LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Internet besteld in februari 2008, maar heb nog niks...

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Internet besteld in februari 2008, maar heb nog niks...

Ongelezen bericht door TdeHond »

@ Alfatrion
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat deze t.s. een schade vergoeding krijgt.
Een rechter zal vragen naar bewijs van in gebreke stellen van de provider. m.a.w.
Heeft de eiser de provider in gelegenheid gesteld om deze fout te herstellen?
Heeft de provider de eiser laten betalen voor een niet aanwezige internet verbinding?
Zo niet, dan heeft eiser geen financiële schade geleden.
Integendeel, de provider van de buren heeft schade geleden, omdat er misbruik van deze verbinding is gemaakt.
:?
Case closed

superanoniempje
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 aug 2008 00:19

Re: Internet besteld in februari 2008, maar heb nog niks...

Ongelezen bericht door superanoniempje »

wie zegt dat ik naar de rechter stap.

Het is gewoon duidelijk dat het een provider niet siert om een toekomstige klant te negeren, die maar wat graag internet bij ze zou willen. Ik zei net al: het is dus een kwestie van smeken en 0900 nummers bellen om internet van ze te mogen hebben.

Het komt zo vaak voor dat toekomstige of bestaande klanten aan hun lot worden overgelaten. Het vergt onwijs veel inspanning wil je een provider aanzetten tot actie!

Slordigheid en negatieve publicatie zorgt altijd voor verlies van klanten, en ik kan mij voorstellen dat een provider dat probeert tegen te gaan om hun naam zo zuiver mogelijk te houden!

Als je wilt dat een provider een klant waardevol behandelt, moet je bij het begin beginnen. Want ik durf te wedden, als een provider daar iets aan zou doen en ze leveren ook nog een degelijk product dan zijn ze onsterfelijk!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Internet besteld in februari 2008, maar heb nog niks...

Ongelezen bericht door TdeHond »

case closed.

superanoniempje
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 aug 2008 00:19

Re: Internet besteld in februari 2008, maar heb nog niks...

Ongelezen bericht door superanoniempje »

als u niks te melden hebt a.u.b. niet reageren

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Internet besteld in februari 2008, maar heb nog niks...

Ongelezen bericht door TdeHond »

Case closed.

superanoniempje
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 aug 2008 00:19

Re: Internet besteld in februari 2008, maar heb nog niks...

Ongelezen bericht door superanoniempje »

ga een baan zoeken jij werkloze spammer, als ik zie hoeveel berichten je de laatste maanden hebt geplaatst geeft alleen maar aan hoe kansloos je bent.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Internet besteld in februari 2008, maar heb nog niks...

Ongelezen bericht door gravedigger »

Zeg superz**kerdje. Kan je niet ergens anders de boel gaan lopen vervelen??

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Internet besteld in februari 2008, maar heb nog niks...

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ TdeHond -

indien ik op mijn internet 2 PC`s aansluit - zou het dan uitmaken waar de PC fysiek staat?
1 beneden, 1 op zolder, of 1 op mijn hobbykamer, en 1 bij de buurman?

Mischien dat ik wat mis, maar volgens mij mag dit gewoon.
Het is alleen in dit geval aan de buurman om te beoordelen of de gebruiker te vertrouwen is - want als hij verdachte dingen doet, is de eigenaar van de verbinding wel aansprakelijk.

Verder is dit vreemd - als iemand echt zo dringend internet nodig heeft, waarom dan niet actie ondernemen?
Afwachten om schade toe te brengen? Een rechter of geschillencomissie zal vragen om aan te tonen dat u alles gedaan heeft om de verbinding geregeld te krijgen.
Aangezien u niets doet - kunt u dat niet, en zal elke klacht ongegrond worden verklaard.

604ssb

Re: Internet besteld in februari 2008, maar heb nog niks...

Ongelezen bericht door 604ssb »

ga een baan zoeken jij werkloze spammer, als ik zie hoeveel berichten je de laatste maanden hebt geplaatst geeft alleen maar aan hoe kansloos je bent.
Ha fijn, wederom een vervelend persoon dat gaat zeuren als hij zijn zin niet krijgt. Plaatst een topic waar geen bal van te begrijpen is, wil van alles (schadevergoeding) neemt zelf geen initiatief om "het probleem" op te lossen en gaat dan lopen brullen dat niemand hem begrijpt...
Opsluiten die gast!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Internet besteld in februari 2008, maar heb nog niks...

Ongelezen bericht door TdeHond »

@ Guardian 72
Als u of de leden van de bij u in huis wonende mensen gebruik maken van de pc's, waar u deze ook plaatst in huis, al staat deze in het kleinste clubhuis ter wereld :lol: maakt dit niets uit. U kunt ook rustig met uw laptop bij de buren gebruik maken van uw internet account. U heeft daarvoor betaald en maakt daar dan ook legitiem gebruik van.

Ik heb er begrip voor als een buurman tijdelijk gebruik maakt van de verbinding van de buren, als de Provider in gebreke blijft na verzoeken van de gedupeerde om alsnog of weer de verbinding tot stand te brengen. Dat houdt niet in dat de provider van de buurman hier begrip voor heeft. Er is dan n.l. sprake van misbruik van de provider van de buurman. U heeft n.l. geen contract met hem en u kunt daarvoor vervolgd worden.

superanoniempje
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 aug 2008 00:19

Re: Internet besteld in februari 2008, maar heb nog niks...

Ongelezen bericht door superanoniempje »

Het is net zo onsportief om een onderwerp af te kappen als er niet inhoudelijk op je stelling wordt ingegaan. Als je niet wilt reageren doe dat dan niet, maar ga mijn onderwerp daardoor niet bevuilen.

Verder kan ik met de reactie van Guardian72 het meest. De drang voor internet voor mij was niet dermate hoog om stappen te ondernemen.

Maar een vraagje aan jou.. waar ligt de grens?
Dat de klant alles uit de kast moet halen en tig keer moet bellen wat er aan de hand is? Of is het maken van de bestelling al actie nemen genoeg?
Je staat in hun database, en het is voor hun een onwijs kleine moeite om al dan niet via een standaard briefje, de klant op de hoogte te stellen wat betreft de rede dat deze geen internet kan krijgen.

Ik durf namelijk te wedden dat wanneer je een auto besteld, dat de dealer op een gegeven moment echt wel wat van zich laten horen.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Internet besteld in februari 2008, maar heb nog niks...

Ongelezen bericht door TdeHond »

case closed

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Internet besteld in februari 2008, maar heb nog niks...

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Geplaatst op 08 Aug 2008 11:29 door superanoniempje
Verder kan ik met de reactie van Guardian72 het meest. De drang voor internet voor mij was niet dermate hoog om stappen te ondernemen.

Maar een vraagje aan jou.. waar ligt de grens?
Dat de klant alles uit de kast moet halen en tig keer moet bellen wat er aan de hand is? Of is het maken van de bestelling al actie nemen genoeg?
Je staat in hun database, en het is voor hun een onwijs kleine moeite om al dan niet via een standaard briefje, de klant op de hoogte te stellen wat betreft de rede dat deze geen internet kan krijgen.
Lijkt mij simpel.
Je stuurt, eenmaal, een aangetekend schrijven dat wegens niet (willen) leveren, je de aanmelding opzegt.

En dan zoek je een andere provider die je wel helpt.

Ik bedoel - waarom zou je wachten op iemand / een bedrijf wat zo overduidelijk zijn zaken niet voor elkaar heeft?

Het enige waar je voor op moet passen is dat ze niet geld van je rekening afschrijven.

(@ TdeHond - de case is in geval ISP closed - ze reageren niet)

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Internet besteld in februari 2008, maar heb nog niks...

Ongelezen bericht door gravedigger »

Verder is dit vreemd - als iemand echt zo dringend internet nodig heeft, waarom dan niet actie ondernemen?
Afwachten om schade toe te brengen? Een rechter of geschillencomissie zal vragen om aan te tonen dat u alles gedaan heeft om de verbinding geregeld te krijgen.
Aangezien u niets doet - kunt u dat niet, en zal elke klacht ongegrond worden verklaard.
Ik zie niet waarin deze reactie van guardian verschiltvan die van anderen!
Laatst gewijzigd door gravedigger op 08 aug 2008 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Internet besteld in februari 2008, maar heb nog niks...

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Geplaatst op 08 Aug 2008 11:42 door gravedigger

Ik zie niet warin deze reactie van huardian verschilt van die van anderen!
Van wie?

Ik heb een en ander gewoon diplomatiek en onderbouwend verwoord.
Zoals meestal...

Mischien dat dat het hem doet?

Je weet wel, stroop of azijn... :)

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Internet besteld in februari 2008, maar heb nog niks...

Ongelezen bericht door TdeHond »

@ Guardian 72

Dit leek mij een zinvolle reactie op probleem t.s.
" Geplaatst op 07 Aug 2008 13:51 door TdeHond Bewerk/Verwijder dit bericht
Legt u uw stappen plan eens naast die van mij. Smile
Voor een mogelijk plan van aanpak verwijs ik u naar: Tros Radar Forum internetproviders - Thread: Telfort maakt fout op fout.
Bericht: Stappenplan. Dit bericht staat op 1ste bladzijde.
------------------------------------------
Hier kunt u een klacht over uw provider indienen:
Consuwijzer + klacht:

http://www.consuwijzer.nl/Formulieren/C ... _nl_Klacht
---------------------------------------
Ik lees niet of u al contact met uw provider heeft opgenomen. Over het algemeen ondernemen providers pas actie * nadat * een klant begint te klagen.
Waarbij ik vermoed dat als dit schriftelijk NIET aangetekend gebeurt er meestal niets met de klacht gebeurt vanwege het raadselachtige fenomeen: de papierversnipperaar van de providers in combinatie met werkelijk zoek raken van niet aangetekende brieven bij TNT post."

Dit naast enkele waardevolle reacties van andere ervaringsdeskundigen had toch moeten leiden tot het ontwikkelen van een plan van aanpak om tot oplossing van een probleem te kunnen komen.

case closed

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Internet besteld in februari 2008, maar heb nog niks...

Ongelezen bericht door alfatrion »

@Guardian72:

Als de provider er voor kiest om de gevolgen in brief naast zich neer te leggen en naar de rechter te stappen zal de provider dat winnen, tenzij je een laatste kans hebt gegeven middels een ingebrekenstelling.

superanoniempje
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 aug 2008 00:19

Re: Internet besteld in februari 2008, maar heb nog niks...

Ongelezen bericht door superanoniempje »

heee tdepapagaai

Je zegt 10 keer case closed, maar je gaat toch telkens weer reageren?

heb je een hersenafwijking?


maar goed.. ik ga gewoon een beetje experimenteren, en ik kijk wel hoe het schip strand.. ga eens naar de rechtswinkel of zij daar wat mee kunnen!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Internet besteld in februari 2008, maar heb nog niks...

Ongelezen bericht door TdeHond »

Al uw opmerkingen worden verder door mij genegeerd. Case closed. 8)

604ssb

Re: Internet besteld in februari 2008, maar heb nog niks...

Ongelezen bericht door 604ssb »

heb je een hersenafwijking?
Jij in ieder geval wel als je nog steeds denkt dat je met je kulverhaalbij een rechtswinkel kan aankomen! Maar goed, jij denkt dat je het weet en sla gerust alle goede adviezen in de wind...

Gesloten