens anders te kijken.


MVG

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Lade onder kookplaat

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik denk dat de Brugman verkoper (ik bedoel 'adviseur') niet zo heel veel verstand heeft wat er technisch allemaal mogelijk is, of dat hij gewoon niet de moeite wil nemen om een kleine aanpassing aan de lade door te voeren. Was dat niet de zelfde adviseur die foliedeuren verkocht alsof het lakdeuren zijn en ook beweerde dat de prijs daarvan identiek is?

Sjoerd15
Berichten: 243
Lid geworden op: 13 sep 2006 00:13

Re: Lade onder kookplaat

Ongelezen bericht door Sjoerd15 »

Lijkt mij toch echt dat het afhanklelijk is van het tyupe kookplaat (inbouwdiepte) en dikte werkblad. Er zijn kookplaten die een inbouwdiepte hebben van vele centimeters en als je dat combineert met een trespa blad van 12mm dan vind ik je knap als je er een lade onder weet te prutsen. Meer info is dus nodig....
een greep plaatsen is uiteraard in alle situaties mogelijk...

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Lade onder kookplaat

Ongelezen bericht door kweenie »

Het gaat om een Miele inductieplaat, zoals je kunt lezen. Dan hangt het natuurlijk nog af hoe dik het blad is, maar ook bij een dun blad zou je volgens mij de lade lager kunnen maken (even oneerbiedig: er aan de bovenkant een stuk afzagen). Maar in dit geval gaat het volgens mij om een composiet blad (toch, Dilay?), wat wel voldoende inbouwdiepte zou geven.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Lade onder kookplaat

Ongelezen bericht door maxx »

Miele inductieplaten zijn niet extreem dik, inbouwhoogte maximaal 5,8cm bij het aansluitpunt dus zal het in de meeste gevallen mogelijk zijn. Bij extreem dunne werkbladen kan ook een minder hoge (bestek)lade worden gebruikt....tenminste bij Blum wel. Er zijn vele wegen die naar Rome leiden.

Natuurlijk is meer info altijd beter maar het percentage Trespa-werkbladen zal de 1 procent niet halen. Ik ben wel benieuwd welk keukenmerk dit nou weer niet voor elkaar weet te krijgen.

MVG


n.b.
(even oneerbiedig: er aan de bovenkant een stuk afzagen).
:shock: ......... :lol:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Lade onder kookplaat

Ongelezen bericht door kweenie »

Volgens mij zou het om een systemat keuken van Brugman gaan. Bij Systemat zou een minder hoge (bestek)lade volgens mij geen probleem moeten zijn, maar wellicht dat Brugman dit niet levert in hun andere-namen keukens?

Dilay
Berichten: 92
Lid geworden op: 07 jun 2008 11:47

Re: Lade onder kookplaat

Ongelezen bericht door Dilay »

@Siemens
ligt mischien aan de dikte van het werkblad of dit past of niet?
Dikte werkblad is 4 cm..

@Pufje
Dit is vrouwenlogica ?
Nee hoor, logica van adviseur :lol:

@Maxx
Als je nog niet hebt getekend voor de keuken lijkt het me dan wijs om ergens anders te kijken.
We hebben al getekend.. zal zeker dit opnieuw met de adviseur bespreken.

@kweenie
Ik denk dat de Brugman verkoper (ik bedoel 'adviseur') niet zo heel veel verstand heeft wat er technisch allemaal mogelijk is, of dat hij gewoon niet de moeite wil nemen om een kleine aanpassing aan de lade door te voeren. Was dat niet de zelfde adviseur die foliedeuren verkocht alsof het lakdeuren zijn en ook beweerde dat de prijs daarvan identiek is?
Ik denk dat hij de moeite niet wil nemen, want ik heb keukens gezien waarbij het mogelijk was. Ja, dat was die adviseur en gelukkig hebben we dat besproken en opgelost. We hebben nu een 800 serie Toledo SM 4030 gekregen.. de prijs is hetzelfde gebleven..

@Sjoerd15
Meer info is dus nodig....
Werkblad dikte is dus 4 cm en het gaat om een composieten werkblad. En het gaat om een inductiekookplaat type Miele KM 5752.

Is dit voldoende?

@kweenie
Volgens mij zou het om een systemat keuken van Brugman gaan. Bij Systemat zou een minder hoge (bestek)lade volgens mij geen probleem moeten zijn, maar wellicht dat Brugman dit niet levert in hun andere-namen keukens?
Het gaat idd om een Brugman keuken. Toledo serie 800, SM4030.

Sjoerd15
Berichten: 243
Lid geworden op: 13 sep 2006 00:13

Re: Lade onder kookplaat

Ongelezen bericht door Sjoerd15 »

ja, das idd voldoende info. Terugkomend op je vraag;
ja dat is mogeleijk. De inbouwdiepte van je kookplaat is 48mm, je werkblad 40mm, dus doorsteek is 8mm. Met een normale lade al geen enkel probleem, laat staan met een ingekorte...
Kortom, terug naar de verkoper en zeggen dat het wel kan...
Bij de DMG is het wel de standaard om geen lades onder kookplaten te verkopen, maar na enig aandringen kan het zeker... evt. een systemat boekje meenemen naar het gesprek (daar staan foto's in van keukens met lades onder de kookplaat).
Succes...

Dilay
Berichten: 92
Lid geworden op: 07 jun 2008 11:47

Re: Lade onder kookplaat

Ongelezen bericht door Dilay »

Hoi Sjoerd,

Bedankt voor je reactie! Ik zou het echt super zonde vinden als ik die lade niet kan gebruiken, want het wordt al niet zo'n grote keuken.

En waar kan ik zo'n systemat boekje halen of bestellen??

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Lade onder kookplaat

Ongelezen bericht door rayke »

Als zich onder het ingebouwde apparaat
een tussenbodem (of lade) bevindt,
moet de minimale afstand vanaf de bovenkant
van het werkblad 150 mm bedragen,
zodat de ventilatie van het apparaat
gewaarborgd is.
De op de volgende bladzijden
zie dat eigenlijk niemand hier rekening mee houdt behalve diegene die de keuken verkocht heeft

Sjoerd15
Berichten: 243
Lid geworden op: 13 sep 2006 00:13

Re: Lade onder kookplaat

Ongelezen bericht door Sjoerd15 »

Die boekjes kun je halen bij de erkende dealer en bestellen op de website http://www.haecker-kuechen.de/
Als je op de site kijkt dan vind je onder "producten"-->"modern" een rijtje foto's. In de laatste kolom staat de SM 1080 orient rood, als je daar op klikt dan zie je de foto waar t jou om gaat...
Succes!!!

Dilay
Berichten: 92
Lid geworden op: 07 jun 2008 11:47

Re: Lade onder kookplaat

Ongelezen bericht door Dilay »

Dank je wel!

Sjoerd15
Berichten: 243
Lid geworden op: 13 sep 2006 00:13

Re: Lade onder kookplaat

Ongelezen bericht door Sjoerd15 »

@Dilay
op http://www.haecker-kuechen.de/ebook/RZ_Magazin_2007_D/#
vind je op pagina 59,99,101 en 115 meer voorbeelden.

@Rayke
nonsens... jij gaat mij nu dus wijsmaken dat je nooit een lade onder een kookplaat hebt verkocht? die ingekorte lades van systemat zijn juis voor de ventilatie aangepast... extra ontluchting via de plint en klaar.

Gesloten